~~@Truplat kohti viikonloppua@~~
Viimeistä tuntia viedään. Sitten loppuu vihdoin nää yöt tältä erää ja vapaa viikonloppu edessä. Mikäs sen mukavampaa. Ensin kotiin vähän nukkumaan. Sitten haen pojan tarhasta ja mennään vähän ostoksille. Pitäisi kummitytölle löytää synnärilahja huomiseksi. Ja pojulle pitäisi ostaa uusia pitkiä kalsareita ja sen semmoista. Illalla ajattelin kävästä lenkillä pitkästä aikaa. Täällä kun on nyt syysloma, niin ei ole noita jumppiakaan missä ollaan käyty.
On kyllä tosiaan kiva, kun on täällä lähellä joku jonka kanssa voi kulkea odotusajan niin sanotusti käsi kädessä. Se on kuitenkin aina tärkeä päästä jakamaan niitä kokemuksia ja tunoja. Ja sellaisen jolla ei lpasia ole on niitä joskus vaikea ymmärtää. Ja ties vaikka kuulkaa oltaisiin samaan aikaan laitoksella ähistelemässä vauvoja maailmaan. Se ois kyllä jo kaiken huippu. Voitaisiin huudella toisillemme väliaikatietoja, heh.
Mariposa: Jo nyt on kumma jos et tänään testaa! Sä et vaan yksinkertaisesti voi pitää meitä enää yhtään jännityksessä. Tässä alkaa olla jo kidutuksen makua ;) Plussatuulia sinne kovasti paljon lähettelen ~~~~~~~~~~
Palailen taas päivemmällä.
mirulii rv. 4+6
Kommentit (59)
Nekku: oikeesti testiä kehiin... *ihan varmana oireista* tai sitten se on vaan jotain mahatautia....
Mua kiinnostaa erityisesti sun taustasi, kun sulla siis gradu tekemättä ja jo kolme lasta. Olet siis opiskellut ja tehnyt vauvoja tasatahtiin:) Mun la joulukuussa ja opinnot jäävät kesken. Pari-kolme vuotta vielä jäljellä... olisi kiva kuulla kokemuksia miten on mennyt niiden yhdistäminen!
Leannelle hyvää matkaa!
Nekulle testiä kehiin!
Luin just meidän perhe-lehteä. Voi että se Merja Larivaaran kuopus 4kk on niin SÖPÖ! **Tahtoo itse samanlaisia monta! Mun mielestä vauvat on omalla tavallaan suloisimmillaan just siinä 4-6kk iässä. En tiedä miksi, mutta silloin ovat juuri niin vauvoja, mutta kuitenkin ' mukana' jo tässä elämässä:)
Ostin sitte tollasen Bratz-nuken sille kummitytölle. Toivottavasti tykkää. Tää perjantai on kyllä ihan vihon viimenen päivä käydä tuolla marketeissa. Porukkaa oli kun pipoa ja kaikki tungeksi niitten valtavien ostoskärryjensä kanssa, niin että rauta sen kuin rytisi. Huh. Meinaa kirjaimellisesti jäädä jalkoihin.
Leannalle toivotan minäkin oikein hyvää matkaa. Täältä loskasta ja kylmästä onkin ihana päästä pois.
miitsu: Voimia pahoinvoinnin kanssa. Mutta nyt ainakin sait niitä kaipaamiasi oireita ja todistuksia raskaudesta. Toivottavasti ei oikein pahaksi heittäydy.
Axelle lähtee täältä super hyper pulssasäteet~~~~~~~~~~~~~Tästä kierrosta se on sitte plussa. Tuolla heiniksissä kun ei ainakaan toistaiseksi oo ketään varteenotettavaa listan tekijää. Että siellä olisnyt sulle paikka auki ;)
Marieela: Tuuhan ilmottelemaan itsestäs. Onhan kaikki hyvin?!? Huolestuttaa jo kun susta ei oo kuulun mitään...
Jeps. Se iski väsy taas. Taidan otta pienet torkut sohvalla kun poju kattelee lastenohjelmia.
Tää ei nyt ole ollenkaan enää reilua, mulla jäi 101 asiaa kaupungilla hoitamatta kun koulussa meni TAAS näin pitkään ja kaikki virastot on jo kiinni:( V*ttu kun olis joskus ihan omaa aikaa, ei tarvis lennellä paikasta toiseen jatkuvasti>:(
[b]Neidin[/b] teksti sai kyllä täälläkin kyyneleet silmiin :' ) Ja [b]Talvikin[/b] runo oli ihana:) Mä oon jotenkin aina tykännyt lapsista niin hirveesti et allekirjoitan nuo ihan täysin vaikkei omia vielä olekaan. Iltasin tulee monesti omaa pikkuista oikein ikävä. Se kun monottelee tuolla masussa eikä sitä voi halia ja suukotella - vielä.
[b]Nekku[/b]: Voi hitsi missasin eilen näköjään BB:n parhaat palat:/ Oisin halunnu nähä sen minnan pärinät! Mulla kyllä alkaa hermo mennä jo niihin kaikkiin muijiin siellä... ihme vääntöä joka asiasta.
Niin niistä " menkoista" , ne oli raskauden aikana aika lailla normaalit, siks en raskauteen uskonutkaan. Ehkä vähän niukemmat kuin normaalisti ja kesti vaan muutaman päivän norm. 5 sijaan. Mut kuitenkin oikein kunnolla tuli punasta. Noi sun kyllä kuulostais aika lailla samanlaiselta... millon meinaat testata?
[b]Mariposa[/b]: Pahoittelut negasta:( ja vaihda jo hyvä ihminen ne talvirenkaat ennenku käy hullummin. Pelkään niiiiiiiiiin paljon tuolla liikenteessä kaikkien kesärenkailla ajajien puolesta:( Nim. itsellä edelleen kesänakit alla, toivottavasti ei kauaa.
[b]Jellona[/b]: *reps* hauska juttu tuo maidon tulo:D Aika jännä et sitä sitte oikeen paineella tuli :D
[b]Dorinda[/b] tervetuloa mukaan!
[b]leannalle[/b] hauskaa matkaa!
Meen nyt harrastamaan ruoanlaittoa, imurointia, koiran harjausta, vessan pesua, laskujen maksua jne.... ei tää lopu ikinä....
IHANA perjantai.. tuli taas tarpeeseen :) jotenkin rankka viikko takana. ja eilen saatiin riita aikaseks miehen kanssa. mä inhoon riitelyä! rupee oikeen oksettaa siinä tilanteessa, ajattele siinä sit järkevästi sanomisia kun sydän hakkaa ja aivot lyö tyhjää. No mutta meillä onkin menny tosi tosi hyvin jo pitkään joten kai niitä riitoja välillä täytyy tulla.
MIRULII onnittelut selvitetystä yöputkesta! nyt viikolopusta nauttimaan :) toivottavasti saat ne lomat sumplittua pötköön, hassua olis tosiaan mennä viikoks välillä töihin. Onkos teidän osastonhoitaja sellanen jonka kanssa voi oikeesti jutella? että voiskin onnistua sun suunnitelma. toivottavasti!
TALVIKKI tosi hienoa että supparit on kuitenkin lieventyneet! toivottavasti loppuvat kokonaan kun sait saikkua. Nyt vaan lepoa ja lepoa ja rauhottumista niin saa Allukin pötkötellä rauhassa. ja ihania tekstejä olit laittanut, muakin rupes se eka oikeen itkettää!
MII nyt järkeilyt pois ja viettelysuunnitelman tekoon kunhan täti poistuu!!! vauvaa kehiin vaan! ;)
FIIKUNA tsempit ja voimia pojan hammaskitinöihin! ja mukavaa laatuaikaa miehen kanssa illalla ;D ihana mies sulla kun ruusujakin lähettelee!!!
MARIPOSA pahoittelut negasta :( ja onneks ojaanajossa ei käynyt pahemmin kummallekaan, sulle eikä autolle!
JELLONA hitsi munkin rupes tekee mieli tilaa ne äippähousut.. mut en nyt ihan vielä jotenkin osaa.. :) ois kyl ihanaa *haaveilee*
NEKKU testaa nyt oikeesti jookos, siis pakkojan sun on noilla oireilla raskaana olla!!!! TESTAA :D *lievää ryhmäpainostusta*
AXElle voimia tukipojan kanssa
LEANNAlle ja jengille mahtavaa matkaa!!! älä liian täyteen pakkaa, sit ei mahdu ostokset takastulomatkalla minnekään ;)
tervetuloa DORINDA!
KATZU toivon sulle muutamaa ylimääräistä tuntia vuorokauteen! no sunnuntaina saatkin yhden, eikös niitä kelloja siirretä niin et tulee tunti lisää..
NEITI teillä ollu tyttöjen kesken ihanaa siellä! olis tosiaan ihanaa lukea äitiyden iloista ja suruista kun ei itse sellasta voi oikeen kuvitellakaan.. ja mä mietin NYT jo välillä sitä kuinka surkeeta sit on kun on lapset tehny eikä enää ikinä saa kokea masukkia ja niitä ihana asioita.. *ding* ja muuten nyt taas tuntuu siltä että olenko valmis äidiksi, oonko oikeesti hyvä äiti.. tällä hetkellä tuntuu et en olis. en tiiä miks. eli vauvakuume tän myötä lähes nollassa.
no joo nyt meen lepuuttaa sairaan kipeetä selkää soffalle, jospa herkutteliskin vähän viikonlopun kunniaksi ;) *herkkuperse löytää aina hyviä syitä herkutella!*
Aa, mutta vallan unohdin edellisellä käynnillä toivottaa [b]Dorindan[/b] tervetulleeksi!
[b]emmasanna[/b]: Mä kans pidän vähän sellasia jo isompia vauvoja söpöimpinä :) Vaikka onhan se lapsi söpö joka iässä. Must vielä isommatkin vauvat on tosi sulosia - etenkin n. 1-vuotiaat sävähdyttää mun sydämmen. Toisaalta on se ihan vastasyntynytkin aivan iihana!
[b]Katzu[/b]: Mä oisin toivonu et Hanna jää sinne. Se kun oli just sellanen huolettomampi menijä - ei vollottanu - ei puhunu paskaa - oli sellanen rennompi. Iinassakin oli paljon sellasta hulluttelijan roolia, mut se joskus puhu vähän liikaa muista selän takana - joka musta ei ainakaan tuntunu kauheen mukavalta muita kohtaan.. Mut Perttu voittaa koko BB:n ;D
Tuleekohan sen Kathyn tilalle joku. Ainakin Ruottin BB:ssä jokaisen lähtijän tilalle on tullu uudet kilpailijat! (just luin siitä juttua ilttiksestä)
Niistä mun menkoista vielä.. Mulla ne kesti sen kolme päivää. Vuoto oli must ihan normaalin oloista - ehkä hiukkasen niukempaa. (Kun kuitenkin pärjäs kahella siteella päivässä!)
Anteeks vaan nää kuvailut ;) Ainut mitä sillon ihmettelin oli se että menkkakipuja ei ollut kuin ekana päivänä. Jos muistatte niin monesti oon menkkakipuja täällä manaillut, eli ne on ollu normaalisti mulla tosi kivuliaat!
Mietinkin tässä just et jos kävisin ostamassa sen testin jo tänään, niin voisin aamulla koittaa pissiä tikkuun.. Jos käyn vasta huomenna apteekissa, jää testin teko sunnuntaihin ja sillon on heti aamupäivästä tanssi, sen jälkeen tulee tytön isän äiti kylään ja kirkko illalla!! Ni ois kiva tehdä jo huomenna..
[b]JoHelle[/b] - Joo kai ne riidatkin välillä piristää suhdetta :) Mistäs te riitelitte? *utelijasko*
Missäs se [b]Marieela[/b] tosiaan on?! Aikasemminkin sitä kyllä ihmettelin.. *huhuu*
No, mut käyn siel apteekissa, ennen ku salkkarit alkaa......
Tukipojan tärykalvo oli puhjennut tänään!! Sanoin, että " parempi varmaan, ettei nyt sitten tule meille hoitoon" (sossusta sanottu, ettei kipeää lasta tarvitse ottaa). Äiti sanoi: " Juu, en olis antanutkaan kun ne antibiootitkin pitää muistaa ottaa kellontarkasti kaksi kertaa vuorokaudessa" . Ehkä mä olen vähän yliherkkä/tulkitsen asioita, mutta IHAN KUIN MÄ EN OSAIS YKSIÄ ANTIBIOOTTEJA ANTAA LAPSELLE!!! Töissäkään en ole varmaan koskaan edes nähnyt lääkkeitä saati lapsia! Oh, kun raivostutti! Ja niidne perheessä kun asiat on NIIIIN hyvin... Mikshän ne meitä tarvitsee..? *höyryää*
Ok, kyllä mulle vapaa viikonloppukin sopii, mutta harmittaa kun olin jo suunnitellut kaikkea ja nyt pitää taas johonkin muuhun väliin järjestää aikaa, kun taas alkaa harjoittelukin hornantuutissa..
No, oli sitten kummitytön ja tän äidin kans shoppailemassa:)
[b]Nekku:[/b] Etkö sä voi testata tänään?! Kyllä se jo iltapissistäkin näkyis!! *anelee ja painostaa*
[b]Marieela, huhuu?!
Mirulii:[/b] Kiitos, kun aina jaksat vetää mua heinäjunaan!! :) Teen kaikkeni, että ehdin kyytiin!!
Ei kai se BB:n Minna ole eronnut? Kun se just manaili sitä, että kun tulli nukuttua kännissä Antin kanssa, että " nyt mä varmaan lähden täältä sinkkuna..." Ja sen miestäkin haastateltiin ja kysyttiin miten ne pärjää ilman äitiä. Se on kyllä todella raivostuttava!!!
Taas supistelee. Hitto kun ei tiedä, että kuinka kauan näitä voi katella. Maanantaina on neuvola, mutta en tiedä voinko katella edes sinne asti. En halua sairaalaan makaamaan!!!
Axe: Onko sulla jotain mielipidettä asiaan? Supparit ei ole nyt kipeitä, mutta niitä tulee tasaiseen tahtiin -ainakin kun istuu tai seisoo...
Talvikki *surullisena:´(*
Jos niitä tulee säännöllisesti alle 10 min. välein, niin lähtisin ehdottomasti sairaalaan - edes näytille. Kauanko sulla on aikaisemmat synnytykset kestäneet? Se, että olet jo valmiiksi auki, uudelleen synnyttäjä + pieni vauva, nopeuttaa mahdollista synnytystä kuitenkin selkeästi. Onneksi eivät ole kuitenkaan kipeitä - ei niin paha!
Miestä odotellaan raksalta kotiin. Tän viikonlopun jälkeen onneksi taitaa perustukset ollakkin viimein valmiit. Sitten vaan odotellaan taloa päälle. Kolmisen viikkoa enää ja sitten se jo tuleekin.
Axe: Harmi, että suunnitelmat muuttu. Ja älä suotta ota itseesi noista kommenteista. Äiti tuo vaan oman epävarmuutensa ilmi sillä että yrittää mollata sua.
Ai niin, eihän se Minna eronnut ollutkaan. Mutta eiks ne oo asumuserossa kuitenkin, kun sillä se uusi poikaystäväkin on. Ihme kuvio kyllä.
Talvikki: Nyt meet sinne polille jos yhtään siltä tuntuu. Vaikka sairaalassa makaaminen ei mukavaa ookkaan, niin sulla on kuitenkin vielä noita viikkoja sen verran vähänlaisesti, ettei kannata ottaa mitään riskejä. Ettei vaan ala syntymään liian aikaisin. Toivon kuitenkin, että tilanne taas rauhoittuisi itekseen.
nekku: Mä kannatan myös testiä tänä iltana! Ja otiovn sulle kovasti paljon plussaa.
Johelle: Riidat on välistä ihan hyväksikin. Puhdistaa ilmaa ja sitten ollaan taas niin rakastuneita. Kauheetahan sekin ois jos vaan asioita haudottas eikä päästettäs niitä julki. Tulee pian kärpäsestä härkänen. Mukavaa mässyttelyiltaa!
Hyi kun alko yököttää. Tarttee mennä kaivelemaan jääkaappia jos syöminen auttas.
Tuossa makuulla ollessa vähän rauhoittuivat, mutta heti kun nousin pystyyn niin alkoivat taas. Eli onhan niitä taas muutaman tunnin tullut. Onneksi eivät tosiaan ole kipeitä. Aiemmat synnytykset käynnistetty eivätkä ole lähteneet helposti käyntiin. Molemmissa mennyt kaksi päivää ennen kuin päästy tositoimiin. Sitten kun lähtivät käyntiin niin esikoisen synnytys 7-8 tuntia ja kuopus 4 tuntia.
Ei nää missään nimessä ole mitään synnytyssupistuksia-mun mielestä! Eli en ole kipeä, mutta mietityttää, että miksi ihmeessä nyt sitten supistaa koko ajan vaikka en rasita itseäni:(
huomaako että hiljaista mulla täällä töissä??
Talvikki: voi ei, meehän ainakin näytille!! Toivotaan että tilanne rauhoittuis siellä viellä!! *jaksuja*
Axe: voisin samaan yhtyä että taitaa äiti omaa epävarmuuttaan peitellä. Toivotaan että poika paranee pian ja pääsee teille hyvään hoitoon taas!
Dorinda: teretulemast! :)
Mirulii: hih, molemmat siis " podetaan" toivottavasti ei montaa viikkoa!! :)
Johelle: riidat aina hyvin puhdistaa ilmaa!! Nyt vaan sovintoa ja ässää ;) ja aivan varmasti susta tulee loistava äiti!! Mäkin monesti huokailen kun luen koliikkivauvoista yms että miten jaksan tai mun pinna kestää, mutta varmaan sitä mukautuu tilanteeseen sitten sen mukaan miten menee!!
Vitsit mä oon unohtanu miehelle sanoo että varasin neuvola ajan... eilen ei illalla soiteltu kun olin töissä ja tänään nähtiin pikaseltaan kun se tuli kotiin, syötiin ja mä lähin töihin.. Miten oon voinu unohtaa!!??
Kyllä sä itse tiedät jo synnyttäneenä, jos ne synnytyssupistuksia on. Jos siltä näyttää, ettei lopu, niin sit sairaalaan! Noilla viikoilla saat kuitenkin vauvan keuhkoja kypsyttävää lääkettä. Toivotaan, että loppuvat!!!
Mä olen muutenkin vähän huonolla fiiliksellä: se mun sisko jatkoi seurusteluaan poikakaverinsa kanssa (niillähän oli se episodi). No, mun siskolla on keliakia (niin kuin puolella suvusta) ja nyt gastroskopiassa jotain häikkää. Eikä siinä vielä kaikki. Sen poikakaverilla on Crohnin tauti ja sen kolonoskopian löydös: joko kasvain tai hyytymä. Suolisto myös vaarassa puhjeta.
Just joo. Kaikki (muitakin juttuja ollut lähiaikoina) taas kasaantuu muutamalle ihmiselle.
pakattu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pitäkää peukkuja että meillä on lämmintä!!
ja kiitos yritämme nauttia!
" nähdään" !
ja ,voi apua,nikki unohtui.ketä supistelee jo,mene heti näytölle jos vähänkin astuu kuvaan kipuja.ja silti vaikkei niin varmuudeksi jos jatkuu!!!!
vauvan olisi parasta vielä kohdun lämmössä!!!
peukutuksia että supparit rauhoittuvat!!!!!!!!!!!!!!!!
L+5
Hyvät yöt tulin toivottelemaan kun kotona käperryn miehuksen kainaloon ja nukkumaan, koska aamulla töihin, vähän jännittää kun ekan kerran unet jää varmaan siihen kuuteen tuntiin...muutoin sitä 10-12h ollu... ollaan varmaan silmät ristissä täällä aamulla!
Leannalle lämmintä matkaa!!! ~~~~aurinkoa~~~~~bdbdbdbdbd
Huomenna sitten tavataan muiden kanssa!!
Oltiin sit tänään kaupungilla ja kaikkea kivaa näky olevan. On tosi ihanaa ku joulu juttuja tullut kauppoihin!!=)
leanna: hyvää matkaa!!!:)
dorinda: tervetuloa joukkoon!!!=)
Aattelin mennä kattoo BB:tä, mutta taidankin hilpasta nukkumaan.
Hyvät yöt kaikille!!!
[color=fuchsia] Emmasanna: No en oikein olekaan osannut yhdistää lapsia ja opiskeluja. Muut opinnot olen suorittanut ja gradukin piti saada valmiiksi jo ennen esikoista, mutta kuinka ollakaan, lueskelin enimmäkseen raskaus- ja vauva-aiheisia kirjoja kun piti lukea ja roikuin täällä kun piti kirjoittaa... Olisin voinut sillä tietomäärällä vaikka väitellä tohtoriksi siitä aihepiiristä :D No, aina kun lapsi on ollut vuoden, olen yrittänyt paluuta gradun pariin, mutta uusi ihana raskaus on taas pannut pasmat sekaisin. Mun kaksi aivosolua ei raskaus- ja imetysaikana kohtaa ollenkaan :) En pysty minkäännäköiseen aivotyöskentelyyn, olipa " raskausdementiaa" tai " imetysapneaa" tieteellisesti todistettu tai ei. No, nyt on isommat muksut osapäivää tarhassa ja mummin pitäis hoidella välillä kuopusta, että saisin vihdoin paperit kouraan kun on tässä reilut kymmenen vuotta roikuttu yliopiston kirjoilla. Mutta ei todellakaan ole motivaatiota! enkä varsinkaan halua mennä ikinä töihin! Ja aiheen haluaisin myös vaihtaa, vaikka se olisikin ihan älytöntä kun olen tehnyt niin hirveästi töitä alkuperäisen aiheen eteen. Onneksi olen saanut vielä miettimisaikaa, kun mummin syksy on ollut niin kiireinen ettei ole ehtinyt kuopusta hoitamaan...
Talvikki: Mulla on kans tokalta ja kolmannelta muksulta ollut supistuksia viimeiset kaksi kuukautta ennen synnytystä. Kolmannelta olin ihan varma että syntyy toukokuussa kun laskettu aika oli heinäkuussa. Ravasin sairaalassa ja olin aina välillä yhden tai kaksi yötä tarkkailtavana (halusin itse). Sairaalan levossa kyllä aina rauhoittui ja lopulta piti ihan käynnistää. Kaiken maailman rintakehän alueen kipujakin oli ja muuta outoa. En kuitenkaan pitänyt mitään sairaalakäyntiä turhana reissuna, kun sain tietää, että masussa on kaikki hyvin. Eli jos vähänkin tuntuu oudolta, niin heti sairaalaan! Siellä on sitä paitsi ihan hauska lepäillä yö tai pari ja jutella muiden samassa tilanteessa olevien kanssa ja saada valmiit ruoat... *koettaa kovasti vakuuttaa*
Mun mielestä sulla nyt ei ole mitään suurta hätää noitten suppareitten kanssa. Ainahan sitä sanotaan että nuo kivuttomat supistukset on normaaleja, eikä ne edistä synnytystä.
Tottakai on varmasti vaikea olla täysin rennostikaan ja unohtaa suppareita ;)
Moni on tuolla odotus puolella sanonut että kun on useampi raskaus takana, niin supistukset kuuluvat arkeen ihan päivittäin ja aikasissakin vaiheissa. Harvoin ne on kuitenkaan synnytykseen viitannut. Ja niin kuin sinunkin kohdalla edellisissäkin raskauksissa on ollut suppareita (ymmärsin että aika paljonkin), silti synnytykset on pitänyt käynnistää!
Kyl mä neuvoisin sua nyt ottamaan vaan lunkisti. Äläkä ota kokopäivä työksesi - suppareitten kellottamista ;) Enemmän siitä turhasta stressistä on haittaa. Sitten tietenkin asia erikseen, jos kipujakin tulee!
Allulla on varmasti kaikki hyvin!
Muu poppoo tuossa syö ruokaa - ite en pystyny :/ Piti tulla tänne vähän kauemmaks ruuan hajuista.
Tyttö onneks lähtee kohta uimaan papan kanssa - saanpahan köllötellä tyytyväisenä :I
Koko ajan laitan jotain suuhun, se helpottaa.
Joo, mut nyt pakkailee tytön uimavehkeet :)