Vai lihavuus on itsekurin puutosta! Anna mun kaikki kestää!
Samoin itsekurin puutetta on tupakan poltto, alle 4-5krt/vkossa liikunnan harrastaminen, terveellisimpien ruokavalioden tuoreruokineen noudattamatta jättäminen, työmatkojen käveleminen tai auton jättäminen vähin 1-2km:n päähän jne. Itsekurin puutetta on myös lasten ja lastenlasten vietetty vähäinen aika, perheenjäsenten laiminlyönti työn varjolla.... Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Aika harvalla on varaa arvostella toisia itsekurin puutteesta sillä jokaiselta sitä puuttuu joltain elämän alueelta.
Kuka nyt haluaisi olla lihava! Joku himoitsee berliininmunkkia kun "olis kiva syödä jotain pientä makeaa". Joku toinen himoitsee berliininmunkkia yhtä paljon kuin narkkari heroiiniannostaan ja syö niitä niin monta kunnes oksentaa. Ongelma on siinä että ihmiset pyörivät omien napojensa ympäri niin että ajattelevat, että jos minä pystyn kieltäytymään siitä munkista niin kaikille se on yhtä helppoa, koska minä, minä minä tiedän, tiedän, tiedän!!! Voi rassukoita, astukaa jo todelliseen maailmaan!
Kommentit (129)
Just joo
"Jollekin yksinkertaiselle tiedoksi että aikaisin nukkumaan käyminen ei ole kiinni itsekurista. Toki jos on sellainen joka nukahtaa milloin ja mihin vain niin on eri asia, mutta pääsääntöisesti kyse on häiriintyneestä vuorokausirytmistä tai muusta unihäiriöstä. Ts. sisäinen kello jätättää ja sitä ei korjata itsekurilla."
Ei tässä nyt mistään unirytmistä puhuta. Kyllähän kaikki tietää että joskus on vaikea mennä nukkumaan kun tulee joku hyvä leffa telkkarista ja vaikka silmät lupsuu niin sitkeesti vaan jatkaa katsomista ja ottaa vaikka kahvin piristyäkseen. Tai vaikka on kavereiden kanssa terassilla ja vaikka tietää että on tosi aikainen aamu, niin on niin hauskaa ettei vaan saa lähdettyä kotiin nukkumaan vaan on pilkkuun asti. Lapsetkin on yleensä sellaisia ettei millään malttaisi nukahtaa, jos vaikka jotain tosi jännittävää tapahtuu tai vähintään elämää menee hukkaan nukkuessa.
Olin muutama vuosi sitten terveystarkastuksessa, jossa otin itse puheeksi silloin lievän ylipainoni ja pyysin apua makeanhimoon. Terveydenhoitajan vastaus oli syödä porkkanaa joka kerta kun tekee mieli makeaa...
Hehee, mulle sanoi lääkäri että juo ennen joka ateriaa lasi vettä!
Oikeesti kyllä ei naurata yhtään, päin vastoin suututtaa kun asiaa vähätellään. Sama kuin sanoisi alkoholistille että aina kun tekee mieli viinaa niin ota lasi vettä! Ei ollenkaan ymmärretä sitä ettei kyse ole siitä juomisesta tai syömisestä vaan riippuvuudesta siihen voimakkaaseen tunteeseen mitä se aiheuttaa. Eikä se vesi täytä niin paljoa että se vaikuttaisi syömishimon aiheuttamaan syömiseen.
Mä syön jos en hillitse itseäni, noin 3500-4000kcal päivässä. ITSEKURILLA saan karsittua siitä noin 1000kcal. Mutta kysynpä vaan että moniko on koittanut elää niin että joka päivä karsii syömisistään 1000kcal elämänsä loppuun asti ja tulee sitten arvostelemaan.
Mua alkoi naurattaa asiallisessa keskustelussa noi bmi-hihhulit jotka alkoi kiistelee ihan toisesta aiheesta :D!
Sitä paitsi 164 cm pitkä nainen olisi Japanissa tai Singaporessa jo _pitkä_, eikä kovinkaan paljoa eurooppalaisen keskipituuden alle.
Hieman eri asia, jos puhutaan 150 cm aikuisista..
Ja mehän olemme singaporelaisia tai japanilaisia, eikö niin? :DEli voimme todeta, ettei siitä ole universaaliksi mittariksi. Ja arvaa mitä Sherlock, se johtuu juuri siitä pituudesta. Eli BMI ei ole hyvä mittari eurooppalaista keskipituutta lyhyemmille tai pidemmille.
kasvavatkin hieman eri käyrällä kuin meikäläiset.
"Ensi vuonna Euroopan unioniin liittyvä piskuinen Maltan saarivaltio ottaa heti ykköspaikan ainakin yhdellä EU:n listalla: Maltan naiset ovat EU:n lyhyintä porukkaa. Myös maltalaiset miehet menestyvät pituuskasvun miinustilastossa hyvin. Ainoastaan portugalilaiset herrat ovat maltalaisia virkaveljiään lyhyempiä.
Maltalaisten naisten keskipituus on 159,9 senttiä, kun koko EU:n keskimitta on 164 senttiä. Maltan miehet ovat keskimärin 169,9-senttisiä, kun EU:n keskimitta on 175,3 senttiä. Vaikka maltalaisilta pituutta puuttuukin, poikittaiskasvun suhteen heillä ei ole ongelmia. Maltalaisista peräti 60 prosenttia kärsii ylipainosta.
(MTV3-STT-Reuters)
on oikein mainio käyttää. Poikkeus: lapset, vanhukset ja ERITTÄIN lihaksikkaat.
164 cm pitkä ihminen ei ole lyhyt eikä pitkä. Suomessa naisten keskipituus ollut, nykyisin taitaa olla 166 cm.
Ja tavalliselle naiselle, joka painaa 63 kg ja on 164 cm pitkä, niin on normaalipainoinen nainen.
Kysehän ei ole pelkästään pituudesta, vaan muutenkin ruumiinrakenteesta.
Tarkoitatko, että eurooppalainen ruumiinrakenne on pyylevämpi aasialaiseen verrattuna? Vai, että heillä on "kevyemmät luut"? Vai että eurooppalaisen kuuluukin olla tukevampi kuin aasialaisen?
"Ensi vuonna Euroopan unioniin liittyvä piskuinen Maltan saarivaltio ottaa heti ykköspaikan ainakin yhdellä EU:n listalla: Maltan naiset ovat EU:n lyhyintä porukkaa. Myös maltalaiset miehet menestyvät pituuskasvun miinustilastossa hyvin. Ainoastaan portugalilaiset herrat ovat maltalaisia virkaveljiään lyhyempiä.
Maltalaisten naisten keskipituus on 159,9 senttiä, kun koko EU:n keskimitta on 164 senttiä. Maltan miehet ovat keskimärin 169,9-senttisiä, kun EU:n keskimitta on 175,3 senttiä. Vaikka maltalaisilta pituutta puuttuukin, poikittaiskasvun suhteen heillä ei ole ongelmia. Maltalaisista peräti 60 prosenttia kärsii ylipainosta.
(MTV3-STT-Reuters)
käyttää Euroopassa ja sitä myöden Suomessa. Amen.
Pro ana mamma hävisi matsin. Olet kyllä aika laihuushullu, jos 164/63 on mielestäsi lihava. Huh huh.
Kysehän ei ole pelkästään pituudesta, vaan muutenkin ruumiinrakenteesta.
Tarkoitatko, että eurooppalainen ruumiinrakenne on pyylevämpi aasialaiseen verrattuna? Vai, että heillä on "kevyemmät luut"? Vai että eurooppalaisen kuuluukin olla tukevampi kuin aasialaisen?
tiedän ainoastaan sen, että aasialaiset vauvat kasvavat eri käyrällä.
Mun mielestä on silmämääräisesti kyllä nähtävissä, että esim. japanilaisilla on ihan erilainen ruumiinrakenne kuin meillä.
HUOM! Eurooppalaisten naisten keskipituus ON 164 cm!
Mutta kun se BMI kattaa miestenkin pituuden, joten keskipituus pitää laskea kaikista. BMI ei ole pelkästään naisille....
että 164 cm NAINEN, joka painaa 63 kiloa, on pullukka, ja niin ei ole, koska hänellä on se BMI N-O-R-M-A-A-L-I
että se BMI on viitteellinen arvio, se kertoo jotain joukosta ihmisiä, mutta ei välttämättä kauheasti yksittäisestä ihmisestä. Se on tilastointikeino.
Mikshän tuosta BMI:stä on tullut muuten tuommoinen muotijuttu nykyään? Ennenhän siitä vaahtosi vain syömishäiriöiset.
164 cm on juuri europpalaisten naisten keskipituus!
Suomessahan tuo lienee paljon pidempi. 164cm on kyllä jo aika lyhyt. Ja olen samaa mieltä, 164/63kg vaikuttaa aika paljolta.
Suomessahan tuo lienee paljon pidempi. 164cm on kyllä jo aika lyhyt. Ja olen samaa mieltä, 164/63kg vaikuttaa aika paljolta.
sairastu syömishäiriöön. Sinulla todella huolestuttava asenne painoon.
että 164 cm NAINEN, joka painaa 63 kiloa, on pullukka, ja niin ei ole, koska hänellä on se BMI N-O-R-M-A-A-L-I
Mutta kyllä se minunkin mielestäni paljolta vaikuttaa, sanoi bmi:t mitä vaan. Onko kyseessä joku voimalulajien harrastaja?
eli KOLME kokonaista senttiä :D
164/63 on normaali paino ja sen näyttää normaali painoindeksikin.
164/63 on normaali paino ja sen näyttää normaali painoindeksikin.
Pääasiahan on, että on itse tyytyväinen läskeihinsä, eikö niin?
Eli voimme todeta, ettei siitä ole universaaliksi mittariksi. Ja arvaa mitä Sherlock, se johtuu juuri siitä pituudesta. Eli BMI ei ole hyvä mittari eurooppalaista keskipituutta lyhyemmille tai pidemmille.