Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimoni ei suostu ehkäisyyn

Vierailija
16.05.2011 |

Kysymys muille vl ihmmisille.Vaikka olenkin uskovainen mies,minä haluaisin ehkäistä. Mutta vaimo ei pysty edes keskustelemaan asiasta. Onko tällaista teillä muilla?

Kuitenkin hänkin on väsynyt jatkuvaan lasten tuloon... siis rakkaitahan nämä kaikki on mutta minusta tuntuu että jo riittäisi.

Kommentit (122)

Vierailija
61/122 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kertoa omia ajatuksiani tähän keskusteluun. Uskon asia ei ole mikään järjen asia. Usko joko on tai ei ole sydämessä. Sydämen usko vaikuttaa, niin että haluaa tehdä oikein, vaikka se olisikin se raskaampi elämän tie omasta mielestä ja järjellä ajateltuna. Monta kertaa sitä ihmismieli valitsisi ehkäisyn, siksi, että itse ajattelemme niin että pääsisi monin tavoin helpommalla. Se että tuntuu ettei jaksa on ihan normaalia. Kuitenkin helposti unohtuu se, että niitä voimia emme tiedä etukäteen.

Kuitenkin haluaisin sanoa sen, että oman kokemukseni kautta voin sanoa, että vaikka olisin suunnitellut elämäni , pari lasta , ehkäpä pidempi opiskelu, rahaa/ harrastuksia enemmän yms. niin en uskon että olisin yhtään sen onnellisempi .

Avoimuus ja luottamus puolisoiden kesken ja se Jumalan rauha, joka on sydämessä ja kun haluaa pysyä uskomassa on antanut minulle valtavan rikkaan ja onnellisen elämän. Olen saanut 14 lasta, joita en vaihtaisi mihinkään.

Kun katselen heitä , jokainen oma ihana persoonansa voin kokea jotakin sellaista joka korvaa kaiken työn ja vaivan.

Olemme eläneet raskaitakin vaiheita,monta kertaa epäillyt mutta silloinkin olen tuntenut vahvasti turvaa ja niin että elämäämme johtaa paljon suurempi voima kuin minä itse.

Taivaan Isä on luvannut siunata kuuliaiset lapsensa.

Päädyitpä mihin tahansa ratkaisuun niin älä salaa vaimoltasi. Avioliitto perustuu juuri luottamukseen.

Sitten sinä joka kyselit raskauden vaikeuksista: Olen ajattelemassa niin että uskovaisina me aina ensisijaisesti

suojelemme jo olemassa olevaa elämää.

Varmasti kenenkään ihmisen on vaikeaa antaa mitään

yksiselitteistä ei tai joo vastausta, sillä tapaukset ovat hyvin

erilaisia . Kuitenkin näissä sairaustapauksissa tms. Varmasti

jokainen itse tuntee omassatunnossaan mikä on se todellinen syy ehkäisyyn.

Olen ajatellut tuota ehkäisyasiaa niin

Vierailija
62/122 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan käsittämätön uskonto, joka alistaa ihmisiä ja erityisesti naisia. Kuka nollapolla tällaisen uskonlahkon lienee keksinytkään...

En kyllä tajua kuka tähän touhuun lähtee edes mukaan. Ei ainakaan normaali täysjärkinen ja hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen.

Ja tämä siis vain minun vaatimaton mielipiteeni.

AP:lle, piuhat poikki vaan:

http://metku.net/~pesu/ehkaisy/sterilisaatio.php

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/122 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan käsittämätön uskonto, joka alistaa ihmisiä ja erityisesti naisia. Kuka nollapolla tällaisen uskonlahkon lienee keksinytkään...

En kyllä tajua kuka tähän touhuun lähtee edes mukaan. Ei ainakaan normaali täysjärkinen ja hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen.

Vierailija
64/122 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
65/122 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaan vaatimaton mielipiteesi;)

Itse ihmettelen sitä joka aina uskollisesti jaksaa linkittää noihin ketjuuhin. Toisaalta ihmettelen miksi aina vedotaan johonki 60 lukuun? Silloinhan yleisestikin puhuttiin susipareista ja äpärälapsista.

Vierailija
66/122 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan SAA tulla raskaaksi. Jokaisella lapsella on oikeus syntyä hyvinvoivalle äidille toivottuna ja odotettuna!

Äidin terveys ja jo olemassa olevien lasten terveys on tärkeintä!!

Se syyllinen olo, että nyt teen jotain syntiä, jos ehkäisen, johtuu vain lapsesta saakka opetetusta opista. Jos sinulle on lapsesta saakka opetettu, että varastaminen on väärin niin varastamisesta koituu syvä häpeä ja syyllisyys.

Näin se menee monissa uskonasioissa meillä. Myös ehkäisyssä.

Maailma muuttuu ja nyt jo todella moni meistäkin ehkäisee ja ymmärtää, että naisellakin on arvonsa. Ja lapsilla oikeus saada huomiota ja rakkautta tarpeeksi. Aika ei siihen riitä, jos vuoden välein lapsia tulee.

vl-äiti

Vierailija
67/122 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tällainen pieni maan matonen, säälittävä ihmisrukka, alkaa omassa itsekkyydessään haluamaan jotain sellaista, jonka kuvittelee helpottavan elämäänsä. - nuori vl-äiti

Ihminen ei ole mikään säälittävä mato vaan Jumalan kuva!

Tärkeä ja oikea havainto!

Vierailija
68/122 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

PANE PANE PANE PANE!!!

Vierailija
69/122 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapa yrittää johdatella uskossa harhaan. Varokaa sitä ääntä joka käskee teitä ajattelemaan, vl:t, se on itse Belsebub.

Vierailija
70/122 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen yrittää löytää helpomman elämän. Mutta tiedätkö, olisiko elämä sen helpompaa vaikka lapsia ei tulisikaan? Me emme tiedä huomisesta. Monet asiat ovat meiltä ihmisiltä salatut. Ja taivaassa vihdoin näemme ne. Ihminen on sisältään itsekäs ja paha, minkä vuoksi sinäkin mietit siellä ehkäisyä.

Entäs jos alat ehkäisemään, ja joskus näkisitkin lapset, jotka olisivat tulleet, mutta sinä et antanutkaan heille elämää!

Monesti puhutaan siitä, että on oikein ehkäistä, sillä maailma ylikansoittuu ja jos omat voimavarat eivät riitä. Mutta Jumala on meidän kaikkien isä! Hän on luonut meidät, hän luo meidän kauttaan. Hän on luonut koko maailman! Sitten tällainen pieni maan matonen, säälittävä ihmisrukka, alkaa omassa itsekkyydessään haluamaan jotain sellaista, jonka kuvittelee helpottavan elämäänsä. Elämä on lahja. Mieti! Haluatko ehkäistä useampia elämiä???

Kyllä kunnioitan ja arvostan kaikkia äitejä ja isiä, jotka ovat eläneet Jumalan tahdon mukaisesti ja ottaneet kaikki lapset vastaan. Jotkut eivät aina hyvällä mielellä. Mutta näin he ovat kuitenkin antaneet elämän heille, joilla sitä ei muuten olisi ollut.

Toivottavasti itekin jaksaa pitää asenteensa kunnossa tässä asiassa. Välillä se meinaa horjua aika vahvastikin

- nuori vl-äiti

Vierailija
71/122 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu pahalta lukea ko. ihmisten kirjoituksia, joiden sanoista koko uskon ydin on niin kaukana. Ihanko oikeasti te ajattelette, että ehkäisyllä on pelastavaa merkitystä.

Olen itse uskova (ja en tietenkään vl) ja karsastan joitakin ehkäisymetodeja (joissa mahd. hedelmöittynyt munasolu ei pysty kiinnittymään tms.), aborttia en hyväksy. Mutta totta kai ajattelen järjellä ja rakastan lapsiani, enkä halua synnyttää kymmentä lasta. Varmojen päivien laskeminen on toiminut oikein hyvin.

Evankeliumin sanomaan ei ehkäisy kovinkaan liity...Ota Raamattu käteen!

Vierailija
72/122 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuorehko vl-äiti ja kyllä meillä ainakin kondomia käytetään, kun olen kärsinyt masennuksesta jo pidemmän aikaa ja fyysisessä terveydessäkin on vikaa. :/ Lapsia haluaisin montakin, mutta näillä mennään kunnes terveydentila on parempi sekä henkisesti että fyysisesti.

Alkuun tuntui tosi syntiseltä käyttää kondomia mutta nyt ajattelen että se on vain olemassaolevien lastemme ajattelemista ja pohjimmiltaan epäitsekästä.

Vierailija
73/122 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut liikkeesi puhujan suulla - oman sydämesi tai järkesi ääni ei kuulu. Muista että ruumiisi on yksin sinun ja olet ennen kaikka vastuussa niiden lasten hyvinvoinnista, jotka olet jo saattanut maailmaan. Hoida itseäsi niin, että jaksat olla heille hyvä äiti!

Vierailija
74/122 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te kehtaatte spekuloida Jumalan luomistyöllä? Että just tähän aikaan olisi Jumalan luoma lapsi ollut tulossa, fantasioitte, mitä kaikkea Jumala voisi ja tekisi ja loisi?? Tajuatteko laisinkaan minkälaista HERJAUSTA on fantasioida ja todistella oppeja sellaisella, mikä on lähtökohtaisesti SALATTUA??? Ette te tiedä mitään. Te ette tiedä yhtään mitään ja jokainen, joka politisoi maallisista asioista käyttäen todisteena SALATTUA tietoa tekee itsestään PROFEETAN. Vain profeetalla ja kristittyjen tapauksessa lähinnä Jeesuksella tässä roolissa olevalla Jumalan pojalla valtuudet lausua Sanaa.

Te olette tehneet tautologisia kehäpäätelmiä ja ajalliset tulkintanne Jumalan Sanasta johtavat teitä herjaukseen. Seksi avioliitossa ei ole meillä päin mikään sakramentti. Siinä on kyse kahden tai yhden himokkaan ihmisen kiintymyksen ja lihallisesta nautinnosta. Hyvä, jos sillä ei yhteiskuntarakenteita ja perheitä romuteta, siksi avioliittoon säädetty.

Syntisten ihmisten kohdalla ei ole moraalista eroa sen suhteen, ehkäisevätkö avioliitossa vai paneskelevatko ilman. Samaa maallista himoa ja rakkautta. Avioliitto toki on tärkeä ja toisten kunnioittaminen, ei saa satuttaa, ei pakottaa.

Kilvoittunut ihminen kykenee olemaan tyytyväinen ja tasapainoinen uskossaan ilman seksiä. Se olisi se suotava tapa myös avioliitossa lapsimäärän rajoittamiseen. Mutta jos se ei onnistu, niin näillä vl-irstailijoiden säännöillä ehkäisemättömyydellä hurskastelu on julkeaa.

Vierailija
75/122 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ihminen voisi päättää että "lapsiluku on nyt minun kohdalla täynnä"?? Silloinhan hän estää Jumalan luomistyötä.

Eikös teidän jumalanne olekaan kaikkivoipainen? Hänhän saisi silloin naisen tulemaan raskaaksi ehkäisystä huolimatta.

Eipä teilä taida ola kovaa luottamusta jumalaanne, puhujiin vain.

Vierailija
76/122 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidättäydyt hetken seksistä, niin et sinä sillä syntymätöntä lasta tapa.

Entä jos Jumalansuunnintelmassa oli juuri silloin hedelmöittää teidän lapsi? Juuri silloin kun te kaksi päätittekin että nyt sitä hedelmöitystä ei saa tapahtua ja pidättäydyitte? Itse kyllä varoisin puuttumasta Jumalan ennakkoon suunnittelemaan ihmislapsen luomiseen. En siis sano mitä muitten uskovaisten pitäisi tehdä...

Jos juuri silloin olisi jumalan suunnitelmissa lapsen alkuun saattaminen juuri tiettynä päivänä, niin eiköhän kaikkivoipainen jumala onnistu siinä.

Vai onko se edes kaikkivoipainen? Te ette itse taida uskoa niin.

Vierailija
77/122 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen yrittää löytää helpomman elämän. Mutta tiedätkö, olisiko elämä sen helpompaa vaikka lapsia ei tulisikaan? Me emme tiedä huomisesta. Monet asiat ovat meiltä ihmisiltä salatut. Ja taivaassa vihdoin näemme ne. Ihminen on sisältään itsekäs ja paha, minkä vuoksi sinäkin mietit siellä ehkäisyä. Entäs jos alat ehkäisemään, ja joskus näkisitkin lapset, jotka olisivat tulleet, mutta sinä et antanutkaan heille elämää! Monesti puhutaan siitä, että on oikein ehkäistä, sillä maailma ylikansoittuu ja jos omat voimavarat eivät riitä. Mutta Jumala on meidän kaikkien isä! Hän on luonut meidät, hän luo meidän kauttaan. Hän on luonut koko maailman! Sitten tällainen pieni maan matonen, säälittävä ihmisrukka, alkaa omassa itsekkyydessään haluamaan jotain sellaista, jonka kuvittelee helpottavan elämäänsä. Elämä on lahja. Mieti! Haluatko ehkäistä useampia elämiä??? Kyllä kunnioitan ja arvostan kaikkia äitejä ja isiä, jotka ovat eläneet Jumalan tahdon mukaisesti ja ottaneet kaikki lapset vastaan. Jotkut eivät aina hyvällä mielellä. Mutta näin he ovat kuitenkin antaneet elämän heille, joilla sitä ei muuten olisi ollut. Toivottavasti itekin jaksaa pitää asenteensa kunnossa tässä asiassa. Välillä se meinaa horjua aika vahvastikin - nuori vl-äiti

