Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitstä näitä narsisteille sopivia alistuvia uhreja löytyy?

Vierailija
12.05.2011 |

MIksi jotkut ovat niin tossukoita, että antavat hyväksikäyttää itseään?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai uusinta tietoa, että ihminen joka on narsistin uhri on itsekin jollain tapaa narsisti. Jota toinen narsisti ruokkii.

Kun on niitä alistuvia narsisteja ja sitten niitä alistavia narsisteja.

Vierailija
42/63 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

Sama juttu narsisimin kanssa. Ja todellakin tutkimuksia taustalla. Joten "uhrit" voivat katsoa selittelyjen sijaan peiliä. On niin kovin helppoa heittäytyä siihen ihanaan passiiiviseen "uhriuteen". Onhan se helpompaa kuin ottaa itseä niskasta kiinni ja aloittaa vastuunotto. Muilla ei niin väliä, mutta lasten vanhemmat, ottakaa itseänne niskasta kiinni. Jokaista pahista kohden on vähintään yksi, joka haluaa olla pahiksen uhri.

kusettaa rahaa iäkkäältä sukulaiselta, samalla kun "auttaa". Tarttis saada enemmän järkiperusteita tolle sun yleistykselle, ei oikein mee läpi tollasenaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai uusinta tietoa, että ihminen joka on narsistin uhri on itsekin jollain tapaa narsisti. Jota toinen narsisti ruokkii.

Kun on niitä alistuvia narsisteja ja sitten niitä alistavia narsisteja.

on kyllä just niin narsistien tapoja toimia kuin olla voi! :(

Lyöjä on vastuussa lyönnistään, julma alistaja on vastuussa julmasta alistamisesta, kiusaaja on vastuussa kiusaamisesta, nälvijä vastuussa nälvimisestä.

että narsistin uhri todellakin ON tutkimusten mukaan itsekin osasyyllinen tilanteeseen.

Sama juttu alkoholistien kanssa: ei ole yksi eikä kaksi perhettä tässäa maassa kun on käynyt niin, että kun se perheen alkoholisti kuolee / muuten häviää kuvioista, niin se aiemmin hoivaava "uhri" rupeaa alkoholistiksi alkoholistin paikalle. Lapset sitten kauhusta kankeana ihmettelevät, että isä/äiti häipyi, mutta hirviö jäi, vaihtoi vain toiseen perheenjäseneen.

Sama juttu narsisimin kanssa. Ja todellakin tutkimuksia taustalla. Joten "uhrit" voivat katsoa selittelyjen sijaan peiliä. On niin kovin helppoa heittäytyä siihen ihanaan passiiiviseen "uhriuteen". Onhan se helpompaa kuin ottaa itseä niskasta kiinni ja aloittaa vastuunotto. Muilla ei niin väliä, mutta lasten vanhemmat, ottakaa itseänne niskasta kiinni. Jokaista pahista kohden on vähintään yksi, joka haluaa olla pahiksen uhri.

Narsistin uhri on yleensä narsistin tai vastaavan lapsi, joka on kotona oppinut vastaamaan narsistin käytöksen tietyllä narsismia ruokkivalla tavalla. Narsisti näkee tällaisen henkilön täydellisenä uhrina ja uhri taas näkee narsistissa alitajuisesti oman rakkaan vanhempansa. Mutta nämä valinnat ovat alitajuisia, eikä niistä voi koskaan opetella täysin pois, vaikka ne voi vanhemmiten oppia tunnistamaan. Nuorella ihmisellä, siinä vaiheessa kun ensimmäisiä parisuhteita solmitaan, ei ole vielä eväitä tunnistaa omia käyttäytymismallejaan, eikä varmasti haluakaan myöntää, että valitsisi puolison, joka muistuttaa isää/äitiä.

Vierailija
44/63 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aihe taas. Mielenkiintoinen ketju

Vierailija
45/63 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin näitä vanhoja viestejä, tähän lähdin kirjoittamaan ihan vain sen takia kun tämä on aloitettu niihin aikoihin kun me mieheni kanssa tavattiin.

Hän oli täydellinen, erittäin kiinnostunut minusta ja elämästäni, korjasi autoni, vei minut ulkomaille, ulos syömään, käyttäytyi kohteliaasti ja oli erittäin huomaavainen, oli puhdas ja pukeutui siististi, kertoi rakastavansa lenkkeilyä kuten minäkin.

KUNNES tulin raskaaksi, mitä hän itse paljon oli toivonut. Siitä alkaen kaikki alkoi muuttua. Hän ei ollut enää kiinnostunut minusta, hän alkoi tulla kotiin ilta yhdeksän - kymmenen maissa, hänen menoistaan ei saanut kysellä. Lenkkeilyä hän ei ollut koskaan rakastanut koska se loppui kuin seinään eikä ole sen koomin koskaan jatkunut, autoani hän ei korjaa, mikään minuun liittyvä ei kiinnosta, ei ole väliä itkenkö vai nauranko häntä ei kiinnosta, hän ei tervehdi tullessaan kotiin, katoaa sanomatta minne menee, kuulen vain oven kolauksen. Humalassa hän on luotaantyöntävä ja väkivaltainen, hän ei yleensä lyö mutta esimerkiksi kuristaa, heittää minut seinälle tai sängylle ym. Hänen kanssaan ei voi puhua mistään tunnepuolen asioista, jos häneen kohdistaa kritiikkiä alkaa tavarat lentää tai hän räkii seinille. Myös mykkäkoulu ja häipyminen paikalta kuuluvat hänen tyyliinsä riidellä. Seksi oli hänelle vaikeaa alun alkaen, erektio ei pelannut mutta alkuajan hän väkisin yritti ja useamman kerran päivässä, kunnes sekin loppui kuin seinään, seksi oli mekaanista kuin tikka olisi naputtanut, läheisyys puuttui täysin. Minun liikkumistani hän ei ole yrittänyt estellä, mutta minulla on oltava aina lapsi mukanani. Lapsen hoito on ollut hänelle vastenmielistä alun alkaen ja siitä on ollut monet riidat.

Niin nyt meillä on yhteinen lapsi ja yhteinen talo, minulla on luojankiitos oma työ, omat säästöt, oma auto ja oma elämä ja oma tili. Se mitä olen ymmärtänyt, itsenäisyyttä ei saa missään tapauksessa menettää, eikä antaa hänen nujertaa kaverisuhteita. Harrastukset hän on minulta vienyt täysin, en pääse niihin koska olen aina vauvan kanssa eikä sellaisia sukulaisia juuri ole jotka voisivat hoitaa. Olen sairastellut paljon, on ollut tyrää ja kystaa ja infektioita ja ties mitä, olen jatkuvasti väsynyt ja mietin miten jaksan tätä henkistä kuraa, merkkaako tämä koti niin paljon että kestän jatkuvaa rajojen vetämistä ja puolustuskannalla oloa.

"Angie"

Vierailija
46/63 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teimme oman naapurinarsistimme kanssa sen virheen,että uskalsimme valittaa hänen aiheuttamastaan häiriöstä isännöitsijälle.

Sen jälkeen narsisti käynnisti ennennäkemättömän parjauskamppanjan, joka vilisi uskomattomia valheita. Parjaamista harjoitettiin jopa yhtiömme ulkopuolisiin naapureihin nähden. Omaa erinomaisuuttaan vakuuttaen hän mustamaalasi perhettämme.

Sama rouva ei ole koskaan kyennyt palkkatöihin ja elää yhteiskunnan varoilla. Vaihtuvat avomiehet ovat yleensä alkoholisteja tai muuten elämässään epäonnistuneita. Lapsensa välit biologiseen isään hän on katkaissut suunnattomassa kostonhimossaan.

Vasta nyt kaikkien kokemusten jälkeen olen tajunnut, mikä on narsisti. Ulospäin hän esittää oman elämänsä olevan erinomaista. Hän myös tietää kaikesta kaiken ja on oikeasti rikas perijätär, joka nyt vaan sattuu asumaan vuokralla. Osa naapureista on mennyt hänen leikkiinsä mukaan ja uskoo hänen valheitaan itsestään ja muista. Ilmeisesti narsisti juuri hankkiikin ystävikseen nämä herkkäuskoiset ja jymäytettävät. Odotan sitä päivää, kun muutamme pois tuon sairaan ja henkistä väkivaltaa harjoittavan sekopään luota.

Vierailija
47/63 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

senhän narsisti osaa. Sitten alkaa se kyykyttäminen.

Vierailija
48/63 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se narsisti pamauta kaikkea ensimmäisen viikon aikana, vaan kietoo toisen verkkoonsa. Kun viikko viikon jälkeen seitti paksunee ja paksunee, niin hidasta muutosta ei itse huomaa. Ja narsisti murentaa toisen ihmisen itsetuntoa pala palalta. Lopussa uhri on siinä tilanteessa, ettei enää itsekään usko itseensä, vaikka ennen narsistin tapaamista olisi itseensä uskonut.

Lisäksi narsisti on suhteessa välillä niiiiiiiin ihana. Maailman paras. Silloin kaikki paha unohtuu.

Pahoina päivinä ajattelee vain, että huomenna on paremmin ja minä olen kiltimpi niin sitten tuo on taas ihana. Toisinaan tulee niitä päiviä, jolloin saa palasen taivasta eikä voi kuvitellakaan, miten voisi elää ilman tuota ihmistä.

Lisäksi narsistin uhri ajattelee, että kaikissa suhteissa on hyviä päiviä ja pahoja päiviä, ei pahuutta pääse pakoon kumppania vaihtamalla.

Vierailija
49/63 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat persoja sille imartelulle.

Tämä on typerä väite. Eikö terveessä suhteessa hellitellä kumppania ja sanota hänelle ihania asioita? Vai oletko sinä kenties ei-narsistin kanssa yhdessä ja hyvin onnellinen siitä, että hän ei milloinkaan sano sinulle kohteliaisuuksia? Voi sinua raukkaa, kuinka ankeaa elämäsi on.

Vierailija
50/63 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset tukevat narsistin tai epävakaan persoonan toimia? Ja vaikka henkilö ei olisi narsu tai epävakaa persoona, kuinka helposti ihmiset tukevat hänen toimiaan, puheitaan, juoruja jne.?

Miten helposti me taivutaan siihen? Olettako sitä miettineet?

Esim. mukavaksi koettu työkaveri kertoo teille jotain ikävää seläntakana toisesta työntekijästä. miten helposti heti uskotte siihen, mitä teille on kerrottu ja kuinka helposti lähdette mukaan juttuun kun on niin kiva välillä vähän jauhaa paskaa, kun sillä sattuu olemaan se yksi piirre josta en satu pitämään tai olen vähän kateellinen?

Näin sitä narskut käyttävät tällaista ihmisten tyhmyyttä hyväkseen ja kaikkia viedään kuin pässiä narussa.

Vierailija
51/63 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikken itse tunne mitenkään olevani sellainen. Varmasti jonkinlaisia narsistisia piirteitä on, mutta en pidä itseäni siitä huolimatta narsistina ollenkaan.

Vaimo oli tehnyt minusta jonkin amerikkalaisen narsisti-testin. Piti olla viisi oikein kymmenestä, minulle tuli vain yksi, ja sekin pikkasen epävarma.

Ota tuosta sitten selvää, kuka on narsisti ja kuka ei..

Vierailija
52/63 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä narsistin käytös voi mennä alussa vielä "normaalin" raamiin. Itse ainakin olin hyvin rakastunut, minkä vuoksi olin aivan eri tavalla valmis kompromisseihin suhteessa. Tietyt merkit olivat kyllä alussa näkyvillä, mutta koska en koskaan ollut tavannut kyseisellä tavalla ajattelevaa ihmistä, ajattelin, että asiat voi selvittää puhumalla. Toisaalta suhde etenee juuri noin, narsisti antaa suhteen toiselle osapuolelle vähän siimaa konfliktitilanteissa, jos toinen ei hyväksy jotain asiaa niin narsisti on tulevinaan vastaan.

Mies esimerkiksi noin kuukauden seurustelun jälkeen oli sitä mieltä, että minun ei tulisi käydä baareissa ollenkaan. En kuitenkaan antanut periksi miehelle tässä asiassa.

Nyt kun olen palannut miettimään näitä asioita, eräs mieleeni tullut asia on se, että narsistisesta ihmisestä ei näe hänen haavoittuvaa puoltaan ikinä. Hänellähän ei oikeastaan ole sellaista. Jos siis haluaa terveen ihmissuhteen mutta ei kestä toista osapuolta heikkoina hetkinä, saattaa päätyä kumppaniksi sellaiselle, jotka ovat päältä täydellisiä mutta silkkoa sisältä.

En kuitenkaan itse koskaan tietoisesti ymmärtänyt tuon suhteen aikana, että en näe ko. henkilön heikkoutta tai haavoittuvuutta. Toisaalta mustasukkaisuus sisältää sitä, ehkä sitten vaan ajattelin, että nuo piirteet kanavoituvat sitä kautta.

Vierailija
53/63 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä joiden narsistisuus ilmenee

a) Töissä, opinnoissa, uralla

b) puolisoa ja / tai perhettä kohtaan

c) yleisesti kaikkialla

Jotkut narsistit ovat kykeneviä empatiaan ja voivat ihan teeskentelemättä olla erittäin miellyttäviä ihmisiä! Narsistisuus voi olla tiedostamattoman selektiivistä. Kohdistua sadismina vain tiettyjä ihmisiä (puolisoa) kohtaan. Narsisti itse ei välttämättä HALUA käyttäytyä sillä tavoin, ei vain pysty hillitsemään itseään. Tämän tyypin narsisti on sisältä vaurioitunut jossain elämänsä vaiheessa ja tarvitsee syvempää eheytymistä.

Erikseen on narsistit, joilla on taipumusta psykopaattisuuteen, ja jotka eivät kykene tuntemaan empatiaa ja katumusta. Mutta hekin voivat suunnata narsistisen käytöksensä vain tietylle kohderyhmälle.

Vierailija
54/63 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsistien toimintaa ihan huomaamattaan, eli liekö aloittaja olisi myös helposti narsistin uhri vaikkei sitä ehkä myönnä?

"millä tavalla

ihmiset tukevat narsistin tai epävakaan persoonan toimia? Ja vaikka henkilö ei olisi narsu tai epävakaa persoona, kuinka helposti ihmiset tukevat hänen toimiaan, puheitaan, juoruja jne.?

Miten helposti me taivutaan siihen? Olettako sitä miettineet?

Esim. mukavaksi koettu työkaveri kertoo teille jotain ikävää seläntakana toisesta työntekijästä. miten helposti heti uskotte siihen, mitä teille on kerrottu ja kuinka helposti lähdette mukaan juttuun kun on niin kiva välillä vähän jauhaa paskaa, kun sillä sattuu olemaan se yksi piirre josta en satu pitämään tai olen vähän kateellinen?

Näin sitä narskut käyttävät tällaista ihmisten tyhmyyttä hyväkseen ja kaikkia viedään kuin pässiä narussa."

Vierailija
55/63 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta tässä aiheessa ei ole olemassa mitään nopeaa keittiöpsykologiaa. Narsistisen ihmisen tunnistaa vasta, kun on tutustunut häneen ja ollut tekemisissä jonkin aikaa. Narsistinen ihminen on sosiaalisesti taitava ja yleensä jos tapaa ihmisen, joka on mukava ja jonka kanssa tulee toimeen hyvin, ei silloin tule ensimmäisenä mieleen, että kyseessä olisi narsisti. Eikä asia paljastukaan mistään yksittäisestä asiasta vaan vähitellen, kun saa kokonaisemman kuvan. Olkaapa kriitisiä, kun teette diagnoosejanne.

Vierailija
56/63 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että narsismin uhri haluaa sitä omaa tilaansa yhtä paljon kuin narsisti haluaa olla narsisti.

siksi niitä uhreja löytyy. Uhrius ei ole passiivinen tila vaan tila, johon ihan itse hakeudutaan.

On vain kovin vaikeaa tunnustaa sitä ääneen. Mutta siitä se paraneminen alkaa. Ihan niin kuin alkoholistillakin.

Vierailija
57/63 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ajoi miehensä itsemurhaan. Reppana oli niin kiltti. Ihan liian hyvä ihminen. Mutta naikkonen ei tunne syyllisyyttä, ei lainkaan. Haukkuu vain kuollutta miestään.

-Ajaa pojan joka viikko ryyppäämään. Ihan kamalaa kuunneltavaa, kun poika-parka (30v) änkyttää, kun äitinsä lyö häntä lyttyyn. Se on jotain niin sairasta, että pahaa tekee.

-Nai parhaan ystävänsä miehen kanssa. Ystävä on hänelle niin hyvä. Aivan liian hyvä ja itse erittäin karuista oloista.

-Käyttää miespuolisia ystäviään karmeasti hyväkseen työorjina, kun miesparat luulevat, että heillä on jokin suhde menossa.

-Eristi miehensä aikoinaan muusta elämästä täysin.

-On hylännyt toisen lapsensa. Ei pidä tyttöön mitään yhteyttä. Ja on kääntänyt koko oman sukunsa tyttöä vastaan.

-Haukkuu toisen poikansa miniää narsistiksi.

Tässä pahimpia.

Vierailija
58/63 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sellainen, jossa kaikki ovat tyttöä vastaan tai mistä voi löytyä ihmisiä, että kaikki, ihan kaikki pomppivat hänen pillin mukaan?

en usko tuohon, vaan se on tyypillistä liioittelua.v

Vierailija
59/63 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun minuuttani yritti narsistiäiti koko lapsuuteni ajan musertaa väheksymällä, pilkkaamalla ja alistamalla minua väkivalloin. En taipunut. Nyt aikuisena olen alkanut ymmärtää, mistä on kyse ja olen osoittanut hänelle, että sieluani hän ei tule koskaan saamaan. En ole missään tekemisissä äitini kanssa muuta kuin pakon edessä esim. hautajaisissa. Narsistiäiti on kostanut taipumattomuuteni eristämällä minut isästäni, sisaruksistani ja muista sukulaisista. Miestänikin äiti yritti manipuloida, mutta mies ei suostunut kääntymään minua vastaan. Olen työkykyinen ja ainoastaan vuosia kestäneiden terapioiden avulla ja hyvien ihmisten ansiosta.

Vierailija
60/63 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä mistä narsistejakin, jonkun äidin hameenhelmasta. mut hei onneksi narsistit on niin supervahvoja alfa-ihmisiä että ne nysväkkeet jää toiseksi tässä ihanassa yhteiskunnassa, älä huoli.