Joulupöytä, jossa suolaa ei saa edes pyytämällä
Olin tällaisessa. Eikö ole oma asiani minkä verran haluan käyttää suolaa? On ruokia joissa suola avaa maun, niin sanotusti.
Kommentit (25)
Ei tarvii tulla ensi kerralla, suolaa itse oma joulupöytäsi.
Onneksi ei tarvinnut lähteä anoppilaan jouluksi. Siellä olisi ollut suolatonta ruokaa, kuivaksi haudutettua paistia, vetisiä perunoita, kuivia joulutorttuja ja lanttu- sekä porkkanalaatikkoa.
Ruoan pitää maistua. Ja joukupöytään kuuluu imelletty perunalaatikko.
Mulla on aina taskupohjalla suolaa tällaisia tilanteita varten ja sieltä salaa ripottelen sitä lisää.
Vieraanvaraisuutta on pitää perusmausteet tarjolla, vaikka ei itse niitä käyttäisi.
Suola on suomalaisten tappaja. Sokeri vasta toisella tilalla. Kohtuullisempaan suolan käyttöön oppii kyllä äkkiä, jos haluaa suojella verisuonielimistöään.
En muista ikinä kuulleeni kenenkään kuolleen suolaan. Vesi tappaa paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
En muista ikinä kuulleeni kenenkään kuolleen suolaan. Vesi tappaa paljon enemmän.
Munuaistautiset ja verenpainetautiset isolla todennäköisyydellä kuolevat juuri suolaan.
Sademetsien ihmisillä ei ole suolaa eikä verenpainetautia.
Vierailija kirjoitti:
Vieraanvaraisuutta on pitää perusmausteet tarjolla, vaikka ei itse niitä käyttäisi.
Suola ei oikeestaan edes ole mauste, vaan sen tehtävä on tuoda esiin raaka-aineen maku.
On kyllä erittäin huonoa käytöstä isäntäväeltä olla antamatta suolaa pyydettäessä. Ihan tulee mieleen, että onko moista edes tapahtunut. Vieläpä joulupöydässä, kun jouluateria on monille kuitenkin tärkeä asia. Juhlissa ei ole tarkoitus vahdata toisten ihmisten ruuan oikeaoppisuutta, vaan herkutella ja pitää hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Suola on suomalaisten tappaja. Sokeri vasta toisella tilalla. Kohtuullisempaan suolan käyttöön oppii kyllä äkkiä, jos haluaa suojella verisuonielimistöään.
Suola on elimistölle välttämätön, sokeri on sairastuttaja.
Aina sama. Joutuu huudella suolia eikä mistään löydy.
Äitini ei anna veljeni lisätä ruokaan suolaa. Sääliksi käy, ei tulis mieleenkään itse mutustella esmes kananmunia ilman suolaa. Samoten määrää että leivän päälle saa laittaa vain yhden lisukkeen, esmes juustosiivun TAI kinkkusiivun, ei molempia. Onneksi asun omillani.
Huh. Olipas se kummallista. Ihminen tarvitsee suolaa välillä ja nesteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munuaistautiset ja verenpainetautiset isolla todennäköisyydellä kuolevat juuri suolaan.
Sademetsien ihmisillä ei ole suolaa eikä verenpainetautia.
Eikä oikein mitään muutakaan. Yhtään mitään.
Ruokaile omassa kodissasi. Sillä asia korjaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Niin niin niin niin niin niin niiiiin niiin.... kuultu ja luettu tuhanteen kertaan!!!!!!
Silti haluan ruokaan kohtuuverran suolaa.
Minä en polta tupakkia enkä juo tippaakaan alkoholia. Uskon, että nuo tuhoo terveyttä myös ihan siinä missä rippu suolaa. Silti en saarnaa niitten vaarallisuudesta aikuisille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin niin niin niin niin niin niiiiin niiin.... kuultu ja luettu tuhanteen kertaan!!!!!!
Silti haluan ruokaan kohtuuverran suolaa.
Minä en polta tupakkia enkä juo tippaakaan alkoholia. Uskon, että nuo tuhoo terveyttä myös ihan siinä missä rippu suolaa. Silti en saarnaa niitten vaarallisuudesta aikuisille ihmisille.
Suola ei ole vaarallista.
Viimeksi kun mittasin niin lukemat oli 120/77 pulssi 55. Ikää yli 50, tykkään suolasta enkä missään nimessä pyri sitä välttelemään. En harrasta myöskään liikuntaa. Amfetamiineissä paineet on jotain 135/89
Omat suolat mukaan ensi kerralla.