Vai lihavuus on itsekurin puutosta! Anna mun kaikki kestää!
Samoin itsekurin puutetta on tupakan poltto, alle 4-5krt/vkossa liikunnan harrastaminen, terveellisimpien ruokavalioden tuoreruokineen noudattamatta jättäminen, työmatkojen käveleminen tai auton jättäminen vähin 1-2km:n päähän jne. Itsekurin puutetta on myös lasten ja lastenlasten vietetty vähäinen aika, perheenjäsenten laiminlyönti työn varjolla.... Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Aika harvalla on varaa arvostella toisia itsekurin puutteesta sillä jokaiselta sitä puuttuu joltain elämän alueelta.
Kuka nyt haluaisi olla lihava! Joku himoitsee berliininmunkkia kun "olis kiva syödä jotain pientä makeaa". Joku toinen himoitsee berliininmunkkia yhtä paljon kuin narkkari heroiiniannostaan ja syö niitä niin monta kunnes oksentaa. Ongelma on siinä että ihmiset pyörivät omien napojensa ympäri niin että ajattelevat, että jos minä pystyn kieltäytymään siitä munkista niin kaikille se on yhtä helppoa, koska minä, minä minä tiedän, tiedän, tiedän!!! Voi rassukoita, astukaa jo todelliseen maailmaan!
Kommentit (129)
164/63 on normaali paino ja sen näyttää normaali painoindeksikin.Pääasiahan on, että on itse tyytyväinen läskeihinsä, eikö niin?
esim. terveydenalan ammattilaiset, että 164/63 on normaalipainoinen nainen. Olette te sairaita, jotka väitätte lihavaksi. Mutta jatkakaa toki, itsenne teette vain tyhmäksi.
toivottavasti kukaan teini ei löydä googlesta tätä ketjua. Hävetkää edes, jos osaatte.
Annetaan kaikkien läskistyä rauhassa, ei siinä ole mitään häpeämistä.
toivottavasti kukaan teini ei löydä googlesta tätä ketjua. Hävetkää edes, jos osaatte.
Alkaa vähän vanhentua jo toi sun vitsi. Pistäpä kone kiinni ja mee nauttimaan ulkoilmasta. Mäkin meen, kun sade taisi just loppua.
Noin empatiakyvytön läski-haukkuja ei ole tervettä seuraa + että omaa sairaalloisen laihuusihanteen. Jos sinua ei todellakaan edes kiinnosta, että sinun kommenttisi vuoksi joku teini voi sairastua.
Voit olla laiha, mutta sydämen sivistys sinulta puuttuu, eli siltä osin sinulta puuttuu todella paljon itsekuria.
Näkee, kuinka paha olo sinulla on. Et voi olla tasapainoinen ihmisenä, etkä äitinä.
Hoikka, mutta fiksu ja empaattinen
paljonkin, koska ei ota huomioon mistä se paino koostuu. Esim. isäni kävi 50-vuotis tarkastuksessa ja BMI:tä tuijottava terveydenhoitaja haukkui isäni läskiksi kunnes tajusi avata silmänsä ja todeta, että 30 vuotta kehonrakennusta harrastaneen isäni painoindeksit paukkuu ihan silkasta lihaksesta, ja rasvaprosentti oli vaarallisen alhainen, koska oli kisadietillä (eli nesteet ja rasvat hetkeksi pois kehosta).
Tämä siis myös lievemmissä tapauksissa, joku normaalipainoinen saattaa olla täysin vailla lihaksia ja koostua hyllyvästä läskistä, ja toinen samanpainoinen saattaa taas omata niin paljon enemmän lihasta, että läskimakkaraa ei saa sormien väliin vaikka yrittäisi.
paljonkin, koska ei ota huomioon mistä se paino koostuu. Esim. isäni kävi 50-vuotis tarkastuksessa ja BMI:tä tuijottava terveydenhoitaja haukkui isäni läskiksi kunnes tajusi avata silmänsä ja todeta, että 30 vuotta kehonrakennusta harrastaneen isäni painoindeksit paukkuu ihan silkasta lihaksesta, ja rasvaprosentti oli vaarallisen alhainen, koska oli kisadietillä (eli nesteet ja rasvat hetkeksi pois kehosta).
Tämä siis myös lievemmissä tapauksissa, joku normaalipainoinen saattaa olla täysin vailla lihaksia ja koostua hyllyvästä läskistä, ja toinen samanpainoinen saattaa taas omata niin paljon enemmän lihasta, että läskimakkaraa ei saa sormien väliin vaikka yrittäisi.
mittari, paitsi vanhuksille, lapsille ja erittäin lihaksikkaille. Muille se pätee hyvin.
yksinkertaiselle tiedoksi että aikaisin nukkumaan käyminen ei ole kiinni itsekurista. Toki jos on sellainen joka nukahtaa milloin ja mihin vain niin on eri asia, mutta pääsääntöisesti kyse on häiriintyneestä vuorokausirytmistä tai muusta unihäiriöstä. Ts. sisäinen kello jätättää ja sitä ei korjata itsekurilla.
Ja vielä:
Jos aikuisen painoindeksi on alle 25 niin ei ole lihava vaikka ei ehkä täytäkään tätä nykyajan ulkonäköihannetta, joka siis on laiha. Painoindeksi on hyvä mittari koska se ottaa huomioon juuri pituuden sopivan painon määrittäjänä. Se sopii ihan yhtä hyvin 150- kuin 180-senttisellekin. Lihaksikkaille ei kuitenkaan. Painoindeksi määrittää ihmisen lihavuuden juuri terveyden näkökulmasta, ei ulkonäön, joten ymmärrän jos joku laihuutta ihannoiva ymmärtää terveen normaalipainoisenkin lihavana. Totuus on että jos bmi on vaikka 24,5 niin ulkonäön kannalta pidetään varmasti hiukan pullukkana. Ikävä kyllä.
Olisi kuitenkin mukavaa jos ihmiset myöntäisivät että minulla on ruokariippuvuus eivätkä voi verrata itsekuriani omaansa. Ajattelen syömistä joka hetki. Ei tarvitse olla nälkää että haluaisin syödä. Lähes pakonomainen halu syömiseen tulee jostain syvältä aivoista. KUKAAN ei kuitenkaan tiedä kuinka vaikeaa minulla on!
Olen lopettanut 12 vuoden jälkeen tupakoinnin 1,5 askia/pv ja kyllä se kuulkaas oli lastenleikkiä siihen nähden millaista itsekuria tarvitaan vahtimaan syömisiäni. Miten elimistö voi unohtaa syömisen kun joka päivä on kuitenkin syötävä?
Kyllä kyse on osin itsekurista, mutta kuinka helvetin paljon sitä pitää olla että pysyy elämään koko elämän kituen? Sitten jotkut idiootit kehtaavat vielä ilkkua.
Olen jo useamman vuoden tiedostanut, ettei kaikki ole kunnossa, kun himoitsen makeaa ihan tolkuttomasti. Olen ollut kuukaudenkin syömättä mitään makeaa, mutta silti sen syöminen pyöri mielessä joka hetki kovemmin. Lopulta annoin periksi, kun tuntui sille että sekoan.
Olin muutama vuosi sitten terveystarkastuksessa, jossa otin itse puheeksi silloin lievän ylipainoni ja pyysin apua makeanhimoon. Terveydenhoitajan vastaus oli syödä porkkanaa joka kerta kun tekee mieli makeaa...
Nykyisin olen 170-senttinen ja 110-kiloinen. Syön niin paljon makeaa (=pirusti kaloreita), että jos onnistuisin pidättäytymään siitä täysin niin olisin normaalipainoinen vuoden päästä.
164/63 lihava. Ei ole. Koska on normaalipainoinen.
Te, jotka sanotte tällaista lihavaksi, olette sairastuneet syömishäiriöön tai haluatte provota, toivottavasti kukaan teini ei löydä googlesta tätä ketjua. Hävetkää edes, jos osaatte.