Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut kotiäidit kokevat olevansa "miehen elätettävänä" ja se on heistä huono asia?

Vierailija
05.05.2011 |

Perhehän on yhteinen projekti. Ellei molempien ole taloudellisista syistä pakko olla töissä, on erittäin hyvä, jos toinen jää joksikin aikaa hoitamaan lapsia kotiin. Usein nainen on se joka jää kotiin, mutta asetelma voi hyvin olla toisinkin päin.

Ei siinä pidä ruveta laskemaan, kuka tuo pöytään rahaa ja kuka ei. Se joka ei tuo rahaa, tekee mitä tärkeintä työtä omien lastensa hoitajana. Rahat ovat yhteisiä, kuten myös lapset.

Miksi te teette tästä ongelman?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olemme maksaneet yhteiset menot puoliksi. Tämä on ollut täysin toimiva ja hyvä systeemi tähän asti, sillä molemmilla on ollut lähes saman suuruinen, hyvä palkka.

Nyt kuitenkin olen kotona esikoisen kanssa. Äitiysloman ja vanhempainvapain aika vielä jotenkin meni mutta nyt kun saan vain kotihoidontukea ja maksamme edelleen kaiken noin suunnilleen puoliksi, asia on alkanut vaivata. Yllättäen lapsi tulee kokonaan minun maksettavakseni, ja tämä kotona olo syö säästöni. Pitäisi keskustella miehen kanssa, tiedän, mutta en saa sitä aikaiseksi.

No, pitää katsoa mitä tästä tulee ja jääkö tämä esikoinen ainoaksi lapseksi. Kun myös hoitovastuu tuntuu olevan vain minun...

Vierailija
22/22 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonaolevan markkina-arvo laskee vääjäämättä vuosien myötä. Se on todellinen ongelma.

Ei kai siinä mitään jos ei tulevaisuutta halua ajatella mutta aina koittaa sekin päivä jolloin pieniä lapsia ei kotona enää ole, mitä sen jälkeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän