Mitä ajattelisit, jos ylioppilasjuhlissa tarjoilu olisi seuraavanlainen:
vehnänorasmehua
ituja
porkkanasuikaleita
kurkkupaloja
puolukoita
soijapirtelöä
Kommentit (47)
että onpas köyhät antimet. Tomaatti ja paprikakin olisivat maistuneet.
Itse en ymmärrä minkäänlaatuista ruokavouhotusta (pidän kaikenlaisia ääri-ihmisiä pikkuisen naurettavina ja naiveina), joten tuskin vierailisin useampaan otteeseen kuitenkaan.
Pidän hyvästä ruuasta yli kaiken ja mielelläni maistelen kaikkea uutta. Tuollainen menu kuitenkin kertoo siitä, että vieraita ei ilmeisesti tarvitse kunnioittaa lainkaan, kunhan oma ideologia jyrää yli kaiken. No thanks.
Minulla ei ole syytä ajatella sellaisista yhtään mitään, sillä minua ei sellaisiin juhliin kutsuta.
Jos joskus tuollainen tarjoilu olisi vaikka tulevan lapsenlapseni juhlissa, voisin hienovaraisesti vihjata arvostavani hiukan perinteisempää .
Hiukan vaatimattomalta vaikuttaa jopa fanaattisimmille kasvissyöjille.
En ole ihan vakuuttunut, että olet tosissasi. Ei tässä ole kysymys fanaattisesta vakaumuksesta, kasvisruoasta tai raakaruoasta. Tässä on kysymys todella ankeasta tarjoilusta. Olen itse järjsetänyt vegaanisia juhlia monta kertaa ja ruokailijat ovat aina olleet yllättyneitä tarjoilun monipuolisuudesta ja herkullisuudesta. Raakaruokailijakin voi tarjota esim. hedelmäsalaattia, mansikoita, erilaisia salaatteja, erilaisia tahnoja/dippejä, vaikka jonkun jo mainitsemia täytettyjä tomaatteja, pirtelöä tai jos on valmis näkemään enemmän vaivaa, jopa raakakakkua ja pikkuleipiä, jotka varmasti maistuvat kaikille. Miksei vaikka itse tehtyä raakajäätelöä tai suklaata.
Nythän tarjoilussa on soijapirtelökin, joka ei ole raaka. Ehkä voisit salaattien ym. rinnalla tarjota vegaanisen perunasalaatin, couscousin tms. perinteisemmän vaihtoehdon niille, jotka eivät ole tottuneet edes kasvisruokaan vielä. Tai jonkin kasvispiiraan tai miksei vaikka linssikeiton tai jonkin lämpimän kasvispaistoksen. Ed. mainitulla menulla saat todennäköisesti lähinnä buustattua ihmisten ennakkoluuloja kasvisruokaa kohtaan.
Söisin porkkanaa ja kurkkua kenties.
vehnänorasmehua ituja porkkanasuikaleita kurkkupaloja puolukoita soijapirtelöä
toivottavasti en saa kutsua moisiin juhliin! :D
ja pyytäisin lasin vettä. Ajattelisin, että Mielenkiintoinen perhe. Niin mielenkiintoinen, että en varmastikaan tekisi lähempää tuttavuutta...
Tuossakin olisi varmaan mulle enemmän lajikkeita kuin monissa juhlissa (en syö kalaa enkä lihaa ja muitakin rajoituksia on imetyksen vuoksi). Kun soijapirtelökin nyt todennäköisesti jäisi valitettavasti syömättä toivoisin kyllä myös jotain hiukan ruokaisampaakin, esim vegaanista piirakkaa tms.
Siis vegaaniruoka yo-juhlissa olisi ihan ok, jos juhlinnan kohde on vegaani, mutta tuo ei ole mikaan juhlamenu :-).
Siis kaikkia yllamainittuja voi toki olla tarjolla, mutta kaipaisimpa jotain ruokaisampaa ja sitten jotain makeaa.
Tuossakin olisi varmaan mulle enemmän lajikkeita kuin monissa juhlissa (en syö kalaa enkä lihaa ja muitakin rajoituksia on imetyksen vuoksi). Kun soijapirtelökin nyt todennäköisesti jäisi valitettavasti syömättä toivoisin kyllä myös jotain hiukan ruokaisampaakin, esim vegaanista piirakkaa tms.
eikä kyseessä ole mitkään syöpöttelyjuhlat vaan lakkiaiset
Siis vegaaniruoka yo-juhlissa olisi ihan ok, jos juhlinnan kohde on vegaani, mutta tuo ei ole mikaan juhlamenu :-). Siis kaikkia yllamainittuja voi toki olla tarjolla, mutta kaipaisimpa jotain ruokaisampaa ja sitten jotain makeaa.
ja sitäpaitsi moni nykyihminen voisi hiukan keventää muutenkin ruokavaliotaan.
niin olisi aika hemmetin tylsää puputtaa juhlissa pelkkiä rehuja sellaisenaan. Ihan vegaanistikin kun pystyy tekemään vaikka mitä herkkuja (jopa terveellisiä sellaisia) ja mielestäni juhliin kuuluu olennaisena osana hyvä ruoka. En ehkä miellä kurkkua, porkkanaa enkä edes puolukoita sellaiseksi, vaikka ne kivoja lisukkeita ovatkin. ;)
Useinhan samana päivänä käydään onnittelemassa useampaa ylioppilasta ja kuohuvaa, kahvia ja kakkua saa ihan kyllikseen. Eli olisi kivaa vaihtelua. Mutta jos paikalle on kutsuttu nälkäisiä maalaisserkkuja niin joku piirakka olisi hyvä lisä.
se onkai sun valintas
kerro kuitenkin vieraille etukäteen, että tietävät syödä ennen tuloaan
eikä kyseessä ole mitkään syöpöttelyjuhlat vaan lakkiaiset
niin olisi aika hemmetin tylsää puputtaa juhlissa pelkkiä rehuja sellaisenaan. Ihan vegaanistikin kun pystyy tekemään vaikka mitä herkkuja (jopa terveellisiä sellaisia) ja mielestäni juhliin kuuluu olennaisena osana hyvä ruoka. En ehkä miellä kurkkua, porkkanaa enkä edes puolukoita sellaiseksi, vaikka ne kivoja lisukkeita ovatkin. ;)
Aika köyhä menu olisi. Kyllä minä kasvisruokaa voisin syödä. Mutta voisi nyt jotain piirakoita ja täytekakkua olla kanssa.
Minä myös. Soijapirtelön jättäisin väliin, muita söisin mielelläni.