Miksi kuningatar Elisabetin puoliso on prinssi?
Miksei kuningas?
Kommentit (48)
Ruotsi on nimittäin maailman tasa-arvoisin maa eikä siellä tulla sulattamaan sitä, että kunnigatar = nainen ei olisi yhtä arvokas hallitsija kuin kuninkaskin.
Eikö Englannissa ole vain yksi Walesin prinssi = seuraava kruununperijä kerrallaan? Nyt se on Charles eikä Willian. Walesin prinsessojakin on vain yksi, ja tällä kertaa hän on on/oli edesmennyt Diana, eikä Camilla.
Mtv3:n hääkoosteessa eilen vilautettiin Williamin valmistumista ja siellä hänet kutsuttiin nimellä William of Wales.
Jo ennen Ellun naimista, oli Kreikan prinssi. Syntynyt jo prinssiksi. Philip on kuningatar Viktorian jälkeläisiä, kuten Ellukin.
"sen takia Romanovien dynastia on kuollut. Kukaan Tsaarin sukulaisista ei ole täyttänyt lakeja. "
Romanovien suku/dynastia ei ole kuollut. Nikolai 2 on useita elossa olevia jälkeläisiä sisarustensa kautta
Camilla on oikeasti Walesin prinsessa vaikka hän ei halua titteliä käyttää. Charles on Walesin prinssi (Prince of Wales).
Vierailija kirjoitti:
sillä Kalle on korkeampi, mutta kun Ellu on kuningatar, ei sillo Philip voi olla kunkku kun se ei voi olla Ellua korkeampi. Kunkku peittoaa Kuningattaren....
Johan se opetellaan lapsena korttipeleissäkin :D
Miten shakki?
Kyllä moni kuningatar on muuttunut hallitsijaksi puolisonsa kuoleman jälkeen. Harvemmin toisin päin.
"sen takia Romanovien dynastia on kuollut. Kukaan Tsaarin sukulaisista ei ole täyttänyt lakeja. "
Muistaakseni Venäjän vallankumouksella on jonkun verran vaikutusta Romanovien dynastian kuolemiseen. Tai en minä ihan niin vanha ole että sen itse muistaisin, mutta historiaa jonkun verran olen lukenut.
Eikö Englannissa ole vain yksi Walesin prinssi = seuraava kruununperijä kerrallaan? Nyt se on Charles eikä Willian. Walesin prinsessojakin on vain yksi, ja tällä kertaa hän on on/oli edesmennyt Diana, eikä Camilla.
Kruununperimys ei ole ihan tätä päivää vaan perustuu muinaiseen patriarkaaliseen yhteiskuntaan. Se muuan häntäheikki Englannin kuninkaana listi monta vaimoaan vain siksi, että saisi poikapuolisen perillisen. Ja ihan turhaan: kaksi tyttäristä oli hallitsevana kuningattarena, mutta poika ei ehtinyt hallita ollenkaan.