Eli lapsia vaan lisää kärsimään nälästä ja kurjuudesta? Vaikka äidin terveys ja henki voi mennä taas yhden raskauden takia? Tuo on todella itsekästä ja sinun (ja niiden jotka ovat noin sinua aivopesseet) kuuluisi hävetä :(

Vierailija
78/122 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaisten ehkäisykielto on olemassa siksi että lestadiolaisia riittäisi myös tulevaisuudessa, ei siksi että jokaisen munasolun olisi tarkoitus hedelmöittyä. Tämähän on vahingossa jopa myönnetty liikkeen johdon taholta. On helppo pitää ihmiset talutusnuorassa, kun sanotaan että kaikki kyseenalaistukset tulevat pirulta. Käytännössä teitä vain ohjataan kuin pikkulapsia noilla säännöillä, jotka loppujen lopuksi ovat ihan ihmisen keksimiä ja vielä valheellisilla motiiveilla perusteltuja. Teidän omat lapsenne kärsivät siitä että noudatatte vanhojen ukkojen keksimiä oppeja. Minä laittaisin oman perheen edun uskonnollisen ryhmän edun edelle, enkä ymmärrä miksi jokainen vanhempi ei niin tee.

Vierailija
79/122 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittävän ison liukuvoiden pullon/tuubin ja se on sitten anaaliseksiä vain.

Sillähän tuo on ratkaistu.

ihan varteenotettava ratkaisu.

Vierailija
80/122 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ihminen voisi päättää että "lapsiluku on nyt minun kohdalla täynnä"??

Silloinhan hän estää Jumalan luomistyötä.

Olen uskossa, mutta en ole vl. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja loi ihmiselle oman vapaan tahdon. Koska Jumala loi tämän vapaan tahdon, hän myös tarkoitti, että ihminen käyttää sitä tahtoaan. Jumala asuu meissä jokaisessa, joten jokaisen on kuunneltava sitä omaa sisäistä ääntään, Jumalan ääntä. Jos oma keho ja mieli kertoo sinulle, että lapsiluku on nyt täynnä, silloin sitä omaa ääntä, jaksamista ja voimavaroja on kunnioitettava.

Mikä se sellainen Jumala on, joka väkisin pakottaa ihmisiä lisääntymään vaikka kyseisen henkilön hengen uhalla, ajaa ihmisen jaksamisen äärirajoille, uuvuttaa äidit ja isät niin, että heistä ei enää kunnolla riitä tukea ja läsnäoloa jo olemassaoleville lapsille. Eihän ihmiselämän perimmäinen tarkoitus ole vain lisääntyä ja lisääntyä. Maapallo on jo aivan riittävän liikakansoitettu. Kyllä kai Jumalalla oli ihmisille jokin muukin, tärkeämpi tarkoitus. Jumala loi ihmisen tarkoituksella kuvakseen, älykkääksi ja ajattelevaksi olennoksi. Jos te vl:t oikeasti luulette ja uskotte, että Jumala halusi tämän uskomattoman luomistyönsä tuloksen vain lisääntyvän kuin jänikset, mielestäni olette käsittäneet Jumalan aivan väärin ja aliarvioitte Häntä.

Sillä mitä teidän kokouksissanne paasataan, ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mikä Jumalan suunnitelma ihmisrodulle on ollut. Jumala puhuu teille sisäisen äänenne, vaistonne ja omantuntonne kautta. Kuunnelkaa sitä ääntä.

Jos Jumala todella haluaisi, että vain lisääntyisitte, luuletteko, että ihminen voisi tuosta vaan jotenkin estää Kaikkivaltiaan toimet??

En ole ikinä ymmärtänyt miten te vl:t voitte käsittää tämän lisääntymisasian siten, kuten sen käsitätte. Olette täysin hakoteillä, valitettavasti.