Hyväksyisitkö miehesi iltatyön, jos perheessäsi on pieniä lapsia?
Siis niin, että mies työssä pääsääntöisesti kaikki illat/ 5 pv vko. Aamulla osallistuisi viemällä lapset hoitoon...
Kommentit (93)
Pitäisikö eskarista olla poissa siksi, että isä on kotona? Tiedätkö mitä eskarissa tehdään nykyään? :)
t.ap
Tietty kun isää ei lapset voisi vähempää kiinnostaa niin voivoi....
Mun lapset on 7 v ja 8 v joten tiedän kai mitä eskari on.
Paitsi että lapset kärsisivät vielä enemmän, kun heitä kuljeteltaisiin edes takaisin. Kyllähän niitä on yh-perheitäkin, joissa äiti on ainoa huoltaja, siis miksipä se ei voi olla yhtä lailla oikea perhedynamiikka? Ja kai nyt jokainen järkevä aikuinen tajuaa, ettei lapsia kuljetella eri aikoihin päiväkotiin tai edestakaisin ja vaikka eskarista saa vapaapäiviä, kyllä se silti jo oppivelvollisuuteen luetaan ja näin ollen edellytetään paikalla olemista ja tehtävien tekemistä, tämän tietävät ainakin ne, joiden omat lapset ovat jo eskarissa.
Ja miksi minä tarvitsisin neuvoa, kysyin vain, hyväksyisittekö tilanteen ja aika moni on vastannut ilmeisesti että en, osa ei ole ilmeisesti ymmärtänyt kysymystä oikein, koska puheeseen on ilmaantunut neuvot ja perhedynamiikan arvostelu -näitä en ole pyytänyt. Olen kertonut tilanteestamme ja kysynyt, hyväksyisittekö vastaavan tilanteen.
t.ap
Jos minä olen järkevä ihminen ja tajuan että lapsia voi hyvinkin kuljettaa eri aikaan päiväkotiin- luuletko sinä että lapset ovat jotenkin yhteenliimautuneet ettei heidän kanssaan voi tehdä eri aikaan asioita?
Eskari on vain eskari, ei vielä koulu. Siellä harjoitellaan koulua varten, eikä ne tehtävät ole edes kovin kummoisia ainakaan normilapselle. Ilman eskarikin selviää ja nykyäänkin useampi lapsi jättää eskarin välistä ja menee suoraan kouluun. Tiedoksesi eskari on vapaaehtoista, ei oppivelvollisuuden piiriin kuuluvaa.
Onkohan sinulla muita yhtä hyviä vastauksia miksi teillä nyt on vaan niin fiksua että pysytte yhdessä, mies ei ole päivisin lasten kanssa, eikä tee muitakaan kotitöitä?
ja narisija. voi hellanlettas sentään kun mies on kehdannut hommata töitä! "hyväksyisitkö?" no totta hemmetissä, parempi kai sekin kuin maata kotona ja kaivaa munia? Se tuo teille rahaa!
"Mieluummin töissä kuin baarissa, eikö"? Nämä kommentit jaksaa minua aina huvittaa. Tässä asetetaan työssäkäynti ja baarissa oleminen samalle viivalle? Entäs kun työssä käyväsi,kotitöihin osallistumaton eukkosi kuittailisi sinulle,että eiks oo parempi kun mä käyn töissä enkä baarissa, niin mitäs siihen tuumit? Ymmärsitkö kenties messagen? Tässäkin on taas päässyt älynväläyksensä kirjoittelemaan, oletettavasti miespuolinen henkilö ja sen kyllä huomaa. Hyvän isän kriteeritereihin kuuluu palon muutakinkuintyössä käyminen,sillä kuuluuhan naisen ja äidinkin osaan pajon muuta kuin työssä tai baarissa käyvä äiti. Että silleen. t. justiina
Ap halusi vain tukea vaikeaan tilanteeseensa.
Älä välitä vaan jätä omaan arvoonsa tuommoiset.
Tottakai ap ymmärtää että miehellä tosiaankin olisi parannettavaa. Eihän halua kuulla, miten mahtavia teidän miehenne ja lastenne isät ovat.
Hänen mies on varmasti ihan hyvä mies ja isä lapsilleen..
vaikkakin tarvitsette nyt vaan vähän elämänhallintaa.
Tehkää ihan selkeät säännöt kuka tekee ja mitä.
Uskon että miehesi kyllä tottuu uuteen järjestelyynne ja saatte arjen taas rullaamaan.
Onhan siinä isot suunnittelut kun on tuollainen tilanne, kuin teillä.
Mutta aivan varmasti saatte homman rullaamaan kun sovitte yhteiset pelisäännöt.
Töitähän se vaatii, että arki sujuu, mutta kyllä se on vaivan arvoista.
kuka hyväksyisi miehensä iltatyön. Ei hän halunnut neuvoja tai tukea joten älä neuvo :D
kuka hyväksyisi miehensä iltatyön. Ei hän halunnut neuvoja tai tukea joten älä neuvo :D
meillä "miehen" kanssa on omat asunnot. asumme 500 m päässä toisistamme. mies on yrittäjä ja viikonloppuisin hänellä on muuta ainakin toisena päivänä, joskus molempina. miehellä on usein iltatöitäkin (ma-to) päivätyön lisäksi. meillä ei ole tukiverkostoa, ei kummeja eikä sukulaisia käytettävissä.
eskarilainen voi olla sovitusti pois. esim tuttavaperheemme tuleva eskarilainen aloittaa ensi syksynä esikoulun vasta 1.9.
ap, jos haluat kirjoitella privatisti, laita osoitetta, johon voisin kirjoittaa sinulle.
Hänhän sanoo ettei kaipaa neuvoja, vaan vastauksia siihen hyväksyisikö muut miehen iltatyöt kun perheessä on lapsia. Kaikki neuvot hän on hylännyt, kaikki asiat jotka kirjoitit on monesti jo hänelle sanottu, joten mieti kuka on lapsellinen.
Mies on usein myös viikonloppuisin työssä, viikolla vapaapäiviä eikä silloinkaan osallistu kotitöihin. Vapaapäivät hän hermoilee, kun joutuu olemaan kotona perheensä kanssa, koska elää niin täydellisen irrallaan lapsiperhen arjesta. ap
Mieheni on yrittäjä ja töissä JOKA arki-ilta ja viikonloput aamusta yöhön. Ei voi mitään, nyt on näin. Ja meillä on 9 kk ikäiset kaksoset. Tosin se ero meillä on, että mieheni haluaa mahdollisimman paljon vapaa-aikaansa viettää perheen kanssa. Meillä nyt vaan on toisin päin kuin useimmilla, eli päivät ollaan yhdessä ja illat olen yksin lasten kanssa. Mitä merkitystä sillä oikeastaan on, onko se mies päivän vai illan töissä? Enemmän tuolla on merkitystä, ettei halua viettä perheaikaa.
JA tuolla työmäärällä en odotakkaan hänen tekevän kotitöitä.
mutta miehen työ on pääsääntöisesti iltatyötä. Eipä siinä auta mikään hyväksyntä (?!)... Ja muutenkaan eipä taida kellään olla määräysvaltaa toisten töihin.
Eihän tuossa ole ongelmana miehesi iltatyö, vaan se että miehesi ei osallistu kotitöihin. Mahtaisikohan tuo osallistua vaikka olisi töissä 8-16. Silloinkin varmasti järjestäisi itselleen iltaisin kaikkea kivaa harrastusta.
Älä suostu moiseen! En nyt ihan heti alkaisi vinkua töistä, koska miehen on helppo vedota siihen, että ei voi työajoilleen mitään. Mutta siihen voit kyllä puuttua että mies ei tee mitään ollessaan päivät yksin kotona.
Eskarin alkamiseen ei tietenkään voi vaikuttaa mutta nuoremman voisi hyvin viedä myöhemmin päiväkotiin ja vaikka kerran viikossa voisi se eskarikin olla pidempään hoidossa jotta pääsisit vaikkapa lenkille tai vaatekauppaan töiden jälkeen yksin.
Mutta ongelman ydin on kyllä miehesi käytöksessä, istukaa alas ja keskustelkaa asiasta.
tai ei työtä ollenkaan...
Turha sitä stressiä on lisätä sillä, ettei hyväksyisi toisen työssäkäyntiä. *huoh*
Sen ansiosta lapsellamme ei ole 40-50 tunnin hoitoviikkoa, vaan 10-15 h :-)
tai ei työtä ollenkaan...
Turha sitä stressiä on lisätä sillä, ettei hyväksyisi toisen työssäkäyntiä. *huoh*
itsestään, jos kaikesta muusta vastaat itse, eikä sinulla ole koskaan mahdollisuutta järjestää itsellesi mitään, paitsi vapaapäivinä ja siitäkin tulee huono omatunto, koska olisi mukavaa joskus olla yhdessä koko perhe. Olet käytännössä kuin yh.
Kaikki iltaohjelmat yksin joka päivä oman työpäiväsi päälle, ruuanlaitot, kaupassakäynnit, lääkärireissut yms. Joskus mies saattaa käydä kaupassa. Hän menee töihin klo 14 ja hänelle jää aikaa joka aamu, mutta eipä suin surminkaan koskaan käytä aikaa siivotakseen. Joskus pesee pyykkiä ennen lähtöään.
Käytännössä kaikki vastuu arjesta minulla.
t. ap
Mies on usein myös viikonloppuisin työssä, viikolla vapaapäiviä eikä silloinkaan osallistu kotitöihin.
Vapaapäivät hän hermoilee, kun joutuu olemaan kotona perheensä kanssa, koska elää niin täydellisen irrallaan lapsiperhen arjesta.
ap
ennen töihin lähtöään. Ei toki kaikkea ja joka päivä, mutta osallistuu niin aktiivisesti, että en joudu yksin hoitamaan kaikkea eikä kaikki vastuu ole minun yksin ka8
nnettava.
Sen ansiosta lapsellamme ei ole 40-50 tunnin hoitoviikkoa, vaan 10-15 h :-)
Miehellä työvuoro 14-22(kotona klo 23 jälkeen)
Itselläni työtä klo 16 asti.
t.ap
ei ole vaihtoehtoa. Mies töissä kl 7-21 (23) kuutena päivänä viikossa. Sunnuntaisin saattaa olla paikalla muutaman tunnin nukkumassa.
Kolme pientä lasta, kotihoidossa, onneksi. Se vielä puuttuisi, että hoitaisin leipätyön muun ohessa.
Ukko hakkaa tattia jonkun muun naisen puolukkahilloon ja sinä hoidat lapsia kotona. Onnea voittajalle!