Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää miehen unelmat ja pilvilinnoissa eläminen! Menis oikeisiin töihin :(

Vierailija
17.05.2011 |

Miehellä on siis unelmissa ollut lapsesta asti eräs melko harvinainen ammatti, sanotaan nyt vaikka arkeologi ettei tutut tunnista :D eniveis, sille on nyt tullut joku ihme vaihe päälle että se on sulkenut elämästään pois lähes kaiken muun paitsi tuon alan. Istuu päivät pitkät nenä kiinni kirjoissa ja etsimässä tietoa netistä.

Ei siinä mitään, koitan kyllä tukea mutta nyt tuntuu että tuli viimeinen niitti; asutaan siis yhdessä, ja viime aikoina on ollut vähän rahavaikeuksia kun itse en saa töistä tarpeeksi vuoroja ja mies elelee työttömyystuella. Noh, viime viikolla mies sitten tuli onnessaan kotiin ja ilmoitti että oli saanut töitä! Ehdin jo mielessä hyvästellä hirveän rahastressin kunnes kävi ilmi että "työpaikka" onkin jotain saatanan vapaaehtoistyötä jossain museossa!

Toki Kela maksaa tosta jotain säälittävää työllistymisrahaa (vai mikä hitto olikaan) mutta ei sillä muutamalla satasella kuussa juhlita.

Olen niin vihainen, ollaan riidelty asiasta ja mies väittää etten tue hänen unelmiaan! Tottakai yritän, mutta pitäishän nyt aikuisen ihmisen tajuta ettei niillä unelmilla makseta vuokraa tai osteta ruokaa kaupasta. En jaksa enää elättää kahta, tuntuu ettei mies tajua elämän realiteeteista yhtään. Hänen ratkaisunsa asiaan on että lainaa vanhemmiltaan!

Mitä hittoa tässä voi tehdä? :(

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tosissani koittanut auttaa miestä etsimään töitä, selasin MOL.fistä kaikki sille sopivat paikat ja tarjouduin jopa auttamaan hakemuksen kirjoittamisessa mutta ei :(

ap

Vierailija
2/24 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mies tosiaan lainatkoon vanhemmiltaan, so simple!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harjoittelupaikat poikii lähes aina töitä joten nyt kannattaa pitää unelmista kiinni jos ikinä mahdollista, vaikka lainarahalla. Olen ollut tuollaisissa "turhanpäiväisissä" harjoitteluissa ja AINA niistä on tullut oikea työpaikka minulle. Jopa johtotason tehtäviin asti.

Vierailija
4/24 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyrkiä opiskelemaan unelmiensa alaa?

Kun hän on nyt kuitenkin tuolla "vapaaehtoistyössä museossa" on saanut unelmansa hännästä kiinni, niin ei sun mun mielestä auta muuta kuin kannustaa. Ja onhan mies silloin töissä kuitenkin, saa näkökulmaa unelmaansa jne. Ei vain istu kotona nenä kirjoissa. Sinnittele vielä vähän aikaa! :)

PS

Ymmärrätkö/ jaatko ollenkaan miehen unelmaa?

Vierailija
5/24 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis nytkään tee sitä mitä tulevaisuudessa haluaisi, on lähinnä pölyjenpyykijä/järjestelijä - tasolla mutta työympäristö noin siis muuten on ihan täydellinen hänelle. Eikä tuohon "arkeologi"tason tehtävään pääse ilman koulutusta jota hänellä ei siis ole. Aikoo kai joskus mennä opiskelemaan.

Lähinnä vaan risoo se kun itse painan välillä töissä todella pitkää päivää, olen väsynyt pääsykokeisiin lukemisesta ja stressaantunut laskuista yms, ja sitten mies on aina iloinen ja huoleton kun hänen päivänsä koostuvat lähinnä pelkästään tollasesta vapaaehtoishengailusta.

ap

Vierailija
6/24 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kulttuuripuolen harjoittelupaikat eivät juuri koskaan poi'i töitä. Harjoittelijoita ja työllistämistukilaisia käytetään vakituisena ilmaistyövoimana, koska ei ole varaa palkata ketään oikeasti. Näin toimii myös julkinen sektori.

harjoittelupaikat poikii lähes aina töitä joten nyt kannattaa pitää unelmista kiinni jos ikinä mahdollista, vaikka lainarahalla. Olen ollut tuollaisissa "turhanpäiväisissä" harjoitteluissa ja AINA niistä on tullut oikea työpaikka minulle. Jopa johtotason tehtäviin asti.

Vierailija
7/24 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoo kai joskus mennä opiskelemaan.

mene heti opiskelemaan? Tai siis miksei hakenut jo tänä keväänä, jos oli kerran työttömänä. Olisi ainakin ollut ruhtinaallisesti aikaa lukea pääsykokeisiin.

Vierailija
8/24 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei hae opiskelemaan kyseistä alaa? Vai onko jo hakenut, mutta ei päässyt? Onko mahdollisuuksia tulevaisuudessa oikeasti saada tuollainen koulutus?

Toki puolin ja toisin autetaan puolisoa saavuttamaan unelmansa.

Mutta jos unelma on

1.mahdoton saavuttaa(töitä ei saa ilman tutkintoa ja ei aio hakea opiskelemaan)

2.ihan epärealistinen (tyyliin rokkitähti, huippu-urheilija, konserttipianisti)

3. oikea yritystä ei ole (eli ei aiokaan opiskella)

niin en omaa elämääni sellaiseen ihmiseen ripustaisi.

Toki tuo harjoittelupaikka on hyvä alku, mutta jos tutkinto taytyy olla niin se pitää sitten hankkia.

Vierailija
9/24 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joutuvat yleensä akkojaan elättämään vuosikausia kun akat eivät viitsi mennä äitiysloman jälkeen töihin? Ai niin, sehän on ihan eri asia. Not!

Vierailija
10/24 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän melkein kolmekymppisen miehen joka aikoo vapaapainijaksi.Se ei ole koskaan ollut töissä.Suoraan peruskoulusta tukien varaan ja se aidosti luulee et kunhan se saa treenattua siitä tulee suomen eka ammattivapaapainija.

Vierailija
11/24 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole sinä töissä niin mies voi lähteä opiskelemaan

Vierailija
12/24 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta taitaa vain haaveilla? Ja harjoittelijoita valitettavasti käytetään työvoimana noilla aloilla niin, että "oikeita" työntekijöitä ei tarvitse ottaa.

Vierailija
13/24 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin töissä ja mies haahuili. Minullakaan ei ollut vakituista työtä eikä hyvää palkkaa, ja lisäksi työni oli tosi stressaavaa. Mies makoili kotona ja oli tyytyväinen kun vaimo huolehtii elannosta.

Jossain vaiheessa kilahdin täysin, ja sanoin, että minulle kyllä sopii, että vaihdetaan osia. Mene sinä vuorotyöhön rikkomaan selkäsi, minä jään kotiin. Ilmoitin, että jos mies ei ryhdistäydy, niin se on ero; minä kyllä elätän itseni. Tämä tehosi.

Mieheni on edelleen vähän lusmu; yrittää aina selitellä, miten minun tulisi maksaa enemmän yhteisistä menoista, vaikka hoidan työni, kodin ja lapsen käytännössä yksin. Hänellä ei kuulemma ole rahaa, vaikka on nyt töissä. Olen nyt jo oppinut olemaan tosi tiukkana näissä asioissa. Mies ei ole pahantahtoinen, mutta hän on ilmeisesti kotona oppinut, että se ei ole tyhmä, joka pyytää, vaan se, joka suostuu. Hänen mielestään on ihan ok käyttää vaimon hyväntahtoisuutta hyväkseen.

Vierailija
14/24 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin juuri ihanan dokkarin Tim Minchinistä, jota vaimo elätti vuosikausia kun mies ei saanut musiikilla elätettyä edes itseään. Sitten otti itseään niskasta kiinni kolmekymppisenä kun vaimo uhkasi lähteä jos ei saa perhettä. Tim teki imagonmuutoksen ja on nyt tietenkin ollut melkoinen supertähti siitä lähtien eli jotain 6 vuotta. Tuo doku on siinä mielessä ihana, että alkaa siis ajalta, jolloin mies oli täysi nobody ja kaverinsa filmaili pätkiä hänen ja vaimonsa elämästä. Elokuvan nimi on Rock'n'Roll Nerd ja suosittelen sitä kaikille, joiden usko välillä horjuu.

Ehkä miehestäsi ei koskaan tule alansa tähteä, mutta jos hän todella on opiskellut sitä itsekseen vuosikausia, opinnot sujuvat varmasti pikavauhtia jos hän hakeutuu yliopistoon alaa opiskelemaan.

Vierailija
15/24 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehesi ole missään vapaaehtoistyössä vaan hänelle on osoitettu paikka jonne on mentävä saadakseen jotain rahaa.

Pitkäaikaistyöttömiä työllistetään ja nämä työpaikat ovat tukityöllistämispaikkoja.

Jos paikkaa ei ota vastaan loppuu työttömyysturvan maksaminen.

Kyse on siis velvoitetyöstä eikä mistään vapaaehtoistyöstä jota miehesi hyvää hyvyyttään käy tekemässä. Kun aikansa lusmehtii ja loisii joutuu töihin.

Mua naurattaa oikeasti tää avaus.

Vierailija
16/24 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ja Työvoimatoimisto maksaa "palkan"=yhdistelmätuki, vakuutuksista vastaa työnantaja.

Vierailija
17/24 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehesi ole missään vapaaehtoistyössä vaan hänelle on osoitettu paikka jonne on mentävä saadakseen jotain rahaa.

Pitkäaikaistyöttömiä työllistetään ja nämä työpaikat ovat tukityöllistämispaikkoja.

Jos paikkaa ei ota vastaan loppuu työttömyysturvan maksaminen.

Kyse on siis velvoitetyöstä eikä mistään vapaaehtoistyöstä jota miehesi hyvää hyvyyttään käy tekemässä. Kun aikansa lusmehtii ja loisii joutuu töihin.

Mua naurattaa oikeasti tää avaus.

Se ei ole mitään työtä, jos siitä ei saa palkkaa. Käsittääkseni orjuuttaminen on Suomessa kielletty.

Vierailija
18/24 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisiko konservaattoriksi? Niistä on pulaa, mutta muu museotyöhön liittyvä on huonosti palkattua ja korkeaa koulutusta vaativaa. Eikä konservaattoriksikaan pääse ilman opintoja.

Vierailija
19/24 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia tukea puolison pyrkimistä kohti haavetta (esim. lukulomaa lääkiksen pääsykokeita varten) kuin katteetonta haahuilua. Onko miehellä realistisia mahdollisuuksia työllistyä/kouluttautua haaveammattiinsa? Onko em. työllistämisjaksosta mitään hyötyä, saako lisäpisteitä pääsykokeisiin, onko realistista mahdollisuutta saada harjoittelupaikasta työsuhde?

Think long, think hard. Jos teillä on ikää 22 v niin fine, jos lähentelette kolmeakymppiä kannattaa miettiä millainen tulevaisuus ja perhe-elämä teitä tuolla menolla odottaa.

Vierailija
20/24 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin mua tökkii tässä avauksessa. Minkäikäisiä oikein olette? Vasta menossa opiskelemaanko? No silloin on vielä unelmia ja niitä oikeasti tarttee olla. Jos ei ole unelmia niin miten sitä jaksaa opiskella yhtään mitään varsinkaan jos tietäisi että opiskelut eivät välttämättä nykyaikana johda yhtään mihinkään. Sitä sitten on vain unelmoija koulutuksella.

Miesten työmarkkinat ja koulutuspaikat ovat hieman erilaisia kuin naisten. Mikä sinä siis olet arvioimaan naisen aivoilla onko nuoren miehesi ajatukset ja unelmat vain pilvilinnoja? Anna sen hakea sitä omaa miehistä paikkaansa yhteiskunnassa omalla tavallaan.

Ja mitä ne työt olisivat johon mies pääsee ilman koulutusta ja ammattitaitoa ja joilla voisi elättää perheensä HYVIN koko lopun elämää - eli olisi siis kunnon palkkakin? Tuntuu ihan siltä, että sellaisia töitä ei enää edes ole. Siis on kyllä ihan hirveää tämä nykyaika.

Älä ajattele miehesi puolesta, että ei tule onnistumaan. Täytät ilmapiirin negatiivisella energialla ja silloin olisi paras että poistuisitkin näyttämöltä. Suhtaudu positiivisesti odottaen tai älä ajattele asiasta/miehesi tilanteesta kerrassaan yhtään mitään. Siis onko teillä jo täysi perhe, vaikka kaikki perusasiat on hoitamatta? Onko jo saatu asuntolainakin?