Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko sellainen ihminen joka näkee harhoja olla psyykkisesti terve muuten?

Vierailija
26.04.2011 |

Siis arjessa normaalisti pärjäävä, erittäin fiksun ja loogisen oloinen. Mietin vaan tuota Lorna Byrneäkin jonka kakkoskirja oli lievästi sanoen hämmentävä. Onko ainoa vaihtoehto reipas valehtelu, vai voiko ihminen nähdä harhoja samalla kun pystyy muuten toimimaan normaali-ihmisen tavoin? Mulla on ollut se käsitys, että harhaiset ihmiset on sitten kaikin puolin sekaisin ja kyvyttömiä huolehtimaan kunnolla itsestään.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harhoja hänellä on, mutta omalta kohdaltani vastaan. Olen nähnyt ja kuullut harhoja ollessani muuten suurinpiirtein terve psyykkisesti, paitsi erittäin uupunut, burn outin partaalla. Ihan toimintakykyinen enkä yhtään sekaisin, mutta hyvin kuormittavassa elämänvaiheessa.

Vierailija
2/18 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä hänen enkelinäkynsä harhaksi tiedät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harhoja hänellä on, mutta omalta kohdaltani vastaan. Olen nähnyt ja kuullut harhoja ollessani muuten suurinpiirtein terve psyykkisesti, paitsi erittäin uupunut, burn outin partaalla. Ihan toimintakykyinen enkä yhtään sekaisin, mutta hyvin kuormittavassa elämänvaiheessa.

Kun toi Byrne väittää nähneensä enkeleitä lapsesta ja asti ja viimeisimmän kirjansa mukaan aivan uskomattomia otuksia, maan sisällä asuvan maa-äidin sun muuta :D. Ja samalla puhuu haastattelussa fiksuja ja on kaikin puoli järkevän ihmisen oloinen. Siis että onko se vaan harvinaisen härski kusettaja?

Vierailija
4/18 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on hyvin selväjärkinen ja asiallinen normaalikäytöksinen ihminen. Hän näkee mm. kuolleiden käyvän tervehtimässä juuri ennen kuolemaansa tai tuntee tuulenvireen tapaisen humahduksen että joku tulossa ja sitten se joku tuleekin hetken päästä, vaikka hän ei siitä tiennyt. Hän on kokenut tätä koko ikänsä, joten hän pitää sitä niin normaalina, että uskaltaa kertoa siitä samaan tapaan kuin vaikka naapurin uudesta autonhankinnasta. Eikä silti kukaan pidä häntä psyykkisesti häiriintyneenä.

Vierailija
5/18 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisenikin näkee enkeleitä (on nähnyt ihan taaperosta asti), ihan normaali lapsi tuo muuten on.

Vierailija
6/18 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toi kirja.... Se on niiiiiiin paksua, oikeasti.

Vierailija
7/18 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse lukenut kummankin kirjan, joistain asioista olen samaa mieltä, joistain en. Enekelihin uskon kyllä vahvasti, olen itse saanut heiltä apua pyytäessäni.

mutta toi kirja.... Se on niiiiiiin paksua, oikeasti.

Vierailija
8/18 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi yli 40-vuotiaista islantilaisista noin 40% (siis lähes puolet!) ihan oikeasti näkee maahisia ja menninkäisiä siellä täällä ja esimerkiksi siltainsinöörit pitävät niitä (yhtenä) ihan pätevänä perusteena sillanpaikkaa tai tienlinjausta valitessa.Minä en näe samoissa paikoissa yhtään mitään, mutta nämä typit näkevät, aivan oikeasti, eivät huijaa, eivätkä ole muuten järjiltään tai tyhmiä. Siinä kulttuurissa maahisten näkeminen vain kuuluu asiaan.

Samanlaisia kulttuureja on muitakin, jopa Euroopassa, mutta etenkin tietysti luonnonkansiojen alueilla. Se on kulttuurinen tekija, ihmiset oppivat tulkitsemaan aistiensa antamaa dataa informaatiooksi eri tavoilla. TÄllä on myös järjellisiä puolia: minulle huojuvasa heinikossa näkyy tuuli. Savannilla asuvalle heinää huouttaa leijona. Kun minä panen silmäni kiinni raskaan päivän jälkeen, näen migreenivalopallosia. Ehkä Lorna Byrnelle näkee samassa tilanteessa enkeleitä.

Näkeminen on aina tulkintaa samalla lailla kuin muidenkin aistien käyttö. Toki tulkintaan vaikuttaa se, onko järjissään vai ei, mutta vaikuttaa moni muukin asia.

Vierailija
9/18 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkeli Jimazen joka yrittää hallita maapallon henkeä joka puolestaan taas teutroi henkitoreissaan ihmisten takia. Ja ylläri pylläri tämä enkeli ilmestyy juuri Lornalle ja pyytää tätä rukoilemaan Jumalaa, koska Jimazenilla on vaikeuksia kontrolloida maailmanhenkeä, ja Lorna on itsekin ihmeissään että mihin moinen vaikutusvaltainen olento tarvitsee Lornan rukouksia. Mitä tällaisesta pitäisi olla mieltä? Kun moisia kirjoitteleva ihminen vaikuttaa haastatteluissa mitä tervejärkisimmältä ihmiseltä. Hyvin hämmentävää. ap

Vierailija
10/18 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä, mutta Bynnellä se menee jotenkin niin paljon pitemmälle. Näkeekö noi islantilaiset ihan oikeasti jotain hahmoja? Joissa on runsaitä yksityiskohtia? Ymmärrän että jos jotain vilahtaa silmäkulmassa, sen voi tulkita maahiseksi, mutta kun kuvaillaan ihmeellisiä otuksia hyvin yksityiskohtaisesti. Että voiko toi olla jonkin neurologinen häiriö joka sekoittaa perusteellisesti kyvyn erottaa todellisuus mielikuvituksesta. ap

Vierailija
11/18 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa blogeihin, osoite:

abortti.blogspot.com

Vierailija
12/18 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä niissä joskus on yksityiskohtia (ei kai aina) ja ne syövät niille jätettyä ruokaa ja joskus kai juttelevatkin jotain.

En usko, että 40 prosentilla jostain kansasta voisi olla tietynlainen neurologinen häiriö, ei vaikka kyseessä olisi kaukaisella saarella eristyneenä asunut kansa. Ja vielä vähemmän uskon, että kyseinen häiriö yhtäkkiä lakkaisi olemasta tiettyä ikää nuoremmissa ihmisissä. Kulttuuri sen sijaan toimii nopeammin kuin biologia.

Vierailija
13/18 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne syövät niille jätettyä ruokaa.

Vierailija
14/18 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla aistiharhoja vaikka olisi psyykkisesti terve.

Minulle eräs käyttämäni lääke aiheutti aluksi näköharhoja. Tiesin ne aina harhoiksi ja toivoin vain että menisivät pian pois.

Harhanäyt eivät kestäneet montakaan sekuntia kerrallaan, mutta olivat häiritseviä/ärsyttäviä.

Jäivät onneksi muutamassa kuukaudessa kokonaan pois :)

Vierailija
15/18 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla aistiharhoja vaikka olisi psyykkisesti terve. Minulle eräs käyttämäni lääke aiheutti aluksi näköharhoja. Tiesin ne aina harhoiksi ja toivoin vain että menisivät pian pois. Harhanäyt eivät kestäneet montakaan sekuntia kerrallaan, mutta olivat häiritseviä/ärsyttäviä. Jäivät onneksi muutamassa kuukaudessa kokonaan pois :)

näköharhani olivat eläimiä tai satuolentoja.

Yleensä ne juoksivat tai leikkivät keskenään.

Vierailija
16/18 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi lukemani mukaan ainakin kuulla muuten "terve" ihminen, nämä ihmiset kuitenkin aina tietävä, että äänet tulee omasta päästä eivätkä kuvittele että joku demoni heille puhuu. Muutenkin ihmisten käsitykset psyykkisistä sairauksista ovat aika hatarat, yllättävän vaikeista ongelmista kärsivät kykenevät toimimaan ulospäin täysin normaalisti ja vaikuttamaan myös onnellisilta ja tyytyväisiltä (ja myös olemaan sellaisia), eihän kukaan ihminen ole pelkkä diagnoosi.

Vierailija
17/18 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä valonvälähdyksinä tai palloina ja välillä hyvin yksityiskohtaisesti. Hän käy pitkiä keskusteluja arkkienekeli Mikaelin kanssa ja sitten maapallo aukeilee ja siellä on äiti maa jolla on silkkimäisiä ulokkeita ja Egyptin kansakuntaenkeliä harmittaa että jokin ikiaikainen temppeli on jenkkilässä museossa ja enkeli haluaa että se palautettaisiin takain. Mitä mieltä tällaisesta pitäisi olla.. Mua kiinnosta ihan oikeasti saada selvyyttä että mikä tuollaista aiheutta. Olisi paljon helpompi löytää tällaiselle kategoria jos Byrne vaikuttaisi kiilusilmäiseltä sekopäältä.

Vierailija
18/18 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten aivot ja aistimukset ovat toiminnaltaan aika monimutkaisia, ja joissain tilanteissa voi syntyä harha-aistimuksia. En tiedä tuosta Lorna Byrnestä, joka tuntuu menevän aika pitkälle jutuissaan, mutta suuri osa ihmisistä näkee tai kuulee harhoja edes joskus elämässään, usein kytkeytyen väsymykseen, stressiin tai hetkeen ennen nukahtamista.

Nuo harhat eivät kuitenkaan ole sellaisia, jotka erottaisivat todellisuudesta ja reaalimaailmasta. Niissä vain näkee jotain, jonka tunnistaa harhaksi, mutta joka ei vaikuta omaan toimintaan tai siihen, miten suhtautuu muihin ihmisiin. (Siis harha ei käske tehdä jotain tai harhan takia ei aleta epäillä mitään tai harhan takia ei oma ruumis ala näyttäytyä vääristyneenä jne.)

Ja lisäksi noissa psyykkisissä sairauksissakin on eroja, itsestään huolehtiminen ja harhat eivät ole ihan tiiviisti yhteydessä toisiinsa. Voi esim. olla, että harhoja jää pitkäksikin aikaa sen jälkeen, kun sairaus muuten on hallinnassa lääkkeillä jne.