***LOKAVAUVAT 2011*** toukokuussa
Kommentit (27)
heips ja täältäkin pitkästä aikaa,
tässä on lomailtu ja nautittu ensimmäisistä lämpimistä keleistä.Ihanaa kun kesä tulee!
Tervetuloa eve!aina tänne mukaan mahtuu :)
Joo mullakin on liitoskipuja jo nyt, esikoista odottaessa alkoivat paaaaljon myöhemmin mutta nyt alkoi varhain. Niinhän neuvolassakin sanottiin, että kun yksi synnytys takana niin alkaa yleensä aiemmin ja ehkä kivuliaampana. Nyt tunnin kävelylenkin jälkeen särkee koko illan nivuseen ja haittaa jopa unen saamista. toivon että loppuisivat pian.
sukupuolen selvittämisestä oli puhetta, kyllä me meinattiin kysyä. ekan kanssa ei kysytty, muta nyt se jotenkin kiinnostaa :) meilla rakenne vasta 17.6....tosi myöhään :/ noh eihän se sieltä mihinkään häviä vaikka vähän odottaakin.
mä olen pohtinut kauheasti vaunuhankintaa ja päätynyt hankkimaan phil&tedsin vibet tai explorerit. en vain osaa päättää kummat. onko täällä kellään kokemusta kyseisistä malleista???otan innokkaana kokemuksia vastaan :)
hauskaa viikonloppua kaikille!
Nunu 18+0
Luen kyllä muiden viestejä ahkerasti, vertaistuki on mukavaa :).
Mulla oli pari viikkoa sitten rakenneultra ja kaikki oli kuten pitikin. Vauva oli löytänyt kohdun pohjalta pikku poteron, jossa köllötteli mukavan näköisesti. Oli kätilöllä vaikeuksia saada mittoja, kun ei vauva suostunut liikkumaan. On tällä vauvalla sellainen rytmi, että pari päivää reilua jumppaa ja pari päivää lepoa päälle. Sattui se lepopäivä ultraan :).
Sukupuolta yritti kovasti tarkastella, eikä löytänyt mitään poikaan viittaavaa. Olisi pojan ja tytön jälkeen tulossa siis toinen tyttö. En kyllä uskalla täysin luottaa, jätän mekot vielä ostamatta :D.
Liitoskivut vaivaavat täälläkin, sekä närästys alkanut. Inha rennien maku suussa usein :/. Muuten on ok olo. Enen raskautta vaivanneet kovat selkäkivut ovat kadonneet. Ilmeisesti selän asento muuttunut sopivasti sen suhteen, hyvä niin!
Ensi perjantaina toka neuvola, sitä odotellessa...
innanen 21+4
Nyt sitten paremmalla onnella,,,viimeks taisin yrittää viime viikolla tänne kirjoittaa ja kun rupesin tekstiä tallentamaan/lähettämään hävis koko kirjoitettu roska sen siliän tien taivaan tuuliin!
Tiällä käytiin kaksi viikkoa sitten virallisessa rakenneultrassa. Mukavaa oli tuas kattella pientä kaveria :) kasvu meillä melkein viikolla jätättää eli ultran mukkaan viikkoja olis ollut 19 +2 vaikka sillon oli tasan 20. Lääkäri ei kuitenkaan lähtenyt LA muuttamaan vaan seuraillaan nyt hiukan tiiviimmin kaverin kasvua. Sydämessä lääkäri oli näkevinään pienen reiän (läppien välissä?) mutta se onneksi yleensä mennee ittekseen kiinni ja jos ei mene niin se on kuitenkin "korjattavissa" oleva vaiva. Jos tästä niskapussin turvotuksesta pittää jottain hyvvää löytää, niin se on kyllä positiivista, että myö piästiin vauvan kanssa erikoislääkärin "privaattipotilaiksi" ja nyt suahaan sitten käyvä aikas aktiivisesti kattelemassa kaveria :) joten hyvissä käsisssä olemma. Minulle ittelle tuli tuosta ulrtasta kyllä super rauhallinen ja hyvä olo, vaikka lääkäri muistuttelikin, että syntymän jälkeen vasta nähhään onko kaverilla kaikki asiat mukavasti, mutta kun tätä tilannetta on niin pitkään pohtinut ja miettinyt niin monelta eri kantilta niin tulinpas vihdoin ja viimein siihen tulokseen, että nyt vuan nautitaan ja ressataan sitten myöhemmin jos siihen aihetta joskus tullee ;D
Suonikohjut meinaavat ihan toen teolla rueta kiusaamaan,,,hiukkasen hirvittää tuleva kesä, kun nuo tukisukkahousut ei ole kyllä kovin hehkeä kesävarustus. Tukisukkia en pysty ennää tässä raskauvessa käyttämään, kun nuo suonikohjujen ryökäleet on ihan nivusissa asti riehumassa. Olo on välillä kuin vanhalla mummolla nuitten kinttujen taatta :)
supistukset on myös melkosena kiusana ja nyt oonkin vähemmän ottanut keikkatöitä vastaan (hoitoalalla käyn tekkee keikkaa miehen vapaapäivinä). Mitähän tuota vielä...maha näkkyy ja tuntuu :) pitkiä matkoja en pysty kävelemmään ennää nuitten supistelujen taatta, mutta pyöräily onneksi vielä onnistuu :) Neuvola meillä on sitten ens viikolla, kelan asiat kuulemma aiheena :)
Tervetulloo uusille! Kaikille mukavaaa alkavaa kesäkuuta ja toivottavasti auringon paistetta ja lämmintä!
Juuliska ja otus 21+6
moikkaa kaikille !
täällä viikko 21 alkoi tänään rakenneultralla ja äipän tuntemukset tyttövauvasta sai vahvistuksen, pienen pieni ballerinatyttönen siell ojenteli itseään. ihana ultra, tunnin verran sai maata sängyllä ja ihastella pienokaista
.....
unirytmi pienellä jo kehkeytymässä ja sen aikaa kun on hereillä niin tulee kyllä armotonta muilutusta navan seutuville.
kova väsy on, rautakuurin sain mutt tuntuu ettei siitä ainakaan ole mitään apua, ja tästä johtuen etenkin töissä palaa nopeesti käämi.
ja raskausalzheimer kyllä vahvasti yhtenä oireena, hahhah.
ihanat 3D-kuvat saatiin pienen kasvoista. voi rakkaus
Moikka,
Olen lueskellut teidän juttuja ahkerasti, mutten oikein itse ole keksinyt mitään kerrottavaa.
Tällä hetkellä potuttaa kun ei oo ollu kun se alkuraskauden rv 9 neuvolakäynti ja ultrat, haluis jo jutustelemaan neuvolaan. Paljo asioita jotka mietityttää. Pitää odotella vielä viikko. Epäilyttää ainakin tuo rauta kun välillä oon ollu tosi väsyny.
Muutettiin vuoden vaihteessa uuteen asuntoon ja ollaan rempattu siitä saakka. Kylppäriin ja saunaan päätettiin ottaa ulkopuolinen tekijä ja nyt ollaan niiden kanssa saatu tapella jo kuukauden verran kaikista asioista...pinna palaa muutenkin ei tarttis enää mitään lisä ärsykkeitä.
Mutta toki on paljo positiivistakin vauva potkii jo paljon ja jonkinlaista rytmiäkin havaittavissa. Saatiin sukupuoli 100-% varmuudelle selväksi rakenneultrassa. Isä oli ylpeä :)
Onneksi tämä kaikki asunto/remppastressi ei ole vaikuttanut pikkuiseen, vähän säikähdin sunnuntaina kun taisi tulla ensimmäinen supistus ja vielä kipeä sellainen, mutta onneksi jäi ainoaksi. Pitää muistaa vaan levätä eikä stressata, jotta pikkuisella on kaikki hyvin.
-Sini
Heippa kaikille
olen jonkin verran seuraillut palstaa ja nyt sain itseni ängettyä mukaan jos vielä huolitte :). Olen siis 28-vuotias ja odotan toista lasta. Laskettu aika olisi 13.10. Esikoinen on nyt vuoden ja 9 kuukautta. Onko täällä muita odottajia Oulusta?
Katoin, että joku oli tuntenut liikkeet tosi aikasin. Mä tunsin eka kerran vasta pari viikkoa sitten, nyt on päivittäin kunnon jumppaa. On se ihana tuntea noita pienen liikkeitä, niitä on aina pakko pysähtyä tunnustelemaan jos vain mahdollisuus on. Jossain vaiheessahan se alkaakin sitten väsyttään kun tuntuu että toinen tulee väkisin kyljistä läpi :), mutta tietääpähän että kaikki on kunnossa.
Onko muilla ollut liitoskipuja (tai mitä ne nyt onkaan) alapäässä. Mulla alko tällä viikolla kamalat vihlontakivut. En muista että esikoiselta ois näin aikasin ollut. Muutenkin paineen tunnetta usein. Toivottavasti kaikki hyvin kuitenkin ja ovat normaaleja oireita. Mulla viikon päästä rakenneultra ja aijotaan kyllä kysyä sukupuoli. Jotenkin ite tykkään että tuossa lapsen odotuksessa ja synnytyksessä on jännitystä muutenkin niin ei tarvi jännätä sitä sukupuolta enää lisänä :). Paljo tuntu olevan tähän mennessä poikauutisia. Mäki salaa toivon hitusen enemmän poikaa kun esikoinen tyttö. Nää meidän lapet on sitten tässä niin toisaalta ois kiva molemmat sukupuolet. Mutta toki tyttö yhtä tervetullut. Mun miehellä on ennestään kaksi lasta jotka on jo teini-ikäsiä niin tämä lapsimäärä kyllä molemmille riittää.
Tulipas kauhea sepustus näin heti alkuun :)
terveisin Eve rv 20+0