Te jotka ihan oikeasti, rehellisesti nautitte työstänne
..mitä teette, ja mikä on viihtymisen tärkein syy? Ja tarkennan vielä, että siis kodin ulkopuolisesta palkkatyöstä.
Kommentit (102)
Tykkään siitä, että työpaikalla on hiljaista ja rauhallista. Vihaan melua ja levottomuutta.
Tykkään asiakaspalvelutyöstä - nimenomaan kirjastossa. Siellä hankalia asiakkaita on äärimmäisen vähän jos vertaa vaikka kaupan kassalla työskentelyyn. Suurin osa asiakkaista on NORMAALEJA, asiallisia ja mukavia. Tykkään palvella ja auttaa ihmisiä, mutta kenenkään pahan olon ja vittuilun kaatoämpärinä en koe minkäänlaista kutsumusta toimia. Meidän kirjastoon asiakkaat tulevat onneksi kirjojen takia, joten ei tarvitse myöskään paimentaa muita asiakkaita häiritseviä juoppoja tai teinejä, jotka tulevat kirjastoon viettämään aikaa sen jälkeen kun ne on heitetty ostarilta ja jokaisesta muusta paikasta käytöksensä takia pihalle.
Työtehtävät ovat vaihtelevia päivän aikana. Työtä on useimmiten riittävästi muttei liikaa. Jostain luin, että kirjastonhoitaja on vähiten stressaavien ammattien joukossa, no ainakin vähiten stressaavaa ja kivointa työtä, mitä itse olen tehnyt.
Ja mua kutkuttaa ajatus siitä, miten meillä on hyllyt täynnä vieraita, tutkimattomia maailmoja kansien välissä.
Eli käytännössä samat syyt kuin toisellakin kirjastonhoitajalla :)
ja tykkään työstäni sen vuoksi, että se on kiinnostavaa, sopivan vaihtelevaa, työajat joustavat eli perhe-elämän ja työn yhdistäminen onnistuu suht helposti. Palkka on tarpeeksi hyvä minulle sillä löysimme ihanan asunnon tarpeeksi edullisesti ;) Eli palkka ei päätä huimaa mutta muuten tykkään työstäni.
Mulla oli ennen maailman ihanimmat työkaverit, mutta nyt olen siirtynyt toiseen työpisteeseen/projektiin ja olen hieman yksinäinen. Käyn kyllä entisten työkavereiden kanssa lounaalla edelleen ja se helpottaa.
Ihanaa työtä! Ollut jo 15 vuotta.
Voisin antaa samat kommentit kuin edeltävästi sairaanhoitajatkin, lisänä päivätyö kuitenkin :) Minusta ihmisten parissa on mukava työskennellä, tykkään kuunnella, keskustella, mutta myös tarvittaessa ohjata ja neuvoa. Lasten kanssa on erityisen kivaa!
työskentelen välillä kentällä, välillä sairaalassa, yleensä ensihoidon puolella. Pidän työstäni koska se on itsenäistä ja haastavaa, etenkin kenttätyössä saa käyttää päätään. Ihmiset ovat kiinnostavia, varsinkin vanhuksilla on upeita elämäntarinoita kun vaan pysähtyy kuuntelemaan. Olen ylpeä siitä että teen työni hyvin ja saan siitä kiitosta ja arvostusta. Saan ennalta ehkäistä, hoitaa, joskus pelastaa ja toisinaan saattaa parhaaseen mahdolliseen kuolemaan. Työ pitää nöyränä kun ei anna sen katkeroittaa eikä kyynistää.
työ tarjoa aivopähkinöitä, joita saa ratkoa yhdessä mahtavien työkavereiden kanssa. Onnistumisen fiilistä yhteistyöstä ja vastuuta uusien asioiden suunnittelusta.
Työajat erittäin joustavat, ei ylitöitä ja työ vaihtelevaa ja sosiaalista.
Tykkään työn monipuolisuudesta (opettaminen, opetuksen ja materiaalien suunnittelu, lasten kanssa jutteleminen ja toimiminen, opettajayhteisöstä sekä myös vanhempien kanssa yhteistyön tekemisestä).
Pidän työstäni kaikkinensa :D
Jaa, no vastaan vaikka olen yksityinen pph. Teen lastenhoitotyötä omassa kodissani, mutta se tosiaan on ihan täyttä työtä.
Hoidettavat lapset ovat mainioita tyyppejä! Vanhemmat mukavia, vaikka kaikenlaista tossun kuluttajaa tällä alalla voi vastaan tulla. Työajat ovat miellyttävät. Olen oma pomoni ja työ on itsenäistä.
Mutta kaikkein parasta; olen 100 prosenttisesti läsnä myös omille lapsilleni.
paitsi, että olen freelance-toimittaja.
Teen työtä kotona, omassa työhuoneessani, ja nautin siitä. Lapset ovat päivähoidossa ja isommat koulussa, joten miellän itseni aivan normaaliksi työtä tekeväksi ihmiseksi, vaikka työpaikkani onkin kotona.
Ja miksi nautin? Juuri siksi, että saan tehdä tätä kotona. Saan itse määrätä työni tahdin ja ajankohdan. Saan pitää taukoja milloin haluan ja tehdä töitä vaikka yöllä, jos niin haluan.
Mitä teen? Käännöstöitä.
Tykkään työn monipuolisuudesta (opettaminen, opetuksen ja materiaalien suunnittelu, lasten kanssa jutteleminen ja toimiminen, opettajayhteisöstä sekä myös vanhempien kanssa yhteistyön tekemisestä).
Pidän työstäni kaikkinensa :D
T. toinen luokanopettaja
varmaan paras asia viihtymisen kannalta on etta perjantait on vapaat ja saan kaikki koulujen loma-ajat vapaaksi (palkatonta tietenkin) koska firma operoi vain kouluviikot. en ole suomessa eli lomat on jaettu vuoden ympari vahan tasapuolisemmin ja esim koulujen kesaloma on vain 6 viikkoa, mutta vuodessa lomia tulee 13 viikkoa.
Minulla on mukavia ja kehittämishaluisia työkavereita ja vaihteleva, mielenkiintoinen työ. Voin vaikuttaa paljon työnkuvaani ja hoitaa sitä itsenäisesti. Oppilaat ovat toki se pääasia :) Koen myös tekeväni yhteiskunnallisesti tärkeää työtä.
Tassa muutama syy tyossa viihtymiseeni:
- tyoni tuloksilla voidaan pelastaa ihmishenkia
- voin tehda toita missa vain, milloin vain
- minulla on tarpeeksi resursseja tutkimukseeni
(resurssi=rahaa, valineita, apuvoimia)
- kollegani ovat fiksuja ja mukavia ihmisia
- tyoymparistoni on upea ja kansainvalinen
- matkustaminen ja uusien tutkimusyhteistoiden
luominen on hauskaa
- tyoni pitaa mielen virkeana
- varsinaista tyoaikaa ei ole
Vieläkö löytyy lisää työhönsä tyytyväisiä:)?
Olen teknisenä asiantuntijana mukavassa tiimissä, jossa on joka päivä aivoille töitä :)
Työ on joustavaa ja kehitettävää riittää.
Yksi tärkeimmistä asioista on se, että minulla ei ole enää alaisia. Se jatkuva nurina työvuoroista, lomista ja palkasta oli kyllä raskasta kuunneltavaa.
puolisoni yrityksessä. On mukavaa, kun työajat ovat joustavat ja työ on monipuolista palkanlaskennasta laskutukseen ja kaikkea siltä väliltä.
yläkoulussa erityisopena ja oikeasti tykkään työstäni. Tottakai on joskus sellanen olo, että ei huvittais, tai joku asia v...taa, mutta noin pääpiirteissään tykkään kovasti. En osaa sanoa tarkalleen, mitkä on niitä asioita, joista tykkään - se on kokonaispaketti :)
ja viihdyn hyvin. Viihdyn, koska
- työpäivät eivät ole koskaan samanlaisia
- voin olla luova työssäni mutta se ei ole mikään itseisarvo eli voin myös valita perinteisemmän tunnin oppilaiden mukaan
- ihmisläheinen työ
- saan suunnitella ja tehdä tunnit itsenäisesti
- työkaverini ovat mahtavia!
Joskus ottaa päähän, jos on jokin ongelmallinen oppilas tai ongelmalliset vanhemmat, mutta useimmiten kuitenkin on niitä hyviä päiviä ja onnistumisen kokemuksia.
sihteerinä. Nautin työstä suurimmaksi osaksi, koska työkaverit ja -ilmapiiri on todella hyvä. Työ on myös mielenkiintoista ja pomoni on ihan huippu. Olen tehnyt tätä työtä jo 10 vuotta ja yleensä aina menen hyvillä mielin töihin.
..paitsi etttä olen ollut tässä työssä vasta 4 vuotta. Lisään vielä että työni on todella joustavaa, eikä kukaan kyttää tekemisiäni, mikä lisää sitä että tykkään entistä enemmän työstäni.
työnantajalla ja töissäkäynti on kerrassaan ihanaa:) Ja juuri jo jonkun mainitseman haasteellisuuden vuoksi. Toki toisinaan on asioita, jotka eivät ole mukavia, mutta niistä huolimatta tykkään työstäni!
Ja itse asiassa minulla olisi vielä mistä valita, sillä omaan erään ammatin, josta saisin saman palkkatason, pitkät lomat, ei ylitöitä jne, mutta menettäisin työn vaihteluvuuden nykyiseen verrattuna ja päivistä tulisi paljon enemmän ennakolta suunniteltuja.