Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin pettynyt, loukattu, surullinen enkä tiedä miten toimisin :( Mies sai poliisilta kirjeen.

Vierailija
26.04.2011 |

Koko pääsiäinen meni vatvoessa tätä asiaa mielessäni enkä edelleenkään tiedä miten ottaisin asian esiin miehen kanssa, pelottaa seuraukset.

Eli torstaina miehelle tuli poliisilta kirje, jonka hän töistä tullessaan avasi, nyt muistan että valahti silloin hieman kalpeaksi.

Silloin sanoi, että kirjeessä oli kutsu tulla anatamaan lausunto jostain hänen näkemästään peräänajosta tms. pikku onnettomuudesta.

En kiinnittänyt asiaan silloin sen enempää huomiota, kun oli muutenkin juuri pahimmat pääsiäishässäkät meneillään, siivous kesken ja kauppaanlähtö edessä.

No sitten lauantaina ihan sattumalta järjestelin lapsemme kirjahyllyä ja se kirje tupsahti sieltä esiin ja jostain hetken mielijohteesta avasin sen ja katsoin sisään ja siellä olikin kuva autostamme, jota ajoi joku tuntematon nainen ja nähtävästi mies istui vieressä. Liitteenä oli selvityspyyntö kuljettajan henkilöllisyydestä ylinopeusakon määräämistä varten.

Minä romahdin ihan täysin, en voinut muuta tehdä kuin tärisin lapsen sängyllä. Odotin pääsiäisen aikana mieheltä jotain selitystä asiasta ja mielessäni harhailivat kaikenlaiset asiat.

Nyt miehen lähdettyä töihin kävin tarkistamassa kirjahyllyn ja kirje oli hävinnyt eli mies oli ottanut sen mukaansa.

Mitä minun pitää tehdä? En haluaisi erotakaan mutta haluan selvyyden tähän asiaan.

Voihan se olla, että nainen on esim. ollut joku miehen työkaveri, kollega, mutta tietenkin todennäköisimmältä tuntuu että miehellä on joku toinen nainen

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkistettu riittävän hyvin :(

Hyvä vetävä otsikko eikä tarina ollut liian ylidramaattinen tai hehkutettu.

Ehkä jopa vähän liiankin valju tai steriili.

Monasti provoista paistaa jo kauas niiden tarkoitus.

Vierailija
22/52 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

PROVOSI ovat aina niin pitkiä ja perusteellisia,rakastat oma aääntäsi liikaa. Sitten vielä käytät tuota "No" -sanaa siirtyessäsi käänteestä toiseen.

Mikset keskity kirjoittamaan jotakin kaunokirjallista palstalla provoilun suhteen? Liity luovan kirjoittamisen porukkaan kansakaisopistossa tai netissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vain selvityspyyntö. Ei kuvaa

Vierailija
24/52 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hurjan pitkä viesti. tunteiden kuvailua. pääsiäishässäköitä jne...

Vierailija
25/52 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä istuin vieressä.

Vierailija
26/52 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska minäkin olen sellaisen nähnyt. Työkaverini ajoi 130 km/h ja alueella oli 100 km/h rajoitus. Sai kirjeen ja siinä oli tasan tarkkaan kuva kuskista eli työkaveristani sekä rekisteritunnus. Muu osa oli epäselvää. Tästä tapauksesta on aikaa ehkä jotain 5 vuotta ja tapahtumapaikka jossain Pohjois-Savossa.

Mutta provo ehkä siinä mielessä, että näin ei ilmeisesti tehdä enää (?) ja koska ap ei puolustaudu.

Vierailija
27/52 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle on nopeusvalvontakameran kuva lähetetty, tosin kuvassa ei ollut kuin minä itse.

Vierailija
28/52 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin tulee kirje jossa tiedustellaan kuljettajaa. Jos myöntää olleensa kuskina, sakon voi maksaa heti.

Eli provoksi epäilen

Vierailija
29/52 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla paikkakuntakohtaistakin, mutta tässä tapauksessa kai oli kyse siitä, että auton ajaja ei selvästi ollut sen omistaja. Perusoletus kai on se, että autoa ajaa sen omistaja ja sakkoa tarjotaan ensin hänelle. Ennen sakon kirjoittamista on kuitenkin tilaisuus kertoa, kuka oikein oli.

En ole kyllä ennen kuullut, että kuva olisi ollut siinä kirjeessä jo mukana, mutta kerran on erikseen käyneet eräälle tutulle virkapukuiset poliisit esittämättä kuvan kesken työpäivän. Oli ollut pikkuisen nolo tilanne.

Vierailija
30/52 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska siinä voi näkyä muitakin kuin kuski ja se olisi tietosuojalain vastaista. Sen valokuvan - josta muut kuin kuski on poistettu näkyvistä - saa nähdä poliisilaitoksella kun menee sinne selvittämään asiaa sakon määräämistä varten (ja sinne pitää myös aina mennä, ei vain silloin kun on joku epäselvyys, vaan kutsun saa aina.) Nii nettä provohan tämä.

Ainakin Lahden poliisille ei tarvitse mennä käymään ellei asiassa ole jotain epäselvyyttä. Ja ainakin mulla epäselvyyskin hoidettiin puhelimella. Eli myönsin vahingossa ajaneeni ylinopeutta, poliisi soitii ja kertoi että kuskina on aivan selvästi mies. Pyytelin anteeksi erehdystäni ja ilmoitin kuskiksi mieheni joka myöhemmin sai sakkolapun suoraan kotiin. Ei mitään poliisilla käyntiä.

Vierailija
31/52 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla paikkakuntakohtaistakin, mutta tässä tapauksessa kai oli kyse siitä, että auton ajaja ei selvästi ollut sen omistaja. Perusoletus kai on se, että autoa ajaa sen omistaja ja sakkoa tarjotaan ensin hänelle. Ennen sakon kirjoittamista on kuitenkin tilaisuus kertoa, kuka oikein oli.

Vierailija
32/52 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee suunnitelma mitä haluat tietää ja toimi sitten järkevästi. Tässä ei itkut auta!

Vierailija
33/52 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei kannata huudella siellä että EI NIITÄ KUVIA IKINÄ LÄHETETÄ.

Vierailija
34/52 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka kauan hänellä on ollut suhde toisen naiseen? Sen jälkeen kun olisin saanut vastauksen olisin vaatinut selitystä kuka tämä toinen nainen on ja miksi hän on ajanut meidän (vai onko auto kuitenkin vain miehesi?) autolla ym.?

Vierailija
35/52 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin Pirkanmaan poliisilaitoksella 2 kk sitten.

Nimim. autolla ajanut ja siten sakot maksanut auton omistajan puoliso

Vierailija
36/52 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun ulkomailla ja täällä ainakin lähetetään postissa kuva siitä ajajasta! Eikä ne muutkaan autossa istuneet olleet sensuroituja. en tiedä sitten onko Suomessa normaalia...

Vierailija
37/52 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että kamera on räpsähtänyt. Molemmilla kerroilla tuli miehelleni kirje ylinopeudesta ja selvityspyyntö kuljettajasta. Toinen oli rikesakko, toinen meni päiväsakoille. Eri puolilla Suomea. Kuvia ei tullut kirjeiden mukana.

Sukulaismies ajoi omalla autollaan kameraan ja rikesakko tuli suoraan postissa. Lisäksi mahdollinen selvityspyyntö, jos kuljettaja ei ollutkaan omistaja itse. Ei kuvia mukana.

Mutta kai niitä joillekin sitten vaan lähetellään. Muutamista olen kyllä kuullut, jotka on asemalla käyneet niitä kuvia katsomassa.

Vierailija
38/52 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siviiliasuista poliisia ihan ovikelloa soittanmaan, kuva oli mukana ja piti allekirjoittaa että on siinä kuvassa. Ehkä ei enää ole määrärahoja tällaiseen, mutta käytäntöjä on selvästi erilaisia.

Vierailija
39/52 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen veljensä on poliisissa.

Kotiin ei lähetetä valokuvia. Kirje kylläkin, jossa on kutsu tulla poliisiasemalle. SIELLÄ näytetään kuvaa, joka on tottavie tarkka. Näkyy kuulema nenäkarvatkin. :D

Siinä on oikeus vielä kiistää asia, jolloin asiaa aletaan tarkkemmin tutkia. Harvemmin tullut kiistämistä vastaan, yleensä kun kävijän on sitä kuvaa vastaan turha kiistää. On niin selvä kuva.

Vierailija
40/52 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tulee ilmoitus kotiin ajetusta ylinopeudesta ja selvityspyyntö (kuka ajoi, kiistääkö vai myöntääkö) ja sen jälkeen tulee kutsu poliisiasemalle noutamaan sakkoa. Siellä näytetään kuva, tai ei aina, mun kokemuksen mukaan kaks kertaa kolmesta näytetään kuva. ;D

Näin toiminut homma täällä muutama vuosi sitten ja ihan viime vuoden lopullakin. Ja pian selviää, toimiiko edelleen.

nimim. taas kerran sakkoa odotellen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi