Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mpr-rokote

Vierailija
16.05.2011 |

Annanko rokotuttaa 1,5-vuotiaan vai en? Kokemuksia?

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähitulevaisuudessa lähdössä mihinkään kehitysmaahan savimajaan asumaan, niin en antaisi vielä. Rokotusten aloittaminen voi olla viisasta siirtää kahteen ikävuoteen, jotta lapsen oma vastustuskyky saa ensin rauhassa kehittyä.

ja hepatiitit kun tiedämme koska lähdemme Aasiaan reissuun.

Vierailija
2/101 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa mutta mitä teet kun on jo kehittynyt uusi kanta, joka tarttuu vain rokotettuihin lapsiin????? Sairaalatiedote!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa mutta mitä teet kun on jo kehittynyt uusi kanta, joka tarttuu vain rokotettuihin lapsiin????? Sairaalatiedote!

Vierailija
4/101 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2,5 ja 4 vuotiaat lapset. ei ole rototettu ensimmäiselläkään rokotteella.

yhtään antibioottikuuria eivät ole joutuneet syömään ja muutenkin ovat olleet terveitä, ei allergioita ja nukkuvat yönsä hyvin.

Vierailija
5/101 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat joukkosuojan rokotetuilta. Mitä enemmän rokottomattomia, sitä enemmän alkaa esiintyä esim. tuhkarokkoa.

Itsekin pohdin tarkkaan molempien lapsieni rokotukset. Ovat saaneet kaikki ohjelman mukaan, paitsi MPR:n vasta 3-vuotiaina. Sikäinfluenssarokotetta emme edes harkinnet.

Meillä 2,5 ja 4 vuotiaat lapset. ei ole rototettu ensimmäiselläkään rokotteella.

yhtään antibioottikuuria eivät ole joutuneet syömään ja muutenkin ovat olleet terveitä, ei allergioita ja nukkuvat yönsä hyvin.

Vierailija
6/101 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pysty edes ymmärtämään tavallisten populaaritieteellisten uutisten sisältöä, saati sitten laajemmin aiheesta.

Vierailija
7/101 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta, sukuani, kaikki kautta aikojen tuntemia lapsia, siellä on nolla mihinkään tautiin kuollutta lasta. Lisäksi kaikki lapset ovat muuten terveitä muutamaa ihan tavallista perussairautta lukuunottamatta, jotka nyt joka tapauksessa on odotettavissa. Mun lapsi on tällä lukukaudella ollut päivän poissa kouluusta sairauden takia. Eikä ole muistakaan kuulunut mitään massasairastelua. Että missä ne supervaarallisten rokotteiden haitat oikeasti näkyy? Ja lapsia on sukulaisissa ja tuttavissa kaikissa ikäluokissa vauvasta nuoriin aikuisiin, jotka rupeaa jo itse perustamaan perhettä.

Vierailija
8/101 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin MPR rokotteen. Meidän muksuilla on kaikki nla-perusohjelman rokotteet sekä runsaan matkustelumme vuoksi vesirokko+hepatiitti A+B, pneumokokki ja meningokokkirokotteet.

Terveita lapsia kaikki. Kausi-influenssa rokotteet saavat vuosittain, ovat saaneet aikoinaan myös sen "sikapiikin".

Vierailija
9/101 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän rokote sen aiheutti arvon hysteerikko pelle hihhulin mielestä?

Vierailija
10/101 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minun lapseni sai aika vakavia sivuoireita yhdestä rokotteesta (ehkä, kukaanhan ei voi varmaksi tietää). Henki meinasi lähteä. Kyllä sitä sen jälkeen on vähän ruvennut miettimään sitäkin mitä mömmöjä lapseensa tunkee.

Mikähän rokote sen aiheutti arvon hysteerikko pelle hihhulin mielestä?

Vierailija
11/101 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähitulevaisuudessa lähdössä mihinkään kehitysmaahan savimajaan asumaan, niin en antaisi vielä. Rokotusten aloittaminen voi olla viisasta siirtää kahteen ikävuoteen, jotta lapsen oma vastustuskyky saa ensin rauhassa kehittyä.

Että ihan vastustuskyvyn pitäisi antaa kehityä? Mun lapsella onkin varmaan oikea supervastustuskyky, kun on saanut kaikki ohjelman muakiset rokotteet ja pari ylimäräistä, eikä mistään ole tullut pienintäkään oiretta tai haittavaikutusta. Ja mpr annettiin 1v3kk iässä.

Vierailija
12/101 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhkarokon lievänä sekin vähä piti kylästä hakea! Nyt sitten elinikäinen suoja!

On tosi vaikea päättää näistä rokotteista lastensa suhteen. Tietoa pitäisi hankkia lujasti ja myös homeopatiasta. Homeopatia on valtaisa tietopankki, josta saa apua niin moneen vakavaan tautiin. Tämän olen itse huomannut!

Silti rokotteetkin ovat paikallaan. Itse tarkistan aina tietyt rokotukset jos matkustamme ulkomaille. En halua tuoda sieltä mitään tuliaisia Suomeen.

Vierailija
13/101 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhkarokon lievänä sekin vähä piti kylästä hakea! Nyt sitten elinikäinen suoja!

On tosi vaikea päättää näistä rokotteista lastensa suhteen. Tietoa pitäisi hankkia lujasti ja myös homeopatiasta. Homeopatia on valtaisa tietopankki, josta saa apua niin moneen vakavaan tautiin. Tämän olen itse huomannut!

Silti rokotteetkin ovat paikallaan. mitään tuliaisia Suomeen.

Lasten tahallaan sairastuttaminen. En vois katsoa kipeää pientä silmiin, joo äiti tahallaan teki sulle hankalan olon. Äidin tehtävä on antaa lapselle paras mahd hoito, ei tauteja. Meillä ei yhdestäkään rokotteesta ole tullut edes lämpöä, eikä kukaan tuntemani aikuinenkaan kärsi mistään oireyhtymistä. Eiku hei, mun tutulla on masennus, johtuuko rokotuksista? Kyllä me on nää lapsen rokotukset tarkkaan harkittu, ei olla mitään sokeita tiedeuskovia. Kyseenalaistan neuvolan ohjeita ja ajattelen omalla järjelläni. Mitään ylim.piikkejä ei oteta, eikä lähdetä tutkimuksiin. Te jotka vastustatte lääkkeitä yms, oletteko samanlaisia hihhuleita ruoan suhteen? Suhtaudutteko yleensä maailmaan pelolla ja yhteiskuntaan epäillen? Olisi kiva tietää.

Vierailija
14/101 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

, joten varmaan kannattaa.

Mutta omani sai kyllä ensimmäisestä mpr-annoksesta tosi rajun ihoreaktion, ihottumaa oli kaikkialla. Kuumekin taisi nousta.

Vierailija
15/101 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lievänä tai tavallisena. Yksi kahdestatuhannesta saa aivotulehduksen. Yksi noin kolmesta tuhannesta kuolee, myös länsimaissa. Rokotetuista yksi miljoonasta sairastaa aivokuumeen ja laumasuojan toimiessa nolla kuolee.

Venäläistä rulettia molemmat, mutta arvaa kummassa pöydässä minä haluan pelata?

Vierailija
16/101 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu ja noin 20 vuotta sitten paikkakuntani aluesairaalassa vannottiin, että hinkuyskä oli Suomesta hävinnyt ja minulle 3 eri lääkäriä vannoi saman. Sanoin, että tälläkin hetkellä (silloin) Jorvin sairaalassa oli todella monia hinkuyskätapauksia ja lääkärit ei uskonut mutta näin se vain oli!!

Ajatelkaa juuu ja jaaa ja juuu

No toki joku voi tuoda vaikka ulkomailta hinkuyskän Suomeen. Se ei silti tarkoita että se mellastaa Suomessa kotoperäisenä kantana.

Vierailija
17/101 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä tyhmempi, jos ei luota rokotteeseen, mikä on ollut käytössä vuosikymmeniä.

M-M-RVaxPro: myyntilupa myönnetty 5.5.2006 eli ei tuo MPR rokote kauhean kauan ole käytössä.

Siksihän juuri rutiininomaisesti syntymän jälkeen annetusta tubi-rokotteesta luovuttiin, kun sen uusi versio aiheutti haittoja enemmän kuin siitä oli hyötyä. Pari vauvaa taisi siihen kuollakin.

Vierailija
18/101 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andrew Wakefield ja sitten alkaa selvitä mitä turhaa hysteriaa rokotuksesta on tullut aikanaan. Valehdeltuja päätelmiä ja mielipahaa. Rokota lapsesi: tuhkarokon jälkitaudit hengenvaarallisia ja sikotaudoa steriiliyttä, vihurirokko sikiölle viimeinen niitti.

Vierailija
19/101 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä anna.

Vierailija
20/101 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin saanut kyseisen rokotteen aikoinaan 1970-luvulla.

Nyt tuhkarokko on taasen leviämässä Suomessa, joten siinä suhteessa mpr-rokotteen antaminen lapselle on perusteltua.

Viikon verran mpr-rokotteen saamisen jälkeen meidän lapsilla on ollut pari päivää kuumetta. Muista rokotteista ei ole koskaan tullut mitään oireita lapsille.