Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kastelahjaksi, kun kummilusikka ei oikein ole mun tyylinen lahja. Sylikummi olen.

Vierailija
12.05.2011 |

Joku kestävä kuitenkin.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kylla voi olla dorkaa porukkaa tassa maailmassa. Tottakai aiti saa pitaa niita sormuksia lapsen ollessa vauva-ikainen. Sehan on ylpean aidin merkki. Missa ne pitaisi olla, kaapin peralla piilossa polyyntymassa? Vauvan kaulassa kuristamassa ja tukehduttamassa? Muita sopivia paikkoja ehdolla?

Tottakai ne annetaan sitten lapselle, kun han varttuu siihen ikaan, etta ymmartaa niiden merkityksen.

Ziisus...

Vierailija
2/52 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2011 klo 22:40"]

koriste-esineet ovat mielestäni huonoja, koska a) makusi ei välttämättä ole samanlainen kuin lahjan saajan b) niillä ei oikeasti tee mitään, ja päätyvät helposti muun tarpeettoman roinan sekaan laatikkoon Ö.

Miten olisi vaikkapa kaunis vaate, laadukas lelu, klassikko-lastenkirja tai kipsisetti, jolla voi valaa lapsen käden/jalanjäljen?

Itse olen myös lahjoittanut nimiäislahjaksi palan suojeltuametsää Luonnonperintösäätiön kautta. Siitä saa muistoksi "lahjoituskirjan".

[/quote]

ajattele mitä lapsi tekee lahjalla kun on 20 v. Joku kädenjälki, oikeesti ? Tai laadukas vaate. Höpöhöpö tollaset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko nähnyt kummilusikoita ? Niitä on nykyään tosi paljon erilaisia. Ennen oli vaan muutamaa erilaista ja tosi lapsiaiheisia. Nykyään on ajattomia malleja.

Vierailija
4/52 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2012 klo 16:13"]

:D ottakaahan asiasta selvää ennen kuin puhutte: http://www.sannas.fi/page/9/sannas-kaupan-tuotemerkit "Kastesormus on kaunis ketjussa kaulalla ensin äidillä ja lapsen kasvaessa hänellä itsellään. Kastesormus on lahja, joka säilyy! "

[/quote]

mun piti oikein googlettaa ja katsoa noita kastesormuksia. Ne on aivan hirveitä !!! rumia. vauvalla ok, jos vauvalla on muitakin koruja ja harvemmin on mutta äidillä minisormuksia kaulassa. Ei kiitos meille ja jos joku vastaan tulis jolla on moinen kaulassa, ihan taatusti nauraisin. Ja kovaa.

Puhumattakaan poikien sormukset. huippurumia ja tyylittömiä. En voi kuvitella yhtään poikalasta, jolla olis moinen kaulassa, ikinä !

Vierailija
5/52 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2011 klo 22:17"]

valokuvakehys, kastetodistuskäärö tai rasia ekaa hiuskiehkuraa ajatellen.

[/quote]

EI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

KAIKKI TOSI RUMIA. Niin wt-kamaa. Kiuhkurarasia. Aikuisten oikeesti, haloo !

Vierailija
6/52 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2011 klo 22:49"]

Ettekö kukaan muu ole kuullut tästä, että kastesormusta pitää äiti kaulassa siihen asti, kun lapsi pääsee ripiltä, silloin se siirtyy lapsen omaan koruun. Näin meillä.
Ja miksi siis ostaa sormus tai muitakaan esineitä kummilapselle, joita ei pidetä, kaappiin ne jää joka tapuaksessa. Niin kävisi tuolle sormuksellekin, kuka on nähnyt 1 vuotiaalla kultaisen kaulakorun kaulassa jossa on sormus tai 3 vuotiaalla? Arvaan, ei kukaan.

Terveisin nro 3

[/quote]

en ole ikinä kuullut. jos sulla on useampi näitä kaulassa, tarkoittaa että olet luultavasti vihjassut aika suoraan kummeille tälläinen on kiva. Aikuisen kaulassa moiset ovat suorastaan rumia. Ja jos pidät niitä seuraavat 15 v, kyllä ne siinä ajassa kuluu.

Aika itsekäs äiti olet tämän asian suhteen.

Vierailija
7/52 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2011 klo 23:18"]

kummiltaan kastetodistuksen säilytysputkilon,johon oli maksettu kaiverrus. Veimme sen sitten kaiverrettavaksi, pojan nimi siihen tuli. Kaksi muuta kummia ostivat lusikat, niihin myös kaiverrukset maksettuna. Niissä oli paikka painolle,pituudelle ja kellonajallekin.

[/quote]

mitä käyttöä näille on ? Minusta lahja pitää olla ajaton. Joku tuubi. Kuvitteletko että sun teini kun muuttaa kotiin, laittaa paraatipaikalle kastetodistustuubin ? Tuskin.

Huonoista lahjoista ehkä huonoin.

Vierailija
8/52 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vienyt Muumi-aterinsetin, jossa veitsi, haarukka, lusikka ja teelusikka lasten koossa. Kiittelivät kovasti käytännöllisestä lahjasta, joka ei vain jää vitriiniin.

Vierailija
9/52 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli vaikka mitä tinasälää, soittorasiaa, sitä kummitodistustuubia, valokuvakehyksiä ja joku albumikin, jonka kanteen saa kuvan ja säästöpankkeja kaikkiin näihin saa ne mitat ja päiväykset kaiverrettua ja osaan laitettiinkin. Siellä ne nyt pölyyntyy, kun ei kehtaa piilottaakaan.

Onneksi yksi kummi ymmärsi ostaa kummilusikan ja se onkin mun mielestä se tärkein kummilahja.

Oma ja miehen kummilusikkakin on vielä tallessa ja käytössäkin.

Ymmärrän kyllä, ettei kummilusikka ole ap:n näköinen lahja, nehän on nykyään jo aika kalliita. Jos kuitenkaan siitä ei ole kyse, niin kummilusikoitahan on vaikka minkälaisia ja varmasti löytyy sieltä se oikea Lapsen näköinen lusikkakin.

Vierailija
10/52 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suosittelen kunnollista suomalaista taidegrafiikkaa. Kun ostat suoraan taiteilijalta saat vielä ihan sopuhintaankin, ainakin galleriahintoihin verrattuna. Itse olen tehnyt näin ja kovasti ovat olleet pidettyjä, lapsetkin katselevat mielellään kun ne on vauvan sängyn viereen ripustettu. Jo alle puolivuotiaita värikkäät kauniit kuvat kiinnostavat.

Vierailija
11/52 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikekirja jossa leikkeitä sen päivän sanomalehdestä kun lapsi syntyi ja ehkäpä jotain äidin raskausajalta jorinaa. Elämänohjeita, valokuvia, mitä mietittiin nimeksi ym. Tällaisestahan saa todella hienon jos jaksaa nähdä aikaa ja vaivaa sekä omaa hieman taiteellista silmää. 

Yksi idea myös, mikäli vanhemmat ovat vähäänkään rennompia, niin jonkin lahjan sivussa voisi antaa jonkun viini(-/viski)pullon, joka on samaa vuosikertaa kuin lapsen syntymävuosi ja sen saisi sitten korkata kun lapsi täyttää 18. Siihenkin saisi itse tehtyä jonkun hienon etiketin vaikkapa lapsen nimellä.

Musta kummilahjan täytyy kyllä kuvastaa kumminkin luonnetta. En minäkään mitään kummilusikkaa tai muuta "kultaseppäkrääsää" ostanut. On kyllä vähän väärät lähtökohdat lapsen vanhemilla jos olettaa että kummit ovat vain jotain lahja-automaatteja joilta voi pyytää muutaman kerran vuodessa ties mitä itselleen on sattunut mieleen pälkähtää. 

Vierailija
12/52 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kallista viiniä pitää olla, että on juomakelpoista 18 vuoden kuluttua.

Vierailija
13/52 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lahja on hankittu lahjan saajaa ajatellen, ei sen tarvitse ollakaan antajalleen mieluinen! Itse inhoan mm.anopilta saamiani lahjoja, koska ovat niin suoraan hänen omien mieltymystensä mukaan ostettuja.

Vierailija
14/52 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettava tämä ap... Harmittaisi tosi paljon, jos joku lapsi jäisi vaille kummilusikkaa, kun ei ole kummin "oloinen" lahja. Meillä niilä on iso merkitys. Ja kummilta viinapullo lahjaksi??? Ei hyvää päivää, mitä seuraavaksi... Bongi ja muut tykötarpeet ehkä?

Vierailija
15/52 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 19:00"]

Leikekirja jossa leikkeitä sen päivän sanomalehdestä kun lapsi syntyi ja ehkäpä jotain äidin raskausajalta jorinaa. Elämänohjeita, valokuvia, mitä mietittiin nimeksi ym. Tällaisestahan saa todella hienon jos jaksaa nähdä aikaa ja vaivaa sekä omaa hieman taiteellista silmää. 

Yksi idea myös, mikäli vanhemmat ovat vähäänkään rennompia, niin jonkin lahjan sivussa voisi antaa jonkun viini(-/viski)pullon, joka on samaa vuosikertaa kuin lapsen syntymävuosi ja sen saisi sitten korkata kun lapsi täyttää 18. Siihenkin saisi itse tehtyä jonkun hienon etiketin vaikkapa lapsen nimellä.

Musta kummilahjan täytyy kyllä kuvastaa kumminkin luonnetta. En minäkään mitään kummilusikkaa tai muuta "kultaseppäkrääsää" ostanut. On kyllä vähän väärät lähtökohdat lapsen vanhemilla jos olettaa että kummit ovat vain jotain lahja-automaatteja joilta voi pyytää muutaman kerran vuodessa ties mitä itselleen on sattunut mieleen pälkähtää. 

[/quote]

aika mauton toi alkoholi. Ekaks harvassa on ne lompakolle sopivat viinit jotka 18 säilyy toiseksi usein 8 v juo siideriä ja olutta. Ei niinkään viinejä tai oluita. 

Olen kuullut että isä saa konjakkipullon kun lapsi syntyy.

Vierailija
16/52 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle kultainen kaulakoru.

Vierailija
17/52 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on minun toiveeni kummeilta. Niitä nyt minulla kaulassani 3 ja vielä yksi tulossa :)

Vierailija
18/52 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valokuvakehys, kastetodistuskäärö tai rasia ekaa hiuskiehkuraa ajatellen.

Vierailija
19/52 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on minun toiveeni kummeilta. Niitä nyt minulla kaulassani 3 ja vielä yksi tulossa :)

Vierailija
20/52 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koruja ja sormuksia jo tulossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan