^^^^Truplat Torstaihin!
Kommentit (62)
Opetan yläasteella. No, oikeastaan enää ei pitäisi käyttää tätä sanaa vaan puhua yläluokista. En vain meinaa oikein tottua siihen. Pahimmassa murrosiässä olevia kuitenkin opetan, minkä huomaa aivan joka päivä. Aina välillä tulee mieleen, että ei meidän nuoruudessa näin pahoja ongelmanuoria ollut, mutta ehkä en vain muista tai tiedä, koska en ole itse koskaan kuulunut heihin.
Tai siis mies kasasi, minä seisoin tyhmänä vieressä :D Joskus ihan nolottaa, kun mä oon niin käsi ettei musta ole ikinä apua tollaissa hommissa...
Nyt menen täyttämään hyllyn kaikella lattialla lojuvalla romppeella!!!
MARIPOSA, kuulostaa kyllä niin hyvältä.Mulatkin uupui ne finnit ja siks epäilin minäkin et se täti eksyy. Mut NYT, niitä finnei olis vaik muille jakaa. Poikaa oottaes iho kukki alus niin kovasti ja nyt taas -> tuleekohan toinen poika? Tyttöä oottaes iho hehkui koko raskauden ajan ihanasti ;)
Hyvä hyvä, mies alkaa lämpenee. Eli plussa-uutisia ootellaan ja jännittääkin jo ihan valtavasti *kipristelee varpasii samalla jännityksestä* ;)
JELLONA, mukavaa hyllyjen täyttelyy :)
Nyt saunaan, moi!
Vailla tekemistä täällä töissä!!
*reps* serpenttiinikiharat ;) ihanaa, nyt äkkiä sinne parturiin niin saadaan uutta kuvaa..
mäkään en oo kyllä esitelly mun uutta etutukkaa mutta ehkä saan kuvattua jos pääsen näistä finneistä eroon: heh, Marieela: poikaakohan täälläkin ootellaan? kun naama kukkii... Musta ainakin jo tuntuu että poika meille tulee... saas nähdä sitten
Jellonalle:hyllyjen täyttelyintoa: jos mulla on mahis olla " käsi" niin mitään en saa kyllä aikaiseksi, mutta kyllä mä välillä jotain aikaa saan: viime syksynäkun alettii tekee kämppäremppaa mies vei mut kämpälle ja läx " nopeesti käymää jossakin" tunnin ooteltuani päätin että osaan miekii laminaattii laittaa lattiaan... hyvin sujui ja puolet keittiöstä olikin jo uutta lattiaa kun mies viimein nolona tuli... kovasti ihmetteli et mix en ollu ees soitellu... kuvitteli et oottelen vaan sitä siellä!! :) sirkkeliä en osannu käyttää joten jouduin sahaamaan käsisahalla oikeen mittasia paloja!!
et semmosta... pimennon jälkeen oonkin täys riippuvainen... vissii pitäs käydä odotuspuolellakin... mutta kun en meinaa muistaa et oon kans kesäkertuis.... ;)
miitsu : Maanantai sopisi sen juttelun merkeissä. Mullakin on sillon iltavuoro. Vien pojun kymmeneksi tarhaan joten sen jälkeen sopii hyvin. Puol kahdeksi pitää mennä töihin. Saadaankin sitte jutella ihan rauhassa, kun ei oo muksua hyörimässä ympärillä. Mäkin voin tietty tulla teille, kun on siinä ihan työmatkalla. Jos siis vaan sulle sopii. Mulla on kuiteski auto.
Jumpat sopii tiistaina ja perjantaina. Katellaan vaik lähemmin, et mihin mennään. Tiistaina on ainakin se hyvä bodyjumppa.
Serppu: No voihan käkkärä, miten kävi kiehkuroiden. Mullekkin kävi kerran samantapanen juttu pojun ollessa ihan pieni. Mä menin kyllä ihan oikeeseen aikaan, vaan vääränä päivänä :( Aika oiski ollut jo edellisenä päivänä. No mutta, näitä sattuu. Ja -saitpahan ainakin mieluiset tapetit. Ei jotain pahaa ettei jotain hyvääkin.
Mariposa: Kuulostaa kyllä todella hyvältä!!! Tuolla heinäkuisissa ainakin tänään testasi yksi typy plussaa testattuaan ensin parit negat. Että kaikki on vielä varsin mahdollista. Ja mä niin haluisin jonkun tutun tonne heiniksiin. Axe tietty tulee sitte kohtapuoliin vielä megeen.
Nyt ette naura, mutta mä on ihmetellyt kun ei tänään oo ollut oikeestaan mitän massutuntemuksia. Alkaa jo mietityttään, että onks siellä ketään kotona. Heh, mikään ei oo hyvä. Jos jomottelee, ni miettii et meneeks nyt kesken. Mut jos ei taas tunnu mitään ni sekään ei oo hyvä. Kaikela sitä pientä päätään viitsi rassata. Mut ei kait tässä oo muutakaan järkevää tekemistä.
Nyt salkkareiden ihmeelliseen maailmaan!
Mirulii: se maanantai sopii hyvin!! Voithan sä tulla meille, ehkä saan inspistä leipoo meille (ja vauvoille ;) ) jotain hyvää!! Ja vaikka siivottua... kun ihan satavarma en oo viekö tuo miekkonen auton multa.. Ja ihan samoja tuntemuksia mulla on, toivois että nippailis ja sitkun nippailee niin pelkää että kesken menee... Mutta kuuluu asiaan varmaan...
Heh, tosissaan nää varmaan alkaa ihmettelee mun eväsreppua kohta täällä töissä: nyt se sentään tänään oli piilossa, mutta ihmettelyjä kuulin et " ai säkö syöt omia eväitä nykyisin?"
Ja tänään meen illalla ostamaan sen lihapiirakan niillä nakeilla... eipä oo mies vahtimassa tänään!! vähäx tekee mieli... *slurps*
no joo meen taas...
pöh. Sain ekan kirjan luettua, enää vaivainen kokonainen toinen kirja. *yhtä hyvin voi alkaa solmia silmukkaa*
MARIPOSA, nyt kyllä teet sen uuden testin!!!!!! Mä en kestä tätä jännitystä. KYllä nyt ihan hyvin voit jo tehdä!!! =)
Väsyttää vähäsen, mutta ei auta itku markkinoilla. Pakko sulkea kone ja alkaa kahlata sitä tenttiopusta läpi.
Positiivista on sentään se, että lauantaina myrkytän tädin ilmasella viinalla jota on jaossa niissä pikkujouluissa. Oikeestaan kiva päästä bailaa kamujen kans ja ilmanen ruoka&juoma piristää kyllä aina mieltä. =)*tuopin kuvat silmissä*
Uskotteko, että otan elämästä ilon irti sit lauantaina, mä suorastaan odotan sitä. Tulee edes jotain iloa tähän elämään...
mut joo joo, menen menen....
Olen kahtena aamuna herännyt seiskalta (kun " normaalisti" menee lähelle puolta päivää - kuten olette varmaan huomanneet...) ja nytkin olen vaan koko illan maannut sohvalla ja katsonut telkkaria. No, huomenna tulee " tukipoika" 1v7kk, ei paljon ehdi lepäämään;)
[b]Mariposa:[/b] Mä nauroin yhden ystäväni kanssa, että pitäs varmaan laittaa mut roikkumaan seksin jälkeen käsiraudoilla nilkoista kattoon kiinni;) hehheh.. En kyllä kaikkien kavereideni kanssa tällaisia puhu, mutta olen huomannut, että me kätilöt ollaan aika.. hmm.. avoimia.. ;) Junassakin muut kuuntelee korvat punasina meidän vauvan-teko-juttuja:)
Sä muuten OLET raskaana!!!! :D
On varmaan ihanaa [b]Miitsu ja Mirulii[/b], kun on joku siinä lähellä joka menee rv:ssa ihan samoissa!! Mullakin olis nyt yksi " oikea" kaveri + [b]Marieela ja Soffu[/b], joilla olis kesäkuussa la... Kiirettä pittää!:)
Miten nää päivät menee näin pirun nopeesti? Just manasin miehelle, kun vauvaopuksissa hienosti sanotaan, et äidin on pidettävä päivässä rentoutushetkiä nostaa jalat ylös kuunnella musiikkia jne... mulla ei oo sellasta hetkeä tullut vielä kertaakaan raskauden aikana:( Toivottavasti edes äitiylomalla ehtis rauhottuu.
[b]Talvikki[/b]: Hyvä et kaikki kuitenkin nyt hyvin ja muistahan nyt oikeesti levätä kunnolla:)
[b]Marieela[/b]: Todellakin mustenee silmissä paineiden takia:( Taju meinaa mennä jo esim. ylösnoustessa tai jos joutuu seisomaan kauan vaikka kassajonossa - ei kiva!
[b]Axelle[/b] ja [b]Mariposalle[/b] toivon oikein kovasti plussaa bd bd bd
Nyt täytyy taas rientää -> vispipuuro tulossa hellalla ja siivous & koiran ulkoilutus & tehohoidon kirjan odottaa vielä... *plaaaaah ei vaan jaksais* pakko olis jossain välissä ehtiä kertailemaan kirjasta maanantaista tehon harjoittelua varten *ei muista tehon tunneista mitään*
Ot:n kimpussa ja jumpassa se päivä venähti....
Voi NEKKU mikäs sua nyt oikeen vaivaa!!? Hui, tollasia heikkouskohtauksia! Onneks on ammattitaitonen hoitaja lähellä : )
Axe: Nonni, pistäs Plussaks ni päästään vaunuilee sitten yhdessä : )
Meidän äiti oli muuten ihan innoissaan et pääsee lykkää vaunuja kun kuuli et oon raskaana. Mä sanoin et voin tuoda vaunut jo nyt ni pääset harjottelee.
Tein äsken vimpan testin ja varmistin ettei oo kemiallinen raskaus. Olin siis aikasemmin saanut vain niitä haamuplussia. No nyt ilmesty paksu punainen viiva testiin puolessa minuutissa. Ei mitään epäilystä! Nyt vasta olen AIVAN 100% varma raskaudesta. Viikko on menny, mutta en ole ihan täysin uskonut. Nyt uskon!
Voi MARIPOSA, sähän oot raskaana. Ootas kun mä vähän opetan sua (oon lähihoitaja ni tiiän): Jos menkat ei tuu ni on raskaana!!!!!!
: DDDDD
Niin mullekkin kävi : )))))))
Matteusk: annahan kuulua itsestäsi!
Neiti: Anteeksi jos joku juuri kysy ja mulla meni aivan ohi, mutta milloin se eka leikkaus on? Onhan ne ihan rutiinijuttui? Ettei tarvi jännittää kauheesti!
Hei MARIEELA: Sinähän siitä puhut että kun maha on iltasin ku potkupallo. Nyt mä ymmärrän. Niin täälläkin ollu parina iltana. Mistäköhän se johtuu? Ei mulla ennen raskautta. Aamuisin on vielä ihan lautamaha. Outoa!
Miitsu: ei vieläkään mitään oireita? Sehän on tavallaan helpottavaa ainakin mun kannalta. Eli mulla voi mennä ihan rauhas viel ainakin viikko ennen ku alkaa mitään ilmaantuu. (meet muistaakseni viikon mua edellä : )
Nyt koiralle ruokaa ja ulos sen kans!
Mun piti siivota tänään keittiö, siivosinko? EN!
♥Soffu+Nuppu rv 5+1 (hitaasti, mutta varmasti)
Just tuossa ajattelin, että te vasta plussanneet: Mirulii, Marieela, Soffu ja Miitsu -> meikäläinen on jo varmaan synnyttänyt ennen kuin teillä eka kolmannes takana... kyllä aika alkaa olla lähellä:) Tosi jännäää ajatella, mutta niin se on!!
Nyt everwoodia katselemaan.
Onpa kiva et viä on lumi maassa...toistaseksi!! Tyttökin viihtynyt tosi hyvin ulkona!!
Oltiin tänään tapaamassa äitejä&lapsia. Oli tosi piristävää nähä taas muitakin!! Ja päivä menee mukavasti vauhdilla...varsinkin kun aamut alkaa klo.5-6!!!!
neiti: Tosi hienoa et imetys lähtenyt noin hyvin sujumaan!!!!:) Ja todella hyvin on tyttönen kasvanut! Onkos teillä vielä huudettu mahakipuja vai joko mennyt ohi?
nekku!!=) Kiva et teillä menee miehen kanssa noin hyvin!! On kyllä välillä tosi piristävää saada rakkaudentunnustuksia!!;)
talvikki: Nyt lepoa!!!
miitsu: Onpas ihana kisu!:) Meidän citykissa (vaikkei kyllä ihan kaupungilla asuta) inhoaa lunta. On silti ihan täysin sisäkissa, kesäsin makoilee rappusilla valjaissa!
mariposa: toivottavasti plussa!!! bd bd bd bd Ja tosi kiva juttu et mies noin innoissaan asiasta!
mii80: tsemiä tenttiin ja lukuiloa!!
Mulla oli tänään tarkotus hioa tytön huoneen seinät, mut kroppa oli toista mieltä. En yksinkertasesti saunan jälkeen enää jaksanut. No jos sit huomenna jaksais ni sais sit seinät pohjamaalattua viikolopun aikana!!
Maanantaina ois rakenneultra!!
Mutta nyt taidan kanssa suunnata itteni miehen viettelys puuhiin!!!;)
toivoopi lottis rv. 20!!!!!!!!!=)
Tulin vielä toivottelemaan hyvät yöt kailkille!! Joudun siis kotiin nettipimentoon,,, ;) onnex vaan huomiseen asti joten sitten jatketaan taasen!!
Lottis: kiva kuulla sinusta, pitkästä aikaa!! Puoliväli jo sullakin odotuksessa menossa! *kade*
Emmasanna: niinpä, riskiviikoilla mennään viel kun sulla aika synnyttää! ties vaikka oisit uudelleen raskaana kun me ollaan synnärillä?! Mistäs sitä koskaan tietää...
Axe: heh, koitahan roikkua sieltä katosta, ja Marieelan tanssien ansiosta ihan takuulla oot raskaana ihan pian!!! :)
Nyt pitemmittä höpinöittä lopettelen huomiseen rakkaani!!!
Nyt olen yksin koneella, joten yritetäänpä taas.
TALVIKKI: Hienoa, että kaikki on kunnossa. :) Lepoa vaan, vaikka ilmeisesti sekin voi alkaa pidemmän päälle tuntua työltä.
TIITIKKÄ: Mulla on samansuuntaisia suunnitelmia ensi viikolle ja vielä seuraavallekin: kokeita. Tuleehan niistä korjattavaa, mutta toisaalta niiden pitäminen on kivaa, kun saa itse huilia sen aikaa, kun oppilaat päkertää niiden kimpussa;)...
Jaksamisia kaikille, joiden muksut valvottaa. Meidän likka kans valvoi tänä aamuna klo 5-7, sitten olivat nukkuneet isin kanssa kymppiin. Toivottavasti ens yö menee paremmin.
Axe, mä lupaan tanssia 2 vkon ajan joka pvä hivenen ja salassa. Muuten mies passittaa mut hoitoon -> ei oikein ymmärrä kun hötkyän Trupla-plussista ja aalloista ;D
Nyt nukkuu, öitä :)
Ai juu, Mii mietiskeli sitä ovis hetkeä ed. kierros. Näyttäs siltä et se ovis ois ollu kp 18-22 koska kierto oli 34 mittainen. Ellet sitte tosiaan stressil ja jännityksel sitä pitkäks saanu. Mutt normaalis kierros se lutaalivaihe kun on sen n. 12-16 pvää oviksesta.
Nyt meen,öitä :)
Mua on nyt kyllä alkanu ihmetyttää tää mun kokopäiväinen kuvotus :/
Varmaan vaan korvien välissä vikaa - mut mulla on ihan raskautunut olo :O
Ne edelliset menkat oli aika oudot. Kestivät kokonaiset kolme päivää, normaalisti kestävät n. viikon. (ehkäsystä riippumatta)
Muutamia päiviä on ollut tällästä koko päivä kuvotusta, joka pahenee iltaa kohden. Tupakka ei maistu (mikä sinänsä hyvä juttu ;) ). Maha turpoo iltasin - ei kauheen isoks, mut silleen et housut ahistaa. Kuvotukseen auttaa napostelu. Tissejä on viiltänyt jo viikon, eli menkoista alkaen. Väsyttää lähes koko päivän, ei mitenkään suuresti..
Toisaalta kun oli se yöllinen " kohtaus" - niin johtuskohan ihan vaan siitä. Kuvotusta on kyllä ollut jo pitempään.
Koitan hokee itelleni etten voi olla raskaana - mut silti on ihan sellanen tunne..
Ööh, taidan vaan olla sekoomassa ;D Mut jos tää jatkuu, niin teen testin et poistan ainakin raskaus-mahdollisuuden.
Anteeks vaan tää omanapaisuus *punastuu* Huomiseen!
[b] SOFFU:[/b]
Eli eka leikkaus on n. 3kk:n iässä, jolloin suljetaan huuli halkio ja nenä suoristetaan. on siis pienin leikkaus. Siuinä samalla varmaankin putkitetaan korvat. Nyt tuo maanantaina oleva käynti on siis vaan ns. tapaamiskäynti, eli katsotaan mitä tehdään ja milloin.
Toinen leikkaus on n. 9kk:n iässä, jolloin suljetaan ien ja suulaki, jotka ainakin meidäntapauksessa varmaan vaativat luunsiirron, varma en ole, mutta veikkaisin niin.
[b]LOTTIS: [/b]
Sullakin viikkoja jo vaikka kuinka! oi apua, pian oot jo ponnistamassa!
[b]MATTEUSK: [/b]
Toivottavasti teillä menee yö hyvin kun aamulla/aamuyöllä valvottu. Jaksamista lähetän!
Mitäs muuta.. hmm..
Mulla ihan USKOMATON ilta. Nea nukahti ilman kitinää itsekseen sänkyynsä?! OUTOA! No, kyllä se vaan passaa ;)
Vauva kiskaisi vielä 200ml pullosta maitoa ja simahti eli hei, äidin oma aika alkaa! :D *tuuletus*
Eli toisin sanoen pyykit koneeseen, tiskaus ja siivous. Huoh. Oisin halunnu hyppiä hyppynarulla 2000 hyppyä kun dieetti menny tänään mässäilypuolelle mut noi pitää ensin hoitaa.
Ajattelin mennä vkonlopuksi Raumalle. isäkin oli kovasti ehdottamassa että jos haluan vapaa-aikaa niin voi katsoa tyttöjä :D Mitenniin sillä on yksinäistä kun meidän äiti on espanjassa ;) Eilenkin väsäsi iltapalaa ja kaikkea.
Sekin varmistui että vanhempani muuttavat pois rantatalostaan, ostaja löytyi ja sopimus tehty. 400 neliötä on kuuulemma 2 ihmiselle liikaa (ihanko totta?) ja pappani hukkuminen siihen rantaan oli viimeinen niitti.
Onpa täällä hiljaista, täällä meillä kotona.. :D
mies lähetteli viestiä. Mulla on ikävä sitä :´(
Mutta niin on hänelläkin meitä. Tuntuu että meillä parisuhde vaan paranee kun ollaan erossa toisinaan, ja sitten taas miehen vapaat tiiviisti yhdessä.
BTW, mä oon kyllä niin iloinen kun täällä on nyt niin moni plussannut tästä truplaporukasta. Miten voikaan olla niin iloinen toisten puolesta. Samalla iskee se iiiiso haikeus etten mä enää koskaan koe sitä ihanaa 2 viivan ilmestymistä testiin ja synnytystä ja vauvan liikkeitä masussa :' ) Itse odotusaikaa en niinkään kaipaa kun vielä tuoreessa muistissa isot turvotukset..
Kunpa nyt kaikki muutkin vielä sen halutun plussan saisivat.Ainakin mä peukutan ja toivon sitä.
Välillä sitä miettii mihin soppaan on lusikkansa laittanut oikein, välillä taas kun katsoo nukkuvaa jälkikasvuaan, tai pientä lasta joka höpöttää niin innostuneesti vaahteranlehdistä, lumesta, ruohosta.. sitä tajuaa miten onnellinen saa olla. Mullakin 2 täydellistä tytärtä. Sitä todella pohtii että vaikka mitään muuta ei elämässä saavuttaisi niin olen jo saanut elämäni isoimman asian ja tittelin: saan olla äiti.
Välillä tuntuu että on epäonnistunut kaikessa kun lapsi kiukkuaa ja koettelee rajojaan, välillä taas kokee niitä ihania onnistumisen hetkiä kun huomaa miten lapsi oppii ja kehitty. Miten se rajojen kokeilukin on osa kehitystä.
Tulikin juuri mieleen että tajusin tänään ekan kerran että mun Isolla [b] tytöllä alkaa muisti pelata :D [/b] Eli kysyin piruuttani kun se lauleli muumilaulua että mikäs hemulilta oli hukassa (meillä dvd.llä, haisuli jölli hemulin onnensiemenen). Tätä dvd.tä ei olla 3 päivään katsottu.
hetken Nea mietti, ja tokaisi hymyillen: ONNENSIEMEN! Ja taas mun suu loksahti auki, kun en odottanut vastausta kysymykseeni.
muutenkin ollu ihana päivä. Nea kiljui riemusta että " äiti, pyöritä, äiti hypytä!" Ja kun tein työtä käskettyä ja laskin maahan takaisin, Nea juoksi mun luokse ja kiljui onnesta " Äiti lisää! äiti pyörittää!" :' I Siis voi ihanuus, näitä päiviä lisää.
Sitten tänään kun vauvalta putosi tutti ja itki sitten lohduttomasti niin Nea meni, otti tutin, silitti vauvaa ja laittoi sille tutin suuhun :D Sitten kun sanoin että olipas kilttiä niin taputti itselleen ja sanoi " hyvä tyttö!"
Älkää tappako mua vaikka vuodatan nyt näitä. Jokseenkin herkkä päivä ollut.. oiko hormooneista johtuvaa?
Ainoa mikä säälittää, on se, kun tyttö aina aamulla isiään hakee. " missä isi on? Minne isi meni?" ja kun tänäänkin sanoin että mennään suihkuun (on tottunut isinsä kanssa aina käymään) niin juoksi ympäri asuntoa onnessaan ja kiljui " isin kanssa suihkuun! isi pesee pepun"
Koita siinä sit sanoa että ei kun tylsä äiti tulee sun kanssa :' ' I
No, johan oli vuodatus.. :) kiitos kun kestitte (jos kestitte ;) )
Onko mulla menny ihan ohi, mutta siis miksi ette enää tee lapsia? Ettekö halua vai jostain muusta kiinni?
Kiva että oot ilonen meidän muiden puolesta, niin mäkin oon vaikka tuntuu et oon koko ajan niin oma napanen! Kaipa tässä tilanteessa ymmärrystä riittää, niin ainakin toivon!
Hyvää yötä!
Soffu
Mä täällä pyyhin silmiä liikutuksesta, kun luin sun tekstiäs. Vaikka äitiys ehkä onkin välillä rankaa, niin ne onnistumisen ja ilon elämykset kyllä kuittaa kaikki valvotut yöt ja vaikeat päivät. Toivon niin, että jokainen meistä saisi kokea sen. Ja ihan varmasti saakin. Sitä onnen tunnetta on vaikea sanoin kuvata, kun lapsi tulee rutistamaan kaulasta ja sanoo " äiti mä rakastan sua" . Sitä vaan toivoo, että osaisi olla lapsilleen mahdollisimman hyvä, oikeudenmukainen, luotettava ja turvallinen äiti. Sitä vaan äitinä helposti ennemin syyllistää itseään jostain kiukunpuuskasta tai tekemättä jääneestä jutusta. Pitäisi vaan antaa itselleen enemmän arvoa ja olla onnellinen ja tyytyväinen huomatessaan tehneensä jotain oikein. Siinä anakin mulla on kasvun paikka. Mutta myös sitähän tää äitiys on, kasvamista yhdessä lapsen kanssa.
No mutta se siitä paatoksesta. Hyvää yötä vaan kaikille! Mä täällä valvon teidän unta :)
väsyttää:)
Axella siis kova meno päällä. Kyllä se plussa tulee!
Mariposan mies on siis lämmennyt vauvalle:)
Mun ei tee mitään mieli syödä, ruokahalu sen kuin vaan vähenee. Kaikkea raikasta tekee mieli, mutta ruokaa, yök!
Kohta pitäisi lähteä ulkoilemaan niin saisi vauvakin vähän happea!