Miksi käyttäydytään kuin älykkyys olisi ansaittua ja tyhmyys oma vika?
Älykkyys riippuu paljon geeneistä ja jos henkilöllä on tyhmät vanhemmat he eivät ehkä osaa auttaa lasta tulemaan älykkäämmäksi.
Miksi kuitenkin tyhmiä halveksuntaa ja pilkataan? Miksi se on hyväksyttävää yhteiskunnassa, jossa ei saa käyttää sanaa n**k**i tai väännellä silmiään?
Kommentit (22)
Tyhmät haittaavat minua. En nyt sanoisi, että se kuitenkaan niiden "arvon" määrittelee. Ehkä sen arvon, mitä voivat antaa minulle vuorovaikutuksessa.
Sellainen maa on arvokkaampi, jonka hallitus on viisaampi ja fiksumpi.
Mitä väliä sillä on kenen vika se on? Omaan tyhmyyteen pystyy vaikuttamaan, muiden ei.
Tyhmät ovat usein rasittavia, mutta ei se oma kenenkään oma vika tietenkään ole.
Älykkäät taas eivät ole aina viisaita, ja tyhmätkin voivat olla viisaita.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmät ovat usein rasittavia, mutta ei se oma kenenkään oma vika tietenkään ole.
Älykkäät taas eivät ole aina viisaita, ja tyhmätkin voivat olla viisaita.
He, jotka pitävät itseään muita fiksumpana vasta tyhmiä ovatkin. Se on tyhmää ettei osaa olla normaalisti vuorovaikutuksessa vaan pitä alkaa pätemään ja nostamaan itseään jalustalle.
Henkisesti vammaiset ihmiset vasta hirveitä ovatkin.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen maa on arvokkaampi, jonka hallitus on viisaampi ja fiksumpi.
Niinhän se on. Vaan ei meillä. Hallitukset on olleet paskoja tällä vuosituhannella.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on kenen vika se on? Omaan tyhmyyteen pystyy vaikuttamaan, muiden ei.
Ei välttämättä pysty vaikuttamaan
Vierailija kirjoitti:
Henkisesti vammaiset ihmiset vasta hirveitä ovatkin.
Miksi ajattelet noin?
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten tyhmyys haittaa minua.
Millä tavalla?
Ei sellaista hyväntahtoista tyhmää yleensä halveksuta. Yleensä se on se kusipäinen luonne ja totaalinen välinpitämättömyys muita kohtaan.
Minun mielestäni yhteiskunnassa nykyään pikemminkin arvostetaan tyhmyyttä. Fiksuille pitäisi mielestäni antaa enemmän tilaa ihan siitä syystä että tyhmien ihmisten toteuttamis palveluita ei ole mukava käyttää. Mutta ei se mikään ihmisarvon mittari ole, eikä ihmisiä sen perusteella tule arvostella.
Joillakin ihmisillä vaan ei ole siellä otsan takana muuta kuin sahanpurua tai surkastunutta aivomassaa. Kuinka tyhmyys voi olla vain geeneistä riippuvainen. Älykkäillä vanhemmilla saattaa olla jälkikasvu aika tyhmää tai oikein tyhmää. Tunnenkin sellaisia. Aivojakin pitää treenata kuten kroppaakin. Sinänsä, jos nää tyhmät ovat ahkeria ja hyväluontoisia ihmisiä, tekevät duuninsa ja pysyvät toisten samanlaisten joukossa, niin antaapa heidän elää omaa elämäänsä ihan rauhassa. Ei minua häiritse.
Arvostan enemmän hyväntahtoista tyhmää kuin ilkeää älykästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten tyhmyys haittaa minua.
Millä tavalla?
Päätön käytös vähän joka elämänalueella. Haittaa työelämässä, liikenteessä, äänestyskäyttäytymisessä. Kouluttautumattomuus yhdistyy usein tyhmyyden lisäksi ilkeyteen. Käyttäydytään kuin teinit. Vaikea kommunikoida ja käydä dialogia.
Älykkyys ei ole ansaittua, mutta tyhmyyden pystyy kyllä omalla toiminnallaan hankkimaan joskin joillakin se on synnynnäistä jolloin ovat syyttömiä.