Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voihan p... mikä äitienpäivä...

Vierailija
08.05.2011 |

Aamu alkoi ihan hyvin, sain aamiaisen sänkyyn ja lasten tekemät pienet lahjat.

Sitten alkoi liian tuttu aamu. Lapset alkoivat riehua ja sotkea paikkoja ja ukko istui sohvalla kuin tatti katsomassa telkkaria ja mainoskatkolla karjui lapsia pukemaan. Pyysin lapsia monta kertaa pukemaan et päästään ulos (koska riehuhan siitä tulee jos sisälle jäädään aamulla). Mitään ei tapahtunut. Olin edellisenä päivänä ehdottanut miehelle et lähdettäis aamulla pienelle retkelle yhdessä ulkoilemaan... oli niinku mun äitienpäivätoive.

Lopulta aloin huutaa kaikille... Lähtivät lopulta ulos, minä jäin tiskaamaan ja imuroimaan... huutamisen jälkeen ei tehny enää mieli tehä mitään yhdessä.

Huoh, ens vuonna varmaan pitää pyytää lahjakortti jolla saa yhdeks päivän lapset jotka ei tappele ja mies joka ei karju... Vois tuntea itsensäkin paremmaks äidiks.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä aikuinen mies katsoo telkkarista aamulla, kun ulkona on ihana kevätpäivä?!

Vierailija
2/34 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

retkelle? Eikö toi ole ihan lapsellista toimintaa, että ns loukkaantuu noin kovin, että peruu retken?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ensinnäkin mies nukkuin pitempää, joten en saanut aamiaista sänkyyn tai muutenkaan valmiina. Mies suuttui jossain vaiheessa päivää jostain nalkutuksestani(aamupäivä meni ihan okei, vaikei mua huomiotu kovinkaan, mutta se okei)ja on ollut sen jälkeen, tähän asti kauhea kusipää. Eipä ollut mullakaan ihana äitienpäivä siinä mielessä, mutta ehkä oma mokani. (haluttas kylläkin käydä lyömässä miestä jollaki päähän, ja lujaa)

Vierailija
4/34 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun siis ihan pakka imuroida äitienpäivänä? Relaa vähän, äänet kuuluu lapsiperheeseen. Mies olis kyllä voinut käyttäytyä sun toiveiden mukaan.

Vierailija
5/34 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiire ruokailun suhteen.

Sehän tässä harmittaakin että kun aamusta ei pääse liikkeelle niin se vaikuttaa koko päivän ohjelmaan. Jos ruokailu venyy tuntia pidemmälle niin lapset tulee kiukkusiks ja taas on uus sota käynnissä.

Harmitti olla äitienpäivänä se joka puhaltaa vauhtia koko porukkaan, inhoan sitä roolia ja saan tehdä sitä ihan tarpeeks kaikkina muinakin päivinä.

Vierailija
6/34 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla ja hyvän kirjan sohvalle, annan lasten riehua ja ukon tehdä mitä lystää...

Vierailija
7/34 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapset kasvaa nopeasti, ehkäpä sinäkin saat riidattoman ja rauhallisen äitienpäivän kun lapsesi ovat isompia? Joskus voivat jopa tarjota aterian rakkaalle äidilleen ja saat vaan mennä valmiiseen pöytään. Ei pienet lapset ymmärrä että päivässä on jotain ihmeellistä, paitsi että on jännittävä antaa äidille lahjoja ja kortti- ihan oma tekemä. Miehesi toki olisi voinut käyttäytyä vähän huomaavaisemmin sinua kohtaan.

Vierailija
8/34 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks SUN pitää tehdä äitienpäivänä ruokaa perheelle? Pistä mies kokkaamaan tai jos ei osaa niin hakekoon jotain take away:ta. En ikinä suostuis tollaseen. Äitienpäivänä äidin kuuluis saada levätä ja rentoutua, eikä siivota ja kokata! Meillä ainakin mies laittoi aamupalan, isovanhemmilla käytiin syömässä ja mies hoiti lapsen iltatoimet. Isänpäivänä sitten roolit toisinpäin. Tämä on ihan itsestäänselvyys ja jos olisin toisin niin nostaisin hirveän metelin.

Vierailija
9/34 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan järjetöntä jäädä kauniina keväisenä äitienpäiväsunnuntaina marttyyrinä sisälle _imuroimaan_!! :O olisitte ottaneet retkelle eväät mukaan niin ei kukaan kilju nälkäänsä. Ensi vuonna sitten vähän parempi ennakkosuunnittelu (evästä valmiiksi jääkaappiin) ja marttyyriasenne pois, vaikka tulisi rähistyä.

aamulla ja hyvän kirjan sohvalle, annan lasten riehua ja ukon tehdä mitä lystää...

Vierailija
10/34 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun äidit eivät saa äitienpäivänä kokata ja pistää tikkua ristiin?

Miks SUN pitää tehdä äitienpäivänä ruokaa perheelle? Pistä mies kokkaamaan tai jos ei osaa niin hakekoon jotain take away:ta. En ikinä suostuis tollaseen. Äitienpäivänä äidin kuuluis saada levätä ja rentoutua, eikä siivota ja kokata! Meillä ainakin mies laittoi aamupalan, isovanhemmilla käytiin syömässä ja mies hoiti lapsen iltatoimet. Isänpäivänä sitten roolit toisinpäin. Tämä on ihan itsestäänselvyys ja jos olisin toisin niin nostaisin hirveän metelin.

Vierailija
11/34 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tällainen äitienpäivä onkin kiva juttu hyvin mennessään, niin kuinka paljon turhia odotuksia ja pettyneitä äitejä tähän päivään on kuitenkin taas mahtunutkaan.

Vierailija
12/34 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani on aivan...

Mies on mököttänyt koko päivän. Viime vuonna ei muistanut äitienpäivää ollenkaan ja tänä vuonna olen jo kuukausia muistutellut. Enpä saanut tänäkään vuonna mitään. Paitsi nyrkin kokoisen mustelman otsaani, pahan mielen ja nyt istun yksin lasten kanssa kotona ja mies on tyhjentänyt näyttävästi kaksi kossu pulloa ja lähtenyt jonnekin. Toivon vaan ettei tulisi takaisin lyömään lisää tai tekemään tästä päivästä muuten vieläkin surkeampaa...

Ensi vuonna toivoisin, että voisin viettää äitienpäivän ilman miestä. Lapset on ihania. Sain ihanat lahjat ja koristelivat mulle kakunkin. Pahalta tuntuu varsinkin lasten puolesta, kun isän pitää olla tuollainen idiootti. Se ei vaan kestä, että ketään muuta kuin häntä itseään juhlitaan. Ja HÄN saa hirveitä paineita, kun HÄNEN pitäisi järjestää jotain ja sitten me kaikki muut ollaan syypäitä, kun hänelle tulee huono mieli, kun ei ole saanut mitään aikaiseksi. Ja minäkin kehtaan vielä mököttää... No, saipahan minut nyrkillä nöyräksi. Oisin vaan pitäny suuni kiinni ja ollut huomauttelematta mitään...

Vierailija
13/34 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies ilmoitti että lapsi voi sitten ostaa sulle jotain kukkia viikkorahoistaan jos raaskii. Joo siis ei tarvinnut haaveillakkaan mistään kahveista sänkyyn lahjasta puhumattakaan

Vierailija
14/34 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani on aivan... Mies on mököttänyt koko päivän. Viime vuonna ei muistanut äitienpäivää ollenkaan ja tänä vuonna olen jo kuukausia muistutellut. Enpä saanut tänäkään vuonna mitään. Paitsi nyrkin kokoisen mustelman otsaani, pahan mielen ja nyt istun yksin lasten kanssa kotona ja mies on tyhjentänyt näyttävästi kaksi kossu pulloa ja lähtenyt jonnekin. Toivon vaan ettei tulisi takaisin lyömään lisää tai tekemään tästä päivästä muuten vieläkin surkeampaa... Ensi vuonna toivoisin, että voisin viettää äitienpäivän ilman miestä. Lapset on ihania. Sain ihanat lahjat ja koristelivat mulle kakunkin. Pahalta tuntuu varsinkin lasten puolesta, kun isän pitää olla tuollainen idiootti. Se ei vaan kestä, että ketään muuta kuin häntä itseään juhlitaan. Ja HÄN saa hirveitä paineita, kun HÄNEN pitäisi järjestää jotain ja sitten me kaikki muut ollaan syypäitä, kun hänelle tulee huono mieli, kun ei ole saanut mitään aikaiseksi. Ja minäkin kehtaan vielä mököttää... No, saipahan minut nyrkillä nöyräksi. Oisin vaan pitäny suuni kiinni ja ollut huomauttelematta mitään...

