Ovatko nämä "Minun Suomeni on kansainvälinen" niitä samoja stadilaisia tyyppejä jotka
siirtävät oman lapsensa toiseen kouluun, kun sinne lapsen alkuperäiseen kouluun tulee liikaa maahanmuuttajien lapsia?!
Tuli vaan mieleeni. Taitaa se näiden kansainvälisyys olla tasoa baletti-taidenäyttelyt-kieliopinnot-elokuvat-musiikki, eikä ollenkaan sitä arkielämässä tapahtuvaa ihmisten välistä kansainvälisyyttä, vai olenko kovin väärässä?
Joten en näistä lähtökohdista viitsisi hirveästi käydä persujen äänestäjille huutelemaan, kun ei ne omatkaan näytöt suvaitsevaisuudesta ole kovin hääppöiset.
Kommentit (66)
Esimerkiksi minä:
Asun Helsingissä alueella, jossa (ihan meidän lähellä) on sekä vastaanottokeskus että myös useampia alkoholistien hoitolaitoksia ja asunnottomien yömaja.
Olen ennen opiskeluja ja niiden aikana (yht. yli 10 vuotta) työskennellyt asiakaspalvelijana alueilla, joilla on runsaasti maahanmuuttajia (juna-asemien kioskit ym.) ja minulla on muutenkin, esimerkiksi nykyisen työni puolesta paljon kokemusta kohtaamisista maahanmuuttajien kanssa.
Olemme pieni-keskituloisia, minä akateeminen pätkätyöläinen ja mies kaupanalalla esimiestehtävissä. Asumme kolmiossa, perintöjä tms. ei ole tulossa.
Lapsemme tarhassa on paljon erilaisista taustoista tulevia lapsia. Pidän sitä hyvänä asiana ja ongelmia ei ole ollut.
Olin äärimmäisen vihainen, kun Töölööläiset vastustivat sitä jotain alkoholistien palvelulaitosta ja tottakai myös silloin, kun vammaisten asuntola ei kelvannut Marjaniemeen.Mielestäni tuollainen on vastenmielisytä, kuten myös tämä Persujen harjoittama rasismi ja suvaitsemattomuus.
paikkaansa yhteiskunnassa, vaikka peruskoulun tarkoituksena on antaa kaikille yhtäläisyydet mahdollisuudet pärjätä, Lipponen huomautti sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän järjestämässä keskustelussa." JA SITTEN: ”Helsingin Suomalaisen Yhteiskoulun vararehtori on 17.6.2008 päättänyt ottaa koulun johtosäännön 16 § 12 mom. nojalla lukion kielilinjan opiskelijoiksi seuraavat henkilöt: Hertzberg, Cecilia Charlotta.”
olis kiva kuulla mielipiteitä varsinkin Itä-Helsinkiläisten kouluikäisten vanhemmilta.
tuollainen.
Kannatan maahanmuuton lisäämistä ja vastustan persuja, vaikka asunkin stadin maahanmuuttajavoittoisessa lähiössä ja lasteni koulussa on paljon maahanmuuttajia.
Ongelmana tällä alueella eivät suinkaan ole maahanmuuttajat, vaan suomalaiset syrjäytyneet.
ja kyllä minussa on elitistisiäkin piirteitä.
Työpaikallani on muslimi, ortodoksi, juutalainen, suomenruotsalaisia ja lapsen luokalla on viisi alkuperältään vierasperäistä lasta.
Minusta on väärin maahanmuuttajiakin kohtaan, että heidät asutetaan lähiöihin muiden kanssa ja heidän on aika mahdoton saada monelta asuinalueelta asuntoa.
Meidän muslimimme, joka on asunut suomessa 10 vuotta, ei tahdo Suvelaan, koska se on mamulähiö...
Kaikilla se kipupiste menee jossain. Tietysti!
"..tyyppejä jotka siirtävät oman lapsensa toiseen kouluun, kun sinne lapsen alkuperäiseen kouluun tulee liikaa maahanmuuttajien lapsia?!"
Olemme asuneet ulkomailla, ja tuttavissamme myös maahanmuuttajia. Emme siirrä lastemme toiseen kouluun vaan aiomme muuttaa toiselle alueelle, jossa on rauhallisempaa. Lapset opiskelevat kouluissa joissa kielivalintoja hyvin.
Kansainvälinen se Stubbkin on, vaimo ulkomailta ja töissä kansainvälisesti, ei tarvitse silti asua lähiössä.
Aikaisemmin olisin voinut, koska minulle kansainvälisyys on todellisuutta. Nyt sinne liittyy kaikki pahimmat persu-vouhot ja ei tosiaan kiinnosta enää. Meni yli. Vaalit oli ja demokratia toimi. Mitä tää hysteria on???