Tänään on lapsettomien lauantai...
Hyvää lauantaita kaikille ketä asia koskee, ja voimia huomiseen äitienpäivään!
Kommentit (60)
Todellaki toivoisin ennemmin olevani lapseton, taas sai valvoo lapsen takia koko yön. Huoh. Kiitos voimantoivotuksista, jos toi muksu nukkuu ens yönkin yhtä huonosti, niin kyl vaatii vähä ekstravoimia et jaksaa äitienpäivänä olla freesinä!
T: tahattomasti lapseton
Todellaki toivoisin ennemmin olevani lapseton, taas sai valvoo lapsen takia koko yön. Huoh. Kiitos voimantoivotuksista, jos toi muksu nukkuu ens yönkin yhtä huonosti, niin kyl vaatii vähä ekstravoimia et jaksaa äitienpäivänä olla freesinä!
miten joku voi sanoa noin..
Näin lapsia haluavan lapsettoman korvaan särähtää kyllä tosi pahasti..
Me lähdetään kohta ajelulle päivän kunniaksi, ostettiin just uusi auto ja sitä kokeilemaan.
Viime vuonna vietimme päivää ensi kerran monen vuoden suunnittelun jälkeen, ja kyllä se jotankin helpottaa. Se on lapsettomuuden manifesti samalla tavalla kuin äitienpäivä on äitiyden manifesti. Se vie lähemmäksi sovintoa oman elämäntilanteen kanssa.
Hyvää lauantaita asianomaisille.
kolmen äiti
Itse olet lapsen halunnut ja saanut. Nauti siitä. Etkö osaa ajatella tilannetta lapsettomien kannalta?
Oletko saanut aina kaiken tahtomasi, myös lapsen, helposti?
Kuulostat siltä, että olet tyytymätön ja epäkiitollinen.
kaikille, joita tämä lauantai koskettaa....Toivon sydämestäni, että saatte haluamanne. Terv. Kahden äiti
miten joku voi sanoa noin..
Näin lapsia haluavan lapsettoman korvaan särähtää kyllä tosi pahasti..
mutta ei teillä lapsettomillakaan ole mitään käsitystä siitä, mitä jatkuva lapsen aiheuttama univelka on. Ymmärrätte tuota äitiä ehkä hieman sitten kun olette saaneet oman lapsenne. Mutta toki tuo huomautus oli tässä ketjussa asiaton.
Kielenkäyttö kertoo paljon.
Meinaakko, että jos käyttää rumaa kieltä niin on tuomittu lapsettomuuteen! Ois tällä palstallakin hiljaista, ehkä suomalaisetkin kuolisivat sukupuuttoon!!!
Oletko tosissas??? Ja minä ymmärsin aloitusviestin kylläkin niin, että voimia lähetettiin kestämään äitienpäivä lapsettomana
Voimia jokaiselle lapsettomalle, joka sitä vastoin tahtoaan on! Voin vain kuvitella tuskan määrän kun lasta ei toivomisesta huolimatta saa. Tietääkseni lapsettomien lauantai ei ole virallinen liputus päivä, sen voisi sellaiseksi "nostaa" koska tahaton lapsettomuus on tabu mutta koskettaa niin monia ihmisiä tämän päivän Suomessa!
eikö se pitäsi olla Tahattomasti lapsettomien lauantai, jos kerta voimia huomiseen toivotetaan? Ei mua sureta huominen yhtään, vaikkei lapsia olekaan...
Ymmärrän hyvin päivän symbolisen merkityksen tahattomasti lapsettomille. Päivä ei ole mitenkään pois äitienpäivän merkityksestä. Oikeastaan päinvastoin, ehkä se saa jopa jotkut miettimään sitäkin puolta äitiydestään: kuinka onnekkaita olemmekaan, että olemme saaneet lapsia (vaikka kuinka olisi univelkaa tms). Kaikille ei sitä onnea ja lahjaa suoda, ainakaan kovin helpolla.
Voimia jokaiselle lapsettomalle, joka sitä vastoin tahtoaan on! Voin vain kuvitella tuskan määrän kun lasta ei toivomisesta huolimatta saa. Tietääkseni lapsettomien lauantai ei ole virallinen liputus päivä, sen voisi sellaiseksi "nostaa" koska tahaton lapsettomuus on tabu mutta koskettaa niin monia ihmisiä tämän päivän Suomessa!
Mutta jos lapsettomille tehtäisiin virallinen liputuspäivä, sen pitäisi olla kyllä joku muu kuin äitienpäivän viereinen... Pitäisikö Pyhäinpäivän viereen laittaa päivä kaikille joiden rakkaat ovat elossa? Ymmärrän viikonlopun vaikeuden, mutta jos tuollainen päivä perustettaisiin, sen pitäisi olla ihan omansa, itselleen, eikä vastaiskuna toisten (lapsiperheiden) päivälle.
T: itse äiti, jonka oma äiti kuoli kun olin lapsi
Mutta jos lapsettomille tehtäisiin virallinen liputuspäivä, sen pitäisi olla kyllä joku muu kuin äitienpäivän viereinen... Pitäisikö Pyhäinpäivän viereen laittaa päivä kaikille joiden rakkaat ovat elossa? Ymmärrän viikonlopun vaikeuden, mutta jos tuollainen päivä perustettaisiin, sen pitäisi olla ihan omansa, itselleen, eikä vastaiskuna toisten (lapsiperheiden) päivälle.
T: itse äiti, jonka oma äiti kuoli kun olin lapsi
Musta ainakin tuntuu ikävältä ja pahantahtoiselta, että halutaan ikään kuin mustata muille tärkeä päivä sillä omalla pahalla ololla. Sillä ei ainakaan saada lisää ymmärrystä lapsettomille, päin vastoin. Olen itse vielä toistaiseksi vapaaehtoisesti lapseton, mutta äitienpäivänä muistan omaa äitiäni ja isoäitejäni. Kai lapsettomatkin voivat arvostaa äitienpäivää tätä kautta?
Saan itse viettää huomenna toista kertaa äitienpäivää, lapsettomuudesta kärsimme noin 7 vuotta. Jossain vaiheessa kun tätä lapsettomien lauantaita alettiin viettämään, mieheni sanoi, että jos vaan joku tulee onnittelemaan tai toivottamaan hyvää lapsettomien päivää, hän ei takaa seurauksia (vaikka normaalisti on lauhkea kuin lammas). Täällä lapsettomat ottavat toivotukset kovin myönteisesti vastaan, tai ei täällä ole tainnut kyllä vielä kukaan onnitella.
Toivoisin enemmän kuin mitään muuta, että saisin valvoa yöni elävän lapsen takia =) Nyt valvon yöni keskenmenon ja kohtukuoleman takia sekä lapsettomuuden takia. Freesiydestä ei ole aina tietoakaan, mutta silti eteenpäin mennään =)
Nimim. tänään ystävän lapsen ristiäiset ja huomenna äitienpäiviä ilman eläviä lapsia.
p.s. Kaikkia ei aina jaksa ymmärtää, tuntuu että valitetaan niiiiiin turhista asioista, katsokaas kun jollain on niitä ihan oikeita ongelmia.
voivat loukkaantua sellaisesta asiasta, että heidän juhlapäivänsä edellä jotkut viettävät omaa surupäiväänsä. Eikös samalla logiikalla lapsettomat voisi kieltää koko äitenpäivän, kun siitä tulee niin mieleen oma lapsettomuus.
Että minun mielestäni kyllä äidit voisivat olla niin suurpiirteisiä, että he lapsinensa kestäisivät lapsettomien lauantain olemassaolon. Mitenkäänhän se päivä ei heitä muuten kosketakaan.