Mitä se pelkää, joka tilittää, että pelottaa persujen suosio?
Aivan kuin niillä olisi joku yksinvalta tms.
Niin mikä se kamala pelonaihe on?
Kommentit (66)
ja hänen kaltaisensa. En pelkää näitä untuvikkoja, naiiveja ja vähän hölmöjä uusia kansanedustajia. Heillä menee aika aluksi ihan vain lukemansa ymmärtämiseen. Ilman koulusivistystä sahaaja-pohjalta voi olla vaikea päästä jyvälle eduskunnassa työskentelystä. Pelkään näitä muutamia persu-puolueen älykköjä, jotka käyttävät valtaansa pahaan. Todellakin pelottaa mihin suuntaan ollaan menossa. En tiedä enää haluanko lasteni kasvavan tässä maassa aikuisiksi.
Muuttakaa sitten pois jne.
Persujen tavoitteena taitaa olla vallan muu kuin maahanmuuton kitkeminen. Ensin pakolaiset pois Suomesta, sitten älykkäät ja pystyvät. Loppuja, eläkeläisiä, joita tulevina vuosina on riittämiin sekä kouluttamattomia on helppo sitten johtaa haluamaansa suuntaan. Persuja sietää pelätä.
Vanhempiani en kuitekaan heidän armoilleen jätä.
No hän lapsineen muuttaa pois sinne missä haluaa lastensa kasvavan aikuisiksi..
mitä persut edustavat. Juuri noin kuin tässäkin ketjussa on kirjoitettu, se kehä pienenee ja pienenee, mikä on "sallittua", hyväksyttävää ja "normaalia", ja kaikkea epänormaalia karsastetaan ja hyljeksitään. Kun tarpeeksi kauan hoetaan jotain teesejä, niiden sanoma jää elämään. En halua, että Suomi muuttuu muukalaisvihamieliseksi yhden totuuden maaksi, jossa kukaan ei uskalla olla oma itsensä.
Minä äänestin perussuomalaisia kuten lähes 20 %:a kansasta. Te olette siis ihan oikeasti noin suvaitsemattomia ja ennakkoluuloisia perussuomalaisia kohtaan? Eihän teidän juttuissanne ole päätä eikä häntää. Viimeisen kk aikana jos jotkut ovat jääneet jyrän alle niin ne on perussuomalaiset itse. Toivottovasti vuoden sisällä tämä järjetön pelko unohtuu ja huomataan, että homma toimii hienosti. Miksei se toimisi, toimiihan se Sveitsissäkin? Sveitsissä kävi juuri samalla lailla ja nyt heillä on jo päälle 30 %:n kannatus. Itse asun ulkomailla ja ymmärrän hyvin miksi jossain vaarallisella Helsingin ghettoasuinalueella joku äänesti perussuomalaista Halla-Ahoa. Turvallisuus on yksi ihmisen perustarve, ei taida kuulua Maslowin tarvehierarkiaan, mutta kyllä ihmiset vaan arvostavat rauhaa ja turvallisuutta. Meillä kävi täällä ulkomailla tänään mustalaisia, varastivat rattaat pihasta. Muutama viikko sitten kävi oveen koputtamassa Karibian alueelta tullut huumehörheli. En tiedä olenko edes Suomeen enää tulossa, mutta te jotka eniten pelkäätte, muuttakaa ulkomaille ja huomaatte, että olette väärässä monessa asiassa. Ulkomailla asuminen avartaa ja saatte Suomesta heiman eri kuvan, se avartaa ja saa teidät kunnioittamaan sitä todellista Suomea. Perussuomalaisten ehdokkaathan ovat hyvä läpileikkaus kansasta, ei mitään poliittisia broilereita vaan yrittäjiä, koulutettuja, ammattilaisia jne. Itse arvostan esim yrittäjän paljon korkeammelle kuin jonkun suojatyöpaikan saaneen humanistin, joka ei koskaan tuota mitään eikä työllistä. Niin olen itse humanisti!
suvaitsemattomuuden juurille. Siellä itää koulukiusaajan mentaliteetti.
Ensin ei hyväksytä maahanmuuttajia, eikä pakolaisia. Sitten ei hyväksytä homoseksuaaleja. Seuraavaksi ei hyväksytä "viherpiipertäjiä". Ympyrä pienenee ja pienenee. Pian ei hyväksytä tietyn tukanvärin omaavia, vähintäänkin heissä on jotakin epäilyttävää. Ei hyväksytä tietyllä tapaa pukeutuvia eikä silmälasipäisiä. Ei hyväksytä poikkeavuutta. Ei liian lihavia tai liian laihoja. Jne. jne. Lopulta jäljellä on yhteiskunta, jossa kukaan ei uskalla liikahtaakaan ettei poikkeaisi massasta liikaa.
sitten äänestävät Suomen eduskuntavaaleissa. Loistavaa.
Ulkomailla asuminen avartaa, tosiaan. Eri ihmisiä tosin eri tavoilla.
Itseäni mietityttää, mitä ihmiset näkee kokoomuksessa. Kokoomus ja keskusta ei ole vuosien varrella saanut aikaiseksi kuin Suomen velkaantumaan ja menettämään itsenäisyyden.
Ihmisten mielestäkö olisi parempi, että tuloerot sen kuin kasvaa, Suomi maksaa kaikkien loppujenkin EU-maiden velat jne? Kuka sitten maksaa Suomen miljardi-velat ja auttaa Suomen suosta? Ei taatusti kukaan! Eli hyvä vaan, että saatiin perussuomalaiset jarruttamaan rahan tuhlausta.
Toivon mukaan kaikki aselakien uudistukset(=höllentämiset) ja homojen adoptio-oikeudet otetaan mietintään vasta kun on laitettu Suomen talous ja tuki-systeemit kuntoon.
En todellakaan kannata sitä, että tänne raahataan kusettavia mamuja ja maksetaan niille tyhjästä. En kannata sitä, että ulkomainen saa töitä ennemmin kuin suomalainen nuori. En pidä itseäni ahdasmielisenä tai suvaitsemattomana, totean vain, että mitä varten meidän pitää hyysätä muunmaalaisia ennemmin kuin suomalaisia? Kansainvälisyydessä on menty jo liian pitkälle.
Ennen EU:ta asiat olivat paremmin kun Suomi sai päättää itse omista asioistaan. Nykyään pitää pyllyn pyyhkimiseenkin kysyä lupa EU-komissiolta.
Suurin osa suomalaisista valitti ennen vaaleja, että pitää saada muutosta aikaiseksi. Nyt muutos on tarjolla ja mitä suomalaiset tekee: valittaa!
Jos ei perussuomalaiset saa mitään kunnollista aikaiseksi, se asia korjataan seuraavissa vaaleissa.
Ja on niitä turhakkeita muissakin puolueissa. Mikko Alatalot ja Juha Miedot sun muut. Mitä ovat saaneet aikaan? Anni Sinnemäkikin ministerinä ei osannut ikinä ottaa vastuuta mistään.
Ei perussuomalaiset yksin päätöksiä tee. Onhan eduskunnassa muitakin puolueita.
Natsi- ja diktaattori-vertaukset ovat halventavia ja asiattomia.
Toivon mukaan kaikki aselakien uudistukset(=höllentämiset) ja homojen adoptio-oikeudet otetaan mietintään vasta kun on laitettu Suomen talous ja tuki-systeemit kuntoon.
Kuvitteletko ihan tosissasi, että ensin laitetaan Suomen talous ja tuki-systeemit kuntoon?
Kolme viime aikoina näkemääni "lausuntoa" (Niinistö, Halla-aho ja Teuvo Hakkarainen) ovat kaikki keskittyneet ns lillukan varsiin. Niinistö aloittaisi Dragsvikin lopettamisella (upea veto, sillähän sitä puolustusvoimat tehostetaankin). Halla-ahon listauksista täällä on jo erillinen keskustelu (myös upea veto, tuosta se lähtee, hyvä Hallis). Ja Teuvokin kertoi, kuinka ihan ekaksi pistetään ne rajalle tulevat "neekerit" kuriin ja nuhteeseen.
Aloitetaan Suomen kuntoon pistäminen pikakäännytyslaista ja Dragsvikin sulkemisesta. Sillä saadaan Suomi ja talous nousuun! Ei enää tarvitse työttömien kärsiä työttömyydestä ja mummotkin tulevat vanhainkodissa kunnolla hoidettua.
Ehkä ihmisiä pelottaa se ahdasmielisyys, jota Perussuomalaiset edustavat. Itselleni tuota ahdasmielisyyttä edustavat Persujen suhtautuminen ulkomaalaisiin, homoihin, uskonnottomiin ja muihin vähemmistöihin. Ja kun tästä ahdasmielisyydestä on tehty yleisesti hyväksyttävää, muuttuu Suomessa ilmapiiri entistä kyräilevämmäksi ja ilkeämielisemmäksi suvaitsevaisuuteen pyrkimisen sijaan.
Pelkään, että jo ennestään Eurooppalaisittain tiukkoja maahanmuuttolakeja tiukennetaan, sukupuolineutraali avioliittolaki ei etene ja peruskoulujen tunnustuksellisen uskonnonopetuksen lopettaminen ei toteudu. Mielestäni kaikille pitäisi opettaa yhteistä uskontotietoa/etiikkaa, mutta Perussuomalaiset ymmärtääkseni vastustavat tätä kehitystä.
Minua pelottaa mielipideilmapiirin kiristyminen, suvaitsettomuuden hyväksyminen ja jopa siihen kannustaminen noin korkealta taholta. Minusta nyt vain ei ole ok, että eduskunnassa hilluu mies, joka on toivonut tietylle naisryhmälle raiskausta, fantasioinut ampuvansa homoa päähän ja todennut, että lapsen tukistaminen kasvatustilanteessa on hyväksyttävää. Tiedostan kyllä sen, että viidesosa kansasta haluaa jotakin tämänsuuntaista ja annan persujen politiikalle mahdollisuuden. Vieläpä toivon, että he ottavat hallitusvastuun kaikkien suurten puheidensa jälkeen.
Miksi minä en saisi näistä peloista puhua ääneen?
sitten äänestävät Suomen eduskuntavaaleissa. Loistavaa.
Ulkomailla asuminen avartaa, tosiaan. Eri ihmisiä tosin eri tavoilla.
Politiikkaa, siis Suomen ja nykyisen asuinmaanikin seuraan päivittäin. Luin mm läpi kaikkien puolueiden ohjelmat jne. Voinen väittää, että omaan aika hyvän yleissivistyksen mitä tulee politiikkaan toisin kuin täällä suurin osa. Suomalaiset tuttuni täällä äänestivät muuten kaikki perussuomalaisia, joten avartaa se tai synkentää ajatuksia. Suomeen tulemme jos työasiat ja lasten koulut menee joskus sopivasti yhteen, talo meillä on edelleen Suomessa, joten paikka löytyy aina. Suosittelen ulkomailla asumista todellakin, näistä teidän kommenteista paistaa juuri sellainen pullantuoksuinen pelko kaikkea uutta kohtaan, samalla olette olevinanne niin suvaitsevaisia vaikka oikeasti olette juuri muutosvastarinnan ensimmäisellä pykälällä ja vastustatte henkeen ja vereen muutosta ja uusia tuulia ja oletti suvaitsemattomia. Verhoatte sen vaan tuohon pakolaispolitiikan kiristämiseen.
persupalstailijat aloittivat rajaamalla kunnon kansalaisista pois mamut ja homot. Seuraavaksi mamupatjat ja maahanmuuttajien kanssa työskentelevät. Vihreät ja vasemmistolaiset. Vaalien jälkeen keskustelijat ovat jo käyttäneet sanaa epäisänmaallinen ja toivottaneet tervemenoa kaikille niille, jotka ovat persujen mielipiteitä vastaan.
Pelkään, että tuollaisesta fanaattisesta mouhoilusta ja toisten ihmisten nimittelystä ja vihapuheesta tulee salonkikelpoista. Olen aina pitänyt suomalaisia jokseenkin sivistyneinä, ja vaikkei koulusivistyneinä niin ainakin hyväntahtoisina ihmisinä. Siksi persujen saama kannatus tavallaan horjutti maailmankuvaani, en kuulukaan sellaiseen kansaan kuin luulin. Tuntuu, etten olekaan hyviksiä.
Ensin ei hyväksytä maahanmuuttajia, eikä pakolaisia. Sitten ei hyväksytä homoseksuaaleja. Seuraavaksi ei hyväksytä "viherpiipertäjiä". Ympyrä pienenee ja pienenee. Pian ei hyväksytä tietyn tukanvärin omaavia, vähintäänkin heissä on jotakin epäilyttävää. Ei hyväksytä tietyllä tapaa pukeutuvia eikä silmälasipäisiä. Ei hyväksytä poikkeavuutta. Ei liian lihavia tai liian laihoja. Jne. jne. Lopulta jäljellä on yhteiskunta, jossa kukaan ei uskalla liikahtaakaan ettei poikkeaisi massasta liikaa.
Pelkään, että tuollaisesta fanaattisesta mouhoilusta ja toisten ihmisten nimittelystä ja vihapuheesta tulee salonkikelpoista. Olen aina pitänyt suomalaisia jokseenkin sivistyneinä, ja vaikkei koulusivistyneinä niin ainakin hyväntahtoisina ihmisinä. Siksi persujen saama kannatus tavallaan horjutti maailmankuvaani, en kuulukaan sellaiseen kansaan kuin luulin. Tuntuu, etten olekaan hyviksiä.
Suomalaiset tuttuni täällä äänestivät muuten kaikki perussuomalaisia, joten avartaa se tai synkentää ajatuksia. Suomeen tulemme jos työasiat ja lasten koulut menee joskus sopivasti yhteen, talo meillä on edelleen Suomessa, joten paikka löytyy aina. Suosittelen ulkomailla asumista todellakin, näistä teidän kommenteista paistaa juuri sellainen pullantuoksuinen pelko kaikkea uutta kohtaan,
Mun ulkomailla asuvat tuttuni eivät äänestäneet perussuomalaisia. Päin vastoin. ILmaisivat myös aika voimakkaasti kauhistuksensa persujen menestyksestä vaaleissa.
Lisäksi, toisin kuin oletat, olen minäkin siellä "ulkomailla" asunut. Lisäksi olen töissä ns kansainvälisessä maassa (toimistoja noin 20 eri maassa, kaikissa maanosissa, työntekijöissä 40 eri kansalaisuuden edustajia). Jotain voin siis sanoa "ulkomaista"kin tietäväni ;-)
Nyt ihan mielenkiinnosta kysyn, että missä päin "ulkomaita" asut?
Suomalaiset tuttuni täällä äänestivät muuten kaikki perussuomalaisia, joten avartaa se tai synkentää ajatuksia. Suomeen tulemme jos työasiat ja lasten koulut menee joskus sopivasti yhteen, talo meillä on edelleen Suomessa, joten paikka löytyy aina. Suosittelen ulkomailla asumista todellakin, näistä teidän kommenteista paistaa juuri sellainen pullantuoksuinen pelko kaikkea uutta kohtaan,
Mun ulkomailla asuvat tuttuni eivät äänestäneet perussuomalaisia. Päin vastoin. ILmaisivat myös aika voimakkaasti kauhistuksensa persujen menestyksestä vaaleissa.
Lisäksi, toisin kuin oletat, olen minäkin siellä "ulkomailla" asunut. Lisäksi olen töissä ns kansainvälisessä maassa (toimistoja noin 20 eri maassa, kaikissa maanosissa, työntekijöissä 40 eri kansalaisuuden edustajia). Jotain voin siis sanoa "ulkomaista"kin tietäväni ;-)
Nyt ihan mielenkiinnosta kysyn, että missä päin "ulkomaita" asut?
Englannissa
Vaalien jälkeen keskustelijat ovat jo käyttäneet sanaa epäisänmaallinen ja toivottaneet tervemenoa kaikille niille, jotka ovat persujen mielipiteitä vastaan.
Minä en ole havainnut yhtään tällaista viestiä, edes vastauksena niihin kymmeniin erilaisiin "haen poliittista turvapaikkaa englannista" tai "Muutan pois Suomesta" -tyyppisiin Facebook-ryhmiin.
Perspektiivisi taitaa olla nyt hiukkasen vääristynyt.
On se kumma, kun fiksusta maahanmuuttokriittisydestä tehdään rasismia ja vihaa. Tuo on pelottavaa jos joku. Ja tyhmää.
En nyt varsinaisesti pelkää, mutta häkellyin ihan hurjasti siitä, että esim. omassa vaalipiirissäni yli 20 % ihmisistä (= joka viides) äänesti persuja.
Asun siis alueella, jossa joka viides yli 18-vuotias kannattaa persuja. Eli puoluetta, jonka agendalla kohtuullisen isona on ollut EU-vastaisuus ja muukalaisviha.
(Ja koska täällä meillä liki 100 % äänesti, niin kas, tosiaan, ihan oikeasti joka viides yli 18-vuotias ihan oikeasti äänesti persuja.)
Ärsyttää tuo, että persut haluavat laittaa 30% kansasta marginaaliin kuten sanoivat ennen vaaleja. Suvaitsemattomuus on noussut tälläkin palstalla.
Hallaaho ja 9 muuta kansanedustajaa Suomen Sisun jäseniä ja nuivan manifestin takana, jonka persut allekirjoittaneet.
Persuja äänestetään yhtähyvin alueella jossa on 40% mamuja tai 0%, ei siihen lehtiä tai telkkaria tarvitse edes tiedon tueksi.
ketjusta Teuvo Hakkaraisen tekemisiin. Mies siis puhui hyvin halventavaan sävyyn neekereistä ja matki ölisevällä äänellä muslimien rukouskutsua jne.
->
"Nuo Teivon sanat eivät muuten edes olleet rasismia. Eihän uskonnon arvosteleminen ole rasismia lainkaan, ja tuon neekeri sanankin sanoi ilman pilkkaa, jos tarkkaan kuuntelit. Neekeri on täysin asiallinen sana, jota myös monet neekerit käyttävät itsestään."
Tämän äärellä aika lailla sanat loppuu. Olin jotenkin onnistunut kuvittelemaan että jotkut toisen maailmansodan tapahtumat aiheutuivat lähinnä köyhyydestä, tietämättömyydestä, kehittymättömyydestä jne. Mutta tässä me nyt ollaan 2000-luvun uberkehittyneessä Suomessa, mutta eipä se näköjään mitään auta :(. Tämä on kyllä välillä todella ahdistavaa.