Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva uneen ilman tissiä?

Vierailija
22.04.2011 |

Ollaan vaimon kanssa pulmallisessa tilanteessa. 3,5 kk vauva heräilee pitkin yötä eikä nukahda ilman tissiä. Tämä on johtanut siihen, että äidillä on voimat lopussa ja hermot riekaleina.

Miten vauvan voisi opettaa nukahtamaan ilman rintaa? Olisi hienoa, jos voisin helpottaa äidin urakkaa hoitamalla vauvaa viikonloppuöisin, mutta eihän se ole mahdollista, jos en saa vauvelia omin neuvoin uneen. Kaikki vinkit tervetulleita!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli esikoisen kanssa sama tilanne. Kokeiltiin tuttia, vaunukopan heilutusta, tuttipulloa jne. Pullosta ei suostunut syömään, kunnes annoimme itkeä jonkun aikaan nälissään niin johan maistui ja nukahtikin sitten kun oli niin väsynyt.

Kuulostaa ehkä kylmältä, mutta kyllä vauva sitten syö pullosta kun on tarpeeksi nälkä. Sama juttu nukahtamisen kanssa: nukahtaa kyllä kun on tarpeeksi väsynyt. Tämä tepsi meillä ja vauva alkoi nukkua 10 tunnin yöunia putkeen.

Vierailija
2/9 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole muita vinkkejä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä heräili tosi usein omassa sängyssään. Nyt vauva nukkuu meidän välissä ja heräilee harvoin. Vaikka uneni on heikompi laatuista vauvan ollessa välissämme olen kuitenkin paljon pirteämpi päivisin, kun ei tartte koko ajan nousta sängystä.

Vierailija
4/9 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein sama tilanne mutta meidän "vauva" vain on jo 1v3kk. Edelleen heräilee yöllä eikä nukahda ilman tissiä. Imetän öisin 2-4 kertaa. En vain jaksa enkä kyllä haluakaan huudattaa. Eikö ole mitään muuta keinoa?!?

Vierailija
5/9 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienen vauvan uni parani, kun nostettiin sängyn päätyä vähän koholle. Toinen tuli mieleen, että kannattaa röyhtäyttää kunnolla, ettei ilmavaivojen vuoksi heräile.

Vieressä nukuttaminen säästää myös, ei tarvitse raahautua ylös yöllä jos imettää.

Kyllähän noin pieni vielä tankkailee usein ja unirytmiä ei ole vielä.

Muutama kuukausi menee niin helpottaa. Äiti vois nukkua päikkäreiden aikaan itsekkin niin ei aivan uuvu.

Vierailija
6/9 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voisi hoitaa vauvaa päivällä ja antaa äidin nukkua silloin? Ymmärrän kyllä, että jotain on hyvä tehdä jos äidin hermot on riekaleina ja voimat loppu mutta toisaalta noin pieni vauva kyllä öisin ihan oikeasti tarvitsee sitä rintaa myös ravitsemuksellisesti (sillä on kyllä iso merkitys muutenkin) ja jos totutatte pulloon niin se voi vasta raskasta ollakin niitä heräillä lämmittelemään jne. Illalla tietty kantsii antaa vauvan tankata runsaasti rintaa jos vain syö sitä niin ehkä voi vähän paremmin mennä ainakin alkuyö.

Myös perhepetikokeilun kannalla olen jos olette tupakoimattomia.

Vaikea tilanne, toivottavasti helpotusta löytyy. Meillä ainakin mies on aina hoitanut lasta paljon vapaa-aikanaan mutta kun lapsi rintaa syö olen minä hoitanut tämän osuuden ja meillä on toiminut hyvin vaikka lapsi syönyt rintaa öisin paljon tavallista pidempään.

Vierailija
7/9 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...suosittelen tutin syömistä ruokailuiden välillä. vauvalla imemisentarve ja tähän tutti on mainio kapistus. ruokailut sitten erikseen. syömisen ja röyhtäyttämisen jälkeen tutti suuhun ja peitto päälle. jokunen päivä menee tähän 'opetteluun' sen jälkeen koko perhe voinee nukkua. äiti voi hoitaa yöllä yhden syötön, ja isä vaikka toisen pullon kanssa...

Vierailija
8/9 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voisi hoitaa vauvaa päivällä ja antaa äidin nukkua silloin? Ymmärrän kyllä, että jotain on hyvä tehdä jos äidin hermot on riekaleina ja voimat loppu mutta toisaalta noin pieni vauva kyllä öisin ihan oikeasti tarvitsee sitä rintaa myös ravitsemuksellisesti (sillä on kyllä iso merkitys muutenkin) ja jos totutatte pulloon niin se voi vasta raskasta ollakin niitä heräillä lämmittelemään jne. Illalla tietty kantsii antaa vauvan tankata runsaasti rintaa jos vain syö sitä niin ehkä voi vähän paremmin mennä ainakin alkuyö.

Myös perhepetikokeilun kannalla olen jos olette tupakoimattomia.

Vaikea tilanne, toivottavasti helpotusta löytyy. Meillä ainakin mies on aina hoitanut lasta paljon vapaa-aikanaan mutta kun lapsi rintaa syö olen minä hoitanut tämän osuuden ja meillä on toiminut hyvin vaikka lapsi syönyt rintaa öisin paljon tavallista pidempään.

Meillä siirryttiin yöllä pulloon, koska olin ihan poikki enkä saanut enää nukuttua yöllä syöttöjen välissä. Eipä tuo maidon lämmittäminen raskasta ole; siihen menee 20 sekuntia mikrossa. Ja meillä vauva alkoi heräillä yöllä harvemmin, kun sai pulloa eikä rintaa. Uskon, että tässä vaiheessa on helpompi päästä eroon tuosta tissille nukuttamisesta kuin sitten myöhemmin. Tosin se ehkä vaatii myös sen, ettette nukuta vauvaa tissille päivälläkään.

Vierailija
9/9 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyksen tuen sivuilta kannattaa myös katsoa imetyksen tehostamisvinkit. Ovat oikeasti aika hyviä.

Tuttia minä en ainakaan antaisi mutta kaikki toki toimivat kuten parhaaksi näkevät. Yksi konstihan on se, että alkaa antaa iltavellin. Moni on tätäkin pitänyt hyvänä vaikka itse en kyllä niin tekisi. Meillä kuitenkin huomasi, että vauvan yösyöminen väheni (tosin lähinnä tilapäisesti) kun alkoi isompana saada iltapuuroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä