Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyväksyisitkö miehesi iltatyön, jos perheessäsi on pieniä lapsia?

Vierailija
05.05.2011 |

Siis niin, että mies työssä pääsääntöisesti kaikki illat/ 5 pv vko. Aamulla osallistuisi viemällä lapset hoitoon...

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narisijat menevät sitten itse töihin. Kotona päivät ja ukko tuo rahat eteen, ei mikään riitä.

Vierailija
42/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehenne kanssa ja sovitte mitkä hommat hän hoitaa ennenkuin menee töihin. Munkin mies on joka toinen viikko illat pois. Iltavuoroviikoilla käy kaupassa, hoitaa päivittäisjärjestelyt kotona siis kevyet järjestelyt, pesee pyykkiä, viikkaa niitä kaappiin, laittaa meille ruuan valmiiksi iltaa varten. Kyllä ne oppii, kunhan ymmärtävät mitä heiltä odotetaan. ja parempi vielä kun itse oivaltavat niín ei tule niin "ämmän mäkätyksen" seurauksena. anteeksi karkea ilmaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin 10 vuotta noin, mies töissä aamuvuorossa ja minä iltavuorossa. Säästettiin hoitomaksuissa ja lapset sai olla kotona.

Vierailija
44/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i

Miehellä työvuoro 14-22(kotona klo 23 jälkeen)

Itselläni työtä klo 16 asti.

t.ap

[/quote]

Meillä mies on töissä 15-23 pääsääntöisesti. Kotona n. kello 24. Herää lapsen kanssa aamulla 8-9 välillä, vie lapsen hoitoon 11-14 päivästä riippuen, ja minä haen lapsen 16 aikoihin.

Jos miehesi on kotona n. kello 13 asti niin hyvinhän hän voi viedä lapsen hoitoon vasta puolilta päivin.

Vierailija
45/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ei työtä ollenkaan... Turha sitä stressiä on lisätä sillä, ettei hyväksyisi toisen työssäkäyntiä. *huoh*

itsestään, jos kaikesta muusta vastaat itse, eikä sinulla ole koskaan mahdollisuutta järjestää itsellesi mitään, paitsi vapaapäivinä ja siitäkin tulee huono omatunto, koska olisi mukavaa joskus olla yhdessä koko perhe. Olet käytännössä kuin yh. Kaikki iltaohjelmat yksin joka päivä oman työpäiväsi päälle, ruuanlaitot, kaupassakäynnit, lääkärireissut yms. Joskus mies saattaa käydä kaupassa. Hän menee töihin klo 14 ja hänelle jää aikaa joka aamu, mutta eipä suin surminkaan koskaan käytä aikaa siivotakseen. Joskus pesee pyykkiä ennen lähtöään. Käytännössä kaikki vastuu arjesta minulla. t. ap

koska monestikin tarjottava työ on tehtävä, vai olisiko ongelmana kuitenkin tuo miehesi osallistumattomuus perheen yhteisiin tehtäviin noin ylipäänsä? Entä minkätakia teillä mies ei ole lasten kanssa kotona aamupäivää, jolloin lapset olisi hoidossa vain puolipäiväisesti?

Vierailija
46/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs hyväksymistä tuossa on?

Miehesi haluaa tehdä töitä, jotta voi elättää perhettään. Eri asia olisi, jos hän haluaisi vaikkapa golfata joka ilta tai mennä kavereiden kanssa kaljalle. Mutta hyvänen aika, miehesi haluaa tehdä töitä, jotta voi elättää perheensä!

Ja sitten pitää miettiä, että onko tämä hyväksyttävää? Jos ei sinulle kelpaa, hanki itse sellainen duuni, ettei miehen tarvitse iltatöitä tehdä.

Vierailija
47/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieneekö sitten todellinen ongelma miehen iltatyöt

tai ei työtä ollenkaan... Turha sitä stressiä on lisätä sillä, ettei hyväksyisi toisen työssäkäyntiä. *huoh*

itsestään, jos kaikesta muusta vastaat itse, eikä sinulla ole koskaan mahdollisuutta järjestää itsellesi mitään, paitsi vapaapäivinä ja siitäkin tulee huono omatunto, koska olisi mukavaa joskus olla yhdessä koko perhe. Olet käytännössä kuin yh. Kaikki iltaohjelmat yksin joka päivä oman työpäiväsi päälle, ruuanlaitot, kaupassakäynnit, lääkärireissut yms. Joskus mies saattaa käydä kaupassa. Hän menee töihin klo 14 ja hänelle jää aikaa joka aamu, mutta eipä suin surminkaan koskaan käytä aikaa siivotakseen. Joskus pesee pyykkiä ennen lähtöään. Käytännössä kaikki vastuu arjesta minulla. t. ap

koska monestikin tarjottava työ on tehtävä, vai olisiko ongelmana kuitenkin tuo miehesi osallistumattomuus perheen yhteisiin tehtäviin noin ylipäänsä? Entä minkätakia teillä mies ei ole lasten kanssa kotona aamupäivää, jolloin lapset olisi hoidossa vain puolipäiväisesti?

Vierailija
48/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narisijat menevät sitten itse töihin. Kotona päivät ja ukko tuo rahat eteen, ei mikään riitä.[/i

Luepa tarkemmin:

Itse käyn päivittäin töissä 8-16 ja hoidan lisäksi lapset pääsääntöisesti itse!

t.ap

Vierailija
49/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis käytännössä työssä, koska tekee reissutyötä, eikä siis näin ollen ole meidän luona kotona. Teen siis itse kotona kaiken ja todellakin välillä nyppii, mutta se ei ole miehen vika, vaan noin ylipäänsä elämä voi joskus olla tosi rankkaa ja raadollista.

On ollut vaan pakko nöyrtyä ja pyytää ystäviä ja isovanhempia (luojalle kiitos asuuvat lähellä ja haluavat auttaa!) lähes joka viikko jonakin iltana auttamaan, että pääsen edes salille. Tämä on ehkä ainoa tapa millä jaksan ja nostan kyllä joka päivä mielessäni hattua taivaaseen saakka yksinhuoltajille.

Vierailija
50/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytännössä joka päivä? Minusta se on OK, elämä n tätä.

Vierailija
51/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs hyväksymistä tuossa on?

Miehesi haluaa tehdä töitä, jotta voi elättää perhettään. Eri asia olisi, jos hän haluaisi vaikkapa golfata joka ilta tai mennä kavereiden kanssa kaljalle. Mutta hyvänen aika, miehesi haluaa tehdä töitä, jotta voi elättää perheensä!

Ja sitten pitää miettiä, että onko tämä hyväksyttävää? Jos ei sinulle kelpaa, hanki itse sellainen duuni, ettei miehen tarvitse iltatöitä tehdä.

Että mies viettäisi joskus aikaa perheensä kanssa ja että itsekin voisin kokea eläväni perheellisen elämää, enkä yh:n arkea. Edes joskus.

No kerropa olisitko itse tyytyväinen vastaavaan tilanteeseen? Toinen lapsista on eskari-iässä, joten eskari kestää 8.30- 13 asti, siinä toinen syy, miksi ei onnistu.

t.ap

Vierailija
52/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytännössä joka päivä? Minusta se on OK, elämä n tätä.

Minusta perhekin vaatii aikaa ja huomiota.

Ainakin jos päivittäin ollaan työssä noin paljon.

t.ap

Vierailija
53/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteisiä viikonloppuja, yhteisiä iltoja, en pysty koskaan milloinkaan itse sopimaan mitään kenenkään (paitsi tietysti lapsiperheiden toisten, joka on mukavaa)kanssa, ei pysty itsekään harrastamaan juuri mitään kuin vapaapäivinä, otan välillä lapset lenkkeilemään kanssani tai jotain.

Toki parempi näin, kuin että olisi baarissa tai vieraissa :)

t.ap

Vierailija
54/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt näiden kolmen viimeisen kanssa on ollut kiva jakaa se vähäkin arki miehen kanssa ja tehdä työtä eri vuorossa ja olla lasten kanssa kotona rauhassa ilman hoitoonviemisiä. Meillä kyllä kotityötkin jakaantuvat melkolailla tasan. Tietysti tämäkin elämä joskus väsyttää ja kyllästyttää, mutta lomien ja yhteisten pidempien vapaiden aikana aina hermo lepää riittävästi.

Vierailija
55/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annas kun mietin sekunnnin.. joo, mielummin töissä.

Vierailija
56/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole koskaan. Eli lomat hoidan sitten pelkästään yksin lapsia. :D

t.ap

Vierailija
57/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annas kun mietin sekunnnin.. joo, mielummin töissä.

t.ap

Vierailija
58/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että miksi miehellä on koko aamupäivä aikaa tehdä omia juttujaan ja olla ilman lapsia (eskarilaisen tietty ymmärtää), mutta nainen on töissä ja lasten kanssa. Itseäni järjestely harmittaisi tosi paljon ja en siihen suostuisi ellei se olisi väliaikainen. En voi uskoa ettei MITÄÄN muuta työtä saa. Ehkä tuo on kuitenkin miehen kannalta hyvä järjestely?

Vierailija
59/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työ on sellaista niin se on. Meillä tekee toinen 2-vuorotyötä, toinen 2-vuoro. On siinä sumplimista että jompikumpi aina iltaisin kotona ja yht.aika vähäistä, mutta meiän työt on sellasia. Harmittaa välillä, mutta elämä on... olisihan se mukavaa viettää enemmän aikaa perheenä, mutta toisaalta sitä yht.aikaa osaa arvostaa ihan eri tavalla kun ei ole itsestään selvyys.

Kannattaa sopia työnjaosta kotona ja jutella. Turha tehdä kauheaa kriisiä työstä. Hyvä että työtä on,aina ei ole varaa valita.

Vierailija
60/93 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työ on sellaista niin se on. Meillä tekee toinen 2-vuorotyötä, toinen 2-vuoro. On siinä sumplimista että jompikumpi aina iltaisin kotona ja yht.aika vähäistä, mutta meiän työt on sellasia. Harmittaa välillä, mutta elämä on... olisihan se mukavaa viettää enemmän aikaa perheenä, mutta toisaalta sitä yht.aikaa osaa arvostaa ihan eri tavalla kun ei ole itsestään selvyys.

Kannattaa sopia työnjaosta kotona ja jutella. Turha tehdä kauheaa kriisiä työstä. Hyvä että työtä on,aina ei ole varaa valita.