* Tammikuun Toivotut 2012 *
Kommentit (348)
Mulla poistettiin kierukka 16.3 ja sen jälkeen muutamia tiputteluja lukuunottamatta menkkoja ei tullut. Tänään aloin testaamaan predictorilla, haalea viiva tuli mutta siinä kesti, sitten tein kaksi clearblueta, ja niihin läjähti heti melkein plussa, vähän haalea mutta ihan selkeä kuitenki. Uskallanko nyt luottaa nuihin?? Arvelisin nyt olevan ehkä sen 4 viikkoa. Kaksi lasta ennestään ja tätä nyt toivotaan.
Eilen ja tänään hailakoita viivoja. Kuvittelisin, että viikot 4+1 ja la tuo 4.1.! Vähän yllärinä tuli. En osannu arvata, että heti ekasta kierrosta tulisin raskaaksi. Kaverit niin varotteli ettei niin käy kuin harvalle. Yrityskin aloitettiin vasta juuri ennen kierron puoliväliä, vähän yllättäen. :)
Jännittävää kerta kaikkiaan! Ensimmäistä siis odotamme ja erittäin toivottua sellaista kyllä.
Itse siis plussasin eilen, sitä ennen pari hailakampaa testiä, joihin ei ihan uskaltanut vielä luottaa...
LA 4.1.2012 *sydän*
Oon niin onnellinen että voisin pyörtyä!
Samaan aikaan takaraivossa nakuttaa pelko siitä, ettei kaikki menekään hyvin - ollaan yritetty tätä kauan kaivattua esikoista vuodesta 2009 asti ja matkan varrella on ollut keskenmenokin, tammikuussa 2011.
Sormet ja varpaat ja kaikki mahdolliset ristissä nyt - Anna Tämän Onnistua!
Onko teillä minkälaisia oireita jo? Itsellä ei oikeastaan muuta kuin jatkuva jano --> jatkuva vessassa ravaaminen. Muuten ei mittään... onkin pakko käydä monta kertaa päivässä hipelöimässä tuota plussatestiä, jotta uskoo tän todeksi :)
Lela, 4+1 *ihanaa saada kirjoittaa näin!*
PS.
Piuku, mullakin huonoja kokemuksia predictorista, tuntuu näyttävän vähän mitä sattuu. Mulla ei tullut ees sitä kontrolliviivaa kunnolla näkyviin, olikohan viallinen koko testi - eipä tee mieli ostaa toiste. Mutta sulla kaks plussaa cb:llä kuulostaa kyllä varmalta nakilta jo! :)
Kiiku, joskus käy tuuri! Just pillereiden lopetuksen jälkeen on käsittääkseni keskivertoa paremmat raskautumismahdollisuudet.
Moi!
Liittynen minäkin tänne ryhmään, netin laskurit näyttää LA 1.1 ja neuvolassa laskettiin että LA ois 31.12, kaksi lasta ennestää jotka menneet 2 vko yli joten kuulunen tänne teidän kanssa :)
Testi näytti plussaa 26.4, plussa on erittäin toivottu, meillä keskenmeno 03/10 rv 14+2. Nyt toivotaan että kaikki menee hyvin!!!
Olotiloja ei kauheasti ole, mahaa turvottaa, kahvi ei maistu, pientä heikkio oloa mutta siinä ne sitten onkin :) Kertokaahan kuulumisianne!
Plussasin tänään, nettilaskureiden mukaan LA 4.1. Vuodenvaihteesta jätettiin ehkäisy pois, esikoinen täytti juuri 2v. Järkyttävä turvotus-ähky-olo aamusta iltaan vaikka ihan normaalisti oon syönyt ja liikkunut! En ole muuten ikinä näille palstoille kirjoitellut, jaiks! ;)
Heipä hei!
Viikko sitten tein testin ja laskettuaika on 2.1.2012 :). Neljäs lapsi tulossa. Jännittävää tämä on vaikka ei olekaan ensimmäinen kerta. Ihanaa taas jakaa asiaa täällä olevien kanssa :).
T:Eve
Onnea kaikille plussanneille!:) Täälläkin odotetaan kolmatta lasta syntyväksi tammikuun alussa, ihanaa!
Moro!
minä varasin tännä ajan alkuraskauden ultraan yksityiselle. Tuo edellinen raskaus kun päättyi keskenmenoon niin ajateltiin että käydään kurkkaamassa heti miltä mahassa näyttää. Ajan sain ultraan 19.5 joten sitä odotellessa.....
Testasin plussan sunnuntaina. kaksi keskenmenoa takana joten pelottaa ihan hirveesti. Mulla kaksi lasta ennestään T 01 ja P 09. lasketuksi ajaksi sain laskurin mukaan 8.1. ultran varasin ykstyiselle ja s olisi 23.5. toivottavasti päästään sinne asti.
..liittyisin tänne, ennen vappua plussasin ja LA lienee 7.1. Ihanaa. :)
Meillä on ennestään yksi pian vuoden täyttävä lapsi. Vauvakuume on itselläni ollut melkein edellisen syntymästä asti, ja näin pitkään jaksoin malttaa mieleni. Eli meillä napsahti heti ekaan kiertoon tämä raskaus, pidempään olin kyllä varautunut vaikka esikoinenkin kyllä tuli melko nopeasti.
Jostain syystä olen melko pelokas ollut ja miettinyt kaikkia kauhuskenaarioita, raskaus kun on todella toivottu. Olen harkinnut varhaisultraakin, mutta saa nyt nähdä.
..onko teillä muilla ollu jo selviä raskausoireita? Itseäni vähän hirvittää kun ei vielä kummosia ja kahviakin pystyn vielä juomaan, vaikka muistaaksein edellisissä raskauksissa oli toisin..no tietyst vielä ihan alussa ollaan. Meilläkin LA 7.1 ja heti ekasta kierrosta plussasin kuten myös kahesta aiemmastakin lapsesta.
..ei vielä ole ollut muita oireita kuin pieniä menkkamaisia kipuja ja alavatsan vihlaisut nopeasti ylös noustessa tai muuten äkkinäisissä liikkeissä. Näitä muistan edellisessäkin raskaudessa ihmetelleeni. Mutta mitään muuta ei ole ollut.
Itselläni tuli edellisessä raskaudessa rintojen kipuilu noin viikolla 5. Kahvi ei maistunut enää ehkä viikon 10 tienoilla? Näin siis viimeksi, toiostaiseksi on menty ihan samalla kaavalla kuin silloinkin.
Minäkin nyt uskaltauduin jo tänne kirjottelemaan, tuolla vauvakuume-puolella oon tähän asti pyörinyt. Eli testin tein 28.4 ja toisen vielä 29.4. La olisi ilmeisesti 4.1, meitähän on jo siis useampi, joilla sama LA. Hauskaa :) Oireita ollut satunnainen kuvotus joka toistaiseksi helpottaa syömällä. Myös tissit on arat ja raskaan tuntuiset. Eka lapsi siis tulossa, itsellä ikää 24 (tänä vuonna 25). Nopeasti tärppäsi, nyt täytyy toivoa että piipero pysyy matkassa mukana. Varhaisultraan olisi tarkoitus mennä yksityiselle, pitää varata se tässä lähiaikoina.
Terkuin Elmu rv n. 4+6.
...ja lisää tulee, jahka kuukausi etenee.
Toivotaan kaikkien pysyvän matkassa mukana! Meitä keskenmenon kokeneitakin on täällä valitettavan monta - tällä kertaa kaikki menköön hyvin :)
Itsellä on ollut ihan samaa huolta oireiden puuttumisesta, ihana kuulla oireettomuuden olevan näin yleistä! Mulla ei oo oikeastaan mitään "oloja", ei maha- tai tissikipuja, väsymystä, palelua, saati pahoinvointia. Pitäis yrittää nauttia tästä hyvästä olosta, mut kun ei ihan uskalla... Helpotti kyllä, kun kuulee muilla olevan samanlaista.
Varhaisultra kuuluu itselläkin suunnitelmiin. Millä viikolla sinne pääsee/kannattaa mennä?
Lela 4+6
PS. Tein tuohon alkuun listan meistä. Kertokaa, jos tuli vahingossa virheitä. Halutaanko listaan muuta tietoa (ikä, asuinalue tms.)?
Se lienee niin että kun on viikkoja 6-> niin alkaa syke löytyä, että silloin kai kannattaa varhaisimmillaan mennä. Mutta silloin voi olla niin, että sykettä ei vielä löydykään vaikka kaikki periaatteessa onkin ok, on vaan liian aikaista. Tästä syystä lienee viisasta odottaa vielä jonkin aikaa. Itse ajattelin että jos menen, niin menen viikoilla 7-9. Myöhemmin en enää viitsi mennä kun on sitten nt-ultrakin niin lähellä. Ja neuvolassakin alkaa jo kuulla sydänääniä. Minulle kun olisi tärkeintä saada tieto siitä että tämä raskaus ei ole mikään tuulimunaraskaus, johon riittää se että syke kuuluu. Mutta ultrassa näkisi myös sen, minne se alkio on kiinnittynyt. Ja olis se muutenkin kiva, on vaan aika hinnakas varmistuskäynti, soittelin paikalliselle yksityiselle ja siellä ainakin oli reilun satasen tuo toimenpide. Ehkä jossain muualla olis halvempaa, onko teillä tietoa minkä hintaista tuo muualla on?
Tuohon listaan voisi minusta laittaa ainakin synnytyssairaalan, olis hauska tietää jos sattuis palstalaisen kanssa samaan aikaan laitokselle. Miksei muutakin. Miltä tällainen teistä muista kuulostaa?
Ja viimeisenä, olen uusi tällä palstalla joten oikaskaa minut ruotuun jos hölmöilen jotain. :)
Tänään testattu ja LA:ksi arvioin 4.1... Todennäköisesti muuttuu vielä, mutta näillä tiedoilla mennään siihen asti.
Yksi lapsi löytyy jo ennestään (-09) joten pikkukakkosta odotellaan.
Itselläni on ikää 23 vuotta.
Raskausoireita ei oikeastaan vielä ole ilmennyt, mikä on kumma kun ensimmäisessä raskaudessa taisin oireilla alusta asti lähes kaikella mahdollisella tavalla.
Onnea muuten kaikille plussanneille. Kaikki sormet ja varpaat ristiin, että kaikki menisi hyvin. :)
Täällä vielä viides mamma, jolla LA 4.1. Pikkukakkosta odotellaan, esikoinen täyttää syksyllä 3v. Ekassa raskaudessa pääsin vähin vaivoin ja nyt kuvittelen, että olevinaan ois enempi oireita, mutta tiedä sitte... Plussasin vappuaattona, joten ei tätä vielä malta uskoa täysin todeksi! Neuvolan varasin tänään ja sain ajan rv 9, sen jälkeen voinen sitte huokasta!
Täällä myös liittyy onnellisena joukkoon mamma, jolla LA 2.1 ja neljättä odotellaan. Kaikista raskauksista on ollut alkuun oireena väsymys ja niin nytkin. Kuopus on tällä hetkellä jo 4,5v. joten on tämä taas jotenkin niin ihmeellistä. Jännittää varmaan eniten tämä raskaus. Ihanaa odotusta kaikille tammikuun toivotuille.
Tervehdys!
Minä odotan aina "hampailla" joten hammaslääkäriin mars! kamalaa särkyä koko vasemmalla puolella. Edellisissä raskauksissa ihan sama juttu että hammassärky ja hampaan reijät on yhtä varma merkki kun raskaustesti ;)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KOS = Kätilöopisto
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
RAS = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala