Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*¤* KISSANKULMAN TOUKOKUU *¤*

Kommentit (17)

1/17 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin sentään, että on uuden pinon aika. :) Niin se dementia iskee, just viime viikolla unohdin yhden kouluasian ja muistin vasta viikonloppuna. Tosin kukaan muukaan ei muistanut silloin, kun asiasta piti kokoustaa. :)

Neuvolassa tuli taas käytyä, kaikki ok edelleen. Kovin isolta ei tässä vaiheessa juniori tunnu, joten th-kätilö tuumasi, ettei tällä kertaa ainakaan ennätystä tule. :) Samaa mieltä oon itsekin. Lähetettä laittoi menemään arviota varten, 2-3 viikon sisällä pitäis aika olla. Neuvola on sitten samoihin aikoihin, riippuu siitä ä-polikäynnistä mille viikolle menee. Siitä eteenpäin onkin sitten jo viikottaiset käynnit. Huh! Kylläpä se aika menee vikkelästi!

Ehkäisyasiat jätettiin odottamaan jälkitarkastusta, on tässä vielä aikaa miettiä mitä tekee. Sen tiedän, että tähän saa loppua.

Pitää taas mennä, yhdellä on edelleen läksyt tekemättä eikä taatusti vahtimatta tee.

Äippä ja juniori 34+1

Vierailija
2/17 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Huomasin vasta nyt tälläisen osion missä suurperhettä kasvatellaan. Meille on joulukuussa syntymässä viides pienokainen. Vanhin aloittaa syksyllä koulun ja seuraava eskarin. Jännittävä syksy siis kaikinpuolin tiedossa :). Uusimman tulokkaa laskettu aika 1.1.1212 mutta syntyypi suunnitellusti jo reilusti joulukuun puolella sektiolla kuten edellisetkin.

Tuiskutar+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/17 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiiitkästä aikaa! Ei oo tätä rouvaa täällä päin näkyny varmaan kuukausiin!? En tajua mihin tää aika oikein menee..ei vaan jää aikaa ja energiaa mihinkään ylimääräiseen.

Tuplille oikein paljon onnea pikkuruisista pojista!

Tuiskutar tervetuloa mukaan!

Sirppana! Joko on tullut selvyys mystiseen vuotoon? Mulla ei oo menkat ollenkaan alkanu mutta välillä itellekki tulee mieleen etten vain ois raskaana..? Aamulla meinas nimittäin tuossa viikko sitte laatta lentää ihan kunnolla ja joka aamu on etova olo nykyään. Valkkarivuoto on tosi runsasta nykyään, saa hypätä vessassa kattomassa että nytkö ne menkat alko you know...Ja voih joko mulla on nivelreuma tulossa sitte kunnolla päälle taikka tää on sitä itteään sillä mun lonkan nivelet on kipeät! Ei tartte istua kauaa ku saat selkä kumarassa siitä hetken kulkea. Illalla nukkumaan mennessä sais sen tyynyn tuonne alaselkään tunkea ettei sattuis..

Mehän ööh ei oo paljo tullu käytettyä ees noita äippäpakkauksen kumejakaan ja rakkauselämä kuitenki roihuaa kuten ennenki eli kaikkihan on mahollista vaikka tää edellinenki hiukka apuja alulle tuloon sai (eli tiietään kuitenki mitä ollaan tekemässä!)...Mutta tuskinpa sitä tässä ootellaan...

Onnea loppumetreille 3xäippä74 ja Pissukka!

Ja mitä muuta mun pitikään kommentoida..ääh...maitoa pää täynnä edelleen..

Eli neiti on edelleen täysimetetty ei siis mitään olla vielä vettä kummempaa maistettu. Aivan ihana tyttö on, hurmaa tuntemattomiakin kauppareissulla leveällä hymyllään. Painoa on tarkka 7kg ja sellaset 65cm eli sellanen kaponen tyttö. Tosi tyytyväinen on, viihtyy melko pitkään lattialla itekseen leikkien, pyörii ympyrää napa keskipisteenä sekä selällään että mahallaan, pitäs varmaan koittaa ilman leikkimattoa pitää lattialla ja kattoa mihin siitä mennään.

On kyllä ollu aivan ihanaa aikaa!

Muuttoki meillä varmistu, kesällä siis pitäs kimpsut ja kampsut sekä tämä revohka jotenki saada roudattua tuonne P-Pohjanmaalle päin...apua!

Ihanaa kevättä kaikille ja koittelen tässä tulla vähän tiheämpään tänne kurkkimaan...

Hanna ja Helene jo 5kk(nyyh)

4/17 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein, eli tervetuloa Tuiskutar! Laitoin sut kuitenkin tammikuulle, kaikesta huolimatta.

Nani/Hanna, oli kiva kuulla, että kuuluu hyvää. Täällä onkin aika hiljaista, tuntuu joskus melkein yksinpuhelulta. :)

Peti kutsuu, huomenna on taas kiireinen päivä.

Äippä ja juniori taasen

5/17 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään on laskettu aika :)

tulin juuri ultrasta, pienellä painoarvio 3900g,kanavaa jäljellä sentti ja sormelle auki. lääkäri rupes sit ärsyttelee sitä kanavaa tai jotain sieltä, tuntui ihan hirveeltä, mietin jo et meinasko se repiä sen muksun ulos sieltä... sanoi sit lähtiessä et voi verta tulla tänään mut ei pie säikähtää. ei minua ole kyl pahemmin supistellut, sellasta ristiselän jomotusta lähinnä ollut,mut ei muuta. tänään pitää lämmittää sauna ja ehkä vähän lämmitellä parisuhdettakin, josko rupeis jotain tapahtumaan :) ootellaan,ootellaan...

pissukka ja masuasukki tasan 40!

6/17 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

josko vaikka pääsisit vauvan hakuun. Pitelen sulle peukkuja! :)

Esikoisen aikana tuo ärsytys/kalvojen irrottelu sai aikaan synnytyksen käynnistymisen, tosin viikkoja oli silloin jo 41+1 ja käynnistys odotti parin päivän päässä, jos ei mitään tapahtuisi. Aluksi luulin, ettei mitään tullut, mutta iltapäivällä alkoi harvakseltaan supistella ja puolen yön jälkeen mentiin sairaalaan. Vähän yli 3 oli vauva sylissä. :)

Ens viikolla olis seuraava neuvola ja 2 viikon päästä olis käynti Seinäjoella. Mietin kyllä jo miten ihmeessä sinne pääsen, kun pitäis noi muut saada johonkin siksi aikaa. Joutuu mies pitämään vapaata tai sitten joudun noita johonkin kuljettamaan heti aamusta. Höh!

Muhun on iskenyt niin kauhea väsy, ettei oo tosikaan. Hb on kunnossa, syyllinen on lääkitys, jossa annostusta on nostettu edellisiä kertoja enemmän. Siitäpä sitten tulee ihan kiva noidankehä, kun väsymyksen takia unohdan oonko ottanut päivän lääkkeen vai en -> lääkepitoisuus ei ole lääkärin toivomalla tasolla -> lääkitystä nostetaan -> väsymys lisääntyy... Aikaisemmin toi väsymys oli ihan loppuviikkojen ongelma, nyt oon siitä kärsinyt jo reilun kuukauden. Noh, hetki vielä, jos vaikka sitten helpottais. Nyt nukkuisin kellon ympäri + päikkärit päälle, mutta kun se ei sattuneesta syystä onnistu.

Jos menis valvomaan taas läksyjä, ei tässä muutakaan jaksa. Äippälomakin alkoi vappuna. :)

Äippä ja juniori 35+0

7/17 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hellou!

vielä kasassa :/

tässähän tulee ihan masokistinen olo kun pikkusen rupeaa mahaa tai selkää juilimaan niin meikäläisellä silmät vaan loistaa kuin hullulla "lisää tätä kipua jesjesjes" mut eipä vieläkään semmosta että lähte saikulle pitäs.

limatulppaa irtoillut monta päivää.

mulla on kaikki raskaudet mennyt yli, eka 41+1 toka 41+1 ja kolmonen 40+4 ja nelonen syntyi sektiolla 39 suunnitellusti. onko muut synnyttäneet alateitse sektion jälkeen...? rupes jo pelottaa kohdun repeäminen tms. mutta nyt ulkoilemaan elukoiden kanssa... josko vaikka...

terkuin pissukka ja masuasukki 40+6

8/17 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas minä täälä...

