Koiraihminen = alaluokkainen ääliö
Kommentit (104)
Kuulkaas idiootit paskansyöjät AP ei ole eläkkeellä eikä mielenterveyspotilas. Vaan ihan hyvin koulutettu ja hyvässä ammatissa oleva perheenäiti. AP
Kuulostat aggressiiviselta, sivistymättömältä ja epätasapainoiselta ihmiseltä, jolla on pakkomielteitä.
kuulostanpa sinun mielestäsi miltä tahansa täällä internetin ihmeellisessä maailmassa! AP
onko sinulla vaikeuksia ymmärtää lukemaasi? tässähän arvostellaan koiraihmisiä!
koska vaikutat epämiellyttävältä ihmiseltä. Ei ole vaikeuksia ymmärtää lukemaani.
Kuulkaas idiootit paskansyöjät AP ei ole eläkkeellä eikä mielenterveyspotilas. Vaan ihan hyvin koulutettu ja hyvässä ammatissa oleva perheenäiti. AP
Kuulostat aggressiiviselta, sivistymättömältä ja epätasapainoiselta ihmiseltä, jolla on pakkomielteitä.
kuulostanpa sinun mielestäsi miltä tahansa täällä internetin ihmeellisessä maailmassa! AP
niin ehkä ymmärrät, miten susta saa kahjon vaikutelman. Teet aloituksen kakansyönnistä ja haukut ihmisiä idiootetiksi paskansyöjiksi. Ei kuulosta ihan terveeltä nuo juttusi. Tasapainoinen ihminen ei kirjoita tuollaista.
koska vaikutat epämiellyttävältä ihmiseltä. Ei ole vaikeuksia ymmärtää lukemaani.
sinä taas vaikutat koiraihmiseltä. Otan osaa... AP
sinä taas vaikutat koiraihmiseltä. Otan osaa... AP
epämiellyttävää haukkua toista paskansyöjäksi ja idiootiksi. Teetkö niin ihmisille myös päin naamaa?
Koiraa en omista.
sivistyneistöllä ja älymystöllä on ollut koiria.
Koirat ja hevoset ovat perinteisesti erittäin suosittuja esim.kuninkaallisten keskuudessa.
Mutta hehän ovatkin alaluokkalisia ääliöitä.
en puhu tässä nyt normaaleista koiranomistajista, vaan niistä fanaatikoista joille se helvetin rakki on koko elämä!!! AP
en puhu tässä nyt normaaleista koiranomistajista, vaan niistä fanaatikoista joille se helvetin rakki on koko elämä!!! AP
pussailee koiraa, niin hän ei ole paskansyöjä? Sitäkö siis tarkoitat?2
pussailee koiraa, niin hän ei ole paskansyöjä? Sitäkö siis tarkoitat?2
Normaali ihminen ei pussaile koiraa! AP
pussailee koiraa, niin hän ei ole paskansyöjä? Sitäkö siis tarkoitat?2Normaali ihminen ei pussaile koiraa! AP
Yllättyisit. Todella moni ihminen pussailee koiria. Sä et voi omien tuntemustesi perusteella määrittää, mikä on normaalia. Meillä on koira, joka ei ole mun koko elämäni, ja silti mä joskus pussaan sitä.
Mua ei kiinnosta, miten pöpöinen koira on, koska suurin osa maailman bakteereista ei ole ihmisille haitallisia Sen sijaan liika hygienia on. Meidän suuhun kulkeutuu joka päivä kaikkea sellaista, jota sinne ei niin mielellään haluaisi, mutta semmoista se elämä on.
tässä ei nyt puhuta Englannin kuninkaallisista, vaan suomalaisista ääliöistä.
Osittain tietenkin vaan.:)
Olen tässä katsellut ympäristöä ja huomannut, että keskiluokalla ja sitä "ylemmillä" on isoja ja PALJON pieniä koiria. Isotkin koirat on mm. noutajia ja muita perhekoiria. Sen sijaan yhdelläkään sosiaalitapauksella ei näe pientä koiraa. Ne on aina isoja ja mielellään sellaisia suojelu-/taistelukoiria. Se on hassua katsoa tuota läheistä vuokraslummia. Ovesta pukkaa paljon ulos schäferiä, sekarotuisia isoja, rotikoita jne. Sen sijaan omakotitaloalueella näkee paljon juuri noutajia, cockerspanieleita, terriereitä, villakoiria jne.
Ja tämä on tosiaan yleistys. Parilla fiksulla kaverilla on schäfer, mutta sosiaalitapauksilla on viehtymys juuri noihin pullistelukoiriin. Schäfer on toki mukava koira ja itsekin voisin sellaisen ottaa, mutta onhan siinä sellaista poliisikoiran imagoa...
Ap, aloituksesi vaikuttaa tahalliselta provosoinnilta. Teet laajan yleistyksen, et määrittele käyttämiäsi käsitteitä ja ilmaiset asiasi loukkaavasti ja alatyylisesti. En ihmettele, että koiraihmiset ja muutkin suuttuvat. Tähänkö pyrit, vai haluatko oikeasti saada aikaan asiallista ja monipuolista keskustelua koiraharrastuksen hyvistä ja huonoista puolista?
Fanatismi missä tahansa muodossa lienee aika huolestuttavaa eikä tee hyvää fanaatikolle itselleen tai hänen yhteisölleen. Itse olen vannoutunut koiraihminen. Minulla on ollut koira pitkään ja pidän koirista enemmän kuin useimmista muista lemmikkieläimistä. Koirani on seurakoira, ei työkoira. Silti se on koulutettu ja hyvin käyttäytyvä. Mahdollisista koirasta aiheutuvista haitoista, joihin koira ei itse voi juurikaan vaikuttaa (ulostaminen epäsopiviin paikkoihin), kannan minä koiran omistajana vastuun ja esimerkiksi korjaan koirani jätökset muovipussiin. En pidä itseäni fanaatikkona.
En usko koiran olevan juurikaan "epäpuhtaampi" eläin kuin mikään muukaan. Koiran mukana ulkoa kulkeutuu toki jonkin verran kuraa ja samaa maan bakteeristoa kuin ihmisen ulkojalkineiden mukana. On myös totta, että koira lukee ympäristöään haistelemalla muiden koirien jättämiä merkkejä (virtsaa ja jätöksiä). Silti ihan huoletta suukottelen omaa koiraani. Uskon, että altistuminen koiran mukanaan tuomalle bakteerikannalle vahvistaa vastustuskykyä. Kirput ja rabbies ovatkin sitten eri asia, mutta hyvin pidetyllä ja rokotetulla koiralla ei moisia vaivoja ole.
En syö paskaa. En siis käytä ravinnokseni minkään lajin ulosteita. Vahingossa olen varmasti saanut suuni limakalvoille tai jopa suolistooni asti kulkeutumaan ulosteen sisältämiä bakteereita. Tämä kuitenkin on eri asia kuin ulosteiden syöminen. Erilaisia bakteereita, joita vastaan elimistö puolustautuu, voi kulkeutua suuhun myös esimerkiksi rahaa käsiteltyään ja julkisten rakennusten ovia avattuaan. Ei koira ole arkipäivän pienten altistumisten rinnalla mikään sen suurempi uhka.
Minua hieman häiritsevät sellaiset koiraihmiset, jotka kohtelevat lemmikeitään kuin leluja, statussymboleita tai kuin ihmisiä. Eniten säälittää niiden koirien puolesta, joita pidetään lapsen korvikkeena ja joilla ei ole omistajan sokeuden ja itsekkyyden vuoksi mahdollisuutta elää lajityypillistä koiralle luontevaa elämää. Se, että koira saa olla koira, ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettei sitä sosiaalistettaisi ja koulutettaisi tulemaan toimeen myös urbaanissa ympäristössä (jos tämä siis on asuinympäristönä) sekä muiden ihmisten ja koirien kanssa.
Olen akateemisesti koulutettu (kulttuuri- ja taideala), en rikas mutten köyhäkään. Asun kaupungissa. Tarpeeksi tyhmä olen vastatakseni provoon, mutta olisi vain yleisesti kiinnostavaa keskustella muidenkin palstalaisten kanssa koirista ja koiraharrastuksista.
Öitä!
Koira syö kehitysmaan lapselta ruoat. Maapallolla on rajallisesti ruokaa ja luonnonvaroja.
Eikö pitäisi omantunnon soimata?
Koira myös kiihdyttää kasvihuoneilmiötä, millaisen maapallon jätämme tuleville sukupolville?
en näe nälänhädän syyksi koiranpitoa. Jotkut koirat sitäpaitsi ovat ensiarvoisen tärkeitä ravinnon hankinnassa (metsästyskoirat).
en näe nälänhädän syyksi koiranpitoa. Jotkut koirat sitäpaitsi ovat ensiarvoisen tärkeitä ravinnon hankinnassa (metsästyskoirat).
Koirat taajamissa tulisi kieltää hyödyttöminä riesoina. Sallittu vain maaseudulla työkoirina, kuten muslimeillakin on.
ja kun auto-onnettomuuksia tapahtuu muutenkin, pitäisi saada ajaa kännissä, vai? Samalla logiikalla.
Itse tykkään ajatella ekosysteemiä kokonaisvaltaisesti niin, että ei se ihminen siellä välttämättä mikää luomakunnan kruunu ole. Olen karsinut eläintensuojelullisista ja ekologisista syistä ruokavaliostani pois lihan ja maitotuotteet. Pitäisi ilmeisesti myös lakata pitämästä lihaa syöviä eläimiä. Ehkä koiran pitäisi lähteä seuraavaksi? Lemmikkikoiratko nyt ovat ekologisesti kaikkein huolestuttavinta tässä länsimaisessa himokulutusyhteiskunnassa? Eiköhän suurin osa lihateollisuuden tuotteista mene ihan ihmisen omaan, humaaniin suuhun.
Eri mieltä saa olla.
Sama logiikka että kun auto-onnettomuuksia sattuu monesta syystä, niin rattijuoppous pitää sallia.
Koirat pois, sanankääntely seis.