Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vl-äidin äitienpäivälupaus

Vierailija
07.05.2011 |

Olen vl-äiti (vanhoillislestadiolainen) ja ihan puhtaalla omalla tunnolla värjään hiukseni En koe siinä mitään väärää. toiset ottaa permanentin ja muuttaa sillä hiustensa väriä. Minä peitän harmaat värjäämällä hiukseni. Minua aina tuijotetaan että miltä sen tukka nyt näyttää. Seuroissa näkee monia ihmisiä jotka tekee samoin. Tiedän paljon ystäviä jotka värjäävät tukkaansa ja istuvat silti seurapenkissä. Mutta taas joku polttaa päreensä ihan kuin siitä etten enää hanki yhtään lasta. Minulla on oikeus jo tässä vaiheessa elämää ajatella hiukan itseänikin olenhan elämästäni 20v joko odattanut tai imettänyt lastani vuoro vuosin… nyt on muun aika.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti vl-äidit ovat sitä mieltä että rankinta oli silloin kun lapsia oli muutama, mutta ne kaikki oli pieniä.

Ja että nyt kun lapsia on 10, ei väsytä.

Tämän allekirjoitan itsekin.

t. yhdeksättä odottava

Vierailija
22/46 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i) mutta myös jo olemassa olevaa elämää on suojeltava. On tärkeämpää että olet äiti jo olemassa oleville lapsillesi kuin että saat koko ajan lisää lapsia etkä jaksa/pysty heitä hoitamaan. vl

[/quote]

Mutta eihän teidän elämä siis ehkäisyn suhteen sitten poikkea yhtään normaali suomalaisista, mekiin ehkäisemme kun lasten määrä on sopiva.

Missäs suhteessa te olette meitä "pyhempiä"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti vl-äidit ovat sitä mieltä että rankinta oli silloin kun lapsia oli muutama, mutta ne kaikki oli pieniä. Ja että nyt kun lapsia on 10, ei väsytä. Tämän allekirjoitan itsekin. t. yhdeksättä odottava

...vain joku arka ja urhea voi hilja amielessään väsyä...

http://freepathways.wordpress.com/2010/06/09/jumalako-nujertaa/

Vierailija
24/46 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä tiedän muutamia sinkkunaisia ~30v jotka värjää hiuksiaan. Ei heitä kukaan tuomitse. Muutenkin suuremmat siionit ovat suvaitsevampia. Saa elää jokainen omaa elämäänsä.

Useitakin jotka värjää!!!!!!!!!!!

Vierailija
25/46 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni äiti on itsekin suuresta perheestä, jossa on sivusta nähnyt suuren perheen toiminnan organisointia. Vl-äideillä on paljon vertaistukea.

Vierailija
26/46 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se, että noin tehdään noin laajana ilmiönä, ole osoitus jostain muusta kuin elävästä uskosta.

Vierailija
27/46 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/46 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaajalle ja muille keskustleijoilel jotka pitää ehkäisyä sopivana uskovaiselle, sanoisin... ihminen yrittää löytää helpomman elämän.

Mutta tiedätkö, olisiko elämä sen helpompaa vaikka lapsia ei tulisikaan? Me emme tiedä huomisesta. Monet asiat ovat meiltä ihmisiltä salatut.

Ja taivaassa vihdoin näemme ne. Ihminen on sisältään itsekäs ja paha, minkä vuoksi sinäkin mietit siellä ehkäisyä.

Entäs jos alat ehkäisemään, ja joskus näkisitkin lapset, jotka olisivat tulleet, mutta sinä et antanutkaan heille elämää!

Millaiset kasvot ja ilmeet heillä olisi...

Monesti puhutaan siitä, että on oikein ehkäistä, sillä maailma ylikansoittuu ja jos omat voimavarat eivät riitä. Mutta Jumalahan se on meidän kaikkien isä! Hän on luonut meidät, hän luo meidän kauttaan. Hän on luonut koko maailman!

Sitten tällainen pieni maan matonen, säälittävä ihmisrukka, alkaa omassa itsekkyydessään haluamaan jotain sellaista, jonka kuvittelee helpottavan elämäänsä. Elämä on lahja. Mieti!

Haluatko ehkäistä jopa useampia elämiä??? joka kerta kun ehkäiset, estät uuden elämän syntymisen maailmaan!

Kyllä kunnioitan ja arvostan kaikkia äitejä ja isiä, jotka ovat eläneet Jumalan tahdon mukaisesti ja ottaneet kaikki lapset vastaan. Jotkut eivät aina hyvällä mielellä.

Mutta näin he ovat kuitenkin antaneet elämän heille, joilla sitä ei muuten olisi ollut.

Vierailija
29/46 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenkin jatkuvasti ilman että tarttee enää vanhoja nostella.

Vierailija
30/46 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se, että noin tehdään noin laajana ilmiönä, ole osoitus jostain muusta kuin elävästä uskosta.

... mutta kun omassa liikkeessä ei VOI olla mitään väärää , kun SRK on erehtymätön Jumalan valtakunta...

Vierailija
31/46 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstoilla liikkuu näitä provoja!!!

Tahdomme ottaa vastaan kaikki lapset, lapsi on Jumalan lahja. Taivaan Isä on elänmän ja kuoleman Herra. Jokainen uskovainen äidin elämä on Herran kämmenellä eikä sitä elämän pituutta ihminen ikinä voi muuttaa.

paitsi siinä vaiheessa, jos raskautta ei kuulukaan. Niin hedelmöityshoidot sitten eivät olekaan Jumalan tahtoon puuttumista. Vaan ainoastaan pientä avistusta ja sairauden hoitoa?

OK, juuuuu.

Vierailija
32/46 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä anna elämää kellekkään elämän odottavalle sielulle kun tulet raskaaksi. Sulla on paha harhaluulo, että ihmisellä olisi "sielu olemassa ja odottamassa pääsyä syntymään" jossain ennen hedelmöittymistä.

Uskotteko te lestadiolaiset tosiaan tällaista taikauskoista soopaa?

Vierailija
33/46 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vl-äiti (vanhoillislestadiolainen) ja ihan puhtaalla omalla tunnolla värjään hiukseni En koe siinä mitään väärää. toiset ottaa permanentin ja muuttaa sillä hiustensa väriä. Minä peitän harmaat värjäämällä hiukseni. Minua aina tuijotetaan että miltä sen tukka nyt näyttää. Seuroissa näkee monia ihmisiä jotka tekee samoin. Tiedän paljon ystäviä jotka värjäävät tukkaansa ja istuvat silti seurapenkissä. Mutta taas joku polttaa päreensä ihan kuin siitä etten enää hanki yhtään lasta. Minulla on oikeus jo tässä vaiheessa elämää ajatella hiukan itseänikin olenhan elämästäni 20v joko odattanut tai imettänyt lastani vuoro vuosin… nyt on muun aika.

Tässä ei voi lla kyseessä oikea vl-äiti! Tämä on selkeästi provo. Kukaan uskovainen ei värjää hiuksiaan, se on varmaa.

Vierailija
34/46 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjää hiuksia. (peittää harmaat pois)

Kun mielestä tekopyhää käyttää ryppyvoiteita mutta tuomita hiustenvärjäys synniksi.

Itse hyväksyn molemmat sekä ehkäisyn.:)

T:vl äiti uudeltamaalta

Vierailija
35/46 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

>> Mitä vastuun kantamista muka on lähteä lätkimään? En ymmärrä.

Onko sisältä päin muuttaminen ja vääristä opetuksista luopuminen sitten mahdollista?

Kun jokainen joka vähänkin esittää parannusehdotuksia, joutuu painostuksen kohteeksi?

Monella on mennyt luottamus maallikkojohtoisen liikkeen mahdollisuuksiin tehdä sisäinen uskonpuhdistus. Moni ratkaissut asian niin että on paras lähteä, kun ei halua itse olla petoksessa mukana.

Ei nimittäin hyvältä näytä, kun johtotaso on mädäntynyt ja rivijäsenet elää kaksinaismoralistista elämää.

http://freepathways.wordpress.com/2010/01/02/kaksinaismoralismi/

Vierailija
36/46 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rauhanyhdistys semmoisen ihanne-ajattelun vallassa kuten Amerikassa amishit ja mennoniitit? Että kun jämähdetään jonnekin sadan vuoden taakse sukupuolirooleissa niin silloin ollaan "pyhiä" ja päästään taivaaseen?

Vierailija
37/46 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaan menitte:DDDDDDDDD

Vierailija
38/46 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monikin vl-äiti värjää hiuksia. (peittää harmaat pois) Kun mielestä tekopyhää käyttää ryppyvoiteita mutta tuomita hiustenvärjäys synniksi. Itse hyväksyn molemmat sekä ehkäisyn.:) T:vl äiti uudeltamaalta

Mitä tykkäät itse siitä että puhut julkisesti muuta kuin täällä netissä? Eikö se ole kaksinaamaista elämää? Ihan vaan kysyn.

Vierailija
39/46 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Permanentin kiinniteaine on vetyperoksidia joka vaalentaa hiusta. Permanentti käsittely muuttaa hiusta kiharaksi ja vaaleammaksi, hillitty värjääminen muuttaa vähemmän koska hiuksen muoto pysyy ennallaan.

Vierailija
40/46 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en usko että taivaaseen pääsy on lapsimäärästä kiinni :) minä vaan nyt satun uskomaan näin, minun uskoni perustuu syntien anteeksi antamiseen ja saamiseen, armoon.

Ei ole minun tehtäväni tuomita muita ihmisiä, ei edes näitä "epäuskoisia". Viimeisellä tuomiolla meidät kaikki tuomitaan, ei sinne taivaaseen omin avuin pääse. Ei kukaan, ei vaikka kuinka olisi kärsinyt ja tehnyt paljon lapsia.

Enkä minä mikään ole sanomaan etteikö esim. joku helluntailainen pääsisi taivaaseen, kyllä aito usko tulee sydämestä. Oli se ukovainen sitten minkä uskonnon/liikkeen alla.

Ja mitä lestadiolaisten ehkäisemiseen tulee, liikkeessä on aina arvostettu kotona tehtävää lastenhoitotyötä. Kaikki lapset on otettu vastaan mitä on ollut tulossa. Nykyaikana on kuitenkin kanta sen verran muuttunut että sairauden takia monet ehkäisevät.

Minä ehkäisen väsymistäni ja mahdollista masennusta ehkäisypillereillä :D Lapsia haluan lisää kun voimat antavat myöten. Olen kasvanut suuressa perheessä, ei meiltä mitään puuttunut. Sisarukset on rikkautta.