Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos vaimo on kotiäiti, niin onko miehellä oikeus olla osallistumatta kotitöihin?

Vierailija
01.05.2011 |

Mieheni mielestä se riittää, että "elättää" perheen... Mieheni ei "alennu" osallistumaan kotitöihin eikä lastenhoitoon.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei päivän aikana tule siivottavaa eikä ruoan laittokaan ole niin tarkkaa ja pyykkiä tulee vähemmän.

Vierailija
62/71 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei päivän aikana tule siivottavaa eikä ruoan laittokaan ole niin tarkkaa ja pyykkiä tulee vähemmän.

... silloin ei tarvitse järjestää liikuntaa, virikkeitä ym. niin paljon lapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona oleva hoitaa kotityöt, etenkin jos eletään vain miehen tuloilla.

Vierailija
64/71 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on jokaisen oma, mutta koti lapset yhteiset, tottakai osallistuu. Vähintään siihen lastenhoitoon ja viikonloppusiivouksiin sitten, jos ei kerran arkena kykene.

Vierailija
65/71 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... kerkeäisin töissä jatkaa tätä keskustelua, mutta nyt neljä lastani tarvitsevat huomiotani ja hoivaani, joten lopetan palstailun tältä päivältä.

Vierailija
66/71 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin minä vastasin kotitöistä. Ei olisi tullut mieleenkään jättää esim. tiskivuorta miehelle joka tulee töistä. Ruoka oli aina valmiina ja koti siisti.

Huolehdin myös lasteni varhaiskasvatuksesta niin heidän ei tarvinnut mennä päiväkotiin saamaan virikkeitä.

Vierailija
67/71 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus.

Vierailija
68/71 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisessa työssäni pääsen helpommalla kuin väliaikaisina kotiäitivuosinani. samoin kaikissa opiskeluajan hanttihommissani pääsin helpommalla kuin kotiäitivuosinani.

Miten ihmeessä te pärjäätte sitten kun olette ensin töissä 8h ja sen jälkeen se pyykki / siivous / ruoka? Kun kotona ollessa teillä on aikaa koko päivä.

ainakin kotitöiden määrä on tippunut murto-osaan siitä kun hoidin lapsia kotona.

Kyllähän sen lomienkin aikana huomaa, että kotitöitä tulee paljon enemmän kuin arkena (=töissä ollessa). Varsinkin siivoamisesta tulee ihan loputon sarka lasten ollessa kotona.. ;)

Vierailija
69/71 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies olisi halunnut jäädä kotiin kaksivuotiaan kanssa. On pitkään jo ollut kateellinen siitä että minä saan lomailla :)

Puhumme asiasta ja tein listaa mitä päiviini kuuluu, ja vaadin että jos minun pitää palata raskaaseen työhöni, pitää miehen vastaavasti tehdä samat hommat kotona jotka minä tein.

-Herätys aamulla puoli seitsemän, esikoisen vieminen bussille, ja keskimmäisen herätys vahtimaan kuopusta.

-Kuopuksen pukeminen, kiireinen aamiainen ja keskimmäisen vieminen kouluun.

-Anopin kaupassa käyttämistä, terkkarikäyntiä, apteekkia ym. kolme kertaa viikossa.

-Joka aamuinen eteisen imurointi ja pesu koirien jäljiltä.

-sänkyjen petaus, pyykkien viikkaus kaappeihin, tiskikoneen tyhjennys, ruuan laitto.

-Lapsen kanssa ulkoilu.

-Lumityöt, haravoinnit, kasvimaan hoito,

-Kämpän yleistä siivoamista

-Kaupassa käynnit.

-Pikkuremppojen jatkamista (vanha talo, aina jotain kesken)

-Vaatteiden korjausta, silitystä, ompelua.

-Takkapuiden tekoa, sisään kantamista illaksi valmiiksi.

-Lasten hakemista koulusta/bussilta kuopuksen kanssa. (aikamoista aikatauluttamista päikkärien takia)

-Vaimolle oma tunti töiden jälkeen koneella kahvikupin kanssa :D raskaan työpäivän jälkeen.

Arvattavasti mies ei enää puhunut jäämisestään hoitovapaalle tämän jälkeen vaan mielellään menee sinne töihin ;)

Vierailija
70/71 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten "hoito" = kotityö ??

Onko se, että viettää aikaa omien lasten kanssa, kotityötä???

En tajua!!

Vierailija
71/71 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies olisi halunnut jäädä kotiin kaksivuotiaan kanssa. On pitkään jo ollut kateellinen siitä että minä saan lomailla :) Puhumme asiasta ja tein listaa mitä päiviini kuuluu, ja vaadin että jos minun pitää palata raskaaseen työhöni, pitää miehen vastaavasti tehdä samat hommat kotona jotka minä tein. -Herätys aamulla puoli seitsemän, esikoisen vieminen bussille, ja keskimmäisen herätys vahtimaan kuopusta. -Kuopuksen pukeminen, kiireinen aamiainen ja keskimmäisen vieminen kouluun. -Anopin kaupassa käyttämistä, terkkarikäyntiä, apteekkia ym. kolme kertaa viikossa. -Joka aamuinen eteisen imurointi ja pesu koirien jäljiltä. -sänkyjen petaus, pyykkien viikkaus kaappeihin, tiskikoneen tyhjennys, ruuan laitto. -Lapsen kanssa ulkoilu. -Lumityöt, haravoinnit, kasvimaan hoito, -Kämpän yleistä siivoamista -Kaupassa käynnit. -Pikkuremppojen jatkamista (vanha talo, aina jotain kesken) -Vaatteiden korjausta, silitystä, ompelua. -Takkapuiden tekoa, sisään kantamista illaksi valmiiksi. -Lasten hakemista koulusta/bussilta kuopuksen kanssa. (aikamoista aikatauluttamista päikkärien takia) -Vaimolle oma tunti töiden jälkeen koneella kahvikupin kanssa :D raskaan työpäivän jälkeen. Arvattavasti mies ei enää puhunut jäämisestään hoitovapaalle tämän jälkeen vaan mielellään menee sinne töihin ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan