Miehen opiskelukaveri (nainen) kutsui häihinsä miehen, mutta ei minua :D
Eli miehen entinen opiskelukaveri, joka oli mieheen silloin aikoinaan ihastunut, kutsui häihinsä miehen mutta ei minua :). Ollaan naimisissa ja lapsikin, eli en ole mikä tahansa suttura ja luulin olevani tuon ihmisen kanssa vielä hyvissä väleissäkin!
Kutsuuko joku ihan oikeasti vakinaisista pareista vain toisen häihin? Eikö teidän ystäville tärkeät puolisot merkkaa teille mitään?
Valitettavasti tämä menee kyllä jo vitsin piikkiin.
Kommentit (64)
Miten se on ap sinukta pois jos miehesi siellä häissä käy? Vai onko pointtina se, että koska sinä et pääse, ei silloin mene kukaan muukaan?
ei olisi ollut minulta pois, mutta sanoi, että koska olemme aviopari, kuljemme avioparina. Jos hänen tuttunsa eivät koe meitä pariksi niin ei mene hänkään.
Käytte yhdessä vessassa? AVIOparina tietysti.
Jos nuo olisi syynä olisivat ne tulleet esille jo aiemmin.
Mä en muuten toivoisi mieheni edes olevan yhteydessä tähän perheeseen, koska morsian on ollut ihastunut mieheesi. Aina näillä vanha suola janottaa ja varmasti yrittääkin jotain.
Sä olet sen kilpailija ja sellaisena sua jo kohdellaan!!
Ensinnäkin, meillä ei ole kuin AP:n yksipuolinen kertomus tarinan kulusta. Hääparilla (ja jopa AP:n miehellä) saattaa olla jo ihan toinen näkökulma siihen, miten asiat ovat edenneet tähän pisteeseen ja miksi AP:ta ei ole kutsuttu.
Mistä me voidaan tietää varmasti, ettei AP:n mies itse olekin juuri se aikoinaan vihittävään morsiameen ihastunut eikä toisinpäin? Voiko AP olla varma, ettei näiden kahden välillä ole oikeasti tapahtunut mitään? Ehkäpä mies on jättänyt kertomatta oleellisia asioita tapahtumienkulusta? Kiusallisia tilanteita välttääkseen on morsian kaasonsa kanssa päättänyt jättää puolison kutsun ulkopuolelle?
Jos muut puolisot on tosiaan kutsuttu, saattaa syy kutsumattomuuteen löytyä (uskokaa tai älkää), myös AP:ssa itsessään...
Jos nuo olisi syynä olisivat ne tulleet esille jo aiemmin. Mä en muuten toivoisi mieheni edes olevan yhteydessä tähän perheeseen, koska morsian on ollut ihastunut mieheesi. Aina näillä vanha suola janottaa ja varmasti yrittääkin jotain. Sä olet sen kilpailija ja sellaisena sua jo kohdellaan!!
Mikä olisikaan parempi paikka vikitellä vanhaa ihastusta kuin OMAT HÄÄT! Voi lollero tätä logiikan voittokulkua taas..
Toi on ihan normaalitapa toimia! paras tapa vikitellä vanhaa heilaa on mennä naimisiisn, järjestää suuret häät ja kutsua sinne se ex-heila ilman perhettään. Eikö muut muka toimi niin??
kutsussa erikseen "ei vaimoa ja lapsia"?
Amoriini.com sivuilta, kohdasta Kutsuetiketti:
"Sanotaan vaikka, että on olemassa pariskunta, joista toinen osapuoli on niin epäsosiaalinen ja epämiellyttävästi käyttäytyvä, juopotteleva ja riitaa haastava törppö, että aiemmissa juhlissa hänen läsnäolonsa on osoittautunut silkaksi harmiksi, eikä ole pienintäkään toivetta siitä, että nämä juhlat tekisivät säännön vahvistavan poikkeuksen moukan seurustelutaitoihin. Tällaisessa tai vastaavassa tapauksessa voi kyllä mielestäni kutsua vain toisen puolisoista lapsineen ja jättää tämä ilonpilaaja pois vieraslistalta."
Taispa em. kommentit kolahtaa ja kovaa. Ei ole aloittajaa näkynyt kommentoimassa.
Mä luulen aika varmasti, että ap on mustasukkainen miehestään ja koko tuo "morsian ollut ihastunut mieheeni opiskeluaikoina" -juttu on vain ap:n liiallisen mielikuvituksen ja sairaalloisen mustasukkaisuuden tuotetta.
Lisäksi jos ap itsekin toteaa, ettei ole "väleissä kaason" kanssa, on itsestäänselvää ettei tällainen ihminen ole ensimmäisenä kutsuttujen joukossa. Lapsellista touhua aikuiselta ihmiseltä, ettei pysty tulemaan toimeen joidenkin hyvänpäivän tuttujen kanssa!
Todella mielenkiintoista olisi tietää:
a) mikä on morsiamen suhde kaasoon (sukulainen/bestis) ja
b) mitä ap itse on tehnyt, että välit tähän kaasoon ovat tulehtuneet? Miksi ei ole väleissä?
Noista vastauksista uskon syyn kutsumattomuuteen löytyvän...
juuri täällä keskustelupalstoilla on tullut esille miten vanha suola janottaa eikä avioliitto toisen kanssa ole esteenä. Jopa häissään miettivät tuliko tehtyä virhe.
Voihan olla, että juuri häät on morsiamen oiva keino kostaa.
Joka tapauksessa omasta puolisostaan saa olla mustasukkainen terveellä tavalla ja pitääkin olla. Tämä jos mikä on sitä! Ap tsemppiä sulle!
Mä oon onneksi niin ihana ihminen, että mut tottakai kutsuttaisi yhdessä mieheni kanssa, mutta jos olisin jostain syystä epäsuosiossa jollekin, ja vain mieheni kutsuttaisiin, niin tiedän, että mieheni ei menisi.
Mie oon niin omanarvon tuntoinen, etten viitsisi mennä vaikka sitten myöhemmin kutsuttaisiinkin. Ihan pirullinen tilanne, jos ei puolisoa kutsuta. Mutta onhan tuo kutsuja ihan törppö suorastaan. Jos miehesi on miehesi, niin ei hänkään ala juoksenmaan kenenkään naikkosen häiden perässä. Ei sellaiset ole ystäviä vaan törppöliisoja, joita ei kannata noteerata mitenkään.
Minulla ei ainakaan ole mitään mielenkiintoa tuoda tuota soppaa kenenkään muun kuultavaksi. ap
[/quote]
ei ollenkaan. Musta on kyllä moukkamaista kutsua vain toinen pareista. Tekin kun olette olleet jo näin kauan yhdessä. Tietääkseni kaaso ei päätä ketä kutsutaan - se on kyllä yleensä ollut moriusparin tehtävä. Näinköhän tuo morsian yrittää miestäsi vielä viimeisen kerran??
Palstamamma on pakko kutsua myös, sillä eihän palstamamma kestä muutamaa tuntia erossa miehestään. On verinen loukkaus palstamammaa kohtaan jos häntä (ja lapsia tietty myös) ei kutsuta miehen kaverin häihin päsmäröimään. Ja ajatella jos se mies menisi sinne yksin! Herranjumala, se saattaisi vaikka salaa pitää hauskaa ja nähdä kavereitaan, mutta se ei palstamammalle sovi, sillä naimisiinmenon hetkellä palstamammasta ja miehestä tuli yhtenäinen organismi, yksi henkilö. Ja sen organismin päätäntävalta on tietysti palstamammalla.
Niin huvittavia on nää "me liikumme avioparina", ihan kuin oltais jotkut siamilaiset kaksoset. Uskon ja ymmärrän että monille miehille tosi tympeetä, monet muijathan vaatii miestä unohtamaan entiset kaverinsa ja harrastuksensakin "perheen edun nimissä".
Kutsuuko joku ihan oikeasti vakinaisista pareista vain toisen häihin? Eikö teidän ystäville tärkeät puolisot merkkaa teille mitään?
Ehkä miehelläsi on joku ei-tärkeä puoliso jossain ja hän sai kutsun häihin?!
Mitenhän ap:n kävi? Menikö häihin kuokkavieraaksi? Vai vikittelikö morsian ja kaaso häihin menneen miehen kimppakivaan? Vai jättikö mies häät väliin? Vai karkasiko sulhanen kaason kanssa ja tämän etukäteen aavistanut morsian tarvitsi ap:n miehen olkapääkseen? Jatkoa tälle tarinalle nyt ja heti!!!
No, siinäpä varmasti syy, miksi sinua ei juhliin haluta.
Meilläkin mies on kutsuttu yksiin häihin yksinään. Ko. oli meidän molempien harrastus- ja koulukaveri, mutta on miehen kanssa jatkanut harrastusta samassa ryhmässä. Kutsutuiksi tulivat vain ko. ryhmän jäsenet, noin kymmenkunta. Kaikkien puolisot olisivat nostaneet vierasmäärä jo merkittävästi.
Tällöin kutsu ok. Miehen harrastusporukka taisi vielä olla keikalla ko. häissä.
Tietää tuon minun ja kaason riidan taustat, eikä varmasti anna kaason pompotella myöskin häntä itseään jättämällä minut pois tuolta häistä.
ap
Huh. Katso ap peiliin. Ei kai kukaan riitapukaria paikalle halua ja jos toinen pukareista on morsiamelle läheisempi, on itsestäänselvää, että sinä jäät kotiin riitelemään.
harrastuksia, niin ei oo aikaa vatvoo joutavia asioita. Sua ei kutsuttu ja hääparilla oli siihen omat syynsä. Ei elämä siihen lopu.
oletus kai on, että avioliitossa molempien puolisoiden ystäviin pidetään yhteyttä. Minua ei ainakaan kiinnostaisi jatkaa yhteydenpitoa pariskuntaan, joka järjestää juhlat, ja kutsuu sinne muut ystävät paitsi minua.
mutta minusta voi joissain tapauksissa kutsua puolisoista vain toisen. Jollain voi olla hurjasti kavereita, eikä välttämättä tunne kaikkien puolisoita, ja johonkin vierasmäärä on rajattava.
Eli miehen entinen opiskelukaveri, joka oli mieheen silloin aikoinaan ihastunut, kutsui häihinsä miehen mutta ei minua :). Ollaan naimisissa ja lapsikin, eli en ole mikä tahansa suttura ja luulin olevani tuon ihmisen kanssa vielä hyvissä väleissäkin!
Valitettavasti tämä menee kyllä jo vitsin piikkiin.
mutta me olemmme olleet yhdessä jo yli 20v. ja häät, kihlajaiset,ristiäiset,hautajaiset, ylioppilasjuhlat, 50v-synttärit ym juhliin menemme molemmat tai ei kumpikaan. Työpaikan juhlat ovat erikseen...puoliso mukaan vain jos on avec-kutsu. Yksinkertaista ja helppoa...olemme pari..ota tai jätä :)
Mikä olisikaan parempi paikka vikitellä vanhaa ihastusta kuin OMAT HÄÄT! Voi lollero tätä logiikan voittokulkua taas..