Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vai lihavuus on itsekurin puutosta! Anna mun kaikki kestää!

Vierailija
26.04.2011 |

Samoin itsekurin puutetta on tupakan poltto, alle 4-5krt/vkossa liikunnan harrastaminen, terveellisimpien ruokavalioden tuoreruokineen noudattamatta jättäminen, työmatkojen käveleminen tai auton jättäminen vähin 1-2km:n päähän jne. Itsekurin puutetta on myös lasten ja lastenlasten vietetty vähäinen aika, perheenjäsenten laiminlyönti työn varjolla.... Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Aika harvalla on varaa arvostella toisia itsekurin puutteesta sillä jokaiselta sitä puuttuu joltain elämän alueelta.

Kuka nyt haluaisi olla lihava! Joku himoitsee berliininmunkkia kun "olis kiva syödä jotain pientä makeaa". Joku toinen himoitsee berliininmunkkia yhtä paljon kuin narkkari heroiiniannostaan ja syö niitä niin monta kunnes oksentaa. Ongelma on siinä että ihmiset pyörivät omien napojensa ympäri niin että ajattelevat, että jos minä pystyn kieltäytymään siitä munkista niin kaikille se on yhtä helppoa, koska minä, minä minä tiedän, tiedän, tiedän!!! Voi rassukoita, astukaa jo todelliseen maailmaan!

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa on ihan pointti, siis aloittajan jutussa. Harvoin nämä itsekurin puutteesta lihaville huutelijat itsekään täydellisiä ovat. Eli jos esim. tupakoi tai ei harrasta liikuntaa niin turha arvostella myöskään muiden itsekurin puutetta.

Vierailija
42/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen 10 kiloa ylipainoinen. Välillä saan laihdutettua, mutta sitten itsekuri hellittää.

Se on sitten eri asia, että eihän ihmisiä haukkua saa ylipainosta. Tuohan nyt on ihan yleinen totuus, että ihmiset ovat toisiaan arvostelemassa milloin mistäkin asiasta, vaikka kaikilla on elämässään joku kohta, joka ei niin täydellisesti ole hoidettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en sääli, en paijaa enkä voivottele.

Tiedän totisesti miten vaikeita nämä ylipaino-, minäkuva- yms asiat ovat. Minulla oli hurja suklaa-addiktio ja suklaasta luopuminen oli todella vaikeaa. Lisäksi söin muutenkin ihan päin prinkkalaa, söin ihan kaikkeen, iloon, suruun ja siltä väliltä. Olin muutamia vuosia sitten n. 30 kg ylipainoinen ja pudotin ne kilot elämäntapoja muuttamalla. N. kolmessa vuodessa olin normaalipainoinen ja paino on pysynyt samassa. Koska kyse oli elämäntapamuutoksesta eikä laihdutuskuurista, ylipaino ei ole tullut takaisin.

Kyllä minusta nettipalstalla niinkuin silmäkkäinkin aikuiselle voi puhua niinkuin aikuiselle. Se on toisen kunnioittamista.

103

Sovitaan sitten niin että ne, joiden aivoissa rasva ja sokeri laukaisevat mielihyvän, niin syököön niitä. Olkoon mielihyvän orjia niinkuin narkomaanit, alkoholistit jne. Sopusuhtainen ruumiinrakenne ja hyvä terveys ovat mitättömiä sivuseikkoja. Aikuiselta ihmiseltä ei pidä eikä saa vaatia mitään. Ihmisen ei tarvitse hallita itseään millään lailla.

Mutta nykyihmisen elämäntavan vertaaminen metsästäjä-keräilijän elämäntapaan on kyllä niin tolkutonta, että siitä voi päätellä vain sen, että aivot ovat niin täynnä sokeria ja rasvaa ettei sinne mahdu mitään muuta. Väännän rautalangasta: jalan liikkuneet metsästäjä-keräilijät joutuivat kokoamaan niukan ruokansa hieman laajemmalta alueelta kuin av-mamma, joka ajaa autolla kotoa lähimmän Prisman sipsihyllylle.

103

Kiitos rautalangasta, mutta hyvin olet huomannut ettei nykyään tarvitse keräillä ruokaa laajoilta. Silloin oli elinehto että ihmisen aivot huusivat ravintoa silloinkin kun ei ollut nälkä. Mutta tänä päivänä ei tosiaan tarvitse mennä kuin Prisman sipsihyllylle (hienosti huomioitu tuokin), mutta se mielihyväkeskuspa ei tiedäkkään Prismoista ja kermaperunoista ja että nyt ei ole ruuasta pulaa. Terävänä tyttönä nyt varmaan huomaatkin pointin kun vähän avustin.

Ja kyllä ihmisten pitää hoitaa itseään parhaalla tavalla, mutta olisiko mahdoton asia osoittaa hieman empatiaa ihmistä kohtaan joka näiden asioiden kanssa taistelee, ei pysty katsomaan itseään peilistä, ei osta itselleen uusia vaatteita kun tuntee ettei niitä ansaitse ja ruoskii itseään epäonnistumisita. Toivoisin jokaiselle arvostelijalle edes pari vuotta elämää sellaisten mielihalujen kanssa kuin monilla lihavilla on, samoin kuin toivon pienemmät ja hallittavissa olevat mielihalut niille jotka niiden kanssa nyt kamppailevat. Sitten parin vuoden päästä

KÄYDÄÄN VAA'ALLA JA KATSOTAAN KUINKA ON KÄYNYT

Vierailija
44/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa on ihan pointti, siis aloittajan jutussa. Harvoin nämä itsekurin puutteesta lihaville huutelijat itsekään täydellisiä ovat. Eli jos esim. tupakoi tai ei harrasta liikuntaa niin turha arvostella myöskään muiden itsekurin puutetta.

Toki siis lihavuus usein onkin itsekurin puutosta. Mutta ei alkoholistillekaan tai tupakoitsijalle sanota, että nyt vaan otat itseäsi niskasta kiinni ja lopetat eli ts. hankit itsekuria. Samalla tapaa se ylenpalttinen syöminen voi olla jollekin riippuvuus.

Vierailija
45/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka söisin mitä. Onko minulla huono itsekuri?

Samaa itsekuri teemaa voi käyttää siihen

-Onko itsekuria olla uskollinen

-Onko itsekuria lopettaa röökaaminen

-Onko itsekuria lopettaa juominen

-Onko itsekuria lopettaa haukkuminen av:lla

MONI asia on itsekurista kiinni, kuten huomaatte, naiset!

Vierailija
46/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kukaan uutisoi että liian myöhään nukkumaan meno on itsekurin puutosta. Minulle ei ole mikään ongelma mennä aikaisin nukkumaan mutta miehelleni se selvästi on ja pelkään että joku aamu hän vielä nukahtaa työmatkalla rattiin.

Ihmiset tarvitsevat itsekuria eri asioihin. Tosi kurja juttu niille jotka ovat ruokanarkkareita ja joutuvat oikeasti pinnistelemään ettei söisi liikaa. Itsellä taas on liikunta ongelma, en vaan saa itseäni liikkeelle kuin ehkä kerran viikossa vaikka tiedän että pitäisi kun suvussa on mm. nivelrikkoa jne. Onneksi liikkumattomuuteni ei näy päällepäin, toisin kuin siskoni ylimääräiset kilot joiden kanssa taistelee kirjaimellisesti kyyneleet silmissä. Sitten vielä saa lukea lehdistä tuollaista paskaa! Onnea vaan niille joilla on normaali ruokahalu ja pystyvät pitämään se kurissa. Kaikki ei ole niin onnekkaita.

Vierailija
47/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lihavuus on melkein sataprosenttisesti seurausta itsekurin puutteesta. Huutelu ja arvostelu lihavuudesta tms. on sitten asia erikseen. Ihan samalla tavalla se, ettei pysty lopettamaan tupakointia on itsekurin puutosta.

Vierailija
48/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on itsekurin puutetta. ei tarvisi edes paljoa ruokatapoja muuttaa niin AVOT.. mutta kun ei niin ei, aina se terveellisempien elämäntapojen noudattaminen lösähtää jossain vaiheessa...:/ noh, nyt taas uudella innolla :)

Vierailija
49/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka söisin mitä. Onko minulla huono itsekuri?

Samaa itsekuri teemaa voi käyttää siihen

-Onko itsekuria olla uskollinen

-Onko itsekuria lopettaa röökaaminen

-Onko itsekuria lopettaa juominen

-Onko itsekuria lopettaa haukkuminen av:lla

MONI asia on itsekurista kiinni, kuten huomaatte, naiset!

Vierailija
50/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lihavuus on itsekurin puutosta Vain läskit väittävät muuta

Läskit ihmiset on hyviä keksimään syitä lihavuuteensa vaikka totuus on että se on tasan itsekurista kiinni.

Olisin hillitön läski itsekin jos noudattaisin jokaista mielitekoa ja se että saan painoni pidettyä näin alhaisena vaatii ponnistelua ja ITSEKURIA!

T- 51kg/ 164 cm

Vierailija
51/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni on tässä missannut ap:n pointin. Kyllä normaalipainossa pysymiseen tarvitaan usein itsekuria, toiset ENEMMÄN ja toiset VÄHEMMÄN. Ei se ole mitenkään vakio kuinka paljon jonkun tekee mieli sitten vaikka sitä berliininmunkkia. Jollain toisella saattaa sydän alkaa hakkaamaan eikä hän pysty siirtämään ajatuksia muualle, toisella taas mieliteko menee samantien ohi ja unohtaa koko jutun. Mutta jos itseltäkin puuttuu itsekuria jossain asiassa, niin onhan se ilkeää mennä arvostelemaan. Mielummin voisi kysyä voisinko jotenkin auttaa.

Itse en syö esim. juuri koskaan karkkia enkä anna kuin luomuvaihtoehtoja lapsillekaan. Toisilla ei itsekuri tunnu siihen riittävän, vai onko kyse tiedon puutteesta? Luulisi nyt tänä päivänä kaikkien tietävän edes suurin piirteinmikä on terveellistä ja mikä ei?

Vierailija
52/129 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on ikuisuusaihe ja tästä voi vääntää vaikka kuinka.itsekurin puutteesta johtuu ties kuinka moni ongelma tässä maailmassa. myös liikasyöminen. tai vaikka ei määrällisesti söisikään kuin hevonen, niin liikkuminen/kulutus suhteessa syötyyn energiaan on liian vähäistä. olen keski-ikäinen ja lihava (käytetään nyt sitten sitä sanaa, kun kerran hyssytelläkään ei saa, bmi-lievästi lihava).liikun liian vähän suhteessa syömääni energiaan. en silti syö määrällisesti hirveitä annoksia.olen kulinaristi ja herkuttelija. kaikenlisäksi keski-ikäinen ei kuluta enää perustoimintoihin samoja energiamääriä kuin nuorempana.teen pihahommia montakin tuntia päivässä viikonloppuisin, koiran kanssa kävelen min. puolituntia päivässä.olen perusterve, työssäkäyvä, jaksava ihminen.en plta tupakkaa, viinejä nautin viikonloppuisin muutaman lasillinen. nautiskelu ei ole humalahakuista.syön luomuruokaa.itsetehtyä.itseleivottua herkkuja.minulle on aivan sama pitääkö gustav minua viehättävänä tai ei.vain mieheni mielipiteellä on merkitystä.jos mieheni sanoisi minulle, että laihduta - en pidä sinua enää viehättävänä - jättäisin hänet. yhdessä olemme olleet kuitenkin 30 vuotta. viehättävyyteen vaikuttaa niin moni asia, ei pelkästään ulkokuori - laihuus/lihavuus.minulle merkitsee enemmän toisten ihmisten - miesten ja naisten - sydämen sivistys.ihminen on hyvä ja kaunis, kun sillä on hyviä ja kauniita asioita. minusta hägglund ei osoittanut vähäisintäkään harkintakykyä lausuessan mielipiteensä naisten kaarista.

Vierailija
53/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan että minullakin on itsekurin puutosta.

mm. en liiku tarpeeksi

syön usein eineksiä kiireessä (joo, tiedän tekosyy)

Olisin saanut parempia tuloksia opiskellessa jos olisin lukenut enemmän jne.

Onneksi nuo ei tosiaan näy päällepäin.

Vierailija
54/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit ihmiset on hyviä keksimään syitä lihavuuteensa vaikka totuus on että se on tasan itsekurista kiinni.

Olisin hillitön läski itsekin jos noudattaisin jokaista mielitekoa ja se että saan painoni pidettyä näin alhaisena vaatii ponnistelua ja ITSEKURIA!

T- 51kg/ 164 cm

ja sinulla niitä ei ole. Eli siellä päässä on itsekurin puutosta. Tsemppaapa sitä.

164/63

Vierailija
55/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta syöminen ei ole yksi niistä. Olen korkeasti koulutettu, erinomaisin arvosanoin, ja minulla on hyvä työpaikka ja palkka. Kehitän myös itseäni opiskelemalla työn ohessa. Harrastan myös liikuntaa ja huolehdin siitä, että perheen ruoka on monipuolista. Itse myönnän kuitenkin syöväni liikaa, ruoka on minulle se "akilleen kantapää". Ja nimenomaan hyvin tehty kunnon ruoka, ei mikään sipsi-karkkimössö. En myöskään juo laisinkaan alkoholia, enkä tietenkään polta tms. Kuntoni on testien mukaan hyvä.

Olen lievästi ylipainoinen, mutta väittäisin, että monessa asiassa minulla on silti paljon parempi itsekuri kuin useilla tuntemillani hoikilla ihmisillä. Ei voi yleistää, että lihavuus kertoisi henkilön yleisestä itsekurin puutteesta.

Vierailija
56/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekuria vaatii myös hyvät käytöstavat netissä ja sinulla niitä ei ole. Eli siellä päässä on itsekurin puutosta. Tsemppaapa sitä.

164/63

Nyt fatso takaisin syömään, niin saat aivotoimintaan tolkkua.

Vierailija
57/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paheksuttavaa? Eikö paheksuttavampaa tosiaan ole esim. selän takana haukkuminen, uskottomuus, ilkeily, lapsille tiuskiminen jne jne. Lihavuudella aiheuttvaa haittaa vain itselleen. Jokaisella on kuitenkin ihmisarvo ja kaikki ovat samanarvoisia.

Vierailija
58/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutakuin syömishäiriöisen mielestä.

Ja huomaa tästäkin ketjusta, että vaikka on painonhallinnassa itsekuria, niin sitä ei ole monessa muussa asia tippaakaan...

Vierailija
59/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

164/63 ei ole ylipainoinen.

On se kyllä naiselle aika pulskahko, jollei ole esim. painonnostaja.

Vierailija
60/129 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit ihmiset on hyviä keksimään syitä lihavuuteensa vaikka totuus on että se on tasan itsekurista kiinni. Olisin hillitön läski itsekin jos noudattaisin jokaista mielitekoa ja se että saan painoni pidettyä näin alhaisena vaatii ponnistelua ja ITSEKURIA! T- 51kg/ 164 cm

ja sinulla niitä ei ole. Eli siellä päässä on itsekurin puutosta. Tsemppaapa sitä. 164/63

Mitä huonoa käytöstä viestissäni oli??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä