Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyväksyisitkö miehesi iltatyön, jos perheessäsi on pieniä lapsia?

Vierailija
05.05.2011 |

Siis niin, että mies työssä pääsääntöisesti kaikki illat/ 5 pv vko. Aamulla osallistuisi viemällä lapset hoitoon...

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joidenkin naisten käyttämä termi 'miehen osallistuminen' perheestään huolehtimiseen. Perheitä on epäilemättä hyvin erilaisia, mutta voin vain omasta puolestani todeta, että meillä ei osallistuta vaan jaetaan perheestä huolehtiminen.

Itse kysymykseen sanoisin, että epätyypilliset työajat saattavat antaa lapsille mahdollisuuden viettää enemmän aikaa kotona vanhemman kanssa kuin normityöaikaa tekevissä perheissä.

Vierailija
62/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkitystä ole. Mies tuskin viihtyisi sen paremmin perheensä parissa vaikka ei kävisi töissä ollenkaan. Se tuossa on ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minunkin monasti ihmettelemä ongelma siitä että mies ei _osallistu_. Meillä myös _jaetaan_ perheestä huolehtiminen ja näin se on ollut aina. Meillä sekä minä että mies molemmat rakastetaan tätä perhettä niin paljon, että haluamme tasaveroisesti pitää tästä myös huolta. Eikä meistä kumpikaan halua todellakaan kertoa lapsille joskus vuosien päästä, että kaikki muu elämä oli tärkeämpää, joten ei viitsinyt pestä heille puhtaita vaatteita, tehdä ruokaa, siivota jotta heillä on terve ympäristö elää, tai mikä pahinta ei jaksanut hoitaa heitä.

Vierailija
64/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tekisi silloin myös osuutensa kotitöistä.

Eli olettaisin, että kävisi kaupassa ja laittaisi ruoat valmiiksi iltaa varten, jos on yksin monta tuntia aamupäivällä. Ja ehkä järkkäilisi paikkoja ja imuroisi yms. normaaleja kotihommia. Illat on kuitenkin tosi lyhyitä työpäivän jälkeen, kun pakolliset ruoat ja muuta vie paljon aikaa.

Mun mies tekee osittain reissuhommia ja hän käy aina kaupassa ennen reissuaan ja osallistuu muutenkin kotihommiin. Mä pidän esim. usein edellisen illan "vapaata" lenkin tms. merkeissä eli siis pyritään ennaltaehkäisemään sitä mun urakkaa jo etukäteen. Mun mies osallistuu kyllä muutenkin aika kiitettävästi kotihommiin ja on omasta halustaan lasten kanssa aina kun vaan on kotona.

Vierailija
65/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minunkin monasti ihmettelemä ongelma siitä että mies ei _osallistu_. Meillä myös _jaetaan_ perheestä huolehtiminen ja näin se on ollut aina. Meillä sekä minä että mies molemmat rakastetaan tätä perhettä niin paljon, että haluamme tasaveroisesti pitää tästä myös huolta. Eikä meistä kumpikaan halua todellakaan kertoa lapsille joskus vuosien päästä, että kaikki muu elämä oli tärkeämpää, joten ei viitsinyt pestä heille puhtaita vaatteita, tehdä ruokaa, siivota jotta heillä on terve ympäristö elää, tai mikä pahinta ei jaksanut hoitaa heitä.

Meillä minä huolehdin kaikesta tuosta yksin, aivan kuten yksinhuoltajat ja aivan hyvinhän se minulta onnistuu, mutta kyllä tämä raskasta on ollut, en sitä voi kiistää! Lapseni ovat kyllä hyvinhoidetut, heillä on puhdas ympäristö, ruuanlaiton hoidan aivan yksin itse myös, minä vietän heidän kanssaan kaiken ajan, mitä työltä ja kotityöltä ehdin. Nautin ajasta lasteni kanssa, enkä todellakaan itse koe lapsiani ongelmaksi elämässäni itse. Koen ongelmalliseksi sen, ettei mies elä elämää kanssamme, vaan on työssä. Kyllä minä jaksan, mutta mielestäni tämä ei ole oikein. Tiedän kyllä, että kaikki eivät varmaan jaksakaan vastaavassa tilanteessa, jos nyt jotenkin kierteisellä tavalla yrität vihjata jotain sen suuntaista.

Vierailija
66/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole vaihtoehtoa. Mies töissä kl 7-21 (23) kuutena päivänä viikossa. Sunnuntaisin saattaa olla paikalla muutaman tunnin nukkumassa.

Kolme pientä lasta, kotihoidossa, onneksi. Se vielä puuttuisi, että hoitaisin leipätyön muun ohessa.

paitsi ei ole välillä sitä vapaatakaan. Vaihtelee. Viimeisen kolmen viikon aikana on ollut yksi vapaa, eilen.

Sen vapaan viettikin sitten onneksi lasten kanssa touhuten.

Yleensä tulee töistä silloin, kun lapset jo nukkuvat. Meillä siis oikeasti on viikkoja, jolloin lapset käytännössä näkevät isäänsä yhtenä päivänä viikossa.

Meillä 2 pientä lasta kotihoidossa, vastuu lapsista ja kodista on täysin minulla, mies ei osallistu kotitöihin. On kieltämättä välillä yh-olo, mutta en mä kyllä valitakkaan.

Meillä ei myöskään ole mummoja tai vaareja lähimainkaan, jotka ottaisivat lapsia välillä. Eli tarkoittaa sitä, ettei mulla yleensä ole mitään omaa aikaa.

Vierailija
67/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joidenkin naisten käyttämä termi 'miehen osallistuminen' perheestään huolehtimiseen. Perheitä on epäilemättä hyvin erilaisia, mutta voin vain omasta puolestani todeta, että meillä ei osallistuta vaan jaetaan perheestä huolehtiminen.

Itse kysymykseen sanoisin, että epätyypilliset työajat saattavat antaa lapsille mahdollisuuden viettää enemmän aikaa kotona vanhemman kanssa kuin normityöaikaa tekevissä perheissä.

Vierailija
68/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen yh ja vie iltatöissä mutat onneksi lähellä ihania sukualisia jotka auttavat. Nyt on vaan pakko tehdä hetki tätä työtä ja oikeasti elättää perheeni!!

Vierailija
69/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole vaihtoehtoa. Mies töissä kl 7-21 (23) kuutena päivänä viikossa. Sunnuntaisin saattaa olla paikalla muutaman tunnin nukkumassa.

Kolme pientä lasta, kotihoidossa, onneksi. Se vielä puuttuisi, että hoitaisin leipätyön muun ohessa.

paitsi ei ole välillä sitä vapaatakaan. Vaihtelee. Viimeisen kolmen viikon aikana on ollut yksi vapaa, eilen.

Sen vapaan viettikin sitten onneksi lasten kanssa touhuten.

Yleensä tulee töistä silloin, kun lapset jo nukkuvat. Meillä siis oikeasti on viikkoja, jolloin lapset käytännössä näkevät isäänsä yhtenä päivänä viikossa.

Meillä 2 pientä lasta kotihoidossa, vastuu lapsista ja kodista on täysin minulla, mies ei osallistu kotitöihin. On kieltämättä välillä yh-olo, mutta en mä kyllä valitakkaan.

Meillä ei myöskään ole mummoja tai vaareja lähimainkaan, jotka ottaisivat lapsia välillä. Eli tarkoittaa sitä, ettei mulla yleensä ole mitään omaa aikaa.

Kotona ollessa lastenhoito on työlästä myös, mutta minulla on tosiaan palkkatyö lisäksi itselläni.

Vierailija
70/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen jota ei kiinnosta kantaa vastuuta myös kodista ja lapsista.

Ap:n mies on töissä ihan normaalit tunnit. Jos olisi halua, niin olisi myös aikaa ja mahdollisuus siivota, tehdä ruokaa, käydä ostamassa päivittäistavarat, hoitaa lapsia jne.

Vierailija
71/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen jota ei kiinnosta kantaa vastuuta myös kodista ja lapsista.

Ap:n mies on töissä ihan normaalit tunnit. Jos olisi halua, niin olisi myös aikaa ja mahdollisuus siivota, tehdä ruokaa, käydä ostamassa päivittäistavarat, hoitaa lapsia jne.

Ellet kauniimminkaan asiaasi osaa esittää :D

Eipä valitessa aina voi tietää, millainen isä toinen on, tai millaista työtä hän haluaa/aikoo tehdä. :)

t.ap

Vierailija
72/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
73/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen työ on keskeytymätön 3-vuorotyö. Jos menee iltavuoroon, tekee ruuat valmiiksi yms. jos on aamussa ilta aikaa perhelle ja jos on yövuorossa ei aikaa/rahkeita paljon muuhun riitä, mutta aina hän iltapäivästä jotain tekee, imuroi vaikka.

Itse olen töissä 6.30-16.30. Tytäärestä on kivaa kun isi on aamulla laittamassa kouluun jne. Eskarissa ollessaan sai pitää vapaita isin kanssa. Onhan se joskus kurjaa kun tulee juhlapyhiä ja mies on töissä, mutta sekin on asennekysymys.

Vierailija
74/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellet kauniimminkaan asiaasi osaa esittää :D

Eipä valitessa aina voi tietää, millainen isä toinen on, tai millaista työtä hän haluaa/aikoo tehdä. :)

t.ap

tuo jonkun kommentti oli, miehelläsi olisi kyllä aikaa osallistua perhe- elämään ihan normaalisti, mutta hänellä ei ole halua siihen. Siitä teidän pitäisi keskustella eikä iltatyöstä.

Vierailija
75/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun miehelle tulee yövuorojen jälkeen 6 pv vapaa, sillä aikaa tekee sitten paljon kaikkea kotityötä. Siivoaa, pesee pyykkiä jne...

Vierailija
76/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tekee epäsäännöllistä vuorotyötä, matkaluonteista sellaista. Minusta sun miehesi tilanne on oikeasti ihan ok: ei matkatyötä ja viikonloput vapaat. Musta olis ihanaa, jos saisin aamulla itsekseni heräillä eikä tarvitsisi mennä päiväkodin kautta.

Selkeästi vaan teet kauppalistan valmiiksi miehellesi, tai laitat siivoamaan.

Vierailija
77/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA, todellakin mies saisi luvan sitten aamupäivät tehdä kotona muutakin kuin syljeskellä kattoon: siivoukset, pyykit, kauppakäynnit, ruuanlaitto. Joka päivälle jotakin kotitöitä.

Ap:n tarttis käydä vähän keskustelua miehen kanssa.

Vierailija
78/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tekee epäsäännöllistä vuorotyötä, matkaluonteista sellaista. Minusta sun miehesi tilanne on oikeasti ihan ok: ei matkatyötä ja viikonloput vapaat. Musta olis ihanaa, jos saisin aamulla itsekseni heräillä eikä tarvitsisi mennä päiväkodin kautta.

ihminen saadaan tekemään jotain sellaista, mitä hän ei halua tehdä?

Vierailija
79/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 6 lasta, ikä 2kk - 12v. Mies on reissutöissä, lähtee siis sunnuntaina aamupäivällä ja tulee kotiin to-pe välisenä yönä. Tätä jatkunut nyt pari vuotta ja jatkuu vielä vuoden.

Ei tässä ole minun mielestä mitään ihmeellistä. Elämäntilanteet vaihtelee. Itse ainakin olen ajatellut lapsia tehdessäni, että tarpeen tullen minun pitää pärjätä heidän kanssaan yksin ja sen mukaan olen lapsia synnyttänyt. Tähän vaikuttanee paljon se, että äitini on kuollut kun olin pieni lapsi ja isä jäi yksin 2 pienen tyttären kanssa.

Vierailija
80/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on viikonloppuisin vapaata ja yksinäistäkin, kun en viitsi häiritä muita perheellisiä jatkuvasti.