Synnäriltä on jäänyt mieleen yksi äiti joka ramppasi tupakalla vähän väliä
Oli otettu osastolle seurantaan koska sikiö oli viikkoihin nähden hyvin pienipainoinen ja jotakin muutakin häikkää oli.
Tästä on jo vuosia. Toisinaan mietin mitä sille lapselle kuuluu.
Kommentit (33)
Mä ainakin lähdin tupakalle heti synnytyksen jälkeen. Vauva kansliaan ja itse ulos. Ah, tekipä hyvää.
Tietäähän sen. Hän on joko tyypillisesti tai epätyypillisesti masentunut.
Me askarrellaan lasten kanssa mitali ja laitetaan postiin.
:( Onneksi oma äitini ei ollut sellainen
Mulle jäi sellainen äiti mieleen, jolla oli neljä lasta neljälle eri miehelle. Veti röökiä jatkuvasti hänkin.
Vierailija kirjoitti:
Mun oli. Siitä on monta valokuvaa kun se vetää röökiä ja juo alkoa.
N46
Miksi pitää sinne tupakalle lähteä, jos on juuri synnyttänyt tai ylipäätään pienen vauvan äiti? En voi käsittää. Eikö omien mielihalujen pitäisi jäädä lapselle toiseksi? Säälittää tupakoitsijoiden lapset😞 Tietoisesti alistetaan lapsi kätkytkuoleman vaaraan ja lapsi raukka joutuu haistelemaan röökiltä tullutta äitiään🤢
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää sinne tupakalle lähteä, jos on juuri synnyttänyt tai ylipäätään pienen vauvan äiti? En voi käsittää. Eikö omien mielihalujen pitäisi jäädä lapselle toiseksi? Säälittää tupakoitsijoiden lapset😞 Tietoisesti alistetaan lapsi kätkytkuoleman vaaraan ja lapsi raukka joutuu haistelemaan röökiltä tullutta äitiään🤢
Aikuisella saa olla jotain omaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa, mutta on itsekästä vaarantaa oman lapsen terveys omien mielihalujen vuoksi. Tupakoitsija ei välitä lapsestaan yhtään.
Muistan, kun olin huoneessa, mitä hoitajat kutsuivat pienten vauvojen huoneeksi. Meidän kolmikiloinen syntyi etuajassa, toisen vähän pienemmän kohdalla oli napanuoran virtauksissa ollut jotain häikkää ja kolmas reilusti alle kolmikiloinen oli tupakoivan äidin lapsi. Tämä myös hyppäsi tupakalla jatkuvasti ja tyhjenteli pakkaantuneista rinnoista maitoa viemäriin.
Muistan vastaavan mutta vauva oli jo syntynyt. Ei juurikaan halua hoitaa sitä vauvaa edes 🙁 tupakka ja vauvan häiritsevyysestä eroon pääseminen ne tärkeimmät kiinnostuksen kohdat. Sinne jäivät harjoittelemaan vaipan vaihtoa, ja eiköhän synnäriltä ole ohjaus sosiaalitoimen huomaan tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla paskaa omaa, joka vahingoittaa lasta.
Niin mullekkin on jääny mieleen. Toki ymmärrän tavallaan, että hermostuksissaan kävi kun vaimo oli synnyttämässä. Ei varmaan arjessa niin paljoa ramppaa.
Luin joskus uutisen teiniäideistä jotka poltti tupakkaa sen takia että syntyvä vauva olis pienempi kokoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun oli. Siitä on monta valokuvaa kun se vetää röökiä ja juo alkoa.
N46
Vo sua. Hali🤗
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät halua olla lapsen orjia. Itsehän te synnytysfanaatikot hoette, että jokaisen naisen pitäisi tehdä lapsia. Ette voi vaatia jokaista naista elämään teidän pyhä ja tupakoimaton äiti-myyttien mukaan.
Kun vaaditte naisia synnyttämään, älkää sitten valittako siitä jos he tupakoivat.
Jos ei pysty lopettamaan tupakointia, ei silloin pidä hankkiutua raskaaksi.
Mä taas olin kauhuissani kun näin laitoksella viimeisillään raskaanaolevan naisen, joka tilasi kanttiinista ison mustan kahvin ja marssi siitä hörppien tupakalle.
Järkyttävää. Itse olin koko raskauden ajan välttänyt jopa pelkkää tupakansavulle altistumista ja lopettanut teenkin juomisen etten nauttisi liikaa kofeiinia. Sitten tämä yksi odottaja vetelee röökiä ja mustaa väkevää kahvia tosta noin vaan, todennäköisesti päivittäin ja monta kertaa päivittän. Mitenköhän hänen lapsensa on voinut ja pärjännyt tässä elämässä, monesti mietityttää
SYNNÄRILTÄ? Mitä se tarkoittaa ?