Neuvolas kaikki ok, maanantaina on se polikäynti. Näkee vähän mitä kokoluokkaa mahassa asustaa ja onko alakerrassa mitään edistystä, vaikka ei säännöllisesti vielä oo supistellutkaan. Että maanantaina sitten lisää kuulumisia.

Toivottavasti Pissukka oot jo saanut nyytin syliis.

Ruoka-aika, keittiö kutsuu...

Äippä ja juniori 36+2

9/17 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä kävi sitten niin iloisesti että...

koko päivän tein pihahommia hampaat irvessä, kantelin kiviä ja käänsin maata, rakensin terassit, kävelin paljon. koko päivän kovotteli ja supisteli pienesti mut ei mitään suurempia. sitten illalla aattelin rauhottua ja kävin pitkälleen kattomaan jääkiekon finaalia niin lorahti lapsivedet,mies oli juuri kerennyt työpaikalle kirjautua kun soitin et tuleppas takaisin.. herättelin lapset, nuorin päätti sit alottaa tajuttoman housuun paskomisen samalla mut onneksi esikoinen 10vee huomas et ei nyt äiti pysty niin pesi nuorimmalta pyllyä ja puki pienimille vaatteet päälle :) reipas tyttö miulla. siinä sit alkoi saman tien supistelee ja vietiin muksut hoitoon ja ajeltiin saikulle ja radiosta kuunneltiin suomen peliä, ei meinattu malttaa jättää ottelua kesken vaan istuttiin saikun parkissa kuuntelemassa peliä, sit supisteli jo 7 min välein niin mentiin sisään, salissa heti radio päälle ja eikun ottelua kuuntelee.. supparit rupes sit tulee hiukan pidemmin välein 10min, ja ei ruvennutkaan paikat oikein avautumaan, kätilö antoi sit kipulääkkeen ja mies meni kotia nukkuumaan hetkeksi. aamulla 5 aikaan supisteli taas 5 min välein ja tosi kipeetä oli, mut ei vaan paikat auenneet, jumiuduttiin 5cm. sitten sain sen oksitosiinitipan jolloin alkoi kunnolla avautumaan, otin kohdunkaulakanavapuudutuksenkin mut en juuri huomannut hyötyä siitä... ehkä se hiukan myöhässä tuli kun olin sen aikaan jo 8cm auki.. no vauva syntyi sit 14 tuntia vesien menosta, mut synnytyksen kestotksi laitettiin reilu8tuntia. tyttö painoi 3560g ja 51.5cm pitkä. (ultrassahan ne arviopi sen 3900g joten aika tavalla oli heittoa..) päästiin jo kahden päivän päästä kotia jossa meillä olikin kotiintulohetkellä esikon 10vee synttärit ja kamalasti lapsia, (se siitä rauhallisesta kotiintulosta) mut hyvin pärjättiin.saikulla ei vauvalta saatu kuulotestiä otettua, joudutaan sinne menee nyt ensiviikolla tutkiskelee uudelleen mikä siellä oikein on vikana, muuten tyttö on rauhallinen ja terveen oloinen. kyl mie uskon et ei siinä kuulossa mitään vikaa ole kun kuitenkin säpsähtää koviin ääniin. itse olen jaksellut oikein hyvin vaikka unet on todella minimissä, jälkisuppareita tulee ja ne on ilkeitä, ei tahdo panadolitkaan auttaa, mut nehän on vaan hyväksi.. ne supparit siis.kirjotus on hieman sekavan oloinen kuin äitikin...olo on kuin sirkustirehtöörillä :) mut kirjottelen myöhempänä lisää kun rupeaa aivotkin toimimaan kunnolla...

10/17 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissukka ja perhe: oikein isot onnittelut prinsessasta!

Tarkista vielä noi tiedot tuliko yhtään sinnepäinkään. :)

Meillä tulee automaattisesti kuulotutkimus 1v iässä, vaikka se otetaankin synnärillä kertaalleen. Syynä on esikoisen kuulovamma. Nelosesta lähtien on tutkittu sisaruksetkin, oli tullut joku uus käytäntö.

Mutta hommat jatkuu, taas joku keksi sotkea keittiötä...

Äippä

11/17 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan uutta viestiä, niin nousee samalla...

Äitipolilla tuli käytyä, seuraava käynti tuli LA:n tienoille. Ei mitään erikoista sieläkään. Hyvin meni CTG-käyrää otettaes, se on semmonen, jota mä inhoon yli kaiken. Oon käynnistyksien ym juttujen takia maannut siinä yhteenlaskettuna varmaan jo monta päivää. Painoarvio oli 3,3 kg, joten la:n tienoilla paino olis jotain 4-4,5 kg:n välissä. Ihan mukava siis. Ja kun ei kovin isolta tunnu, niin ei kovin äkkiä sitten yritetä käynnistellä. Se kun ei viimeksi ollut oikein mun mieleistä touhua (ei se ekakaan kauheen kivaa ollut, mutta toinen oli vielä pahempi). Saas sitte nähdä minkälainen lääkäri osuu ens kerralla. Laittaa vielä käynnistyslistalle samantien... :S

Lyhyestä virsi kaunis, meen vahtimaan yhden vitkastelijan läksyjä.

Äippä ja juniori 37+0... 3 viikkoa SIIHEN päivään :)

Vierailija
12/17 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissukalle ja koko perheelle hirveästi onnea pienen prinsessan johdosta.Itse en ole tullut kirjoitettua pitkään aikaan mutta muiden kuulumiset olen aina käynyt lukemassa. Jotenkin on niin uupunut olotila ettei jaksa edes kirjoittaa. Aika menee muutenkin suurimaksi osaksi lasten kanssa touhutessa ja ulkoillessa. Omaa napaa sen verran että maha alkaa olla valtava. Muutkin on päivitelleet vatsan kokoa ja kysyneet sen klassisen kysymyksen, ette onko varmasti vaan yksi tulossa.

Neuvola on jälleen torstaina; edellinen meni hyvin kun hb oli 2 viikossa noussut, oli nyt jopa 118 ja paino tippunut 2 kg. Nyt torstaina paino on toivon mukaan kohtuu lukemissa kun terveydenhoitaja jo kyseli mistä painon lasku voisi johtua. Vauva kyllä ottaa omansa ja massaa oli liikaa jo ennen raskautta niin ei tarvitse tuon painon paljon noustakkaan.

Itse olen luullut jo useampana yönä että nyt tulee lähtö kun on supistellut ja todella kipeästi. 1g panadol on kuitenkin toistaiseksi saanut supistelun asettumaan. Viikkoja on kuitenkin jo niin paljon kasassa että enää ei synnärillä juuri rueta mitään tekemään vaikka synnytys käynnistyisi. Synnytystapa arvio on kahden viikon kuluttua ja viimeistään silloin selviää onko supistukset kohdunsuuhun vaikuttaneet. Tosissani toivon että tämä raskaus päättyisi pika puoliin. Ei ole enää ollenkaan mukavaa ja olisi hyvä jos vauva syntyisi ennen kovimpia helteitä.

mama ja Eemeli rv 34.1

Vierailija
13/17 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä arki on nykyään niin vauhdikasta ja täystyöllistävää, etten ole ehtynyt juurikana edes lukemaan mitään. Samaa ilmeisesti on muillakin jo vauvallisilla kissakulmalaisilla...

Tonttu kasvaa ja voi hyvin, 5kk neuvolassa mitat oli 8kg/ 68cm. Ruoka maistuu hyvin, 3x päivässä syödään kiinteitä ja ämmää sitten lisäksi. Ruuan pitää olla esillä nanosekunnissa, kun tontun tulee nälkä. Hän on muuttunut sitä mukaa tyytyväisemmäksi, mitä enemmän hän pääsee liikkeelle ja osallistumaan touhuihin. Nyt hän osaa pyöriä ympäri ja napansa ympäri, ja peruuttaa, eteenpäin olisi kova hinku, mutta taidot ei edelleenkään riitä :)

Isommilla on niin ikään ollut kaikkea ekstraa kevään aikana, katsotan nyt mihin nuo johtaa.. eniten ongelmia on esikoisella ja nelosella, toisikko keskittyy lähinnä olemaan hankala teini joka saa kaikki opettajat, ja virkavallan raivostumaan. Ja tyttö 12v on kovin esimurkku..

Aurinkoista kevään jatkoa ja toivottavasti pian kesääkin kaikille!

Andrea+ tonttu 5kk

Vierailija
14/17 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissukalle hirmuinen hali Prinsessan johdosta :) On siellä ollut hauska lähtötilanne..

Lupaan ja vannon palata lähipäivinä astialle. Pihahommat ja pitkä flunssakausi verottaneet tätä nettiaikaa :/

Ananas ja Aaro

*halii kaikkia*

Vierailija
15/17 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissukalle onnittelut prinsessasta. =)

Elelin pitkään jännityksessä ollakko raskaana vai ei. No en ollut raskaana. Mutta oli elämäni erikoisin kierto. Kahden viikon välein jotain veristä vuotoa. Ja kunnollisten vuotojen välillä oli kuusi viikkoa. Nyt siis on kai uusi kierto menossa. Kroppa on siis ihan sekaisin. Aikas huolimattomia ollaan ehkäisyssä. Mä luotan nyt vaan varmoihin päiviin. Jos vauva sieltä sitten joskus "vahingossa" on tullakseen niin siittä vaan.

Pojan 4kk neuvola oli pari päivää sitten. Herra kasvaa kauniisti rintamaidolla 64,4cm ja 7560g.

Vaikka ei oo olevinaan kovin pitkä niin meillä on jo käytössä 74cm bodyt. Tuntuu tosi hurjalta. Mun pikkunen on jo "niin" iso.

Muutettiin pari kuukautta sitten ja nyt kärsitään sitten kylppäri remontista ja se ei oikein tätä mammaa ilahduttanut. Olen jo katsellut kovasti uutta paikkaa, mutta ei oikein ota löytyäkseen sopivaa ja täytyy sanoa, että muutto pienen vauvan kanssa oli tosi raskasta ja ei huvittas ottaa uusiksi taas sitä rumbaa.

Koittakaahan jaksella te joilla vielä odotusta jäljellä. Ja terkkui kaikille kiireisille jo vauvautuneille. =) Kyllä ei oo ollut vapaa ajan ongelmia kun vauva tuli taas taloon. =)

Sirppana

16/17 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pää sekaisin kaikkien harhailevien ajatusten kans. Esikosta soitettiin aamusta, kun oli tällä kertaa koulussa kirjoittanut sellaisen aineen, että johan heräsi kuraattorit ym. huomaamaan, etten mä välttämättä ihan turhaan ole 7 vuotta apua pyytänyt jatkuviin pyssy- ja sotaleikkeihin. Voih!

Ja myöhemmin päivällä kaupassa tajusin, ettei laskettuun aikaan ole enää kuin 2 viikkoa, eikä mulla ole laukkua pakattuna sen paremmin itselle kuin vauvallekaan. Turvaistuinkin saadaan veljen perheeltä ja sekin on vielä hakematta. Siis missä tämä aika oikein on mennyt, kun kaikki on vielä tekemättä? Jaiks!

Ja LA:n tienoille kasautuu nyt yhtä ja toista menoa, vaikka miten yritti sitä aikaa välttää. Tuli lääkäriä, psykologia, hammaslääkäriä, neuvolaa, äitipolia, uimakoulua... Huh!

Kai tästä vielä jotenkin selviää. Neuvolaan pääsee taas ylihuomenna.

Äippä ja juniori nyt 38+0... HUIH! :)

17/17 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa!

Sofia täyttää tän kuun 21pv jo 6kk!! Niin se aika menee ja ihan mukavasti on mennyt. Nukkuu yöt heräämättä aamu 9 suunnilleen, ellei ole ollut levoton ilta, esim kylässä oltu jne niin sit menee yöt pipariks.

Painoa oli 5kk neuvolassa 5060g himmannut on tahtia, keskoskaverit menee ohi kasvussa, mutta kasvaa kuitenkin sehän se on pääasia :)

Ollaan päästy muuttamaankin uuteen kotiin, kesken tää on vieläkin, mutta ei pahasti enää, oli aika haipakkaa menoa kun ke muutettiin kauheen kaaoksen ja sotkun keskelle ja la oli ristiäiset (vappuna) onneks se on nyt ohi :D

Äipälle kovasti jaksamista loppumetreille!

Ja onnittelut vauvan saaneille!

wattu