Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka ihan oikeasti, rehellisesti nautitte työstänne

Vierailija
02.05.2011 |

..mitä teette, ja mikä on viihtymisen tärkein syy? Ja tarkennan vielä, että siis kodin ulkopuolisesta palkkatyöstä.

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai mikä se on suomeksi... olen asunut ulkomailla niin pitkään että alkaa unohtua, pahus!

Työni on vaihtelevaa ja hommia riittää aina. Vastaan puhelimeen, soitan asiakkaille, päivitän tietokantaa, käytän kassakonetta, kiillotan ja kokeilen silmälasien kehyksiä, leimaan lomakkeita, tapaan asiakkaita, siivoan...

Työpaikkani on pieni optikkoliike pienessä maalaiskaupungissa ja asiakkaat tunnetaan etunimeltä. Monet tulevat koko perheen voimin käymään ja ihmiset tulevat tutuksi.

Eniten nautin työstäni siksi, että sillä on merkitystä. Ihmiset tarvitsevat näkötestejä - minä hoidan ajanvarauksen ja usein rauhoittelen potilaita jotka tulevat pyytämään apua tulehtuneen tai vammautuneen silmän kanssa. Monet haluavat tiettyjä tyylineuvoja lasien valinnassa - minä suosittelen tätä ja tuota merkkiä ja saan asiakkaan tyytyväiseksi oikealla valinnalla :)

Vierailija
2/102 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatin paras puoli on, että saa työskennellä itsenäisesti ihanien eläinten kanssa, ja olen tutustunut aivan mahtaviin maatalousyrittäjiin maaseudulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan se että saa itse päättää aikatauluista on tärkein syy viihtymiseen.

Vierailija
4/102 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kaunis ja rauhallinen työympäristö

-mahtavat vakiasiakkaat

-tuoksut

-saan auttaa asiakkaita ja tehdä heistä kauniita NAISIA =)

Vierailija
5/102 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on haastava työ, jossa voi kehittyä koko ajan.

Saan vaikuttaa paljon omaan työhöni ja se on itsenäistä, mutta työ sisältää myös tiimityön elementtejä ja sekin on kivaa.

Mulla on myös hyvä esimies ja kivat työkaverit.

Vierailija
6/102 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihteleva työ ja asiakkaat, älylliset haasteet, mukavat työkaverit, vapaus järjestellä työnsä pitkälle miten haluaa, erinomainen palkka ja pääasiassa kohtuulliset työajat. [/i}

Vierailija
7/102 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Luovuus ja uuden kehittäminen ovat hienointa.

-Pään käyttäminen, itsensä haastaminen, ongelmien ratkaiseminen, uuden oppiminen ja jatkuva kehittyminen.

-Mukavat, fiksut ihmiset ympärillä (sekä asiakkaat että kollegat).

-Työn ja perheen yhteensovittaminen onnistuu hyvin.

-Ei ole jatkuvasti hirmu stressi ja kiire, vaan kiire on jaksottaista.

-Olen tyytyväinen palkkaan ja työsuhde-etuihin.

PS. Jokaisessa työssä kuitenkin pitää sietää myös epävarmuutta, epäonnistumisia, tylsiä aikoja, rutiinitöitä ja ei mitenkään "viihdyttäviä" osuuksia. Oma perustyytyväisyys ja positiivinen asenne autttavat työssä kuin työssä ihan hirveästi!

Vierailija
8/102 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen oikeestaan mitä tykkään, joskus laiskottelen aikas paljon.

Tärkeintä on työn joustavuus, minulla on siis liukuvatyöaika ja voin pitää vapaapäiviä pienelläkin varotusajalla.

Joskus kun en jaksa mennä töihin mutta en halua pitää vapaatakaan saatan tehdä etänä töitä.

Välillä käyn työaikana saunassa tai punttisalilla tai pesen auton.

Vierailija
9/102 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen oikeestaan mitä tykkään, joskus laiskottelen aikas paljon.

Tärkeintä on työn joustavuus, minulla on siis liukuvatyöaika ja voin pitää vapaapäiviä pienelläkin varotusajalla.

Joskus kun en jaksa mennä töihin mutta en halua pitää vapaatakaan saatan tehdä etänä töitä.

Välillä käyn työaikana saunassa tai punttisalilla tai pesen auton.

Hahah, tää on varmaa provo.

Oot kuitenki työtön sossun luukullu käyvä pummi ja vain haaveilet tommosesta.

Vierailija
10/102 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kirjastonhoitajana

- askarteluliikkeessä

- askartelunohjaajana lastenklinikalla

Kahdessa viimeisimmässä ei yhtenäkään aamuna tympäissyt lähteä töihin. Ensiksi mainitussa kyllä, mutta ei työn, vaan työpaikkakiusaamisen takia.

Vierailija
11/102 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lisää, ihanan positiivinen ketju:)

Vierailija
12/102 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät ovat erilaisia,hauskoja,saa leikkiä ja nauraa paljon!

Vierailija
13/102 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnostisella puolella eli olen melko vähän potilastyössä. Kollegat ovat mukavia, työ on haastavaa ja kohtuullisesti palkattua, ei juurikaan paperitöitä, saa osallistua riittävästi koulutuksiin kehittyvällä alalla. Päivystystyöstä saa vapaapäiviä. Erikoisalan vaihto on mahdollista vielä myöhemmälläkin työuralla ilman erillistä (palkatonta) koulutusta. Tarvittaessa lisäansioita voi hankkia iltatöillä, toki se on menetettyä vapaa-aikaa. Kun mieskin on lääkäri, hän ymmärtää puolesta sanasta, mitä tarkoitan työasioista puhuttaessa =) Olen haaveammatissani.

Vierailija
14/102 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään eläimistä, peltotöistä ja siitä että kukaan ei tule sanomaan kuinka asiat tehdään. Päivällä kerkiää hoitamaan muita asioita. Lyhyet työmatkat ja onnistumisen ilo työssä.

Vierailija
15/102 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä on aina vaihtelua, vaikka se on välillä aika stressaavaakin. Työ muuttuu koko ajan, päivät eivät ole täysin samanlaisia. Ennenkaikkea on fiksuja ja mukavia työkavereita, joiden kanssa voi olla mitä on, ei tartte pingottaa tai olla jotain muuta mitä on. Välillä riidellään asioista pikakastikin ja sitten nauretaan. Ei jää hampaankoloon.

Vierailija
16/102 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestöpuolella. Saan lukea ja kirjoittaa todella mielenkiintoisista asioista, opin koko ajan lisää, saan toimia todella älyllisten asioiden parissa, mikä on itselleni todella mieluisaa. Järjestöpuoli takaa mun työssä sen, että on riittävästi myös ns. käytäntöä eli pääsen välillä käytännöllisempiinkin juttuihin. Työajalla saa käydä mielenkiintoisissa asiantuntijaseminaareissa, viimeksi perjantaina.

Lisäksi olen oppinut toimimaan julkisuudessa, työtäni arvostetaan sekä työpaikan sisällä että sen ulkopuolella ja työaikoja saa tiettyyn rajaan asti itse säädellä.

Vierailija
17/102 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen opettaja- kohta 30 vuotta alalla, omat lapset pieniä

Vai miten olet tullut raskaaksi viisikymppisenä?

Vierailija
18/102 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään oppilaistani tosi paljon - etenkin näin keväällä toukokuussa iskee jo ahdistus, kun ihanat ysit lähtee... Tunnit on parhaimmillaan niin mukavia, että välillä ihmetyttää, voiko siitä oikeasti saada vielä palkkaakin. Tykkään myös lapsellisista seiskoista ja kaseissa on sitä piilevää potentiaalia, joka yleensä ysillä vasta herää. Ja esim. tällä viikolla kaksi tyttöä sai ekaa kertaa kirjoitelmista kympit, ja heidän onnensa näkeminen sykähdyttää! Samoin tietysti on kiva korjata hyvin menneitä kokeita, ja ajatella, että minun oppilaani tietävät ja osaavat näin paljon ja ihan minun ansiostani:-)

On ollut hyvä kevät ja tietty joskus on huonoja päiviä, mutta nyt nämä fiilikset. Tämä vuosi muuten on ollut raskas työyhteisössä (huono ilmapiiri), mutta olen ollut vaikuttamassa asiaan, se on parantumassa ja lisäksi mulla on pari TOSI hyvää työkaveria - tai ystävää. Näin kuukautta ennen kesälomaa olen todella onnellinen työstäni.

Vierailija
19/102 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä erikoisalalla olet? Itseänikin kiinnostaisi ehkä jokin diagnostinen ala, jossa melko vähän potilastyötä... t: LK

Vierailija
20/102 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä erikoisalalla olet? Itseänikin kiinnostaisi ehkä jokin diagnostinen ala, jossa melko vähän potilastyötä... t: LK

Diagnostisella puolella eli olen melko vähän potilastyössä. Kollegat ovat mukavia, työ on haastavaa ja kohtuullisesti palkattua, ei juurikaan paperitöitä, saa osallistua riittävästi koulutuksiin kehittyvällä alalla. Päivystystyöstä saa vapaapäiviä. Erikoisalan vaihto on mahdollista vielä myöhemmälläkin työuralla ilman erillistä (palkatonta) koulutusta. Tarvittaessa lisäansioita voi hankkia iltatöillä, toki se on menetettyä vapaa-aikaa. Kun mieskin on lääkäri, hän ymmärtää puolesta sanasta, mitä tarkoitan työasioista puhuttaessa =) Olen haaveammatissani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme