Pitääkö minun suostua hoitamaan miehen lapsia, jos mies ei kotona?
Miehellä on edellisestä liitostaan kaksi lasta. Nyt, kun olemme miehen kanssa muuttaneet yhteen, hän tuntuu odottavan, että hoidan hänen lapsiaan kuin näiden äiti. Minä en haluaisi tähän suostua.
Siis vaikka yhden illan viikossa voin katsoa lasten perään. Mutta nyt mies on alkanut olettaa, että jäisin esim. töistä pois, jos jompikumpi lapsi sairastaa. Kun hänellä on niin tärkeä työ, että sehän ei saa kärsiä... En ole suostunut, tuskin suostuisi työnantajakaan. Miehen äiti on sitten tullut lapsia hoitamaan.
Kaiken huippu on tämä, että mies joutuu viikon työmatkalle yhdellä niistä viikoista, kun lasten pitäisi olla meillä. Sattuu olemaan lomaviikkoni, ajattelin tehdä parin päivän matkan ja käydä lisäksi Helsingissä tapaamassa ystäviä. Oletin automaattisesti, että mies vaihtaa viikkoja lasten äidin kanssa.
No, se ei kuulemma tule kysymykseenkään. Sekoittaisi vaan kaikkien aikatauluja. Mies oletti, että minä vietän viikon hänen lastensa kanssa.
Olen niin kypsä nyt tähän, että tekisi mieli ottaa ero. Onneksi en vielä ole saanut omaa taloani myytyä, voin muuttaa sinne takaisin. Eikä ajatuksena ole se, että lapset viettävät viikot ISÄNSÄ kanssa, eikä jonkun heille vieraan tädin. Eihän siinä ole mitään järkeä.
Kommentit (65)
lapsia pitää hoitaa joko heidän äitinsä tai isänsä. Enkä usko, että lasten äitikään, joka laittaa lapset isän luokse, haluaa, että isä on viikon poissa ja sinä hoitaisit.
Tee pelisäännöt selväksi heti alussa.
mutta olen nimenomaan ymmärtänyt, että nuo vuoroviikot, tai muut sovitut tapaamiset, on juuri siksi, että molemmat lapsen/lasten vanhemmat osallistuvat niiden elämään.
Ottamatta kantaa siihen kuka on epäkypsä tai ei, suosittelisin puhumaan asiasta vakavasti ja jollain tavalla ilmaisemaan tilanteen myös lasten äidille, jotta hänkin voi tarvittaessa asiaan puuttua. Lasten äidille tuo on tietenkin myös "lomaa", jos arki on todella rankkaa muuten, mutta lasten elämä pitäisi olla turvallisella ja vakaalla pohjalla aina, joten sinun hoito ei varmasti sitä ole, kun et edes itse koe heitä niin läheisiksi.
Toivottavasti saatte asian selvitettyä, mutta myös minä näen ehkä todennäköisempänä vaihtoehtona sen, että sinä palaat omaan asuntoosi. Tuommoinen arvostuksen puute kun ei kerro miehestä mitään hyvää.
Miehellä on edellisestä liitostaan kaksi lasta. Nyt, kun olemme miehen kanssa muuttaneet yhteen, hän tuntuu odottavan, että hoidan hänen lapsiaan kuin näiden äiti. Minä en haluaisi tähän suostua.
Siis vaikka yhden illan viikossa voin katsoa lasten perään. Mutta nyt mies on alkanut olettaa, että jäisin esim. töistä pois, jos jompikumpi lapsi sairastaa. Kun hänellä on niin tärkeä työ, että sehän ei saa kärsiä... En ole suostunut, tuskin suostuisi työnantajakaan. Miehen äiti on sitten tullut lapsia hoitamaan.
Kaiken huippu on tämä, että mies joutuu viikon työmatkalle yhdellä niistä viikoista, kun lasten pitäisi olla meillä. Sattuu olemaan lomaviikkoni, ajattelin tehdä parin päivän matkan ja käydä lisäksi Helsingissä tapaamassa ystäviä. Oletin automaattisesti, että mies vaihtaa viikkoja lasten äidin kanssa.
No, se ei kuulemma tule kysymykseenkään. Sekoittaisi vaan kaikkien aikatauluja. Mies oletti, että minä vietän viikon hänen lastensa kanssa.
Olen niin kypsä nyt tähän, että tekisi mieli ottaa ero. Onneksi en vielä ole saanut omaa taloani myytyä, voin muuttaa sinne takaisin. Eikä ajatuksena ole se, että lapset viettävät viikot ISÄNSÄ kanssa, eikä jonkun heille vieraan tädin. Eihän siinä ole mitään järkeä.
Olen kyllä joka kerta yhtä pöllämistynyt tuollaisen itsekkyyden ja ajattelemattomuuden sekä suoranaisen tyhmyyden edessä mitä te naiset osaatte itsestänne välittää.
Huhuh.. Siis oksettaa niin paljon toi neiteily ettei oikein saa edes ajatuksia kasaan. Miten ihmeessä olet tuohon uusioperhehelvettiin edes alkanut jos et halua olla siinä naisen roolissa. Siis haluat elää lapsettomassa suhteessa? Haluat elää lähes sinkkuna?
Hommanhan kruunaa se että jos olet iskeny varatun miehen joka jätti vaimonsa. Lapset jäi tuuliajolle ja ovat nyt sinun riesanasi? Sääliksi käy lapsia. Haluaisit heidät varmaan antaa huostaan että voit olla onnellinen miehesi kanssa?
ennenkuin teillä on yhteisiä lapsia.
isän viikot on tarkoitettu isän ja lasten yhteiseen aikaa, ei äitipuolen ja lasten aikaan. sinulla ei ole mitään velvoitetta hoitaa lapsia.
kukaan ei voi sinulta sellaista vaatia.
älä ikinä OLETA mitään, sanot suoraan kuinka asia on, sen kummemmin miettimättä ketä se loukkaa. niillä lapsilla on äiti ja isä, jotka on vastuussa niiden hoitamisesta et sinä!
Miehellä on edellisestä liitostaan kaksi lasta. Nyt, kun olemme miehen kanssa muuttaneet yhteen, hän tuntuu odottavan, että hoidan hänen lapsiaan kuin näiden äiti. Minä en haluaisi tähän suostua. Siis vaikka yhden illan viikossa voin katsoa lasten perään. Mutta nyt mies on alkanut olettaa, että jäisin esim. töistä pois, jos jompikumpi lapsi sairastaa. Kun hänellä on niin tärkeä työ, että sehän ei saa kärsiä... En ole suostunut, tuskin suostuisi työnantajakaan. Miehen äiti on sitten tullut lapsia hoitamaan. Kaiken huippu on tämä, että mies joutuu viikon työmatkalle yhdellä niistä viikoista, kun lasten pitäisi olla meillä. Sattuu olemaan lomaviikkoni, ajattelin tehdä parin päivän matkan ja käydä lisäksi Helsingissä tapaamassa ystäviä. Oletin automaattisesti, että mies vaihtaa viikkoja lasten äidin kanssa. No, se ei kuulemma tule kysymykseenkään. Sekoittaisi vaan kaikkien aikatauluja. Mies oletti, että minä vietän viikon hänen lastensa kanssa. Olen niin kypsä nyt tähän, että tekisi mieli ottaa ero. Onneksi en vielä ole saanut omaa taloani myytyä, voin muuttaa sinne takaisin. Eikä ajatuksena ole se, että lapset viettävät viikot ISÄNSÄ kanssa, eikä jonkun heille vieraan tädin. Eihän siinä ole mitään järkeä.
Olen kyllä joka kerta yhtä pöllämistynyt tuollaisen itsekkyyden ja ajattelemattomuuden sekä suoranaisen tyhmyyden edessä mitä te naiset osaatte itsestänne välittää. Huhuh.. Siis oksettaa niin paljon toi neiteily ettei oikein saa edes ajatuksia kasaan. Miten ihmeessä olet tuohon uusioperhehelvettiin edes alkanut jos et halua olla siinä naisen roolissa. Siis haluat elää lapsettomassa suhteessa? Haluat elää lähes sinkkuna? Hommanhan kruunaa se että jos olet iskeny varatun miehen joka jätti vaimonsa. Lapset jäi tuuliajolle ja ovat nyt sinun riesanasi? Sääliksi käy lapsia. Haluaisit heidät varmaan antaa huostaan että voit olla onnellinen miehesi kanssa?
eihän ap missään sano rikkoneensa toisen perhettä, kyllä se mies tai nainen on saattanut ihan itse sen rikkoa, tai jopa ovat saattaneet sovussa erota, ken tietää? tämähän ei ole jutun pointti vaan joku aivan muu. lue uudestaan ehkäpä se aukeaa sinulle.
sopia niistä viikkojen vuorotteluista. Jos ei isälle sovi sen työmatkan vuoksi, niin hoitakoon äiti itse omat mukulansa. Ei sulla ole mitään velvollisuutta uhrata omaa lomaasi toisten kakaroiden vahtimiseen! Sinuna eroaisin koko ukosta.
eukko tänne eksyi?!
Ei lukenut aloitustakaan vaan sokeasti vaahtoaa perheen rikkomisesta, huvittavaa! Ei tarvitse olla etsivä etteikö arvaisi minkälainen on tämän mamman tilanne...
Olen kyllä joka kerta yhtä pöllämistynyt tuollaisen itsekkyyden ja ajattelemattomuuden sekä suoranaisen tyhmyyden edessä mitä te naiset osaatte itsestänne välittää.
Huhuh.. Siis oksettaa niin paljon toi neiteily ettei oikein saa edes ajatuksia kasaan. Miten ihmeessä olet tuohon uusioperhehelvettiin edes alkanut jos et halua olla siinä naisen roolissa. Siis haluat elää lapsettomassa suhteessa? Haluat elää lähes sinkkuna?
Hommanhan kruunaa se että jos olet iskeny varatun miehen joka jätti vaimonsa. Lapset jäi tuuliajolle ja ovat nyt sinun riesanasi? Sääliksi käy lapsia. Haluaisit heidät varmaan antaa huostaan että voit olla onnellinen miehesi kanssa?
Kehtasitko edes lukea ketjua, ennen kun aloit julistamaan totuutta? Olisiko ap jossain välissä kenties kertonut, että mies oli eronnut jo ennen kun he ensimmäistä kertaa tapasivat? Entä minkä ihmeen takia ap:n pitäisi automaattisesti alkaa lapsille äidiksi?
Ei uusien puolisoiden tehtävä ole olla lapsille uusia vanhempia, vaan lasten omien vanhemmien tehtävä ja velvollisuus on ITSE huolehtia lapsistaan. Joskus on jopa tarpeen, että lasten ollessa etävanhemman luona, ei uusi puoliso ole edes paikalla. Eikä ap:n tule todellakaan suunnitella omia menojaan ja lomiaan sen mukaan, että hänen täytyy olla lasten käytettävissä. Hän ei ole lasten vanhempi!!
Etkö sitten näe lasten isän käytöksessä korjattavaa? Etkö todellakaan?
Mitä juntteja täällä kirjoitteleekaan. Ihan sama mitä uusi puoliso tekee, on hän aina se paska. Jos rakastaa ja pitää lapsia lähes ominaan, vie biologiselta äidiltä jotain pois, jos on neutraali, on kamalan kylmä. Eikö eronneet saa todellakaan IKINÄ jatkaa elämäänsä?
taas yksi nainen joka ei ole miettinyt asioita
omaa intohimoaan pidemmälle.
Ja vielä yhteen on muuttanut. Kerää ne kimpsusi ja äkkiä ennen kuin olet raskaana. Maailma on täynnä miehiä, joilla ei ole lapsia!
Käsittääkseni ap kertoi miehen olleen jo eronnut kun he tapasivat, ei siis iskeneensä varattua miestä.
Halua olla naisen roolissa? Onko naisen rooli sitä että automaattisesti laittaa omat menot syrjään ja jää töistä pois ja hoitamaan lapsia? Miksi ottaa noin hullu rooli? Isän tehtävänä on nähdä ja hoitaa omia lapsiaan kun on sitä varten lapset paikalla.
Se mies on niiin iihanaa, mutta ne lapset vie huomiota multa pois eikä mua huvita sit enää mikään.
No eikö sille miehelle voi vaan tehdä selväks ettei tuollainen peli vetele ja jos on sen viikon poissa, niin se on vaihdettava.
Mut miks sä vuohittelet sitä eksää sanomalla ex-vuohi, oletko sä sit nykyinen vuohi??
näistä asioista jutella ennen kun menee perustamaan uusperhettä. Minun mielestäni perheessä vedetään yhtäköyttä eikä neiteillä, että "noi on sun kalsarit, hyi yök, mä en laita niitä koneeseen" "sun lapsella on kuumetta, mä en anna sille lääkettä".
Huh huh... Kyllä äitipuoleksi ryhtyneenä pitää ymmärtää, että silloin tulee isäviikoilla kuvioihin myös ne "äidin" tehtävät. Tosin tuon lasten isän työmatkan voisi sopia kyllä niin, että ovat äitinsä luona silloin.
isän pitäisi ymmärtää, että isällä on vastuunsa, eikä niitä voi erossakaan ulkoistaa aina uudelle tyttöystävälle...
Ei ap voi olla pois töistä lasten takia, eikä isä voi matkustaa, jos on lastenhoitovuorossa.
Mut miks sä vuohittelet sitä eksää sanomalla ex-vuohi, oletko sä sit nykyinen vuohi??
Kun ap:n teksteissä ei muuten ilmennyt syitä miksi exää pitäisi nimitellä. Ehkä kaikki ap:n miehen naiset on sitten vuohia. Entisiä ja nykyisiä. Lapset on kilejä ja mies on tietysti pukki! :D
Äitipuolena voin vastata, että ei todellakaan kuulu homman mennä noin! Miten mies voi edes olettaa että sillä aikaa kun hän on työmatkalla niin lapset olisi sinun kanssa keskenään? Mitähän lasten äiti tykkäisi ajatuksesta tai lapset??
Meillä alussa mies kysyi AINA, että pystynkö/haluanko olla kotona hänen lapsensa kanssa, jos tilanne oli se että hän oli töissä kun ex olisi tulossa tuomaan lasta. Ja ensisijaisesti AINA pyysi exää tuomaan lapsen silloin kun hän oli kotona, mutta välimatkojen takia tuli tilanteita että exän oli helpompi tuoda lapsi tiettyyn aikaan, jolloin minä olin kotona mutta mies ei. Minulle tuo oli ok, mutta tosiaan mies aina kysyi että käykö tuo minulle.
Lomaviikot meni välimatkojen takia huonosti eli kun exän paikkakunnalla (jossa lapsi pääasiassa asui) oli esim. talviloma niin miehellä oli loma juuri eri viikolla. Minulla taas oli mahdollista ottaa lomaa juuri sille toiselle viikolle, jolloin itse ehdotin että lapsi tulisi meille ja minä voin päivät olla hänen kanssaan. Mutta tässäkin aloite tuli minulta, mies ei tuota olisi kehdannut edes ehdottaa, koska kyllähän se sitoo olemaan sitten päivät kotosalla tai ylipäätään lapsen kanssa. Ja mitään järkeähän ei ole lapsen tulla jos ei näe isäänsä ollenkaan, tuskin kukaan lapsi nyt niin innokkaasti haluaa äitipuolen kanssa pelkästään hengailla ;)
Jos kuitenkin olet jo eroa miettimässä niin varmasti teidän suhteessa on muitakin asioita huonosti.. Kannattaa kuitenkin nyt tehdä miehelle selväksi, että isäänsä ne lapset haluaa tavata ja etenkin tuo lomaviikko menee kyllä kaikilta osapuolilta mönkään jos lapset jää sinun hoidettavaksi. Tosin itse voisin joustaa tuossakin, jos esim. exällä olisi sovittu joku ulkomaanmatka juuri tuolle viikolle eikä sitä voisi perua ja omat suunnitelmani olisi sellaisia että voisin lapset siihen mahduttaa ottamalla ne mukaan pariksi päiväksi ja lopuksi aikaa vaikka mummolaan?
Jätä mies, tai ota ainakin aikalisä. Keskustele miehen kanssa ja sano, että mietitään asioita. Mies saa ajatella, miten hän kohtelee sinua.
Ajattele sitä mahdollisuutta, että teille tulisi yhteinen lapsi (ilmeisesti ei ole vielä). Mies tulee automaattisesti olettamaan, että sinä joustat, sinä hoidat, sinä käytät lomasi ja sinä olet lasten takia töistä pois.
Jos löydät uuden miehen ja aiotte lapsia hankkia niin nyt olet yhtä kokemusta viisaampi ja tiedät selvittää nämäkin etukäteen.
Ja tsemppiä. Kaikki miehet eivät ole tuollaisia vanhanaikaisiä jääriä. Usein mies näyttää pintapuolisesti modernilta, mutta pienellä raapaisulla paljastuu ihan hirveä vanhanaikainen ukkeli sieltä alta.
lomaviikkosi ajaksi!!! Se on miehen ja hänen exänsä ongelma, missä lapsensa hoitavat, mutta se ei todellakaan ole sinun ongelmasi!
Olisi kannattanut jo etukäteen sopia nämä asiat. Mies tietysti on olettanut, että naisena hoidat hänen lapsiaan kuin omiaan. Sinä taas olet olettanut, että lasten äiti hoitaa lapset silloin kuin mies ei pysty. Voi olla, että lasten äitikään ei ole ymmärtänyt, että sinulle tämä järjestely ei sovi. Ei myöskään mies. Mielestäni on mielenkiintoista, että ette ole tehneet selviä pelisääntöjä tähän. Uusperheet ovat aina vaikeita, koska osapuolia enemmän, joten selvät säännöt tarpeen.
PUhu miehen kanssa. Minusta kuullostaa siltä, ettei sua nyt ylipäänsä oikeastaan tuo suhde kiinnostakaan kun kerta olet heti eroamassa. Eli parempi on tosiaan erota heti. Ensi kerralla tee heti selväksi se mitä haluat ja sovi selvästi säännöistä. Jos sua taas kiinnostaa tuo suhde, niin keskustelette nyt tuon asian selväksi. Liikaa oletuksia puolin ja toisin, se on täysin inhimillistä.
Jos yhtään epäröit, että kiinnostaako koko homma, niin ei kannata kokeilla mielestäni pitkään. Nyt on kuitenkin kyse myös lapsista ja heidän kiintymyksistään.
mutta ette selvästikään ole puhuneet mistään...
Tietenkään sinä et voi olla töistä pois poikaystävän lasten takia - voit saada potkut moisesta.