Miehen opiskelukaveri (nainen) kutsui häihinsä miehen, mutta ei minua :D
Eli miehen entinen opiskelukaveri, joka oli mieheen silloin aikoinaan ihastunut, kutsui häihinsä miehen mutta ei minua :). Ollaan naimisissa ja lapsikin, eli en ole mikä tahansa suttura ja luulin olevani tuon ihmisen kanssa vielä hyvissä väleissäkin!
Kutsuuko joku ihan oikeasti vakinaisista pareista vain toisen häihin? Eikö teidän ystäville tärkeät puolisot merkkaa teille mitään?
Valitettavasti tämä menee kyllä jo vitsin piikkiin.
Kommentit (64)
sinua ei ehkä tunne, saati muita ystäviensä puolisoja, noita riittää, kun tietty budjetti on häihin sovittu. Mulla esim. ystäviä, jotka ovat erikseen sanoneet, että kirkkoon saa tulla, mutta "jatkoille" ei. Turha loukkaantua moisesta, eri asia, jos olette hyviä ystäviä kaikki. Pakko rajata jotenkin, jos on paljon ystäviä, ei ole tarkoitus loukata varmaan...
Palstamamma on pakko kutsua myös, sillä eihän palstamamma kestä muutamaa tuntia erossa miehestään. On verinen loukkaus palstamammaa kohtaan jos häntä (ja lapsia tietty myös) ei kutsuta miehen kaverin häihin päsmäröimään. Ja ajatella jos se mies menisi sinne yksin! Herranjumala, se saattaisi vaikka salaa pitää hauskaa ja nähdä kavereitaan, mutta se ei palstamammalle sovi, sillä naimisiinmenon hetkellä palstamammasta ja miehestä tuli yhtenäinen organismi, yksi henkilö. Ja sen organismin päätäntävalta on tietysti palstamammalla.
sinua ei ehkä tunne, saati muita ystäviensä puolisoja, noita riittää, kun tietty budjetti on häihin sovittu. Mulla esim. ystäviä, jotka ovat erikseen sanoneet, että kirkkoon saa tulla, mutta "jatkoille" ei. Turha loukkaantua moisesta, eri asia, jos olette hyviä ystäviä kaikki. Pakko rajata jotenkin, jos on paljon ystäviä, ei ole tarkoitus loukata varmaan...
Kirjoitin tuolla aiemminkin, että vierailemme puolin ja toisin koko perheen voimin, eli ei ole mitään perusteluja väittää, ettei hän minua tuntisi. Lisäksi noiden muiden kavereiden puolisot on kutsuttu, ainoastaan minua ei.
Ja seuraavalle kommentoijalle: Totta kai tämä nyt hiertääkin sen takia, että en pysty olemaan miehestä erossa. Se varmaan pettäis minua siellä sen morsiamen kanssa ja yöllä vielä kävis kuksimassa kaasoakin. Ei siis ole miehellä sinne ilman minun valvovaa katsetta mitään asiaa.
ap
sitä kutsutaan nykyisin vain ne, joiden kanssa ollaan oikeasti tekemisissä. Ei pidä väheksyä hääparin toivetta.
Miten se on ap sinukta pois jos miehesi siellä häissä käy? Vai onko pointtina se, että koska sinä et pääse, ei silloin mene kukaan muukaan?
sitä kutsutaan nykyisin vain ne, joiden kanssa ollaan oikeasti tekemisissä. Ei pidä väheksyä hääparin toivetta.
ap
Miten se on ap sinukta pois jos miehesi siellä häissä käy? Vai onko pointtina se, että koska sinä et pääse, ei silloin mene kukaan muukaan?
Vai kenties siitä, että minua ei ylipäänsä kutsuttu? Sanoin olettavani miehen reaktion perusteella, että hän ei mene, ja sanoin, etten itse menisi. Mikä tässä siis sinun mielestä oli se ongelma?
Miten jotkut onnistuu aina taikomaan ihan omituisia ongelmia alkuperäisten tilanteisiin?
ap
Vai kenties siitä, että minua ei ylipäänsä kutsuttu? Sanoin olettavani miehen reaktion perusteella, että hän ei mene, ja sanoin, etten itse menisi. Mikä tässä siis sinun mielestä oli se ongelma?
Miten jotkut onnistuu aina taikomaan ihan omituisia ongelmia alkuperäisten tilanteisiin?
ap
Mitä sitten vaikka sinua ei ole kutsuttu? Aina ei voi saada kaikkea. Jos sinulla on riitaa muiden vieraiden kanssa, ei sinua varmaan haluta paikalle? Miehesi näköjään tulee toimeen muiden kanssa, joten sai kutsun. Ne eivät ole sinun hääsi.
Se, että vierailette puolin ja toisin, ei tarkoita, että hääpari pitäisi _sinua_ niin läheisenä, että haluaisi kutsua sinut häihin. Jostain se vieraslistan karsiminen pitää aloittaa, ja sinä et selvästikään ole sieltä tärkeimmästä/läheisimmästä päästä - miehesi taas on.
Ap, aloitusviestissä et maininnut, että olette perhetuttavia keskenänne. Kerroit kyseessä olevan "miehen opiskeluaikainen kaveri".
Ei mikään ihme, että nämä ketjut venyvät ja paukkuvat, kun oleellisia pointteja jätetään kertomatta aluksi ja sitten niitä ripotellaan pitkin poikin keskustelua :/
Aloitusviestin perusteella moni olikin juuri samaa mieltä: mitä väliä, ei ole pakko tuntemattomia kutsua. Lisäinformaation valossa: Tökeröä olla kutsumatta jos kyseessä on perhetuttava ja yhteinen kaveripiiri.
Jos siis perheenä olette tapailleet puolin ja toisin, ja kaikki muut ystäväperheet on kutsuttu kokonaan, mutta teiltä vain mies, on tuo aivan selvä loukkaus.
Ilmiselvästi morsian on ottanut tässä kaason "puolen" riidassanne ja levittää sitä eteenpäin. En todellakaan enää kyläilisi normaalisti.
Ap, aloitusviestissä et maininnut, että olette perhetuttavia keskenänne. Kerroit kyseessä olevan "miehen opiskeluaikainen kaveri".
Ei mikään ihme, että nämä ketjut venyvät ja paukkuvat, kun oleellisia pointteja jätetään kertomatta aluksi ja sitten niitä ripotellaan pitkin poikin keskustelua :/
Aloitusviestin perusteella moni olikin juuri samaa mieltä: mitä väliä, ei ole pakko tuntemattomia kutsua. Lisäinformaation valossa: Tökeröä olla kutsumatta jos kyseessä on perhetuttava ja yhteinen kaveripiiri.
Eilen aloituksen kirjoittaessani jotenkin koin kuvaavampana tuon, että morsian on alunperin nimenomaan miehen kaveri. Silloin en edes ajatellu, että oikeastihan sillä miten paljon minä loukkaannun, on tekemistä juuri sillä asialla, että olemme tekemisissä koko perheiden voimin.
Toiselle kommentoijalle:
Ei ole todellakaan kyse siitä, että minä en tulisi toimeen muiden vieraiden kanssa (kun kyseessä noin ylipäänsäkin oli vain ja ainoastaan kaaso), vaan tuo välirikko on ihan noita muista ihmisistä erillinen asia ja minusta on kohteliasta antaa meidän myös pitää se meidän keskinäisenä asiana. En minä ainakaan mene tunkemaan lusikkaani ystävieni, kavereideni tai tuttujenikaan keskinäisiin riitoihin. Sillä mitä tämä riita koskee, ei ole minkään valtakunnan merkitystä ja sinä joudut nyt vaan luottamaan siihen, ettei se, että minulla nyt sattuu olemaan välirikko juuri sen kaason kanssa, kerro minusta tai minun ihmissuhdetaidoista mitään.
Vielä jollekin toiselle kommentoijalle:
Tämä todellakin on osoitus siitä, etten minä selkeästikään ole heille tärkeä ja että he ovat olleet tekemisissä kanssani ainoastaan miehen takia. Tämähän se loukkaantumisen pointti olikin. Mieheni kyllä saa olla aivan itsekseen heidän tai morsiamen kanssa tekemisissä, miksi siis sotkea minua siihen mukaan, kun en kerran ole tärkeä. Sitäpaitsi aikuiset ihmiset osaa ilmaista tämmöiset asiat muutenkin, kun olemalla kutsumatta häihin.
ap
Hyvien tapojen mukaista olisi kutsua myös avec, mutta ehkä heillä tosiaan on vain rajoitetut tilat ja budjetinkin vuoksi ovat pakostikin joutuneet rajaamaan kutsuttuja?!
En sinuna ottaisi henkilökohtaisesti, vaikka pahalta se varmaan tuntuukin. Tuskin tähän mitään salaliittoja liittyy. Jos itse olisimme häihimme kutsuneet jokaisen tutun, opiskelukaverin ja perheystävän puolisoineen ja perheineen, ei tilat saati rahat olisi riittäneet ollenkaan. Siksi he ovat varmaan pakostakin tehneet priorisointeja kutsuttujen kanssa: varmasti kukaan muukaan opiskelukavereiden puolisoista ei ole tulossa? Jos muut kuin sinut puolisoista on kutsuttu, silloin sulla olisi oikeasti aihetta ottaa nokiisi.
Valtavan typerä tarina! Aviopari vierailee perheenä ja vain mies on tärkeä! Ei sitä karsimista kyllä tällä tavoin aloiteta. Tää on selvä piikki kutsujalta! Onko vaimo tervetullut häiden jälkeenkään hänen kotiinsa?
Mulle tällainen menettely on täysin uutta. En tiedä yhtään vastaavaa tapausta.
Raamatussa muuten sanotaan, että avioparit ovat yhtä lihaa! Eli he ovat niin läheisiä toisilleen että jos loukkaat toista loukkaat toistakin.
Tämä todellakin on osoitus siitä, etten minä selkeästikään ole heille tärkeä ja että he ovat olleet tekemisissä kanssani ainoastaan miehen takia. Tämähän se loukkaantumisen pointti olikin. Mieheni kyllä saa olla aivan itsekseen heidän tai morsiamen kanssa tekemisissä, miksi siis sotkea minua siihen mukaan, kun en kerran ole tärkeä. Sitäpaitsi aikuiset ihmiset osaa ilmaista tämmöiset asiat muutenkin, kun olemalla kutsumatta häihin.
ap
Mikä siinä sitten on niin pahaa, että tahtovat olla miehesi kanssa tekemisisssä? Edellee, ne ovat hääparin häät, eivätkä mikään tärkeysjärjestyskilpailu. Hääpari kutsuu ketä kutsuu, ja siihen on tyytyminen. Jos he pitävät miestäsi läheisempänä, niin ei voi mitään, he saavat silloin kutsua hänet. En minä jaksaisi tuosta loukkaantua, yksi päivä sinne tänne. Pitäisikö heidän lähettää sinulle joku anteeksipyyntökirje vai mitä sinä haet takaa? Ärsyttääkö sinua kun et saa olla keskipisteenä, ja nyt yrität päästä huomion keskelle nostamalla kutsuista äläkän?
ap
Mikä siinä sitten on niin pahaa, että tahtovat olla miehesi kanssa tekemisisssä? Edellee, ne ovat hääparin häät, eivätkä mikään tärkeysjärjestyskilpailu. Hääpari kutsuu ketä kutsuu, ja siihen on tyytyminen. Jos he pitävät miestäsi läheisempänä, niin ei voi mitään, he saavat silloin kutsua hänet. En minä jaksaisi tuosta loukkaantua, yksi päivä sinne tänne. Pitäisikö heidän lähettää sinulle joku anteeksipyyntökirje vai mitä sinä haet takaa? Ärsyttääkö sinua kun et saa olla keskipisteenä, ja nyt yrität päästä huomion keskelle nostamalla kutsuista äläkän?
Ei, minua ei haittaa, että he ovat tekemisissä miehen kanssa. Asia olisi kuitenkin voinut helposti olla niin jo aiemminkin, koska minä en ole missään vaiheessa itseäni heidän seuraan tarjonnut, vaan kaikkien oleminen yhdessä on ollut minun mielestä kaikkien puolelta ihan itsestäänselvyys.
Edelliselle:
Kaikkien muiden tuon kaveriporukan puolisot todellakin on kutsuttu.
ap
Edelliselle:
Kaikkien muiden tuon kaveriporukan puolisot todellakin on kutsuttu.
ap
Mistä voit olla niin varma? Oletko nähnyt jokaisen miehesi opiskelukaverin saaman hääkutsun omin silmin? Vai oletatko nyt vain muiden saaneen kutsun?
Jos muut (vihityt?) puolisot todella ovat saaneet kutsun, on se selvä merkki siitä, ettei hääpari pidä sinusta ja he ovat tietoisesti valinneet olla kutsumatta epämiellyttäviä henkilöitä elämänsä suurimpaan päivään. Sun täytyy vain elää tämän asian kanssa ja olla välittämättä siitä.
Jokaista ei tässä elämässä voi eikä pidäkään miellyttää, mutta jos kriittisen objektiivisesti mietit omaa käytöstäsi esim. yhteisissä tilaisuuksissa tms. tämän parin aikana, voitko löytää jotakin virheitä myös mahdollisesti itsestäsi ja omasta käytöksestäsi? Oletko jyräävä, muiden mielipiteitä polkeva? Oletko ehkä nauttinut joskus alkoholia liikaa ja järjestänyt kohtauksen yleisellä paikalla? Pilannut vaikkapa jotkut juhlat puheillasi tai käytökselläsi? Flirttaillut liikaa vieraille miehille? Millaisena seuraihmisenä itse pidät itseäsi? Onko sulla kavereita ja tuletko hyvin ihmisten kanssa toimeen yleisesti?
Jos nuo olisi syynä olisivat ne tulleet esille jo aiemmin.
Mä en muuten toivoisi mieheni edes olevan yhteydessä tähän perheeseen, koska morsian on ollut ihastunut mieheesi. Aina näillä vanha suola janottaa ja varmasti yrittääkin jotain.
Sä olet sen kilpailija ja sellaisena sua jo kohdellaan!!
ei olisi ollut minulta pois, mutta sanoi, että koska olemme aviopari, kuljemme avioparina. Jos hänen tuttunsa eivät koe meitä pariksi niin ei mene hänkään.
ei olisi ollut minulta pois, mutta sanoi, että koska olemme aviopari, kuljemme avioparina. Jos hänen tuttunsa eivät koe meitä pariksi niin ei mene hänkään.
Käytte yhdessä vessassa? AVIOparina tietysti.