Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimoni ei suostu ehkäisyyn

Vierailija
16.05.2011 |

Kysymys muille vl ihmmisille.Vaikka olenkin uskovainen mies,minä haluaisin ehkäistä. Mutta vaimo ei pysty edes keskustelemaan asiasta. Onko tällaista teillä muilla?

Kuitenkin hänkin on väsynyt jatkuvaan lasten tuloon... siis rakkaitahan nämä kaikki on mutta minusta tuntuu että jo riittäisi.

Kommentit (122)

Vierailija
101/122 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaimo ei halua ehkäistä ei ap voi siihen tietenkään pakottaa! Sit on mietittävä haluaako jatkaa kyseisessä liitossatai esim pidättäytyykö seksistä otollisimpaan aikaan kuusta ja toivoo parasta. Niin se vaan on! Vaimo ei voi pakottaa miestä lisääntymään eikä mies voi pakottaa naista ehkäisemään!

Vierailija
102/122 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaimo ei halua ehkäistä ei ap voi siihen tietenkään pakottaa! Sit on mietittävä haluaako jatkaa kyseisessä liitossatai esim pidättäytyykö seksistä otollisimpaan aikaan kuusta ja toivoo parasta. Niin se vaan on! Vaimo ei voi pakottaa miestä lisääntymään eikä mies voi pakottaa naista ehkäisemään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/122 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vähänkään lukenut raamattua nii pitäisi tietää,että Jumala loi elämää ja käski olla hedelmällisiä ja täyttää maa. Eläimet tekee niin vaistoissaan ja kiima-aikana,heitä ei tarvinnut käskeä. Nimenom.ihmistä Jumala KÄSKI.

Ehkäisy ei ole lisääntymistä,vaan halua nauttia lihanhimossa.

Missään ei suoraan kielletä ehkäisyä,pitää nähdä kokonaisuus,mitä sanassa puhutaan. Kyllä se on elämän puolella,vankasti.

Lapset ovat Jumalan lahjoja,kohdun hedelmää. Käytetäänhän raskaana olevasta nimitystä: siunatussa tilassa.

Nainen on luotu synnyttämään.

Minä olen aina tulkinnut tämän siten, että lisääntyä pitää, kunnes maapallo on hallussa, ja sen jälkeen siitä maapallosta pitäisi pitää huolta. Ei Jumala ole minkään mukaan sanonut, että lisääntykää loputtomiin ja käyttäkää maapallon luonnonvarat loppuun ja kuolkaa sitten...

pikemmin ennustukseksi - ja kylhä myö sit lissäännyttiikii ;) Nyt vois jo lopettaa. Eli käy vaan lestismies pistämässä piuhas poikki, luonto kiittää.

Jos on vähänkään lukenut raamattua nii pitäisi tietää,että Jumala loi elämää ja käski olla hedelmällisiä ja täyttää maa. Eläimet tekee niin vaistoissaan ja kiima-aikana,heitä ei tarvinnut käskeä. Nimenom.ihmistä Jumala KÄSKI.

Ehkäisy ei ole lisääntymistä,vaan halua nauttia lihanhimossa.

Missään ei suoraan kielletä ehkäisyä,pitää nähdä kokonaisuus,mitä sanassa puhutaan. Kyllä se on elämän puolella,vankasti.

Lapset ovat Jumalan lahjoja,kohdun hedelmää. Käytetäänhän raskaana olevasta nimitystä: siunatussa tilassa.

Nainen on luotu synnyttämään.

Minä olen aina tulkinnut tämän siten, että lisääntyä pitää, kunnes maapallo on hallussa, ja sen jälkeen siitä maapallosta pitäisi pitää huolta. Ei Jumala ole minkään mukaan sanonut, että lisääntykää loputtomiin ja käyttäkää maapallon luonnonvarat loppuun ja kuolkaa sitten...

Vierailija
104/122 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta et teitenkään ole mitenkään oikeutettu määräämän sun vaimoasi ehkäisemään millään tavalla...et ainakaan siihen että vaimo alkais vetämään hormoneja tai menisi nipsaisemaan röörit poikki. Vaimosi saa ihan itse päättää ja sä saat päättää sit omasta ruumiistasi.

Vierailija
105/122 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyn, minkä ikäisiä olette ap ja montako lasta teillä on?

Sitten muilta kysyn, että miten sitä voi innostua petipuuhista, jos lapsia on jo useampi ja alkaa väsyttää? Minulta (ja puhumattakaan miehestäni) katoaisivat halut ihan kokonaan.

Vierailija
106/122 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et itse hoida asiaa menemällä vasektominaan jos se ei haittaa sun vakaumustasi? Ei se ehkäisy ole vain naisen asia! Ei tietnekään vaimollasi ole mitään velvollisuutta ehkäistä millään tavalla...sinä saat tietenkin tehdä sen!

Vierailija
107/122 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et itse hoida asiaa menemällä vasektominaan jos se ei haittaa sun vakaumustasi? Ei se ehkäisy ole vain naisen asia! Ei tietnekään vaimollasi ole mitään velvollisuutta ehkäistä millään tavalla...sinä saat tietenkin tehdä sen!

Eihän ap ole missään sanonut, että VAIN vaimo on se jonka pitäisi ehkäisy hoitaa, vai onko? Vaimo vain on se osapuoli, joka ei halua ylipäätänsä ehkäistä heidän suhteessaan. Ehkä hän on se joka ei päästä miestään vasektomiaan?

Vierailija
108/122 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millähän perusteella sen voisi tehdä? Pikemminkin tässä taitaa olla kyse nyt siitäe ttei ap saa vaimoaan huolimaan hormonaalista ehkäisyä sehän usein on miesten asenne että vaimo hoitaa...ap menee nyt vaan ihan rauhassa varaamaan ajan toimenpiteeseen!

Vierailija
109/122 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on Jumalan sana, joka neuvoo ja ohjaa. Voisiko olla niin, että joissakin asioissa SRK on voinut tulkita raamattua vähän liian "tiukasti"?

Missä kohtaa Raamatussa Jumala on asettanut velvoitteen lisääntyä rajattomasti, ja kieltänyt ehkäisemisen?

Vierailija
110/122 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaimon vakaumus sanoo ettei saa ehkäistä niin ei mies tule silloin pakottamaan vaimoaan syömään pillereitä tai tunkemaan itseensä kierukoita. Menkööt itse ihan vapaasti poikkaisemaan johtimensa!

Vierailija
111/122 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kertoisin perhetilanteemme yksityiskohtia joku tuttu uskovainen saattaisi tunnistaa, joten ymmärtänet?

ap

Vierailija
112/122 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tyyliin yli vai alle 40v, yli vai alle 5 lasta.

En sen tarkempia tietoa kaipaa ja näistä teitä ei kai voi tunnistaa. Lähinnä mietin, että onko vaimolla monta vuotta vaihdevuosiin ja voisiko ajatella teidän lapsilukunne olevan täynnä.

Itse olen kristitty, mutta en vl ja hyväksyn ehkäisyn.

t. 37

Jos kertoisin perhetilanteemme yksityiskohtia joku tuttu uskovainen saattaisi tunnistaa, joten ymmärtänet?

ap

Vierailija
113/122 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta kehostaan.

Ja minä ainakin tiedän tavattoman monta lestadiolaista, jotka ovat ehkäisseet lisälapset puolisoltaan salaa.

Vasektomian voi hankkia myös naapurikaupungissa yksityisesti, maksaa alle 500 € eikä toimenpide vaadi kuin päivän tai kaksi poissaoloa töistä.

Vierailija
114/122 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelle.

Vierailija
115/122 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi lapsi, alle vuosikas, joka heräilee vielä monta kertaa yössä. Oon aika väsyny, enkä es jaksa jotain seksiä, vaikka mies haluaisikin. Mun mielestä naisen ei tarvi suostua vain miehen takia.. meillä miehellä ois haluja vaikka kuinka paljon. Haluaa joka päivä ja vaikka monta kertaa päivässä. Mulla taas varmaan imetys/hormonit ja se väsymys vaikuttaa, ettei niin haluta. Meillä mies tyydyttää itse itsensä tai sitten minä hänet..muista ap, seksiä on muutakin, ku vaan yhdyntä! Tai jos ollaan yhdynnässä, niin mies keskeyttää..ei päästä sisään. Että näin meillä toimii "ehkäisy". Mies toki haluaisi, et minä olisin halukas, mutta ei voi mitään ku ei haluta. Ehkä sitten ku vauva alkaa nukkumaan enemmän ja kun imetys loppuu..toivon itekin niin. Ja mies myös sano, et ei uutta vauvaa ennenku seksielämä taas toimii. Tarkottaen just sitä et ootetaan, et minäki oikeasti haluan :) No, sopii mulle..ja toivon, ettei kestäis pitkään ku lapsiaki kyllä halutaan useampi. Jotenki en jaksaisi vaan nyt et olisin heti raskaana, kun vielä tuo ensimmäinen valvottaa paljon ja imetän jne. Sekä haluan keskittyä nyt vaan siihen.

Mut siis pointtina se, et seksiä on muutaki ku yhdyntä. Ja itsetyydytystä jotku pitää syntinä, mut minusta se on parempi, mitä et nainen pakolla suostuu yhdyntään tai mies kituaa haluissaan. Ja tosiaan mies voi tehä yksinään itelle tai vaimon avustuksella. Ei pitäs olla ongelma. En itekkään suostuisi varsinaiseen ehkäisyyn ja onneks mies ei oo sitä vaatinutkaan eikä se itekkää halua. Kumi tuntuis hankalalta ja ite en suostuis syömään mitään keinotekoisia juttuja (pillereitä), joilla on yleensä huonoja sivuvaikutuksia.

Mut ap, kokeile tuota :) keskeytä yhdyntä..jos silti tulee raskaaksi, niin sit eiku vaan hyvilllä mielin vauva vastaan. Mulla ei ainaka haittaa jos sit tuliski raskaaksi, tiedostan sen, et siltiki voi tulla vaikka keskeyttää. Mut meillä tuo minun haluttomuuski käy osittaisena ehkäisynä. seksi vaan on puheenaiheena silti joka päivä, ku mies ylihalukas :/

Vierailija
116/122 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En hetkeäkään haikallut helpon elämän perään!"

http://freepathways.wordpress.com/2011/10/04/hintsala/

Vierailija
117/122 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos ehkäisy sittenkin on synti....?

Vierailija
118/122 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sama mitä raamattu oikeasti sanoo jos vaimon vakaumus sanoo ettei saa ehkäistä niin ei mies tule silloin pakottamaan vaimoaan syömään pillereitä tai tunkemaan itseensä kierukoita. Menkööt itse ihan vapaasti poikkaisemaan johtimensa!

Ei kait sitä saa toista pakottaa ehkäisemään.

Vierailija
119/122 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillää hiukka hakusessa mitä saapi tehdä.

Vierailija
120/122 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni synnyttää onnea, ilo iloa , tyytyväisyys tyytyväisyyttä. Minä taas väitän, että aikaa kyllä on jokaiselle lapselle, mutta että kuinka sen ajan haluaa käyttää. Isossa perheessä lapset jakavat useimmiten koko arjen. Asiat tehdään yhdessä. Äiti ja isä ovat kotona läsnä kokoajan. Sisarusten rakkautta ja toveruuttakaan ei usein huomata ottaa mukaan keskusteluun.

Naapurissa kahden lapsen kanssa aika näyttää menevän heillä työpäivän jälkeen omiin harrastuksiin , television katseluun, tietokoneella. Ja lapset ovat joka päivä meillä.

Eipä tietenkään voi yleistää, kuten ei sitäkään että vain lesta äidit ovat väsyneitä. Tiedän lapsettomiakin väsyneitä ja masentuneita. Miehiäkin.