Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos järjestää illanistujaisia ja pyytää niistä sisäänpääsymaksun

Vierailija
13.05.2011 |

niin onko se laitonta toimintaa ns. pimeää tuloa? Tarkoitus on saada vain kuluja tasattua ja tietty ottaa vähän "emännän" palkkaa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä käsitän "illanistujaiset" sellaisiks kaveriporukan kokoontumiseksi jonkun porukkaan kuuluvan kotona. Pyydätsä sun ystäviltä ja tuttavilta pääsymaksun teille kotiin?!?!

Vierailija
2/25 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

melko nuukaa!

arvaanpa että pippaloista tulee aika hiljaiset!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä käsitän "illanistujaiset" sellaisiks kaveriporukan kokoontumiseksi jonkun porukkaan kuuluvan kotona. Pyydätsä sun ystäviltä ja tuttavilta pääsymaksun teille kotiin?!?!

tapauksessa ei ole kyse ystävistä ja tuttavista.

ap

Vierailija
4/25 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapauksessa ei ole kyse ystävistä ja tuttavista.

ap

Vierailija
5/25 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et maksa varmaan veroa, eikä sulla oo toimilupaa.

Vierailija
6/25 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiset sinkkujen aikuisten bileet ois kyseessä, osallistujiakin jo 30 varmistettua ja näyttää että porukka vaan kasvaa. Ja munhan ne tarjoilut pitää järjestää enkä niitä kyllä itse aio yksinäni maksaa. Tuli vain mieleeni miten laillista tällainen on... Mutta kai se ihan laillista on ottaa pieni kulukorvaus.

ap

Vierailija
7/25 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tehdä, jos joku sairastuu ruoastasi. Kaveriporukassa tuskin kukaan suuttuu, jos on seuraavana päivänä mahataudissa..

Vinkkinä tulevaisuuteen, ota selvää, ennen kuin päätät järjestää ventovieraille pirskeet. Missä ko tilaisuus on? Kotonasi vai muualla? Miten olet mainostanut niitä? Eli mitä olet luvannut, että on tarjolla, ruokaa, juomaa vaiko pelkää seuraa?

sellaiset sinkkujen aikuisten bileet ois kyseessä, osallistujiakin jo 30 varmistettua ja näyttää että porukka vaan kasvaa. Ja munhan ne tarjoilut pitää järjestää enkä niitä kyllä itse aio yksinäni maksaa. Tuli vain mieleeni miten laillista tällainen on... Mutta kai se ihan laillista on ottaa pieni kulukorvaus.

ap

Vierailija
8/25 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tehdä, jos joku sairastuu ruoastasi. Kaveriporukassa tuskin kukaan suuttuu, jos on seuraavana päivänä mahataudissa.. Vinkkinä tulevaisuuteen, ota selvää, ennen kuin päätät järjestää ventovieraille pirskeet. Missä ko tilaisuus on? Kotonasi vai muualla? Miten olet mainostanut niitä? Eli mitä olet luvannut, että on tarjolla, ruokaa, juomaa vaiko pelkää seuraa?

sellaiset sinkkujen aikuisten bileet ois kyseessä, osallistujiakin jo 30 varmistettua ja näyttää että porukka vaan kasvaa. Ja munhan ne tarjoilut pitää järjestää enkä niitä kyllä itse aio yksinäni maksaa. Tuli vain mieleeni miten laillista tällainen on... Mutta kai se ihan laillista on ottaa pieni kulukorvaus. ap

ruokarajoitteet otetaan huomioon sitten siinä vaiheessa, kun vieraat ovat varmistaneet tulonsa. Ja ruoka ei ole pääasiassa, mutta toki sitä pitää olla. Grillailua lähinnä yms ja juomaa. En ole mainostanut missään. On yhden nettiporukan kanssa ollut puhetta yhteisistä bileistä ja niitä kaverinkavereita on ilmaantunut osaanottajiksi vähän sieltä sun täältä kuka haluaisi tulla. Paikka on oma missä juhlat järkätään.

Vierailija
9/25 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ETTÄ AIOT ROKOTTAA PÄÄSYMAKSUN??????

oumaigaaaaaaaad. vitun nolo,ap..... et muuta kuin nolaa itsesi. täysin.

Vierailija
10/25 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tarjoat tilat (ja vaikka limua, vissyä..) ja sen grillin. Eikö tämä ole kaikista helpointa? Laitat vain viestiä menemään että vierasjoukon kasvaessa tehdäänkin näin. Ei kai kukaan kuvittele, että sinä tarjoat kaiken. Tai edes hommaat sen ruoan maksua vastaan.

Vierailija
11/25 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos et kerää voittoa noilla pääsymaksuilla niin ei ole laitonta.

Vierailija
12/25 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei käy niin ettei ihmiset tiedä varata käteistä mukaan kun myyt lippuja ovella :D

Vierailija
13/25 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ETTÄ AIOT ROKOTTAA PÄÄSYMAKSUN?????? oumaigaaaaaaaad. vitun nolo,ap..... et muuta kuin nolaa itsesi. täysin.

mitään ei ole vielä lyöty lukkoon, tulijoita kyllä riittää ja porukka vaan kasvaa. Kyllä kaikki tietää ettei kukaan ilmaiseksi mitään ala järkkään, mulla on vain isoimmat tilat joten näyttää siltä, että nakki emännyydestä lankeaa mulle. Nyyttäri idea on ihan kiva, mutta miesten osalta se ois sitten varmaan mäyris kaljaa ja paketti lenkkiä... Mut mikäs siinä :D

ap

Vierailija
14/25 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei ole laitonta pyytää korvausta ruoasta tässä tilanteessa.

Itse en kyllä lähtisi moiselle joukolle ruokaa ostamaan, vaan kukin toisi mukanaan omansa, mutta kukin tavallaan.

Vierailija
15/25 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ostat tarjottavat ja jaat sen summan esim. tuolle 30 (tai paljonko väkeä nyt tuleekaan) ja sitten jokainen maksaa esim. 13,50€ tilillesi. Olettaisin että jos otat jotain "emännän palkkaa" niin se "lisää vastuutasi" +saattaa olla laitonta? Tarkoitan siis että pitäisi olla joku "huvilupa", hygieniapassi, tai maksaa veroja, eli voi olla monellakin tapaa "laitonta"/luvanvaraista.

Se taas ei ole laitonta että joku porukka järjestää pippalot ja kauppalasku jaetaan, se on itseasiassa aika normaalia esim. monissa harrastuporukoissa (ja tietenkin kaveriporukoissa myös) joissa usein tulee edullisemmaksi ostaa ja kokata itse vert. mennä ravintolaan/hankkia pitopalvelu esim. pikkujouluihin tai kevätjuhlaan.

Vierailija
16/25 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ostat tarjottavat ja jaat sen summan esim. tuolle 30 (tai paljonko väkeä nyt tuleekaan) ja sitten jokainen maksaa esim. 13,50€ tilillesi. Olettaisin että jos otat jotain "emännän palkkaa" niin se "lisää vastuutasi" +saattaa olla laitonta? Tarkoitan siis että pitäisi olla joku "huvilupa", hygieniapassi, tai maksaa veroja, eli voi olla monellakin tapaa "laitonta"/luvanvaraista. Se taas ei ole laitonta että joku porukka järjestää pippalot ja kauppalasku jaetaan, se on itseasiassa aika normaalia esim. monissa harrastuporukoissa (ja tietenkin kaveriporukoissa myös) joissa usein tulee edullisemmaksi ostaa ja kokata itse vert. mennä ravintolaan/hankkia pitopalvelu esim. pikkujouluihin tai kevätjuhlaan.

jotain tällaista, mutta aion ottaa vähän extraa, kun ei vesi ja kaasukaan ole ihan ilmaista kun kuitenkin saunotaan ja grillataan yms ja muutama pitkänmatkalainen pitäisi vielä majoittaakin.

ap

Vierailija
17/25 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyöristäisin ylöspäin, eli tuon 13,50e vaikka 15€? Ja jos joku jää yöksi, niin pyydät siitä erikseen vaikka 10€ tai 20€ käteisenä...? Ei sen summan tarvitse tismalleen täsmätä, mutta ei niin että otat esim. 100€ välistä "emännänpalkkaa", mutta joku 1-2 euroa "liikaa" on ok.

Vierailija
18/25 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lain mukaan sinun pitää hakea huvilupa tuollaiseen tilaisuuten mihin pyydetään sisäänpääsymaksu.

huvilupaan pitää nimetä myös järjestysmiehet.

Vierailija
19/25 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä järjestysmiehiä ole ollut enää sitten vuoden 1999... Eli ap:n pitäisi tehdä ilmoitus huvitilaisuuden järjestämisestä ja hankkia sinne kortillinen järjestyksenvalvoja...

Vierailija
20/25 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pitää kotona grillijuhlat?

Eihän ap ole pyytämässä sisäänpääsymaksua, vaan korvausta hänen ostamastaan ruoasta.

lain mukaan sinun pitää hakea huvilupa tuollaiseen tilaisuuten mihin pyydetään sisäänpääsymaksu.

huvilupaan pitää nimetä myös järjestysmiehet.