Paljon olette maksaneet polttopuusta?
Missä hinnoissa polttopuun hinta oikeasti pyörii? Moni klapikauppias mainostaa lähes 100eur heitokuutiolta. Eikö ole vähän kallista. Itse ostin tutulta metsänomistajalta 70cm sekapuuta 60eur/pinokuutio.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Myyn 70-80€ heitto 30cm klapia. Puolet koivua ja puolet pystyyn kuivunutta mäntyä (ei lahoa ja osa tervastunut) Kuljetus kuuluu hintaan jos saan itse päättää ajankohdan.
Onpa kova hinta sekaklapille.
Puolikuivista 65€/kuutio.Täälläpäin on myös yksi huumorifirma joka mainostaa polttopuita ympäri vuoden mutta äärimmäisen vaikeaa sieltä on saada mitään puita.
Kyllä, nykyisin maksavat paljon niin pakko maksaa.
Kuivia 25 cm koivuklapeja ostin 1,5 heittokuutiota, maksoi 130€ kotipihalle kipattuna.
22k€ maksoin loputtomista polttopuista. Kasvaa nopeammin kuin kerkeää uuniin viskomaan.
Kaikenlaisia koinareita piisaa klapimarkkinoilla.
Hintoja ei ilmoiteta foorumeilla vaan hinnat kerrotaan yksityisviestillä, kuittia on turha edes pyytää.
Olkaa myös tarkkana kuljetuskustannusten kanssa, usein kuorma tuodaan naapurikunnan kautta.
Olen ostanut 50-60eur/pinokuutio. Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuivia 25 cm koivuklapeja ostin 1,5 heittokuutiota, maksoi 130€ kotipihalle kipattuna.
Tori.fi kannattaa katsella ja vertailla hintoja. Ehkä voi vähän tingatakin, itse en kyllä sitä tehnyt.
-Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyn 70-80€ heitto 30cm klapia. Puolet koivua ja puolet pystyyn kuivunutta mäntyä (ei lahoa ja osa tervastunut)
Kuljetus kuuluu hintaan jos saan itse päättää ajankohdan.
Onpa kova hinta sekaklapille.
Enpä sanoisi kun kuljetusmatkaakin voi tulla vaikka kuinka paljon. Siis jos vuoden sisällä edes toimittaa kun itse päättää milloin tuo.
60eur/pinokuutio ei kannata maksaa enempää.
Markkinoilla on tällä hetkellä ylitarjontaa niin kannattaa tinkiä.
Vierailija kirjoitti:
Hintoja ei ilmoiteta foorumeilla vaan hinnat kerrotaan yksityisviestillä, kuittia on turha edes pyytää.
Olkaa myös tarkkana kuljetuskustannusten kanssa, usein kuorma tuodaan naapurikunnan kautta.
Johan yhtiöt maksaa kantohintaakin enemmän kuin tuo. Kyllä se sekaklapin hinta pyörii ainakin täällä etelässä 90-100e ja koivuklapi 120-130e kuutio.
Töistä saan ilmaiseksi höylättyä ja kuivaa polttopuun pätkää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ylitarjontaa.
Kaikki menee pyydetyllä hinnalla.
Kohtuu hinta on tällä hetkellä 40-60 euroa/pinokuutio.
Vierailija kirjoitti:
Eikö pörssisähkö toimi, tuliko paskat housuun tulevaisuutta ajatellen?
Ainahan pörssi on halvinta sähköä koko vuoden ajalta.
Vierailija kirjoitti:
0€
Maksaa se pokasahan viilakin jotakin. Tein pitkään omasta metsästä polttopuuni, mutta en ole enää vuosiin. Hakkuutähteet menee myyntiin energiapuuksi ja klapit ostan liiteriin pinottuna paikalliselta urakoitsijalta.
Vierailija kirjoitti:
Puukauppahan hyytyi loppukesällä lähes täysin,metsäkoneyrittäjien mukaan huonoin aika mitä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan yhtiöt maksaa kantohintaakin enemmän kuin tuo. Kyllä se sekaklapin hinta pyörii ainakin täällä etelässä 90-100e ja koivuklapi 120-130e kuutio.
Markkinoilla on ylitarjontaa koska 2022 tuli ostoryntäys joka on tasoittunut mutta kauppiaat unohti päivittää hinnat tämän päivän markkinatilanteeseen.
Tilasin viime viikolla Lohjalle 55 eura per pinokuutio.
Myyn 70-80€ heitto 30cm klapia. Puolet koivua ja puolet pystyyn kuivunutta mäntyä (ei lahoa ja osa tervastunut) Kuljetus kuuluu hintaan jos saan itse päättää ajankohdan.