Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tuosta eilisestä TYÖPAHOINVOINTI-ILLASTA

Vierailija
09.02.2011 |

Oli siellä järkeviäkin kannanottoja, erityisesti niiltä nuoremmilta.

Samaa mieltä olin siitä, kun eräs sanoi että moni maahanmuuttaja tulee pahemmista oloista ja vaikuttavat siksi tyytyväisemmiltä työoloihin. Toki se työnteko on erilaista Suomessa kuin vaikkapa Somaliassa.

Jos maahanmuuttajat ovat tyytyväisiä, mistä siis johtuu että suomalaiset ovat uupuneita? Itsekin vaihdan työpaikkaa, tosin sitä ennen opiskelen lisää.

Kyllä työstä saa myös nauttia ja tuntea itsensä arvostetuksi. Huonoihin oloihin on puututtava. Täälläkin monesti kirjoitellaan että voisi tehdä mitä työtä vain, mutta tuskin se oikeasti niin menisi. Voin suoraan sanoa, että esim kaupan kassalle minua ei saa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ku jo sen nimi ärsytti mua niin suunnattomasti. Ymmärrän kyllä, että työpahoinvointi on vakava asia. Mutta siitä on puhuttu jo niiiiin paljon.

Vähitellen tulee sellainen fiilis, että oletusarvo on työpahoinvointi. Ikään kuin työpaikoilla kuuluisi voida huonosti. Silti esimerkiksi valtaosa ystävistäni työskentelee työpaikassa jossa voidaan hyvin, samoin omalla työpaikallani.

Se että jauhetaan aina työpahoinvoinnista saattaa jossain määrin normalisoida sen olotilan työpaikoille. Eikös kannattaisi nostaa esiin hyvinvoivia työpaikkoja ja puhua niistä julkisuudessa esimerkkeinä ja tavoitteina?

Vierailija
2/3 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsytti, kun ohjelma tuntui painottuvan tahtomattaan osa-aikatyötä tekeviin, itse olen väsynyt, uupunut, ärtynyt ja vastentahtoisesti ylityöllistetty. Vuosi sitten organisaatiomuutos yhdisti mulle noin kolmen henkilön työt.

Toimin noin 200 henkilön lähiesimiehenä, suuri osa henkilöistä on pelkästään englanniksi kommunikoivia maahanmuuttajia, ja kyllä heistäkin kumpuaa väsymys ja tyytymättömyys, joskus tuntuu ihan mahdottomalta ymmärtää kuinka sairasta se afrikan paras aines, joka on päässyt länsimaihin opiskelemaan, voikaan olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis ole puhuttu tarpeeksi koska olot vaan huononevat ja "tehokkuus" kasvaa. kokoomuksen ajama veroalennus ei tuo yhtään lisää työpaikkoja vaikka työt lisäänyvät. suomi on oppinut lamasta että teetetään niin paljon töitä kun 1 ihminen pystyy ennen burnouttia, sitten uusi nuori kehiin...ja työkyvyttömyyseläkkeet nousuun.

en usko ikinä että nyt nuoret ihmiset jaksavat töissä edes lähellekään 65 vuotta. tahti on koventunut ihan joka paikassa ja just inhimillisyys jätetty pois

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi