Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vai lihavuus on itsekurin puutosta! Anna mun kaikki kestää!

Vierailija
26.04.2011 |

Samoin itsekurin puutetta on tupakan poltto, alle 4-5krt/vkossa liikunnan harrastaminen, terveellisimpien ruokavalioden tuoreruokineen noudattamatta jättäminen, työmatkojen käveleminen tai auton jättäminen vähin 1-2km:n päähän jne. Itsekurin puutetta on myös lasten ja lastenlasten vietetty vähäinen aika, perheenjäsenten laiminlyönti työn varjolla.... Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Aika harvalla on varaa arvostella toisia itsekurin puutteesta sillä jokaiselta sitä puuttuu joltain elämän alueelta.

Kuka nyt haluaisi olla lihava! Joku himoitsee berliininmunkkia kun "olis kiva syödä jotain pientä makeaa". Joku toinen himoitsee berliininmunkkia yhtä paljon kuin narkkari heroiiniannostaan ja syö niitä niin monta kunnes oksentaa. Ongelma on siinä että ihmiset pyörivät omien napojensa ympäri niin että ajattelevat, että jos minä pystyn kieltäytymään siitä munkista niin kaikille se on yhtä helppoa, koska minä, minä minä tiedän, tiedän, tiedän!!! Voi rassukoita, astukaa jo todelliseen maailmaan!

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kuitenkin mukavaa jos ihmiset myöntäisivät että minulla on ruokariippuvuus eivätkä voi verrata itsekuriani omaansa. Ajattelen syömistä joka hetki. Ei tarvitse olla mitään erityistä ruokaa, voikkari käy, vaikka 6-8 paahtoleipää, tee ja pari kolme välipalakeksiä ja tippaleipä (=eilisen välipalani :'(...). Tänään olen taas taistellut ja pysynyt kaloreissa.

Ei tarvitse olla nälkää että haluaisin syödä. Lähes pakonomainen halu syömiseen tulee jostain syvältä aivoista. Se ilmaantui joskus teiniässä kun hormonitoiminta alkoi herätä. Ehkä voisin saada diagnoosin ahmimishäiriö, mutta olen vain lievästi ylipainoinen joten enpä tiedä. KUKAAN ei kuitenkaan tiedä kuinka vaikeaa minulla on!

Olen lopettanut 12 vuoden jälkeen tupakoinnin 1,5 askia/pv ja kyllä se kuulkaas oli lastenleikkiä siihen nähden millaista itsekuria tarvitaan vahtimaan syömisiäni. En nyt väitä että tupakanpolton lopetus oli lasten leikkiä, kyllä minä silloinkin ekat kuukaudet kiduin kunnes elimistö alkoi unohtamaan nikotiinin ja tupakoinnin tapana. Mutta miten elimistö voi unohtaa syömisen kun joka päivä on kuitenkin syötävä? Salille ja jumppiin saan itseni helposti 3-6krt/vkossa, mihin ei yksikään ystäväni pysty. Veren maku suussa usein sinne menen, enkä voi sanoa että liikunnasta pidän, mutta onpahan liikkuminen sentään helpompaa kuin tarkkailla joka suupalaa.

Kyllä kyse on osin itsekurista, mutta kuinka helvetin paljon sitä pitää olla että pysyy elämään koko elämän kituen? Sitten jotkut idiootit kehtaavat vielä ilkkua.

Vierailija
82/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainioita keksimään syitä lihavuuteensa.

Lapseni kummitäti on n. 30 kg ylipainoinen. Hän väittää liikkuvansa aivan tolkuttomasti ja ettei syö oikeastaan ollenkaan. On rampannut tutkimuksissa joissa on todettu hänen olevan terve, eli ei mitään sairautta joka aiheuttaisi ylipainon.

Kuitenkin kun on meillä käymässä, hän syö lämmintä ruokaa 2,5 kertaisen annoksen minuun verrattuna. Jos on kakkua kahvin kanssa, hän syö sitä 3-4 palaa. Karkkia nainen mussuttaa autossa istuessaan, töissä vähän väliä jne..

Lihavilla ihmisillä on helposti kierotunut asenne syömisitään ja kovasti keksitään syitä sille miksi on liikakiloja, eikä suostuta katsomaan peiliin mistä se lihavuus johtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä mitataan painon suhdetta pituuteen. Henkilöllä, joka on mitoiltaan 164/63 on normaali BMI 23,4 eli normaali

Painoindeksin laskeminen

Pituus: 164 cm

Paino: 63 kg

Painoindeksi on: 23,4 - Normaali paino

On aika vaarallista hokea täällä noita pullukkakommentteja, jos vaikka joku teini lukee ja ajattelee olevansa pulska, kun joku pro ana mamma niin sanoo.

Vierailija
84/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksaa kyttäillä lihavia ihmisiä ja pohtia syitä heidän lihavuuteensa? Mua ei vois vähempää kiinnostaa toisten paino! Jos joku haluaa pohtia ylipainoaan mun kanssa, niin se sopii, mutta muuten ei kiinnosta kyllä ollenkaan.

Kaikenlaisia pakkomielteitä sitä...

Vierailija
85/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainioita keksimään syitä lihavuuteensa.

Lapseni kummitäti on n. 30 kg ylipainoinen. Hän väittää liikkuvansa aivan tolkuttomasti ja ettei syö oikeastaan ollenkaan. On rampannut tutkimuksissa joissa on todettu hänen olevan terve, eli ei mitään sairautta joka aiheuttaisi ylipainon.

Kuitenkin kun on meillä käymässä, hän syö lämmintä ruokaa 2,5 kertaisen annoksen minuun verrattuna. Jos on kakkua kahvin kanssa, hän syö sitä 3-4 palaa. Karkkia nainen mussuttaa autossa istuessaan, töissä vähän väliä jne..

Lihavilla ihmisillä on helposti kierotunut asenne syömisitään ja kovasti keksitään syitä sille miksi on liikakiloja, eikä suostuta katsomaan peiliin mistä se lihavuus johtuu.

miksi ovat lihoneet.

Sinulla ei sen sijaan ole itsekuria pitää suutasi kiinni lapsesi kummitädin painoasioistasi.

Eli olet juoruilija.

-Hoikka, ja myös korrekti-

Vierailija
86/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis ei lasketa jotain sairautta.

Myönnän että itselläni on huono itsekuri tupakoinnin suhteen. Voin olla ilmankin vaikka viikkoja ja sitten repsahdan muutamaan röökiin.

Ruuan suhteen ei mitään ongelmaa, en saa mitään kiksejä herkuista tai hyvästä ruaasta, syön vain siksi että ihmisen pitää syödä pysyäkseen hengissä, ja siksi katsonkin hyvin tarkkaan mitä syön.

Mutta en kyllä keksi ikinä mitään tekosyitä sille miksi välillä poltan , voin ihan hyvin sanoa että nyt vaan tekee mieli ja sillä selvä.

Vierailija
87/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä mitataan painon suhdetta pituuteen. Henkilöllä, joka on mitoiltaan 164/63 on normaali BMI 23,4 eli normaali

Painoindeksin laskeminen

On aika vaarallista hokea täällä noita pullukkakommentteja, jos vaikka joku teini lukee ja ajattelee olevansa pulska, kun joku pro ana mamma niin sanoo.

BMI huononee mittarina, jos kyseessä on tavallista lyhyempi ihminen tai pidempi. Ja 164cm on aika kääpiö, joten 63kg on sille painona pullukan puoleinen.

Vierailija
88/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksin laskeminen

BMI huononee mittarina, jos kyseessä on tavallista lyhyempi ihminen tai pidempi. Ja 164cm on aika kääpiö, joten 63kg on sille painona pullukan puoleinen.

vajakki, jos et sitä tajua.

Asian voit tarkistaa lääkäriltä, ja kysyä.

Vierailija
89/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän on täälläkin käyty lukemattomat keskustelut, ja netti pullistelee tietoa kuinka BMI on huono mittari, koska ei ota esimerkiksi huomioon keskivartalolihavuutta. BMI on ainoastaan siksi käytössä, että on niin helppo laskea. Ymmärrän toki tuohtumisesi, jos BMI on ainoa tapa saada sinutkin tuntemaan itsesi normaalipainoiseksi.

Vierailija
90/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän on täälläkin käyty lukemattomat keskustelut, ja netti pullistelee tietoa kuinka BMI on huono mittari, koska ei ota esimerkiksi huomioon keskivartalolihavuutta. BMI on ainoastaan siksi käytössä, että on niin helppo laskea. Ymmärrän toki tuohtumisesi, jos BMI on ainoa tapa saada sinutkin tuntemaan itsesi normaalipainoiseksi.

Painoindeksiä käytetään jokaisessa terveyskeskuksessa ja lääkärin vastaanotolla mittaamaan sitä, onko henkilö lihava vai ei. Jos on bmi 23,4 ei ole lihava, se on ihan fakta.

Ainoa, keillä bmi ei sano totuutta on esim. tosi isot ja lihaksikkaat painonnostajat, heillä bmi näyttää lihavuutta, vaikka heillä on bmi korkea, vaikka rasva% tosi alhainen. Lihas painaa enemmän kuin läski.

Vierailija
91/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI http://en.wikipedia.org/wiki/Body_mass_index

Miehistä 20% on painoindeksin mukaan ylipainoisia vaikka rasva% mukaan eivät ole.

Ei ole kauhean hyvä mittari aina.

Oma BMI on 27 ja rasva% 15%.

Harrastan painonnostoa :)

Eli olen ylipainoinen, mutta en sittenkään.

Ja, kyllä. Lihavuus on sitä, että syö enemmän kuin kuluttaa. Pitää siis löytyä kuria kuluttaa enemmän tai tankata vähemmän.

Itselleni on aina käynyt kummatkin yhtäaikaa. Kun olen lisännyt kulutusta on makean himo kadonnut.

Vierailija
92/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lääkärisivusto. Artikkelit ovat lääkäreiden kirjoittamia, ei pro ana av-mammojen.

Painoindeksi (Body Mass Index, BMI) on käytetyin ja käyttökelpoisin painoon perustuva lihavuuden ja laihuuden osoitin. Normaalipainoisen painoindeksin pitäisi olla välillä 18,5 - 24,9.

Painoindeksiluokat aikuisilla ovat seuraavat:

Normaalia alhaisempi paino

18,4 tai alle

Normaali paino

18,5 - 24,9

Lievä lihavuus 25,0 - 29,9

Merkittävä lihavuus

30,0 - 34,9

Vaikea lihavuus 35,0 - 39,9

Sairaalloinen lihavuus

40,0 tai yli

Vierailija
93/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksi (Body Mass Index, BMI) on käytetyin ja käyttökelpoisin painoon perustuva lihavuuden ja laihuuden osoitin. Normaalipainoisen painoindeksin pitäisi olla välillä 18,5 - 24,9.

ja jos on 164/63, on normaalipainoinen. Piste. Menkää hakemaan apua tuohon anoreksian himoonne.

Vierailija
94/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ylipainoinen. Itsekurilla sain painon alas ja pysymään siellä.

vahtia jokaista suupalaani, vaan haluan nauttia elämästä myös hyvän ruoan parissa.

Jos lihavuuteni häiritsee jotain kurppanaa kenraalia, niin voi voi. ; )

Vierailija
95/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on terveellinen paino?

WHO:n mukaan BMI 18,5 - 24,9 on normaali ja terveyden kannalta ihanteellinen. Normaalipainoisen ei tarvitse laihduttaa eikä lihoa.

Eli jos on 164/63, ei tarvitse laihduttaa eikä ole lihava(ellei lasketa pro ana av-mammaa) Toki pitää pitää huoli, ettei paino nouse yli normaalin BMI:in. Yli 25 on lievä lihavuus. 164/63 on bmi 23,4 eli normaali.

Vierailija
96/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksi (Body Mass Index, BMI) on käytetyin ja käyttökelpoisin

Ja johtuu siitä, että jokainen pulskahko kääpiö osaa ja pystyy sen laskemaan. Ei se siitä optimaalista tee.

Tuosta voi kokeilla arvioida rasvaprosenttiasi, on paljon parempi mittari:

http://www.dietandfitnesstoday.com/body-fat-percentage-calculator.php

Vierailija
97/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on aika turha mussuttaa itsekurin puutteesta, jos ihminen on oikeasti henkisesti tai fyysisesti sairas ja tämä sairaus aiheuttaa ylipainon. Näitä sairauksia on todella monenlaisia, eivätkä ne useimmiten näy päällepäin. Masentuneet ihmiset usein lihovat, masennuslääkkeitä käyttävät lihovat, kilpirauhasen vajaatoiminta lihottaa puhumattakaan monista syömiseen liittyvästä häiriöstä (esim. BED).

Kuten joku jo aikaisemmin mainitsikin, noille ihmisille vaikkapa tupakasta vieroittautuminen on paljon helpompaa, kuin ruoka-annoksen kohtuullisena pitäminen. Ruokaa ilman kun ei voi elää, mutta tupakan ostamisen saa sillä itsekurilla kitkettyä pois.

Vierailija
98/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 23 bmi on ylipainoinen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Body_mass_index

Vierailija
99/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
100/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä painossa ihminen ihan oikeasti voi olla tyytyväinen ja onnellinen? Pitääkö kenties olla mallimittainen vai riittääkö BMI 25? Ja heti jos siitä yli menee, muuttuu ilmeisesti katkeraksi ja onnettomaksi ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi