danske bankin asiakaspalvelu
Tulipa kiva yllätys danske pankista. Minulla ei ole passia eikä henkilökorttia, koska perheessä on kaksi työtöntä, joten ei ole ollut varaa matkustaa eikä hankkia henkilökorttia. Tähän mennessä ollaan tultu toimeen ilman sitä. Verkkopankkiin on välillä tullut kyselyjä ja kehotuksia toimittaa pankkiin näitä ilmeisesti rahanpesun estämiseksi, laki vaatii. Tähän meillä ei ole ollut varaa. Nyt kun menin verkkopankkiin maksamaan vuokraa oli tili lukittu. Soitin heti asiakaspalveluun ja sain niin tympeää palvelua, että itsekin hiillyin. Nyt en tosiaan pysty nostamaan rahaa, maksamaan kortilla tai tekemään mitään, pankki on siis jäädyttänyt omat rahani. Olen siis suurrikollinen. Onneksi miehen kortti oli vielä käytössä, mutta hänen tilillään ei ole tarpeeksi rahaa kaikkien laskujen maksamiseen ja ruuan ostamiseen, olimme aivan kauhuissamme ja tosi kiukkuisia. Ei auttanut muu kuin käydä vähillä rahoilla kuvassa ja tilata aika poliisilaitokselta, saimme sieltä väliaikaisen henkilökortin. Nyt odotamme viikonlopun yli ja menemme käymään pankissa, jotta saamme tilini auki. Samalla siirrämme tilit toiseen pankkiin. Tuskinpa se pankkia hetkauttaa, mutta ainakin äänestämme jaloillamme. Onneksi on äiti, joka pystyy heittämään satasen lainaksi jos on tarve. Olisin odottanut edes puhelinsoittoa ja tilanteen vakavuuden selittämistä, vaikka vika onkin meidän.
Kommentit (24)
Minullekin soiteltiin Danskesta, ehkä noin 1,5v sitten. Kyseltiin raha-asioista ja pyydettiin toimittamaan passin kopio. Unohdin koko asian mutta jossain vaiheessa huomasin verkkopankissa viestejä, jossa uhattiin tilinsulkemisella, jos ei tunnistaudu pankin vaatimalla tavalla. Laitoin kopion verkkopankkissa. No problem.
Aina voi vaihtaa pankkia mutta kaikilla pankeilla on aivan samat vaatimukset. Ikävää toki, että saitte ylimääräistä ohjelmaa ja huonoa palvelua. Turha tuosta on silti pankkia syyttää. Joskus kannattaa katsoa myös peiliin. Asiat tärkeysjärjestykseen.
Siis tarvitseeko noita käydä näyttelemässä uudelleen? Eikö se riitä kun tiliä avatessa osoittaa henkkarilla henkilöllisyytensä?
Vierailija kirjoitti:
Ai mikä asiakaspalvelu? Mä en ole saanut kyseisestä pankista mitään palvelua. Eikä tämän nimistä pankkia enää edes ole meillä päin, eikä tuu mieleen missä olisi.
Asut jossakin peräkylässä? Kaikissa vähänkään isommissa kaupungeissa on kyseisen pankin toimipiste(itä).
Ei tuo koske vain Danske pankkia. Pankkien kuinka tunnistamme asiakkaamme -jutut ovat kiristyneet. Kaikissa pankeissa.
Kannattaa lukea aiheesta lisää. Tälläkin palstalla on puhistu paljon siitä, kun Nordealla oli samanmoista.
Ikävä tietenkin aloittajalle. Toivottavasti pärjäätte ja tsemppiä arkeenne!
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo koske vain Danske pankkia. Pankkien kuinka tunnistamme asiakkaamme -jutut ovat kiristyneet. Kaikissa pankeissa.
Kannattaa lukea aiheesta lisää. Tälläkin palstalla on puhistu paljon siitä, kun Nordealla oli samanmoista.
Ikävä tietenkin aloittajalle. Toivottavasti pärjäätte ja tsemppiä arkeenne!
Näin juuri. Minulla on ollut tili säästöpankissa ja sieltäkin tuli pari kuukautta sitten pyyntö toimittaa passin tai henkilökortin kopio sinne.
Unohtikohan ap vastata lakimuutoksen myötä tehtyihin pankkien lakisääteisiin asiakkailtaan edellyttämiin selvityksiin ja toimittaa pankille tarvittavat henkilöasiakirjat ja muut pyydetyt asiakirjat? Se vaatimus ei pankkia vaihtamalla muutu, kaikkien tulee tehdä samat selvitykset pankkeihinsa, olipa pankki minkäniminen tai missä maassa vain (lähestulkoon samat säännöt kaikkialla).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mikä asiakaspalvelu? Mä en ole saanut kyseisestä pankista mitään palvelua. Eikä tämän nimistä pankkia enää edes ole meillä päin, eikä tuu mieleen missä olisi.
Asut jossakin peräkylässä? Kaikissa vähänkään isommissa kaupungeissa on kyseisen pankin toimipiste(itä).
Joo niinhän se on että kun ei meillä päin ole LV-myymälää, Vehoa tai Ikeaa niin ei sellaisia sitten missään muuallakaan ole.
Maanantaina pankkiin! TAHDON VUOKRARAHANI. 6. päivä on sovittu maksupäivä eikä rahoja kuulu, eli sinä siis olet vuokralaiseni. Et kyllä kertonut että olette työttömiä, kun sopparia kirjoiteltiin.
Törkeää ja huonoa palvelua - pankki vaihtoon.
Mielestäni hyvä että tunnistus vaaditaan. On kaikkien etu että rahaliikennettä valvotaan mahdollisten väärinkäytösten vuoksi. Samat säännöt koskee kaikkia.
Ette te sitä tiliä auki saa jos ei ole henkilöllisyystodistusta. Olette työttömiä eli teillä on ollut kaikki mahdollinen aika hoitaa asia kuntoon tai siirtää rahat toiseen pankkiin. Pankki on tästä toistuvasti huomauttanut. Olet myös tämän tiedoksi saanut kuten itsekin sanot. Kenen vika siis on, että näin on käynyt?
Eli mikä tässä oli sitä huonoa asiakaspalvelua? Se että pankki on useasti kehottanut ja muistuttanut toimittamaan vaadittavat dokumentit ja kertonut mitä siitä seuraa jos näin ei toimi? Ei ne siellä ilkeyttään ole sinulta käyttöoikeuksia vienyt, vaan toimivat niinkuin heidän kuuluu. Mutta nykyäänhän mikään asia ei ole ihmisen omalla vastuulla vaan kaikesta voi syyttää jotakuta muuta.
Samat lait ja vaatimukset koskee kaikkia pankkeja, ette tosiaan saa missään pankissa tilejä avattua ilman asianmukaisia henkkareita.
samajuttu,melkein. rahaaoli tilillä.ostin mattoja ,yritin maksaa verkkopankissa .tunnukset kelpas,ja ykskaks kaikki stop, yritin uudestaan,kolmesti.,tunnukset suljettiin,nyt 3viikkoo ilman tunnuksia ,
en kuulemma saa tunnuksia,ennen kun hommaanuudet tunnukset,ja ne pitää poliisin kautta käydä.ei pääse pankkiin tilaamaan tunnuksia kun puhelin ,josta varaisin ajan ,ei vastaa.,että sellasta,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mikä asiakaspalvelu? Mä en ole saanut kyseisestä pankista mitään palvelua. Eikä tämän nimistä pankkia enää edes ole meillä päin, eikä tuu mieleen missä olisi.
Asut jossakin peräkylässä? Kaikissa vähänkään isommissa kaupungeissa on kyseisen pankin toimipiste(itä).
En tiedä yhtään paikkaa Suomessa jossa olisi kyseinen pankki. Danske Bank kyllä löytyy.
Sama juttu piti tehdä aikoja sitten Nordeassakin. Sinne riitti valokuva passista ja naamakuva lähetettynä verkkopankin kautta. Ei tarvinnut mennä korona-aikaan konttorille.
Sossusta saa toimeentulotukea henkilökortin hankkimiseen! Jos on siis muuten oikeutettu toimeentulotukeen. Jos taas ei viitsi hoitaa asioitaan ajoissa, niin katse peiliin.
Tulispa jo se sirutus, näin kaikki tarvittava tieto kulkisi ihmisten mukana jokapaikkaan
Miksi ajokortti ei kelpaa kun se on kuvallinen henkkari? Rahastusta koko homma.
Norjan lehdistössä oli nyt vähän suurempi skooppi Danske bankin asiakaspalvelusta ja ongelmista. Siinä oli kerrottu tarina Suomesta ja Danske Bankin Helsingin Pasilan yrityskonttorin käytöstä. Eräälle asiakkaalle luuria korvaan viikon aikana lähes 50 kertaa ja vajaa-älyiseksi nimittelyä. Tanskan poliisissa on asiasta jo prosessi alkamassa syrjintä- nimisenä juttuna.
Joulukuulta on myös mielenkiintoisia uutisia kuinka Danske bank hävitti erään asiakkaan käytännössä kaikki säästöt lue tästä
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d223612-110f-494d-9528-227b99840a31
Nämä kaikki tälläiset kannattaisi referoida Danske bankin sijoittajille ja erityisesti kuluttajille jotta osaisivat varoa tätä hölmöjen tanskalaisten roskapankkia
Tässä lisäksi muutamia artikkeleita
https://www.hs.fi/talous/art-2000005851560.html
Ai mikä asiakaspalvelu? Mä en ole saanut kyseisestä pankista mitään palvelua. Eikä tämän nimistä pankkia enää edes ole meillä päin, eikä tuu mieleen missä olisi.