Mitä aiot tehdä kun Windows 10-tuki päättyy?
Kommentit (39)
Eurooppa sai ilmaiset päivityspaketit.
https://www.io-tech.fi/uutinen/windows-10n-esu-paivitykset-tulevat-euro…
Jatkan Apple Macbookin käyttöä kuten aiemminkin
En mitään aluksi. Hankin ehkä Applen koneen vuoden päästä.
Ostin uuden. Ei sen kummempaa. Olihan tuo vanha kone jo olla elinkaarensa päässä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin uuden. Ei sen kummempaa. Olihan tuo vanha kone jo olla elinkaarensa päässä.
Mitä vikaa siinä on?
Ei niitä päivityksiä tarvitse. Jopa Windows XP koneita on edelleen käytössä.
Mulla on ollut Windows 11 jo maaliskuusta pöytäkoneellani
En tee asialle mitään. Jatkan käyttöä kunnes tietokoneesta tulee liian hidas, sitten joko vaihdan Linuxiin tai osta uudemman.
Vierailija kirjoitti: Aika raakaa jos koneen joutuu romuttamaan Windowsin takia.
Tuskin pelkästään sen takia, mutta kun koneella on ikää 5,5 v, se voi olla muutenkin jo käyttöikänsä päässä
-1
Käyttelen tätä kymmenvuotiasta konettani ja jatkan rahan säästämistä uutta varten. Ostan uuden sitten, kun kohdalle osuu sopiva.
Harmittaa kyllä joutua luopumaan näin hyvästä koneesta.
En mitään. Toimii ihan hyvin silti.
Käyttöjärjestelmähän parhaimmillaan tuona viimeisenä päivänä. Kai sitä pari vuotta tulee vielä käytettyä niin kauan kuin virusten torjunta ja sovellukset toimii.
Vierailija kirjoitti:
Käyttelen tätä kymmenvuotiasta konettani ja jatkan rahan säästämistä uutta varten. Ostan uuden sitten, kun kohdalle osuu sopiva.
Harmittaa kyllä joutua luopumaan näin hyvästä koneesta.
Juuri päivitin 2011 koneen Win 11- vehkeeksi. Hyvin puhkuu SSD sisällään.
Juurihan tuli että tietoturvapäivitykset jatkuu vielä vuoden EU alueella.
Mulla on sen lisäksi toinenkin käyttöjärjestelmä (Mint) pöytäkoneella. Dataa kryptauksen takana. Läppäreissä Win7 ja toisessa Mint. Ei tässä mitään tarvi tehdä. Lopetin Windowsin päivittämisen jo pari vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Päivitän koneeseen win11.
Mä tarvitsen tietokonetta (omaa konetta) sen verran harvoin, että voin ihan hyvin ottaa tyttären vanhan koneen ja testata, miten siihen tipahtaa win11. Jos se ei toimikaan, sen voi romuttaa. Olenhan tässä jo aika pitkään ilman omaa tietokonetta ollutkin, puhelimella, tabletilla ja työkoneella pärjää sen mitä tarvitsee (työkoneella ei tosin voi kaikkea tehdä, siksi haluan nyt sen rupukoneen itselleni).
Vain tyhmä romuttaa koneen jos ei winukka toimi. Pistä Linux. Jännä kun se tekninen osaaminen loppuu Microsoftiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tarvitsen tietokonetta (omaa konetta) sen verran harvoin, että voin ihan hyvin ottaa tyttären vanhan koneen ja testata, miten siihen tipahtaa win11. Jos se ei toimikaan, sen voi romuttaa. Olenhan tässä jo aika pitkään ilman omaa tietokonetta ollutkin, puhelimella, tabletilla ja työkoneella pärjää sen mitä tarvitsee (työkoneella ei tosin voi kaikkea tehdä, siksi haluan nyt sen rupukoneen itselleni).
Vain tyhmä romuttaa koneen jos ei winukka toimi. Pistä Linux. Jännä kun se tekninen osaaminen loppuu Microsoftiin.
Vanhat menee romuksi. On varaa ostaa uusi kone aina. En ole mikään linukspelle.