Vierailija
15/34 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö pappa isovanhemmilla ruuan + siivoaa jäljet kun äidit eivät saa äitienpäivänä kokata ja pistää tikkua ristiin?

Isovanhemmat olivat yhdessä valmistaneet ruuan ja kakku oli kaupasta ostettu. Pöytä katettiin ja astiat korjattiin yhteisesti, jokainen korjasi omat jälkensä + jotain yhteistä. Ei jäänyt kenellekään kohtuutonta osuutta.

On kuitenkin eri asia jos lapset ovat jo aikuisia ja muuttaneet pois kotoa, silloin ei tarvitse päivittäin kokkailla muille ruokaa eikä huolehtia. Ehdotimme kyllä isovanhemmille, että tilataan ruoka ravintolasta, mutta halusivat välttämättä valmistaa itse, se oli kuulemma heille juhlahetki.

Miksi kysyt? Oletko itse passannut perhettä koko äitienpäivän ja siksi ottaa päähän, että kaikki eivät joudu?

Vierailija
16/34 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitienpäivää keskenänne. Aivan sairas mies :( paha mieli tuli puolestasi, kukaan ei ansaitse tuollaista kohtelua.

Omani on aivan...

Mies on mököttänyt koko päivän. Viime vuonna ei muistanut äitienpäivää ollenkaan ja tänä vuonna olen jo kuukausia muistutellut. Enpä saanut tänäkään vuonna mitään. Paitsi nyrkin kokoisen mustelman otsaani, pahan mielen ja nyt istun yksin lasten kanssa kotona ja mies on tyhjentänyt näyttävästi kaksi kossu pulloa ja lähtenyt jonnekin. Toivon vaan ettei tulisi takaisin lyömään lisää tai tekemään tästä päivästä muuten vieläkin surkeampaa...

Ensi vuonna toivoisin, että voisin viettää äitienpäivän ilman miestä. Lapset on ihania. Sain ihanat lahjat ja koristelivat mulle kakunkin. Pahalta tuntuu varsinkin lasten puolesta, kun isän pitää olla tuollainen idiootti. Se ei vaan kestä, että ketään muuta kuin häntä itseään juhlitaan. Ja HÄN saa hirveitä paineita, kun HÄNEN pitäisi järjestää jotain ja sitten me kaikki muut ollaan syypäitä, kun hänelle tulee huono mieli, kun ei ole saanut mitään aikaiseksi. Ja minäkin kehtaan vielä mököttää... No, saipahan minut nyrkillä nöyräksi. Oisin vaan pitäny suuni kiinni ja ollut huomauttelematta mitään...

Vierailija
17/34 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä saanut tänäkään vuonna mitään. Paitsi nyrkin kokoisen mustelman otsaani, pahan mielen ja nyt istun yksin lasten kanssa kotona ja mies on tyhjentänyt näyttävästi kaksi kossu pulloa ja lähtenyt jonnekin. No, saipahan minut nyrkillä nöyräksi. Oisin vaan pitäny suuni kiinni ja ollut huomauttelematta mitään...

KENENKÄÄN ei pidä jäädä tuollaiseen suhteeseen!! Poliisiit paikalle, syyte miehelle ja ero vireille. TOIMI NYT HETI!

Vierailija
18/34 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvittava ristiriitaisuudessaan. Kirjoitit että miksi ihmeessä ap:n piti äitienpäivänä kokata, kun hänhän on ÄITI, ja seuraavassa jo kerrotkin että itse menit valmiiseen pöytään isovanhemmille = jommankumman teidän äitinne luo joka siis kaiken todennäköisyyden valossa on saanut kokata ja passata äitienpäivänään ;) Mutta varmasti oikein kohtuullista kaikille ja kivaa oli teillä - alkuperäinen viestisi sai vaan pyrskähtämään huvituksesta ;)

Kiitos kysymästä, en ole itse passannut ketään tänään, kahvit sain vuoteeseen ja sitten nautimme yhdessä lounaan auringonpaisteisen ravintolan terassilla meren rannalla :)

Tekeekö pappa isovanhemmilla ruuan + siivoaa jäljet kun äidit eivät saa äitienpäivänä kokata ja pistää tikkua ristiin?

Isovanhemmat olivat yhdessä valmistaneet ruuan ja kakku oli kaupasta ostettu. Pöytä katettiin ja astiat korjattiin yhteisesti, jokainen korjasi omat jälkensä + jotain yhteistä. Ei jäänyt kenellekään kohtuutonta osuutta.

On kuitenkin eri asia jos lapset ovat jo aikuisia ja muuttaneet pois kotoa, silloin ei tarvitse päivittäin kokkailla muille ruokaa eikä huolehtia. Ehdotimme kyllä isovanhemmille, että tilataan ruoka ravintolasta, mutta halusivat välttämättä valmistaa itse, se oli kuulemma heille juhlahetki.

Miksi kysyt? Oletko itse passannut perhettä koko äitienpäivän ja siksi ottaa päähän, että kaikki eivät joudu?

Vierailija
19/34 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, että jotkut miehet on tuollaisia juntteja?

Mun anoppi aina suureen ääneen voivottelee, kun tuodaan kukkakimppu, että "ei teijän nyt omista rahoistanne ois tarvinnu mitään! kun teil kuitenkin on varmasti tiukkaa..." ja mun tekis mieli ihan tiuskasta, että "kuule rouva, se kuuluu hyviin tapoihin! Ja sun armas poikas kuluttaa enemmän rahaa kahvitunnilla kuin mitä meillä meni tähän kimppuun!"

Olen mieheni sinkkuveljenkin saanut visitoimaan kukkakaupassa äitienpäivänä. Musta on aivan älytöntä, että aikuiset miehet suhtautuu äitiinsä tavalla "ei se mitään kuiteskaan tahdo" ja äiti vielä tukee heidän käytöstään!

Itse yritän aina kannustaa lapsiani muistamaan läheisiään: askartelemaan, valitsemaan ja antamaan lahjoja ja samoiten ottamaan lahjoja kiitollisuudella vastaan. Minusta se on hyvä tapa ja tuo paljon iloa niin antajalle kuin saajalle. Siinä lahjoittaa osan itsestään ja muistaa itselleen tärkeää ihmistä. Mutta näköjään on noita itseään vähätteleviä ihmisiä, jotka tallaavat ja kitkevät tuollaiset taipumukset lapsiltaan jo heti alkuunsa ja tuloksena on juuri tuollaiset miehet, jotka eivät "kehtaa" mennä kukkakauppaan tai mököttävät, kun eivät ITSE saa huomiota, vaan jotain pitäisi osata myös antaa.

Oletteko miettineet ikinä samaa?

Vierailija
20/34 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

retkelle? Eikö toi ole ihan lapsellista toimintaa, että ns loukkaantuu noin kovin, että peruu retken?

Ja niin oli huutaminenkin! Ja toki mua harmittaa oma typerä käytökseni! Eikai kukaan äiti nyt etukäteen toivo huutavansa lapsilleen äitienpäivänä?!! Olisin tietysti toivonut voivani olla täydellinen äiti äitienpäivänä ja kaikkina muinakin päivinä. Tää kai mua harmittaa eniten koko jutussa, etten itse osannut olla aikuinen kun asiat meni eri tavalla kun olin odottanut / toivonut.

Ja tajuan myös että paljon huonomminkin vois olla asiat, kuhan nyt vaan marmatin täällä ja sain asian pois mielestäni.

Se jonka mies löi sinua, toivon että saat tukea tilanteeseesi! Väkivalta ei johdu sinusta! Vaikutat ihanalta äidiltä. Toivon että pyydät ja saat apua ja ensi vuonna äitienpäivä on toisenlainen!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän