Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään on lapsettomien lauantai...

Vierailija
07.05.2011 |

Hyvää lauantaita kaikille ketä asia koskee, ja voimia huomiseen äitienpäivään!

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2011 klo 09:52"]

Todellaki toivoisin ennemmin olevani lapseton, taas sai valvoo lapsen takia koko yön. Huoh. Kiitos voimantoivotuksista, jos toi muksu nukkuu ens yönkin yhtä huonosti, niin kyl vaatii vähä ekstravoimia et jaksaa äitienpäivänä olla freesinä!

miten joku voi sanoa noin..

Näin lapsia haluavan lapsettoman korvaan särähtää kyllä tosi pahasti..

Niin, sitä hyytävää univajetta ei oikeasti voi ymmärtää. Mutta voit sen simuloida helposti: Nuku pari viikkoa 4h/yössä kolmessa eri pätkässä ja kulje ympyrää pari tuntia yössä. Ja tuon parin viikon jälkeen ehkä hiukan käsität millainen on ensimmäinen vuosi! Väsyneenä ajattelee väsyneesti. Se on ihan ok ja normaalia.

Vierailija
42/60 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="07.05.2011 klo 09:50"]

Todellaki toivoisin ennemmin olevani lapseton, taas sai valvoo lapsen takia koko yön. Huoh. Kiitos voimantoivotuksista, jos toi muksu nukkuu ens yönkin yhtä huonosti, niin kyl vaatii vähä ekstravoimia et jaksaa äitienpäivänä olla freesinä!

[/quote]

no täytyy toivoa, että seuraava lapsi, joka esim. hukkuu tai jää auton alle, on sun, niin saadaan sunkin toiveesi toteutumaan! ettei lapsi kuole joltain sellaiselta, jolle se olisi suuri suru.
[/quote]

Sairasta, todella sairasta. Kun on riittävän väsynyt niin tuollaisia ajatuksia voi tulla. Äidillä voi myös olla synnytyksenjälkeinen masennus! Kukaan tuskin sanoo noin tosissaan, mutta äitiyteen kuuluu muutakin kuin ruusunpunaista naminamia. T. Koliikkivauvan äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä vituttaa joka vuosi toi lapsettomien märinä. Koko äitienpäivän vois perua ja lopettaa, josko sillä märinät loppuis.
Hyvää lapsetonta lauantaita kaikissa lapsettomille, olkaa onnellisia nukkumisoikeudestanne.
T
Kolmen äiti

Vierailija
44/60 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
45/60 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kuin juhlisi syntymättömyyspäivää...

Vierailija
46/60 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä ja mulla ei ole lapsia ja... Kai lapsettomillakin on oma äiti, jota voi äitienpäivänä juhlia?

Vierailija
47/60 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 09:53"]

Minä minä minä ja mulla ei ole lapsia ja... Kai lapsettomillakin on oma äiti, jota voi äitienpäivänä juhlia?

[/quote]

Sen takia. Nimi onkin kai lapsettomien eikä äidittömien lauantai. On silleen pikkusen eri asia kuitenkin, ihan vaan vinkkinä.

Vierailija
48/60 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kovaa tekstiä molemmin puolin. Eikö voi olla niin tahdikas, että antaa toisten juhlia ja surra tavallaan? Kärsin lapsettomuudesta 15vuotta. Kunnes 40 tulin yllättäen raskaaksi. Olen nyt yksinhuoltaja (avioliitto loppui jo aikaisemmin lapsettomuuteen). Raskasta on nytkin, mutta nämä kaksi asiaa ovat aivan erilaisia. 

Vierailija
49/60 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se, että "juhlitte" jotain lapsettomien päivää äitienpäivänaattona on mautonta.

Ottakaa joku oma päivä.

Vierailija
50/60 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ymmärtänyt että päivää ei niinkään juhlita vaan vietetään jotta muistettaisiin myös niitä, joille lapsia ei ole suotu. Hyvä juttu mun mielestä.

- äiti

Vierailija
51/60 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että lapsettomuudesta kärsivä tulee raskaaksi ja saa lapsen, ei takaa onnea lapsen kanssa. Itse asiassa pitkään lapsettomuudesta kärsivälle äitiys/isyys voi olla shokki, koska äitinä ja isänä olemiseen on ehtinyt syntyä ehkä hieman romantisoituj jaa idealisoituja käsityksiä ja epärealistisia odotuksia.

Vierailija
52/60 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan viettää äitienpäivää monen vuoden odotuksen jälkeen. En voi sanoin kuvata kiitollisuuttani lapsestamme. Vaikka lapsettomuus olikin rankkaa aikaa, se silti kasvatti meitä ihmisinä ja ainakin minusta teki paremman äidin kuin mitä olisin ilman sitä ollut. Siltikään en toivoisi että kukaan joutuu kärsimään lapsettomuuden tuskasta. Hyvää lauantaita kaikille tahattomasti lapsettomille, rukoilen että saatte vielä viettää myös äitienpäivää äitinä.

Vierailija
53/60 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2011 klo 11:15"]

p.s. Kaikkia ei aina jaksa ymmärtää, tuntuu että valitetaan niiiiiin turhista asioista, katsokaas kun jollain on niitä ihan oikeita ongelmia.

[/quote]

Mutta miksi sä korotat oman lapsettomuutesi "korkeammalle" ongelma-asteikossa kuin jonkun muun ihmisen ongelmat? Se on ainoa "oikea" ongelma, muiden ongelmat eivät ole oikein mistään kotoisin, ja turhasta valittavat?

Vierailija
54/60 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap! Voimia en kyllä huomiseen tarvitse, vietetään kivaa kevätpäivää miehen kanssa ulkoillen ja Interflora hoitaa kukat äidille ja anopille.

Vierailija
55/60 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä taas.

Lapsettomien lauantai ei ole juhlapäivä, vaan yksi teemapäivä muiden joukossa. Sen on tarkoitus tuoda ihmisten tietoisuuteen sitä, että tahaton lapsettomuus on yleistä. Se koskettaa jossain vaiheessa elämää jopa joka viidettä pariskuntaa.

Päivää ei myöskään ole tarkoitettu pilaamaan äitienpäivää. Onhan jokaisen, jota lapsettomien lauantai koskettaa, päämäärä (ainakin ollut) päästä viettämään äitienpäivää.

Vierailija
56/60 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 09:56"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 09:53"]

[/quote]

Sen takia. Nimi onkin kai lapsettomien eikä äidittömien lauantai. On silleen pikkusen eri asia kuitenkin, ihan vaan vinkkinä.

[/quote]

Äitien päivään sitä kuitenkikn verrattiin, eikä lapsellisten päivään.

Vierailija
57/60 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken maailman kusipäitä pesiytynyt tähänkin ketjuun. Maanantaina vietetään sitten Av-mammojen ehkäisymokailuista alkunsa saaneiden ei-toivottujen lasten päivää. Kaikki suunnitellusti raskaaksitulleet vievät kukkia niille tuttavien lapsille, joiden tietävät olevan vahinkoja.

Vierailija
58/60 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2011 klo 09:50"]

[/quote]

no täytyy toivoa, että seuraava lapsi, joka esim. hukkuu tai jää auton alle, on sun, niin saadaan sunkin toiveesi toteutumaan! ettei lapsi kuole joltain sellaiselta, jolle se olisi suuri suru.

Vierailija
59/60 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kärsinyt TAHATTOMASTA lapsettomuudesta muutaman vuoden ja monet itkut siitä itkenyt. Nyt olen ensimmäistä kertaa elämässäni raskaana ja olen siitä ikionnellinen kaikista rajuista pahoinvoinneista, pääsäryistä, huonoista yöunista ym huolimatta. Ei tulisi mieleenikään valittaa näistä oireista, koska se olisi todella naurettavaa ja tekopyhää!!

En ymmärrä miten useat äidit voivat olla niin helvetin itsekeskeisiä, ajattelemattomia ja kiittämättömiä! Ymmärrän, että äitiys on hieno asia, olenhan itsekin sitä niin kovasti toivonut! Mutta pitääkö sitä koko ajan korostaa niin paljon ja samalla tuottaa pahaa mieltä monelle lapsettomuudesta kärsivälle. Äidit kuvittelevat olevansa koko muuta maailmaa tärkeämpiä ja unohtavat täysin muiden tunteet. Heillä on oikeus kommentoida lapsettomien elämää, neuvoa miten niitä lapsia TEHDÄÄN, valittaa äitiyden rankkuudesta ja näköjään vielä loukkaantua lapsettomien lauantain vietosta, OMG! Uskon, että jos nämä helposti lapsensa saaneet olisivat kokeneet edes murto-osan siitä tuskasta mitä lapsettomuus aiheuttaa, niin he muistaisivat todella olla kiitollisia äitiydestään ja lapsistaan, eivätkä valittaisi jokaisesta pienestä asiasta!

Itse aion muistaa lapsettomien lauantaita jatkossakin vaikka olenkin niin onnekas, että meille suotiin tämä lapsi! Ja toivon todella ettei tuleva äitiys tee minusta samanlaista kuin näköjään todella monesta äidistä!!

Jaksamista huomiseen kaikille lapsettomuudesta kärsiville!

Vierailija
60/60 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos

Olipa kerrankin asiallinen kommentti tuohon lapsettomuuteen ja sitten äidiksi tulemiseen. Itse olen kokenut neljä keskenmenoa ja pari inseminaatiota tuloksetta. Olen kuitenkin MUMMU! Mieheni puolelta hänen pojallaan on kaksi ihanaa pientä prinsessaa. Olen onnellinen, koska saan halia ja antaa rakkautta näinkin.

En ole katkera!!!!