Mitä kastelahjaksi, kun kummilusikka ei oikein ole mun tyylinen lahja. Sylikummi olen.
Kommentit (52)
ehdottaisin harkitsemaan vielä kerran. Kummilusikasta voi lapsi vielä aikuisena vaikka joka päivä kahvikupistaan tarkistaa moneltako syntyi ja paljonko silloin painoi.
Samalla muistaa sinut.
vaaleanpunainen tai vaaleansininen (tai muun värinen) Aalto-vaasi.
valokuvakehys, kastetodistuskäärö tai rasia ekaa hiuskiehkuraa ajatellen.
Meille tuli nämä kaikki muilta kuin kummeilta lahjaksi. Kivoja lahjoja, mutta eivät niin uniikkeja kummilahjoja, jos tulee useampi kappale.
Joillekin se lusikka on tärkeä, etenkin jos muut lapset ovat sen saaneet.
Itseä harmitti tosi paljon teininä kun en saanut kummiltani rippilahjaksi ristiä, vaan muunlaisen riipuksen, kun kaikki ystävät ja sisarukset oivat saaneet rippiristin.
siinä sivuilla tilat lapsen valokuville ja sisälle voi laittaa jotain esim. koruja tms. saa kultasepänliikkestä.
johon kaiverretaan nimi ja muut tiedot.
ketjun siihen, mutta olisin ollut todella yllättynyt, jos tuon äidin kaulassa olisin nähnyt...
koriste-esineet ovat mielestäni huonoja, koska a) makusi ei välttämättä ole samanlainen kuin lahjan saajan b) niillä ei oikeasti tee mitään, ja päätyvät helposti muun tarpeettoman roinan sekaan laatikkoon Ö.
Miten olisi vaikkapa kaunis vaate, laadukas lelu, klassikko-lastenkirja tai kipsisetti, jolla voi valaa lapsen käden/jalanjäljen?
Itse olen myös lahjoittanut nimiäislahjaksi palan suojeltuametsää Luonnonperintösäätiön kautta. Siitä saa muistoksi "lahjoituskirjan".
kastesormusSe on minun toiveeni kummeilta. Niitä nyt minulla kaulassani 3 ja vielä yksi tulossa :)
omitko useinkin lasten saamat lahjat?
keskenään, kuka ostaa lusikan. Sitä kyllä odotetaan... Eli varmista, että joke teuistä kummeista sen hankkii.
sen sijaan lapsella itsellään voi olla se ketjussa kaulassa. Sehän on lapsen kastelahja...
Ettekö kukaan muu ole kuullut tästä, että kastesormusta pitää äiti kaulassa siihen asti, kun lapsi pääsee ripiltä, silloin se siirtyy lapsen omaan koruun. Näin meillä.
Ja miksi siis ostaa sormus tai muitakaan esineitä kummilapselle, joita ei pidetä, kaappiin ne jää joka tapuaksessa. Niin kävisi tuolle sormuksellekin, kuka on nähnyt 1 vuotiaalla kultaisen kaulakorun kaulassa jossa on sormus tai 3 vuotiaalla? Arvaan, ei kukaan.
Terveisin nro 3
jotain erittäin laadukkaita lasten aterimia tai sitten ihan vaan hopealusikoita.
Kummilusikka ja muut kummitavarat on musta eika äklöjä.
Ettekö kukaan muu ole kuullut tästä, että kastesormusta pitää äiti kaulassa siihen asti, kun lapsi pääsee ripiltä, silloin se siirtyy lapsen omaan koruun. Näin meillä.
Ja miksi siis ostaa sormus tai muitakaan esineitä kummilapselle, joita ei pidetä, kaappiin ne jää joka tapuaksessa. Niin kävisi tuolle sormuksellekin, kuka on nähnyt 1 vuotiaalla kultaisen kaulakorun kaulassa jossa on sormus tai 3 vuotiaalla? Arvaan, ei kukaan.Terveisin nro 3
Tunnen kaksi _pientä_ tyttöä, jotka ovat saaneet (molemmilla mukana tuli myös ketju), ja kummallakin on kaulassa kaikkina juhlapäivinä ja toisella ollut myös esim. koulukuvauksissa.
Minustakin kuulostaa tosi oudolta että äidin kaulassa nuo. Jos itse antaisin kummisormuksen, ihmettelisin kyllä todella jos näkisin sen myöhemmin äidin kaulassa.
Pankki on oikeasti hyödyllinen, niitä on monenlaisia, niihin mahtuu kaikki tärkeät tiedot syntymästä. Mua harmittaa hiukan, kun en ole tajunnut pyytää meidän lasten pankkeihin kaiverrusta raskausviikosta, jolla lapsi on syntynyt. Se on kuitenkin itseä aikuisena usein kiinnostanut ja äitini ei muista tarkalleen...
Se on ollut kummipojalleni tosi rakas koru.
Ja miksi siis ostaa sormus tai muitakaan esineitä kummilapselle, joita ei pidetä, kaappiin ne jää joka tapuaksessa. Niin kävisi tuolle sormuksellekin, kuka on nähnyt 1 vuotiaalla kultaisen kaulakorun kaulassa jossa on sormus tai 3 vuotiaalla? Arvaan, ei kukaan.Terveisin nro 3
niin onhan se nyt yksi lysti onko se koru kaapissa vai äidin kaulassa. Joka tapauksessa se koru ei ole sillä jonka se oikeasti on. Kaapissa se myös todennäköisemmin pysyy tallessa, äiti sen voi hukata 15v. aikana ties minne, jolloin lapsella ei ole enää kastelahjaansa.
Ja en oikein ymmärrä että miksi äiti omii lapsen saaman lahjan, miksi sen pitää olla äidin kaulassa, mikä siinä on se idea ja merkitys?
kummiltaan kastetodistuksen säilytysputkilon,johon oli maksettu kaiverrus. Veimme sen sitten kaiverrettavaksi, pojan nimi siihen tuli. Kaksi muuta kummia ostivat lusikat, niihin myös kaiverrukset maksettuna. Niissä oli paikka painolle,pituudelle ja kellonajallekin.
Kastesormus