Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perussuomalaisten kansanedustaja lahjoittaa koko kansanedustajan palkkansa hoitotyöhön!

Vierailija
07.05.2011 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/tama-psn-kansanedustaja-piti-lupaukse…

Eduskunnan toinen varapuhemies, rovasti Anssi Joutsenlahti (ps.) lahjoittaa kansanedustajan palkkansa hoitotyöhön niin kauan, kun hän toimii kansanedustajana. Summasta tulee huima.

- Kun olin ehdokkaana neljä vuotta sitten Timo Soinin pyynnöstä, silloin lupasin lahjoittaa puolet palkastani. Nyt lahjoitan koko palkkani, koska haluan näyttää esimerkkiä niin, etten kansanedustajana täytä omia taskujani, vaan olen kansan asialla.

Joutsenlahti pitää vaalirahakohua ikävänä esimerkkinä. Varapuhemiehen mukaan se antoi joistakin kansanedustajista itsekkään kuvan. Hän itse ei halua olla itsekäs.

Joutsenlahti sanoo pärjäävänsä runsaan tuhannen euron eläkkeellä, eikä siten tarvitse kansanedustajan palkkaa.

- On jokaisen kansanedustajan oma asia, tekevätkö he samoin kuin minä. Tuskin minä kuitenkaan saan seuraajia. Pappina haluan huolehtia lähimmäisistäni.

Joutsenlahti ei ole vielä varma, paljonko hän saa kansanedustajan palkkaa.

- Yhtäkään palkkalappua ei ole vielä tullut. Verojen kanssa se on varmasti yli 4 000 euroa, ja ainakin neljä vuotta aion lahjoittaa palkkani, mikäli eduskunta pysyy kasassa. Nyt näyttää aika huonolta, ja on jo povattu uusia vaaleja, kun joidenkin mielestä kansa äänesti väärin.

- Kun pääsin kansanedustajaksi ensimmäisen kerran 1979, Kekkonen oli jo niin heikossa kunnossa, ettei hän pystynyt hajoittamaan eduskuntaa. Sen jälkeenkään sitä ei ole hajoitettu, enkä usko ennenaikaisiin vaaleihin. Kansa on puhunut, ja pulinat pois.

Palkalla kaksi työntekijää

Eduskunnan toisen varapuhemiehen kansanedustajan palkalla saadaan Pohjois-Satakunnan kansanterveystyön liikelaitoskuntayhtymään eli PoSaan kaksi hoitotyöntekijää oppisopimuksella.

- Työntekijöistä toinen työskentelee Lohikon vanhainkodissa ja toinen Kankaanpäässä kotisairaanhoitajana.

Joutsenlahti sanoo tekevänsä myös papin tehtäviä omaisten pyynnöstä ilman palkkaa Kankaanpäässä ja sen naapurikunnissa.

- Mutta jos seurakunta pyytää minua tekemään sijaisuuksia, silloin saan korvausta työstäni.

Joutsenlahden toinen kausi kansanedustajana päättyi 1987. Nyt alkanut kausi on miehen kolmas.

Hänen palkkalahjoituksestaan kertoi ensimmäisenä Satakunnan Kansa.

Jarno Ranta

- - -

Saadaan aika kauan varmasti odottaa ennen kuin Vihreiden puolueesta, Kokoomuksesta, Keskustasta tai vasemmistoliitosta löytyy moista kansalaisaktiivisuutta.

Kuinkas nyt suut pannaan?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna enemmän typeryyttä kuin kaunis teko

Niin varmaan, jos aina ajattelee oman edun maksimoimista muiden kustannuksella -> sitä itseään loppuviestisi oli täynnä. Missä yhteishyvä?

Luulen ja uskon, että olisi ollut tälläkin kansanedustajalla mahdollisuus myös sijoittaa raha omiin osakebisneksiin ja jättää lopulta perinnöksi lapsenlapsille tmv. Pitää raha suvussa kuitenkin. Niin Eero Lehti (Kok.) olisi toiminut. Niin suurin osa kansanedustajista toimisi, ja toimiikin.

Enemmän hän saisi aikaan takaamalla itselleen riittävät työskentely- ja vaikutusmahdollisuudet eduskunnassa kuin lahjoittamalla kuukausipalkkaansa. Hänet äänestettiin eduskuntaan edustamaan äänestäjiään

Miten typerinä sinä ihmisiä pidät? Ihan oikeasti? Kerro minulle; uskotko itsekään tämän mielettömyytesi järkiperäisyyteen, vai oliko se vain keino manipuloida alttiita mieliä?

Omia työskentelyolosuhteitaan kansanedustajat pyrkivät parantamaan siinä sivussa tietenkin myös! Jos eläke silti muuhun, itselle sopivalla tasolla olevaan elämiseen, riittää - varsinaisen kansanedustajan palkan voi lahjoittaa pois. Siinä tapauksessa, jos ajattelee muitakin kuin itseään.

Kituuttamalla eläkkeellään hän tuskin pystyy täysipainoisesti työtään tekemään

Mikä kokoomuslainen kerskakuluttaja sinä olet? =D Varmasti pystyy - niin tekevät monet suomalaiset ihan jokainen päivä! Tule alas tornistasi.

Puolet palkasta olisi ollut jaloa, koko palkka on ihan vain hölmöä.

Sinä olet hölmö.

Vierailija
22/32 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tähänkin löytyy joku marisemaan miten väärin on toimittu!

Jossain toisessa ketjussa ivailtiin, että miksei lahjoita kulukorvauksiakin ym. SIIS MITÄ HELKUTTIA?!

Kuinka moni oikeasti tekee niin paljon enemmän, että on varaa arvostella?

Kyllä ihan tosiaan herää kysymys, millaista jengiä osa suomalaisista näyttää olevan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden ihmisen teko ja ajatusmaailma on tässä tapauksessa esimerkillinen. Toivottavasti hän todella pärjää pikkurahoilla edustustyössään.

T: kiihkoton vihreitä äänestänyt

Vierailija
24/32 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni oikeasti tekee niin paljon enemmän, että on varaa arvostella? Kyllä ihan tosiaan herää kysymys, millaista jengiä osa suomalaisista näyttää olevan?

Vierailija
25/32 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin joku poliitikko joka pitää vaalilupauksensa,hyvä!

Tätä lisää.

Tällaisilla teoilla viedään huomio pois siitä, että Suomen taloudelliset ongelmat ovat paljon isompia. Oikeastiko hän luulee, että tällä teolla on jotain merkitystä vähävarasille joita on Suomessa satoja tuhansia? Käyttäisi senkin ajan jonkin järkevän asian miettimiseen.

Hänen työtään on miettiä, mistä saada miljardeja, ei mitään 10 000 euroa, tsiisus!

Vierailija
26/32 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllähän kansanedustajat saavat palkan lisäksi kulukorvauksia ja muita etuuksia eli eiköhän tyypillä ole varaa matkustaa Helsinkiin hoitamaan asioita.

Mutta se mistä olen huolissani on, että onko hommassa mitään järkeä. Hoitoalalle hommataan täysin kouluttamatonta väkeä pienellä oppisopimuspalkalla ja sitten neljän vuoden kuluttua palkanmaksu loppuu ja saadan pari työtöntä lisää? Sairaanhoitajia ei koulututeta oppisopimuksella, lähihoitajia varmaankin sitten. Mutta eikö olisi ollut parempi palkata joku työtön alalle jo koulutettu? Oppisopimuskoulutus on kuitenkin taakka jo ennestäänkin kuormitetuille työntekijöille. Hiukan tulee tunne, että halutaan vain nostaa imagoa ja samalla päästä mahdollisimman halvalla.

Vierailija
27/32 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan tulee tunne, että halutaan vain nostaa imagoa ja samalla päästä mahdollisimman halvalla.

Vierailija
28/32 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain huolissani siitä, että teko vie jonkun pienen yksikön hoitotyötä entistä huonommalle tasolle. Jos ja kun joukkoon otetaan joku täysin kouluttamaton, joutuvat vakituiset työntekijät entistä kovemmalle kouluttaessaan oman työnsä ohella tätä opiskelijaa. Näin saadaan tilastoja kauniimmaksi mutta todellisuudessa tilanne muuttuu vain huonommaksi.

Koulutetun lähihoitajan palkkaaminen sen sijaan olisi todella hyvä juttu. Veisi vain muutamia viikkoja ja hän olisi jo täysipainoisesti mukana perustyössä. Kun taas oppisopimuskoulutettava olisi vakihenkilökunnan "taakkana" pitkään, siis kykenemättä itsenäiseen työskentelyyn.

Täysin kouluttamattoman henkilökunnan ottaminen hoitotyöhön ei ihan oikeasti ole kenenkään etu, ei henkilökunnan eikä potilaiden/asukkaiden/asiakkaiden.

Vierailija
29/32 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri SINÄ.

SINÄ itse käytät Vauva-lehden Aihe vapaa-palstaa paikkana jossa manipuloit alttiita mieliä.

Pysähdy hetkeksi, ennen kuin näppiksesi taas suoltaa näitä viestejä, miettimään asiaa.

Sanot mitä tahansa, sinä edustat juuri sitä mitä ainakin tekstissäsi annat ymmärtää halveksuvasi. Tulet tänne ja järjestelmällisesti pyrit aivopesemään vapaa-aikaansa viettäviä ihmisiä asiasi puolelle. Palsta on nykyisin täynnään rasistisia ja populistisia aloituksia. Kukaan ei enää puhu lapsista ja vauvoista ja palstan viimeinenkin ilonripe on kadonnut. Tilalle on tullut vihaa, riitaa ja jatkuvaa haukkumista sekä tyhmittelyä, KIROILUA jota täällä ei ennen sinua ollut.

Järjestelmällinen aivopesun yritys edustaa minulle pahuutta.

Ymmärräthän, me muut todella tulemme tänne hetkeksi rentoutumaan ja lukemaan viestejä äitiydestä, lapsista ja vauvoista. Kevein mieli tulemme, piipahdamme ja jatkamme matkaa muihin arjen toimiin.

Arjen toimet. Pyykin pesu, lasten hoito, tiskaaminen, laskujen maksaminen ja imurointi. Tiedätkö? Sinulla on aikaa kirjoitella propagandaa tänne, koska ne arjen toimet hoitaa joku muu. Vaimosiko?

Demonisoit suvaitsevaiset ihmiset persuvihaajiksi ja ihan tavallisen perheenäidin, joka hetken levähtää täällä ennen kuin jatkaa laskujen maksamista pienestä palkastaan ja aamupalan tekemistä "kamalaksi pröystäileväksi kokkariksi".

Pöyristyttävän röyhkeää ja ylenkatsovaa.

Et ole sen pienen ihmisen puolella kuten väität - pientä ihmistä puolustaa esim. Vasemmistoliitto - vaan olet sen pienen, asiasi puolelle manipuloitavan ihmisen kannoilla voittaakseen hänen äänensä jatkossakin puolueellesi. Puolue, jonka perusta, josta se ammentaa voimansa on VIHA erilaisuutta kohtaan.

Olen sanaton edessäsi ja siirryn pois Aihe vapaalta, joka oli ennen henkireikäni ja vertaistuki-paikkani, kiitos yksin sinun.

Kerro minulle; uskotko itsekään tämän mielettömyytesi järkiperäisyyteen, vai oliko se vain keino manipuloida alttiita mieliä?

Vierailija
30/32 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisuuden kun elämäntilanne antaa myöten. Ikää Joutsenlahdella varmaan sen verran, että lapset kasvaneet ja muuttaneet kotoa pois, asuntovelka maksettu. Vaimo töissä ja kansanedustajan kulukorvauksilla saa hoidettua juoksevat menot. Tekisivätpä suuryritysten ammattijohtajat ja johtokuntien ammattijäsenet edes jotain tuonnepäin.

Eikö Pertti Salolaisella anna myöden. Tai Ben Zyscgkowitscgillä?

Eero Lehtikin oli miljonääri jo ennen kansanedustajan uraansa.

Miettikää nyt vähän.. on ihan oikein todeta, että perussuomalaisten joukoissa on juuri sellaista sakkia, mitä poliitikkojen pitäisi ollakin; rehellisiä ja aidosti pienen suomalaisen puolella. Sen vähäosaisen nimenomaan.

ja valtaosa persuista on ihan varmasti sitä salakieroa kansanosaa, joka yön pimeydessä polttaa naapurin uuden isomman ladon ja viiltelee hänen uuden mersunsa renkaat ja nauraa päälle. Tai kaataa juovuspäissään naapurin pihapuut...

Vierailija
31/32 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ennakkoasenteista?

Käännät kauniista teostakin jotakin rumaa sen sijaan, että ajattelisit olevan hienoa, että kaksi ihmistä työllistyy ja suomalainen poliitikko todella on kansan asialla.

Käytännössä hoitoalalla oppisopimusopiskelijat (lähihoitaja) tekevät töitä siinä missä vakituisetkin; kaikki ne opiskelijat, joihin itse olen törmännyt (olen alalla), ovat olleet poikkeuksetta reippaita ja valmiita tarttumaan työhön.

Vierailija
32/32 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiä riittää, asiaa ei aina edes siteeksi.

Tähän te pystytte ^^. Siihen se sitten jääkin n. 96& viesteistä.