Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö minun suostua hoitamaan miehen lapsia, jos mies ei kotona?

Vierailija
07.05.2011 |

Miehellä on edellisestä liitostaan kaksi lasta. Nyt, kun olemme miehen kanssa muuttaneet yhteen, hän tuntuu odottavan, että hoidan hänen lapsiaan kuin näiden äiti. Minä en haluaisi tähän suostua.

Siis vaikka yhden illan viikossa voin katsoa lasten perään. Mutta nyt mies on alkanut olettaa, että jäisin esim. töistä pois, jos jompikumpi lapsi sairastaa. Kun hänellä on niin tärkeä työ, että sehän ei saa kärsiä... En ole suostunut, tuskin suostuisi työnantajakaan. Miehen äiti on sitten tullut lapsia hoitamaan.

Kaiken huippu on tämä, että mies joutuu viikon työmatkalle yhdellä niistä viikoista, kun lasten pitäisi olla meillä. Sattuu olemaan lomaviikkoni, ajattelin tehdä parin päivän matkan ja käydä lisäksi Helsingissä tapaamassa ystäviä. Oletin automaattisesti, että mies vaihtaa viikkoja lasten äidin kanssa.

No, se ei kuulemma tule kysymykseenkään. Sekoittaisi vaan kaikkien aikatauluja. Mies oletti, että minä vietän viikon hänen lastensa kanssa.

Olen niin kypsä nyt tähän, että tekisi mieli ottaa ero. Onneksi en vielä ole saanut omaa taloani myytyä, voin muuttaa sinne takaisin. Eikä ajatuksena ole se, että lapset viettävät viikot ISÄNSÄ kanssa, eikä jonkun heille vieraan tädin. Eihän siinä ole mitään järkeä.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että isä olisi paikalla. EN siksi etten luottaisi toiseen naiseen vaan siksi että sehän on koko pointti, että lapset saavat eron jälkeen olla isänsä kanssa.

En myöskään suostuisi tuollaiseen, tottakai joskus voisin katsoa muutaman tunnin lasten perään mutta että vikko?? Ja vieläpä oma lomaviikkoni? Juu ei.

Vierailija
62/65 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ihminen on paketti. Se sisältää sen hirveän anopin ja suvun, miehen aseman töissä, taloudellisen tilanteen, persoonan, ulkonäön ja joskus ne lapsetkin. Ihminen hyväksytään kokonaisuutena tai ei kannata edes kokeilla. En näe, että lapsia siitä paketista pitäisi erikseen kaivaa johonkin jalustalle. Ne on ja piste. Tämän pakettiajattelun pohjana teillä on se, että sen uusperheen äidin pitää ehdoitta rakastaa ja kantaa vanhemmuuden vastuu. Ei sen tarvi. Riittää, että hyväksyy miehen ja miehen mukana tulevat asiat. Ei mun tarvi uppoutua miehen työhön tai harrastuksiinkaan sen takia, että ne on "osa miestä". Riittää, että hyväksyn ne ja toimin niiden kanssa arjessa. Jos mies on kipeä, niin en mä töihinkään sen puolesta mene. Tietysti lapset on hiukan eri asia kuin työt, mutta silti uusperheen äidin ei tarvi ottaa mitään erillistä vastuuta miehen lapsista vaan riittää, että on taustalla mukavana aikuisena kuten vaikka täti. Riittää, että arjessa auttaa tarvittaessa (kuten vaikka huonolla ilmalla heittäisi puolison töihin) ja ei tee kenenkään elämästä vaikeaa.

Musta kaikki uusperheiden ongelmat syntyy siitä, että ihmiset ei osaa relata. Minä olen vuosia pyörittänyt uusperhettä ilman mitään tunnekuohuja. Miehen lapset on tervetulleita, koska ovat osa miehen elämää ja sitä kautta välillisesti munkin, mutta toisaalta en kauheasti jaksa lapsia miettiä ja kaivatakaan. Meillä on hyvät välit kaikilla keskenään ja harvinaisen kitkaton uusperhe. Mies ei odotakaan mun rakastavan lapsiaan kuten yhteisiä rakastan, koska osaa ajatella asiat myös realistisesti. Ei hänkään rakasta veljensä lapsia kuten omiaan, vaikka tykkääkin niistä. Ei hän vaadi minulta mitään erityisponnisteluja ja ei koskaan velvoittaisi mua ottamaan vastuuta lapsistaan työmatkan ajaksi.

Ihan oikeasti kannattaa lopettaa se liika tunnepainostus siinä uusperheessä. Mitä vähemmän vaaditte itseltänne ja mitä vähemmän puoliso vaatii, sitä helpompaa on kaikilla tunnetasolla ja yhteistyö sujuu lämpimästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä hyvä ihminen lomasi ja tee mitä ikinä mielit, ei sun tarvi toimia lapsenvahtina. Mies on aika pönttö, jos tuollaista olettaa. Itse pistäisin miehen kierrätyskeskukseen samantien.

Vierailija
64/65 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun ei tarvitse suostua hoitamaan kenenkään lapsia, ei edes avomiehesi. Olin itse vuosia sitten samantapaisessa tilanteessa, seurustelin miehen kanssa jolla oli ennestään yksi lapsi. Loppujen lopuksi päädyimme eroon; suhteesta ei vain tullut mitään. Tulin lapsen kanssa ihan hyvin toimeen, en vain ollut valmis elämään elämää lapsen ehdoilla, joka ei edes ollut minun. Tiesin tietenkin suhteen alkaessani, että miehellä on lapsi, mutta kokemus perhe- elämästä lapsen kanssa minulta puuttui. Tästä on jo vuosia aikaa ja nykyään minulla on jo omiakin lapsia. Neuvoisin kuitenkin harkitsemaan tarkkaan tulevaisuuttasi. Minulle eropäätös aikoinaan oli helpotus.

Vierailija
65/65 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakaan suositeltavaa tapaamisoikeuden puitteissa? Tuolloinhan ISÄ ei tapaa lastaan ollenkaan! Mielestäni ap:n ei missään tapauksessa tarvitse suostua tuollaiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi