Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen opiskelukaveri (nainen) kutsui häihinsä miehen, mutta ei minua :D

Vierailija
11.05.2011 |

Eli miehen entinen opiskelukaveri, joka oli mieheen silloin aikoinaan ihastunut, kutsui häihinsä miehen mutta ei minua :). Ollaan naimisissa ja lapsikin, eli en ole mikä tahansa suttura ja luulin olevani tuon ihmisen kanssa vielä hyvissä väleissäkin!

Kutsuuko joku ihan oikeasti vakinaisista pareista vain toisen häihin? Eikö teidän ystäville tärkeät puolisot merkkaa teille mitään?

Valitettavasti tämä menee kyllä jo vitsin piikkiin.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olimme silloin kihlapari ja morsiusparin ystäviä, kutsuivat kuitenkin vain miehen häihin. Oli aika erikoista enkä tätä pariskuntaa sen koommin välittänyt tavata.

Vierailija
2/64 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama tilanne. Toisaalta ei minua harmita, koska en ko. henkilöön suuremmin halua tutustua edes, mutta onhan se tökeröä, jos ei kutsu puolisoa, kun kyseessä on kuitenkin suuret häät, joihin näitä entisiä koulukavereitakin pyydetään. Siis en minäkään haluaisi häihini tuntemattomia, mutta jos ollaan naimisissa niin silloin olisi jo vähän kuin velvollisuus kutsua myös se puoliso, mielestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama tilanne. Toisaalta ei minua harmita, koska en ko. henkilöön suuremmin halua tutustua edes, mutta onhan se tökeröä, jos ei kutsu puolisoa, kun kyseessä on kuitenkin suuret häät, joihin näitä entisiä koulukavereitakin pyydetään. Siis en minäkään haluaisi häihini tuntemattomia, mutta jos ollaan naimisissa niin silloin olisi jo vähän kuin velvollisuus kutsua myös se puoliso, mielestäni.

Arkena ei ole mikään pakko nähdä molempia, mutta kyllä nyt hyvä isä pariskuntien on ollut tapana "edustaa" yhdessä. Eikö tuo ole suurin loukkaus sitä ns. ystävää kohtaan, jolle osoitetaan, että sinun puoliso ei meille kelpaa?

Siis oikeasti minä en ole tuon morsiamen kaason kanssa väleissä, mutta ei kai hän nyt ihan oikeasti voi vaikuttaa minun kutsumiseen??

ap

Vierailija
4/64 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ-, harrastus-, opiskelu- ym. kaverit voi etiketinkin mukaan kutsua ilman puolisoaan, kunhan kaikkiin saman porukan jäseniin pätee sama sääntö. Kaikesta te jaksattekin urputtaa.

Vierailija
5/64 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena ei ole mikään pakko nähdä molempia, mutta kyllä nyt hyvä isä pariskuntien on ollut tapana "edustaa" yhdessä. Eikö tuo ole suurin loukkaus sitä ns. ystävää kohtaan, jolle osoitetaan, että sinun puoliso ei meille kelpaa?

Siis oikeasti minä en ole tuon morsiamen kaason kanssa väleissä, mutta ei kai hän nyt ihan oikeasti voi vaikuttaa minun kutsumiseen??

ap

Vierailija
6/64 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, siinäpä varmasti syy, miksi sinua ei juhliin haluta.

Meilläkin mies on kutsuttu yksiin häihin yksinään. Ko. oli meidän molempien harrastus- ja koulukaveri, mutta on miehen kanssa jatkanut harrastusta samassa ryhmässä. Kutsutuiksi tulivat vain ko. ryhmän jäsenet, noin kymmenkunta. Kaikkien puolisot olisivat nostaneet vierasmäärä jo merkittävästi.

Vierailija
7/64 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, siinäpä varmasti syy, miksi sinua ei juhliin haluta.

Meilläkin mies on kutsuttu yksiin häihin yksinään. Ko. oli meidän molempien harrastus- ja koulukaveri, mutta on miehen kanssa jatkanut harrastusta samassa ryhmässä. Kutsutuiksi tulivat vain ko. ryhmän jäsenet, noin kymmenkunta. Kaikkien puolisot olisivat nostaneet vierasmäärä jo merkittävästi.

Av:n mukaan työ- ja harrastuskavereiden lapsetkin pitää kutsua, eli yhtä kaveria kohden vieraita onkin sitten jo 4-5 eikä edes tunneta näitä perheenjäseniä. Kutsun saatuaan voi ihan itsekseen mietiskellä haluaako osallistua ilman parempaa puoliskoaan ja myöntyä tai kieltäytyä sen mukaan. Jos iltalomaa ei irtoa, turha siitä on hääparille kiukutella. Aivan luontevaa, että hieman kaukaisempien häävieraiden perheitä ei kutsuta.

Vierailija
8/64 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menen naimisiin tänä syksynä ja meillä on ollut kavereiden kesken vääntöä juuri kumppaneista. 4 toveria, joista kaikki vakinaisessa suhteessa, mutta vain yhden mies saa kutsun.

Tämä siksi, että he ovat olleet 10+ vuotta yhdessä ja tunnen miehen vs. muut, joiden parisuhteet ovat joko tuoreita tai en tunne heidän puolisoitaan. Rankinta tämä on ollut kaverilleni, jonka suhde on tuore (en ole edes tavannut miestä), haluaisi kai näyttäytyä yhdessä.

Vierailija
9/64 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika posketonta touhua ...

Vierailija
10/64 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpari kutsukoon ihan kenet haluaa, oman harkintansa mukaan. Mitään velvoitetta ei ole kutsua puolisoita.

Mulle on herttaisen yhdentekevää kutsuuko joku jonnekin vain mieheni, tai minut ilman miestäni. Ei tulis mieleeni alkaa sitä missään itkemään ja ihmettelemään.

Vierailija
11/64 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsutaan vain toinen, emme mene laisinkaan.

Vierailija
12/64 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilkeys. Kuuluuko miehesi johonkin palloseuraan tms. ja siksi vain hänet kutsuttu?

Kerroit olevasi vielä väleissäkin hänen kanssaan!

Tässä tapauksessa jos miehesi menisi yksin tarkoittaa se, että jatkossakin pitäisi yhteyttä vain mieheesi. Mielestäni ihan sopimatonta, koska olette perhe.

Tällä tavalla niitä vaikeuksia kutsutaan parisuhteeseen kun ei pidetä sopivuus rajoja.

Vierailija
13/64 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on MIEHEN kaveri, joten kaverinsa hän on sinne pyytänyt. Ihan niinkuin kuuluukin. Ei todellakaan tarvitse pyytää jostakin velvollisuudentunteesta vielä ylimääräistä riippakiveä, joka kaiken lisäksi ei ole väleissä kaason kanssa...

Vierailija
14/64 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilkeys. Kuuluuko miehesi johonkin palloseuraan tms. ja siksi vain hänet kutsuttu?

Kerroit olevasi vielä väleissäkin hänen kanssaan!

Tässä tapauksessa jos miehesi menisi yksin tarkoittaa se, että jatkossakin pitäisi yhteyttä vain mieheesi. Mielestäni ihan sopimatonta, koska olette perhe.

Tällä tavalla niitä vaikeuksia kutsutaan parisuhteeseen kun ei pidetä sopivuus rajoja.

eikä heillä ole arjessa mitään yhteysiä erikseen, eli vierailemme aina ihan molemmin puolisesta sopimuksesta aina molemmin puolin toistemme luona koko perheen kanssa.

Tuonne häihin tulee paljon meidän molempien ystäviä ja kavereita, eli jos syy on todellakin tuo, että kaason kanssa meillä on omat ongelmat (jotka ei liity morsiameen mitenkään), niin johan on! En minä ainakaan olisi antanut kaasoni sanella, ketä meidän häihin kutsutaan! Kyllä aikuiset ihmiset sitäpaitsi osaa yhden illan olla seurassa kuin seurassa kyräilemättä. Minulla ei ainakaan ole mitään mielenkiintoa tuoda tuota soppaa kenenkään muun kuultavaksi.

ap

Vierailija
15/64 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpari kutsukoon ihan kenet haluaa, oman harkintansa mukaan. Mitään velvoitetta ei ole kutsua puolisoita.

Mulle on herttaisen yhdentekevää kutsuuko joku jonnekin vain mieheni, tai minut ilman miestäni. Ei tulis mieleeni alkaa sitä missään itkemään ja ihmettelemään.

herttaisen yhdentekevää, jos ihminen, jonka kanssa olette olleet molemmat tekemisissä, ilmaisee sinun olevankin aivan yhdentekevä?

Minun on ainakin vaikea tuossa kaveriporukassa enää luontevasti liikkua, koska minulle tuo on todellakin loukkaus.

ap

Vierailija
16/64 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

herneet nenään, kun mua ei kutsuttu silloisen puolisoni yläaste-lukioaikaisen (oltiin ehkä 25-v silloin) naispuolisen kaverin häihin. Kaikkien muiden puolisot tuosta porukasta kutsuttiin, mutta "meidän" kutsussa oli vain mieheni nimi. Tunsin tuosta kaveripiiristä monia, mutta en hääparia, kun asuivat eri paikkakunnalla. Kun mies soitti ja ilmottautui häihin, morsian kysyi enkö minä tulekaan, johon mies, että eihän mua ole kutsuttu. Morsian sanoi, että kyllä kutsu on molemmille, mutta kun eivät tienneet sukunimeäni, niin laittoivat vaan miehen nimellä. Kuulemma ihan etiketin mukaan voi näin tehdä... Jos ei tiedä nimea ja haluaa kutsua, niin mien olis vaikka avec? No osallistuin sit niihin pippaloihin. Että näinkin voi käydä.

Mutta ap:n tapaus kyllä kuulostaa oudolta, kun kerran kyläilettekin toistenne luona. Tuli vaan mieleen voisko mitenkään olla joku vastaava tapaus, kun tuossa mun tapauksessa. Että kutsu on tarkoitettu ap:llekin...?

Vierailija
17/64 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vatvo tuota asiaa enää. Asia on nyt täysin selvä ja ruma temppu!

Sinuna vaikenisin koko asiasta ja olisin jälkeenpäin vain 30% utelias koko häistä. Siis, menikö kaikki hyvin ja oliko hauskaa -kiva että häät onnistui ja sääkin oli hyvä ja PISTE! Pidä myös ilmeesi kurissa:)

Miehesi tulisi kommentoida asiaa sanomalla esim. että kuljemme yhdessä perheenä erikoisesti tällaisissa tilaisuuksissa. Kiitos kutsusta mutta en tunne voivani osallistua yksin ja piste.

Mun mies ilmoittaisi heti, että ei tule häihin ennenkuin edes kertoisi minulle moista halpamaista juttua!

Vierailija
18/64 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain mieheni häihinsä. Ei ollut mikään ongelma mulle.

Vierailija
19/64 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tuo loukkaus vai ei, kertomasi valossa selvästi on (tai ainakin tökeröä). Sinänsä minusta voi hyvin kutsua ilman puolisoa häihin esim. ei-niin-läheisiä ystäviä, joiden puolisoa ei lainkaan tunne. Aikooko miehesi mennä?

Vierailija
20/64 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tuo loukkaus vai ei, kertomasi valossa selvästi on (tai ainakin tökeröä). Sinänsä minusta voi hyvin kutsua ilman puolisoa häihin esim. ei-niin-läheisiä ystäviä, joiden puolisoa ei lainkaan tunne. Aikooko miehesi mennä?

ja on minun mielestä ihan normaalia, ettei häihin ole kutsuttava ihmisiä, joita ei ole koskaan nähnytkään. Jos nyt kuitenkin olisi kyse vaikka ulkomailla asuvan ystävän puolisosta, niin asia olisi eri. Vähän kaukaa haettu esimerkki, mutta meillä tämmöisiä pariskuntia oli kaksi, siksipä siis tuli mieleen.

Tais mieskin olla niin järkyttyny tuosta tempusta, ettei edes tullu puheeksi meneekö häihin vai ei, mutta luulen ettei mene. Tietää tuon minun ja kaason riidan taustat, eikä varmasti anna kaason pompotella myöskin häntä itseään jättämällä minut pois tuolta häistä. Toivon kyllä myös ettei mene, koska jollain tavalla koen, että hän silloin osoittaa selkeästi, että minä olen hänen puoliso ja se että minut jätetään kutsumatta noin tylysti, on loukkaus myös häntä kohtaan. Vastaavassa tilanteessa en voisi edes kuvitella meneväni itse häihin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä