Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perussuomalaisten kansanedustaja lahjoittaa koko kansanedustajan palkkansa hoitotyöhön!

Vierailija
07.05.2011 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/tama-psn-kansanedustaja-piti-lupaukse…

Eduskunnan toinen varapuhemies, rovasti Anssi Joutsenlahti (ps.) lahjoittaa kansanedustajan palkkansa hoitotyöhön niin kauan, kun hän toimii kansanedustajana. Summasta tulee huima.

- Kun olin ehdokkaana neljä vuotta sitten Timo Soinin pyynnöstä, silloin lupasin lahjoittaa puolet palkastani. Nyt lahjoitan koko palkkani, koska haluan näyttää esimerkkiä niin, etten kansanedustajana täytä omia taskujani, vaan olen kansan asialla.

Joutsenlahti pitää vaalirahakohua ikävänä esimerkkinä. Varapuhemiehen mukaan se antoi joistakin kansanedustajista itsekkään kuvan. Hän itse ei halua olla itsekäs.

Joutsenlahti sanoo pärjäävänsä runsaan tuhannen euron eläkkeellä, eikä siten tarvitse kansanedustajan palkkaa.

- On jokaisen kansanedustajan oma asia, tekevätkö he samoin kuin minä. Tuskin minä kuitenkaan saan seuraajia. Pappina haluan huolehtia lähimmäisistäni.

Joutsenlahti ei ole vielä varma, paljonko hän saa kansanedustajan palkkaa.

- Yhtäkään palkkalappua ei ole vielä tullut. Verojen kanssa se on varmasti yli 4 000 euroa, ja ainakin neljä vuotta aion lahjoittaa palkkani, mikäli eduskunta pysyy kasassa. Nyt näyttää aika huonolta, ja on jo povattu uusia vaaleja, kun joidenkin mielestä kansa äänesti väärin.

- Kun pääsin kansanedustajaksi ensimmäisen kerran 1979, Kekkonen oli jo niin heikossa kunnossa, ettei hän pystynyt hajoittamaan eduskuntaa. Sen jälkeenkään sitä ei ole hajoitettu, enkä usko ennenaikaisiin vaaleihin. Kansa on puhunut, ja pulinat pois.

Palkalla kaksi työntekijää

Eduskunnan toisen varapuhemiehen kansanedustajan palkalla saadaan Pohjois-Satakunnan kansanterveystyön liikelaitoskuntayhtymään eli PoSaan kaksi hoitotyöntekijää oppisopimuksella.

- Työntekijöistä toinen työskentelee Lohikon vanhainkodissa ja toinen Kankaanpäässä kotisairaanhoitajana.

Joutsenlahti sanoo tekevänsä myös papin tehtäviä omaisten pyynnöstä ilman palkkaa Kankaanpäässä ja sen naapurikunnissa.

- Mutta jos seurakunta pyytää minua tekemään sijaisuuksia, silloin saan korvausta työstäni.

Joutsenlahden toinen kausi kansanedustajana päättyi 1987. Nyt alkanut kausi on miehen kolmas.

Hänen palkkalahjoituksestaan kertoi ensimmäisenä Satakunnan Kansa.

Jarno Ranta

- - -

Saadaan aika kauan varmasti odottaa ennen kuin Vihreiden puolueesta, Kokoomuksesta, Keskustasta tai vasemmistoliitosta löytyy moista kansalaisaktiivisuutta.

Kuinkas nyt suut pannaan?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisuuden kun elämäntilanne antaa myöten. Ikää Joutsenlahdella varmaan sen verran, että lapset kasvaneet ja muuttaneet kotoa pois, asuntovelka maksettu. Vaimo töissä ja kansanedustajan kulukorvauksilla saa hoidettua juoksevat menot. Tekisivätpä suuryritysten ammattijohtajat ja johtokuntien ammattijäsenet edes jotain tuonnepäin.

Eikö Pertti Salolaisella anna myöden. Tai Ben Zyscgkowitscgillä?

Eero Lehtikin oli miljonääri jo ennen kansanedustajan uraansa. Miettikää nyt vähän.. on ihan oikein todeta, että perussuomalaisten joukoissa on juuri sellaista sakkia, mitä poliitikkojen pitäisi ollakin; rehellisiä ja aidosti pienen suomalaisen puolella. Sen vähäosaisen nimenomaan.

ja valtaosa persuista on ihan varmasti sitä salakieroa kansanosaa, joka yön pimeydessä polttaa naapurin uuden isomman ladon ja viiltelee hänen uuden mersunsa renkaat ja nauraa päälle. Tai kaataa juovuspäissään naapurin pihapuut...

Niistä hyvistä Perussuomalaisista ei saa puhua mitään, niinkö? Tai niistä "suvaitsevista", jotka laittavat Perussuomalaisten nuorelle kansanedustajaisälle, Olli Immoselle viestillä käskyn tappaa eduskunnassa Halla-aho tai muuten joko itselle tai läheisille tapahtuu jotakin kamalaa?

Näitä et ole ajattelussasi lainkaan huomioon. Olet itsellesi ja muille epärehellinen.

Vierailija
2/32 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa persut ihanaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon diakoniarahastolle ja Tukikummit-säätiölle, yhteensä 120 000 euroa.

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/IS+Niinist%C3%B6+lahjoitti+kansan…

Nostan hattua Joutsenlahdelle ja Niinistölle.

Vierailija
4/32 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden ihmisen teko ja ajatusmaailma on tässä tapauksessa esimerkillinen. Toivottavasti hän todella pärjää pikkurahoilla edustustyössään.

T: kiihkoton vihreitä äänestänyt

Vierailija
5/32 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot mitä tahansa, sinä edustat juuri sitä mitä ainakin tekstissäsi annat ymmärtää halveksuvasi

"Sanot mitä tahansa" - upea lähtökohta keskustelulle. Tälläinen asenteellisuus todella ihmetyttää ja kummastuttaa minua.

Minä edustan juuri sitä, mitä sanon edustavani - älä laita sanoja minun suuhuni, tai ajatuksia mieleeni, sinulla ei ole siihen oikeutta. Ole mieleltäsi nöyrä, kuuntele mitä toisella on sanottavanaan ja aukaise mieltäsi millin verran. Sieltä voi se ymmärrys lähteä versoamaan.

Tulet tänne ja järjestelmällisesti pyrit aivopesemään vapaa-aikaansa viettäviä ihmisiä asiasi puolelle

Niin eli mielestäsi Aihe vapaa -palstalla aihe ei olekaan vapaa? Täällä palstailee lapsiperheellisiä, vanhempia ja äitejä, joiden panos poliittisiin asioihin ei ole mikään toisarvoinen tai vähemmän tärkeä. Myös äiti-ihminen voi seurata politiikkaa, ja näin pitäisi ollakin. Äidit ja isät kasvattavat uusia, tulevia sukupolvia - on hyvä olla tietoinen yhteisistä, yhteiskunnallisista asioista.

Palsta on nykyisin täynnään rasistisia ja populistisia aloituksia

Ja sekö siis on minun vikani? Täällä palstailee moni muukin, joka ajattelee samalla tavoin kuin minä. Me kaikki kannamme vastuuta omista kirjoituksistamme, emme sen enempää emmekä vähempää.

Kukaan ei enää puhu lapsista ja vauvoista ja palstan viimeinenkin ilonripe on kadonnut

Jatkuvastihan täällä lapsista ja vauvoistakin puhutaan! Tietenkin. Ilonrippeet tulevat eri ihmisille eri asioista, siksi meillä onkin valinnanvapaus klikata auki niitä keskustelun avauksia, joihin haluamme itse osallistua.

Mitä teet tässä keskusteluketjussa mukana, jos ei sinua aihe tippaakaan kiinnosta? Valitse jatkossa paremmin ja yksilöllisemmin.

Tilalle on tullut vihaa, riitaa ja jatkuvaa haukkumista sekä tyhmittelyä, KIROILUA jota täällä ei ennen sinua ollut

Niin niin, eihän täällä ole koskaan aiemmin ollut haukkumista tai tyhmittelyä, ei mistään asiasta. Vastakkainasettelu ei olekaan koskaan ollut tämän(kään) palstan ongelma. Mikä illuusio ja fantasia!

Ja vielä se, kenen / keiden taholta tämä mustamaalaaminen, aivopesu ja vihapuhe on myös suurilta osin toteutettu! Kuka täällä asennoituu vihamielisesti ja kehen? Mieti sitä hetki ajatuksella.

Järjestelmällinen aivopesun yritys edustaa minulle pahuutta

Ahaa - minulle se edustaa keskustelua. Yrityksiä keskustella aiheesta, josta tietoa ei selvästikään ole saatavilla riittävästi, tai sitten se tieto ei saavuta vastaanottajaansa.

Onko kaikenlainen keskustelu aivopesua? Asiallisiin keskusteluketjuihin poliittisista aloituksista voi ottaa osaa keskustelemalla ja vasta-argumentteja tuottamalla, sitten keskustellaan niistä aiheista enemmän.

Jos et halua aiheesta keskustella, miksi klikkaat sen auki? Mikä siinä sinua häiritsee, että muut siitä keskustelevat? Anna ihmisten keskustella, mistä he haluavat, ei se ole sinulta pois!

Ymmärräthän, me muut todella tulemme tänne hetkeksi rentoutumaan ja lukemaan viestejä äitiydestä, lapsista ja vauvoista. Kevein mieli tulemme, piipahdamme ja jatkamme matkaa muihin arjen toimiin

Suoraan sanoen; en ymmärrä. En ymmärrä tätä palstaa "rentoutumiskeinona" lainkaan, itse käytän tätä poliittiseen keskusteluun ja yhteiskunnallisten epäkohtien ruotimiseen - jos rentoutua haluan, laitan soimaan musiikkia tai aukaisen hyvän kirjan.

Meillä on siis erilaiset käsitykset rentoutumisesta.

Arjen toimet. Pyykin pesu, lasten hoito, tiskaaminen, laskujen maksaminen ja imurointi. Tiedätkö?

Tiedän. =) Nekin hoituvat tässä sivussa, ja mieheni osallistuu kotitöihin kiitettävästi - hän myös pitää tärkeänä sitä, että otan aikaani tämän keskustelun käymiseen ihan ruohonjuuritasolla.

Sinulla on aikaa kirjoitella propagandaa tänne, koska ne arjen toimet hoitaa joku muu. Vaimosiko?

Millä puolella se propaganda oikein onkaan? =D Mietitäänkö hetken esimerkiksi viime kauden suurimpien hallituspuolueiden (Keskusta ja Kokoomus) vaalirahasotkuja? Ja sitä paitsi minä ainakin olen nainen heteroparisuhteessa, muista samoista aiheista kirjoittelevista en tiedä, meitä politiikasta kiinnostuneita on tälläkin palstalla useita.

Demonisoit suvaitsevaiset ihmiset persuvihaajiksi ja ihan tavallisen perheenäidin, joka hetken levähtää täällä ennen kuin jatkaa laskujen maksamista pienestä palkastaan ja aamupalan tekemistä "kamalaksi pröystäileväksi kokkariksi".

Edelleen vastaan taas vain omasta näkökulmastani; se tavallinen pienipalkkainen perheenäitikin voisi miettiä, että kuka sitä hänen asiaansa parhaiten ajaa.

Mutta asiaan; en todellakaan demonisoi! Ne demonisoijat ovat siellä toisella puolella. Minulla on totinen työ kaiken tämän läyhäyksen lopettamisessa, sillä se se vasta asiatonta ja demonisoivaa (puhumattakaan epäoikeudenmukaisesta!) puhetta on - mielestäni ajatuksensa pitää osata perustella, niin että ne perustelut kestävät aikaa. Sitä peräänkuulutan, oikeudenmukaisempaa asennekulttuuria myös.

Pöyristyttävän röyhkeää ja ylenkatsovaa

Apua!! =D Siitähän kaikki tämä itkupotkuraivarikierre lähti, kun sanoin ketjussani muita ylenkatsovia ihmisiä elitistisiksi; mitä he ovat, jos tippaakaan ajattelevat olevansa jotenkin toisen yläpuolella ja siksi pätevämpiä näissä keskusteluissa.

Mitä sinä siis oikein tällä sanomisellasi yrität? Olet täysin epälooginen.

Et ole sen pienen ihmisen puolella kuten väität -

Kyllä todellakin olen.

..pientä ihmistä puolustaa esim. Vasemmistoliitto

=D ei todellakaan yksiselitteisesti ole. Vasemmistoliitossa kannatetaan hyvin arvoliberaaleja arvoja sekä liberaalia maahanmuuttopolitiikkaa. Onko suomalaisen arvoyhteiskunnan alasajo pienen ihmisen asialla olemista? Onko tarvitsevien määrän lisääminen, ja maksajilta maksukyvyn ja tarpeen lisääminen yhtäaikaisesti mielestäsi kestävää politiikkaa?

Minusta se ei sitä ole. Siksi olen vähäosaisen suomalaisen puolella tavalla, joka kestää aikaa ja tarkempaa poliittista tarkastelua.

Puolue, jonka perusta, josta se ammentaa voimansa on VIHA erilaisuutta kohtaan

Ei pidä paikkaansa. Se viha löytyy ihan toiselta puolelta. Rikollista toimintaa ja rikoksia tekeviä toimijoita löytyy aivan kaikkien puolueiden arvojen taustalta; puhutaanko hetken aikaa kommunismista tai porvareista? Millaisia toimijoita näin olleen esimerkiksi vasemmistoliitolla tai Kokoomuksella on taustajoukoissaan?

Se, että suojelee ja arvottaa korkealle omaansa, ei tarkoita sitä, että vihaisi erilaisuutta. Haluamme vain pitää kiinni siitä, mikä tekee meistä suomalaisia. Kansallispiirteistämme. Näin minä oman poliittisen ideologiani näen.

Vierailija
6/32 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varapuhemiesten palkka on noin 9700 euroa eli jäähän tuosta vielä n. 3400 euroa, kun vähennetään pois kansanedustajan palkan osuus eli n. 6300 euroa. Lisäksi tulee vielä päälle kulukorvaukset, keskimäärin n. 1300 euroa per edustaja.

Eli 1000 euron eläkkeen kanssa yhteensä lähes 6000 euron kuukausipalkka. Ei paha. Ele toki hienoa, mutta ei tämä herra millään tonnilla elele.

Vierailija
7/32 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa!

Vierailija
8/32 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin joku poliitikko joka pitää vaalilupauksensa,hyvä!

Tätä lisää.

Vierailija
9/32 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mikä ihmeen oppisopimus-kotiSAIRAANhoitaja??? Sairaanhoitajia ei kouluteta oppisopimuksella...

Vierailija
10/32 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.

Vierailija
11/32 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisuuden kun elämäntilanne antaa myöten. Ikää Joutsenlahdella varmaan sen verran, että lapset kasvaneet ja muuttaneet kotoa pois, asuntovelka maksettu. Vaimo töissä ja kansanedustajan kulukorvauksilla saa hoidettua juoksevat menot.

Tekisivätpä suuryritysten ammattijohtajat ja johtokuntien ammattijäsenet edes jotain tuonnepäin.

Vierailija
12/32 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisuuden kun elämäntilanne antaa myöten. Ikää Joutsenlahdella varmaan sen verran, että lapset kasvaneet ja muuttaneet kotoa pois, asuntovelka maksettu. Vaimo töissä ja kansanedustajan kulukorvauksilla saa hoidettua juoksevat menot.

Tekisivätpä suuryritysten ammattijohtajat ja johtokuntien ammattijäsenet edes jotain tuonnepäin.

Vierailija
13/32 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiä riittää, asiaa ei aina edes siteeksi.

Vierailija
14/32 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kansanedustajan palkasta.

Vai lahjoittaako Joutsenlahti senkin pois?

Suoraan sanottuna enemmän typeryyttä kuin kaunis teko. Enemmän hän saisi aikaan takaamalla itselleen riittävät työskentely- ja vaikutusmahdollisuudet eduskunnassa kuin lahjoittamalla kuukausipalkkaansa. Hänet äänestettiin eduskuntaan edustamaan äänestäjiään. Kituuttamalla eläkkeellään hän tuskin pystyy täysipainoisesti työtään tekemään.

Puolet palkasta olisi ollut jaloa, koko palkka on ihan vain hölmöä.

Vierailija
15/32 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kituuttamalla eläkkeellään hän tuskin pystyy täysipainoisesti työtään tekemään.

Puolet palkasta olisi ollut jaloa, koko palkka on ihan vain hölmöä.

Jos hänellä on varallisuutta millä elelee.

Vierailija
16/32 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole siihen varaa, ehkä jollakin nuoremmallakin. Vaan löytyykö tahtoa? Muuten en tuota Joutsenlahtea niin arvosta, tuli tutuksi vaalikampanjan aikana, tyypillinen perussuomalainen, päälle vielä rovastilisä.

Vierailija
17/32 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eläkkeellä noin hyvällä eläkesummalla?

Tekopyhää vaatia muita samaan, ei siellä ole 70-vuotiaita jotka saaneet 5000 e/kk tuloja ja nyt sitten sen mukaisen eläkkeen millä elää.

Vierailija
18/32 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äänestin häntä.

Vierailija
19/32 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/32 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisuuden kun elämäntilanne antaa myöten. Ikää Joutsenlahdella varmaan sen verran, että lapset kasvaneet ja muuttaneet kotoa pois, asuntovelka maksettu. Vaimo töissä ja kansanedustajan kulukorvauksilla saa hoidettua juoksevat menot. Tekisivätpä suuryritysten ammattijohtajat ja johtokuntien ammattijäsenet edes jotain tuonnepäin.

Eero Lehtikin oli miljonääri jo ennen kansanedustajan uraansa.

Miettikää nyt vähän.. on ihan oikein todeta, että perussuomalaisten joukoissa on juuri sellaista sakkia, mitä poliitikkojen pitäisi ollakin; rehellisiä ja aidosti pienen suomalaisen puolella. Sen vähäosaisen nimenomaan.